Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissuokaan siirtyneet. Mikä on ollut kivointa? Putosiko paino ja paraniko ihon kunto?

Vierailija
22.02.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (564)

Vierailija
441/564 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin kaksi vuotta sitten kasvissyöjästä vegaaniksi. Pyrin syömään suht terveellisesti, vaikka pidänkin sipseistä ja oluesta;) Iho parani huomattavasti, ei epäpuhtauksia. Vatsa toimii ja jaksan paremmin, enkä ole juuri sairastanut. Verikokeiden mukaan kolesteroliarvot ovat laskeneet ja muuten veriarvot ovat hyvät. Ja monia muita hyviä asioita, joita edellä on tuotu esiin, kuten kommentti tiskauksen helpottumisesta:D Parasta kuitenkin on, että voin henkisesti 100 % paremmin, kenenkään ei ole tarvinnut kärsiä ja kuolla minun takia. Enkä minäkään ole kuollut nälkään:) 

Vierailija
442/564 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vastauksena painokysymykseen: paino on pysynyt ennallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino putosi reilusti kun yritin hetken kituuttamisen jälkeen tappaa itseni ja päädyin kolmeksi kuukaudeksi hoitoon. 

Vierailija
444/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauramaito sisältää öljyjä. Lihottaa. Porkkanaraaste on hyvää vain aito Pirkkalasta eikä oudoista keinoporkkanoista.Lapsille kuitenkin on hyvä antaa jogurttia hunajalla marjoilla tai tuoremehu pari kertaa viikossa.Vegaani perheen lapsia näkyy kuolaamassa hampurilais ja pitsa paikkojen ikkunoissa.

Vai kuolaavat vegaaniperheen lapset hampurilais-ja pizzapaikkojen ikkunoissa? Heheh. Miksi eivät mene sisälle? En ole vegaani, mutta syön hampurilaisateriani aina vegaanisella hampurilaisella, kun tykkään siitä. Ranskalaiset ovat vegaanisia, ja pizzaa saa vegaanisena nykyään varmaan joka pizzeriasta.

Vierailija
445/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauramaito sisältää öljyjä. Lihottaa. Porkkanaraaste on hyvää vain aito Pirkkalasta eikä oudoista keinoporkkanoista.Lapsille kuitenkin on hyvä antaa jogurttia hunajalla marjoilla tai tuoremehu pari kertaa viikossa.Vegaani perheen lapsia näkyy kuolaamassa hampurilais ja pitsa paikkojen ikkunoissa.

Minua kiinnostaisi, millaisia porkkanoita ovat aidot Pirkkalat ja keinoporkkanat? Itse teen porkkanaraasteeni ihan vain tavallisesta porkkanasta.

Vierailija
446/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on hyvesignalointi. Lihaa syöviä juntteja voi vapaasti halveksia ja haukkua.

Vierailija
447/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön riisiä ja papuja. Iho on hyvinvoiva ja nukun yöt hyvin

Asutko yksin? Nukkuuko mahdollinen asuinkumppanisi yönsä hyvin.

?

Vierailija
448/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuossa jääkaapissa kaurajuoma ja kevytmaito vierekkäin. Molemmissa on saman verran rasvaa. Kaurajuomassa on vähemmän kaloreita. Kevytmaito voittaa proteiinin määrässä, mutta siinä on viisinkertainen määrä tyydyttynyttä rasvaa kaurajuomaan verrattuna. 

Vierailija
449/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummaa että keskustelut kasvissyönnistä aina täyttyvät ala-astelaisilta vaikuttavista kiusajista?

Joo, kasvissyöjät, erityisesti vegaanit, ovat kaikki ikäviä ihmisiä.

Vierailija
450/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miten liha voi olla ihmiselle sopivaa ruokaa kun eihän se sula elimistössä vaan mätänee. Lihansyönnistä tulee hirveät ilmavaivat ja paska haisee aivan kammottavalle.

Liha alkaa mätänemään sillä sekunnilla kun eläin tapetaan ja mätäneminen jatkuu ruuaksi valmistamisen jälkeenkin. Sama kun söisi tien poskesta löytynyttä auton alle jäänyttä oravaa.

Voi tyttö parka, voin paljastaa sinulle etteivät ne kasviksetkaan elimistössä sula. 

Mieluummin olen nuori tyttö kuin vanha akka.

Johtuuko tuo kasvissyöjien/vegaanien ylenpalttinen viha eri tavoin ajattelevia kohtaan eläinproteiinin puutteesta? Vai oletteko te ihan vaan lähtökohtaisesti vittumaisia ihmisiä? Ja olette ruokavalion avulla löytäneet luvan käyttäytyä luonteenne mukaisesti?

Vierailija
451/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miten liha voi olla ihmiselle sopivaa ruokaa kun eihän se sula elimistössä vaan mätänee. Lihansyönnistä tulee hirveät ilmavaivat ja paska haisee aivan kammottavalle.

Liha alkaa mätänemään sillä sekunnilla kun eläin tapetaan ja mätäneminen jatkuu ruuaksi valmistamisen jälkeenkin. Sama kun söisi tien poskesta löytynyttä auton alle jäänyttä oravaa.

Voi tyttö parka, voin paljastaa sinulle etteivät ne kasviksetkaan elimistössä sula. 

Mieluummin olen nuori tyttö kuin vanha akka.

Johtuuko tuo kasvissyöjien/vegaanien ylenpalttinen viha eri tavoin ajattelevia kohtaan eläinproteiinin puutteesta? Vai oletteko te ihan vaan lähtökohtaisesti vittumaisia ihmisiä? Ja olette ruokavalion avulla löytäneet

Perustelisitko vähän? Tämäkin keskustelu on tarkoitettu kasvissyöjille, mutta niin vain tämä täyttyy kaikenlaisesta kasvissyöjien haukunnasta lihaa syövien toimesta.

Itse en ole koskaan tavannut ketään kasvissyöjää, joka vihaisi lihaa syöviä. Mutta niitä lihaa syöviä henkilöitä olen tavannut kyllä vaikka kuinka, jotka alkavat heti naljailla jostain pupun ruoasta ja puutostaudeista, jos kuulevat jonkun olevan kasvissyöjä.

Vierailija
452/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivointa on ollut se, ettei tule enää ns. lounaskooma eli iltapäivän väsymys, ei ainakaan yhtä paha. Toinen juttu on uni. Työssäni on paljon asiakastilaisuuksia iltaisin ja usein sekasyöjille tarjolla oli joku hervoton pihvi. Sen jälkeen nukkui tosi huonosti. Kolmas juttu. Kasvisruualla ei ikinä tule ähkyä. Eka jouluna olin aivan ällikällä lyöty, kun ei edes joulupöydästä noussut ähkyssä.

Ei kai sitä ähkyä tulekaan, jos ei ole mitään syötävää.

Vierailija
453/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdyin vuodenvaihteessa kasvispainotteisesta syöjästä vegaaniksi. Vaihdevuosioireet hävisivät (eivät mulla pahoja kyllä olleetkaan), iho on sileämpi, ruuanlaitto on mukavampaa ja ruoka täyttävämpää, verenpaine pysyy helpommin lääkärin suosittelemissa rajoissa. Veriarvot mulla mitataan vasta kesällä, mutta toivon että tämä vaikuttaa myös sokeri- ja rasva-arvoihin myönteisesti. Mikään muu ei kaduta kuin se, että en tehnyt tätä jo aikaisemmin.

Sama minulla sillä erolla, että olen aina ollut ja olen vieläkin sekasyöjä. Syön lihaa, kalaa, kasviksia, marjoja, hedelmiä. Vegaanista ei ole ainoa tie onneen, kohtuudella ja hyvillä geeneillä on osansa.

Vierailija
454/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että koko ajan ei tarvitse miettiä pilaantuuko lihat jääkaapissa jos niitä ei heti valmista. Tilaamme koko viikon ruokaostokset kerralla. Ennen se oli haasteellista kun ruoan verkkokaupasta tuli noutotilaukseen aina lihapaketti jossa käyttöpäiviä oli pari jäljellä. Piti käydä erikseen ostamassa jauheliha kaupasta jotta saa varmasti tuoretta. Nyhtikset, tofut, pavut ja muu kasvisproteiini säilyy monta päivää, usein viikkoja.

Oletko koskaan miettinyt MIKSI ne säilyvät niin pitkään? Mikä e-koodi mahtaa taata pitkälle prosessoidun tuotteen pitkän säilyvyyden? Kunhan ihmettelen.

Vierailija
455/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että..

a) on parempi omatunto

b) vatsa toimii

c) ruoka on niin hyvää. 

Mikä ruoista on paras? Leväpekoni, keinotekoisella savuaromilla maustettu porkkana, valkoisesta vehnäjauhosta pesty sitko suolattuna, soijaöljy vai kauravaahto kiisselin päällä?

Kauravaahto ja marinoitu porkkana on ainakin hyvää (itse en siitä savuaromista niin välitä). Mutta suurin osa kasvisruuasta on kyllä jotain ihan muuta kuin nuo luetellut. 

"Kauravaahto" on 99% palmuöljyä.

Sori puhuinkin p*skaa, Tässä yhden "kauravispin" ainesosat:

Vesi, kokonaan kovetetut kasviöl

Herkutteluun?? Kauravispit? Heh.

Vierailija
456/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurasta tehdyt tuotteet maistuvat aina enemmän tai vähemmän kauralta. Jos se on mielestänne herkkua, niin.. okei 🙄

Vegaanit eivät ole niin itsekkäitä, että pistäisivät oman nautintonsa toisen tuntevan olennon koko elämän edelle.

Jos joku kauratuote on vaikka 30% huonomman makuinen kuin alkuperäinen eläinperäinen tuote, niin se on silti ihan super hyvä diili isossa kuvassa, kun ketään ei tarvitse tappaa ja/tai kiduttaa sen tuotteen vuoksi.

Pahanmakuinen ei muuksi muutu vaikka kuinka yrittäisi itselleen muuta vakuuttaa. Mutta ymmärrän nyt, miksi olette aina huonolla tuulella: syötte omasta tahdostanne pahanmakuista ruokaa. Kyllähän se ketjuttaa.

Vierailija
457/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurasta tehdyt tuotteet maistuvat aina enemmän tai vähemmän kauralta. Jos se on mielestänne herkkua, niin.. okei 🙄

Vegaanit eivät ole niin itsekkäitä, että pistäisivät oman nautintonsa toisen tuntevan olennon koko elämän edelle.

Jos joku kauratuote on vaikka 30% huonomman makuinen kuin alkuperäinen eläinperäinen tuote, niin se on silti ihan super hyvä diili isossa kuvassa, kun ketään ei tarvitse tappaa ja/tai kiduttaa sen tuotteen vuoksi.

Pahanmakuinen ei muuksi muutu vaikka kuinka yrittäisi itselleen muuta vakuuttaa. Mutta ymmärrän nyt, miksi olette aina huonolla tuulella: syötte omasta tahdostanne pahanmakuista ruokaa. Kyllähän se ketjuttaa.

Jos joku täällä on pahantuulinen, niin se on kyllä lihansyöjät. En tiedä mikä pelko heillä on kasvissyönnin lisääntymisestä. Pelkäävätkö he että lihansyönti loppuu? Vaikka loogisesti ajateltuna sitä enemmän heille jää pihvejä purtavaksi, mitä enemmän muut siirtyy kasvisruokaan.

Vierailija
458/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuossa jääkaapissa kaurajuoma ja kevytmaito vierekkäin. Molemmissa on saman verran rasvaa. Kaurajuomassa on vähemmän kaloreita. Kevytmaito voittaa proteiinin määrässä, mutta siinä on viisinkertainen määrä tyydyttynyttä rasvaa kaurajuomaan verrattuna. 

Joten maito on ihmiselle parempaa kuin kaurajuoma. Vielä kun valitsis täysmaidon, niin olis ok.

Vierailija
459/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten maito on ihmiselle parempaa kuin kaurajuoma. Vielä kun valitsis täysmaidon, niin olis ok.

En usko, että se kova rasva on kovin terveellistä.

Vierailija
460/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä syö koskaan leipää, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, marjoja, riisiä, perunaa tai pastaa? Nehän on jo lähtökohtaisesti vegaanisia, joten onko ne kaikki tosiaan sun mielestä pahaa syötävää? 

En ole vegaani, mutta tein juuri tosi hyvän kaalikeiton ja leivoin sämpylöitä. Vegaanistahan ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi