Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyhy leviää päiväkodeissa - lääkehoito maksaa tuhat tai pari tuhatta euroa, ihmisillä ei ole varaa hoitaa

Vierailija
21.02.2024 |

Jättävät sitten hoitamatta. Miten tällainen tilanne voi olla hyvinvointivaltiossa? Miten tuo lääke voi olla niin kallis? eikä ole kelakorvattava lääke. 

Asialle pitäisi tehdä pikaisesti jotain.

Kommentit (187)

Vierailija
161/187 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku väitti että tartunnat olisivat räjähtäneet vuonna 2016, no muistelkaapas mitä tapahtui helmikuussa 2022. Liittyisikö tämä viimeisin epidemia kuitenkin tuohon viimeisimpään väestönliikkeeseen?

Vierailija
162/187 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset tuoneet syyhyn Suomeen! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/187 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää nämä kaikki nykyajan sairauskierteet. Itse olin lapsena kerran vuodessa kipeä. Täiepidemia oli koulussa joskus. 

Nyt on lapsiperheet jatkuvassa sairaskierteessä. Enkä moiti, vaan ihmettelen. 

Vierailija
164/187 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutkin loiset ovat nykyään sitkeitä pirulaisia. Meillä oli 2 vuoden (!) kihomatohelvetti. Olin lähellä kaulakiikkua jo, kunnes tuntemattomasta syystä ne viimein hävisivät 3. reseptilääkekuurin jälkeen. Seuraavaksi täit. Ja niihinkään ei enää haluttaisi myydä niitä kunnon aineita vaan jotain myrkytöntä skeidaa. Pari viikkoa niin on taas kakaroiden päässä öttiäisiä. Vedin kaljuksi kaikki, myös oman pääni, niin johan tehosi. 

Tietyt ihmisryhmät eivät näitä hoida. Heidän kotimaassaan ihan normaalia. Ja kun yksi tartuttaa jatkuvasti uudestaan ja uudestaan, niin ei mikään määrä siivousta ja lääkkeitä auta.

Täihin suosittelen nimenomaan myrkytöntä skeidaa,tekee kookosöljystä/öljystä päähän kunnon maskin, ja johan lähti täit. En osta ikinä enää apteekkien tehottomia täimyrkkyjä.

Nyt sama homma ilmeisesti tässä syyhyssäkin...apteekin moskat ei enää tehoa.

Vierailija
165/187 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyhy leviää.

"Perheillä ei ole varaa alle 12 euron lääkkeeseen."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010017495.html

Olisko pitänyt lukea juttu?

Et tainnut itse lukea juttua? 

Vierailija
166/187 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainan pakolaiset 2022, kunnon syyhyepidemian alku myös. Turha siis syyttää "erivärisiä".

Vierailija
167/187 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt että syyhypunkin kaikki muodot kuolevat noin viikossa ilman ruokaa eli ihmistä. Onko asia näin? Eli ne, joilla on esim. mökki voivat mennä pariksi viikoksi mökille, tehdä siellä hoitorasvaukset ja palata taas syyhyvapaaseen kotiin. Tällöin täytyy toki huomioida, että vaatteet laitetaan pussiin tms. 

Vierailija
168/187 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että syyhypunkin kaikki muodot kuolevat noin viikossa ilman ruokaa eli ihmistä. Onko asia näin? Eli ne, joilla on esim. mökki voivat mennä pariksi viikoksi mökille, tehdä siellä hoitorasvaukset ja palata taas syyhyvapaaseen kotiin. Tällöin täytyy toki huomioida, että vaatteet laitetaan pussiin tms. 

Käypähoidon mukaan riittää puolitoista vuorokautta.

Vierailija
169/187 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa noin, mutta mulla ei toiminut. Sain oikeat lääkkeet, mutta syyhy on mulla niin sitkeässä, että hoidot auttavat vain pari päivää. Menin viikoksi matkalle siis ja jo parin päivän päästä alkoi taas.

Luulen syyksi, että käytin ennen syyhydiagnoosia mistään miyään tietämättömän lääkärin kehotuksesta kortisonirasvaa osaan vartalosta. Nyt hoidot ovat parantqneet syyhyn muualta, mutta edelleen 5 hoitokierroksen (ivermektiini ja rikkivoide) mulla on jatkuvaa syyhyä juuri niisdä kohdissa, joihin sitä kortisonia laitoin aiemmin.

Eli on monta muuttujaa

Suomilääkärit näköjään määräävät usein eka kortisonia, kun eivät tiedä tarpeeksi syyhystä, ja varmaan osa epidemiasta johtuu siitä.

Vierailija
170/187 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa noin, mutta mulla ei toiminut. Sain oikeat lääkkeet, mutta syyhy on mulla niin sitkeässä, että hoidot auttavat vain pari päivää. Menin viikoksi matkalle siis ja jo parin päivän päästä alkoi taas.

Luulen syyksi, että käytin ennen syyhydiagnoosia mistään miyään tietämättömän lääkärin kehotuksesta kortisonirasvaa osaan vartalosta. Nyt hoidot ovat parantqneet syyhyn muualta, mutta edelleen 5 hoitokierroksen (ivermektiini ja rikkivoide) mulla on jatkuvaa syyhyä juuri niisdä kohdissa, joihin sitä kortisonia laitoin

Ahaa, saitko lääkäriltä muuten heti tuon rikkivoide ja ivermektiini-kombon vai tuputtiko ensin Nixiä? 

Vierailija
171/187 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhyepidemia menee myös aika hyvin yksiin jättipäiväkoti ja -koulutrendin kanssa. Onkohan siltä kannalta mietitty niiden kannattavuutta, että järestään myös kaikki mahdolliset tartuntataudit leviävät entistä nopeammin. 

Vierailija
172/187 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen syyksi, että käytin ennen syyhydiagnoosia mistään miyään tietämättömän lääkärin kehotuksesta kortisonirasvaa osaan vartalosta. Nyt hoidot ovat parantqneet syyhyn muualta, mutta edelleen 5 hoitokierroksen (ivermektiini ja rikkivoide) mulla on jatkuvaa syyhyä juuri niisdä kohdissa, joihin sitä kortisonia laitoin

Karma iski, kun menit matkalle tartuttamaan sen muihin. Sait sen itsekin takaisin.

Vierailija
173/187 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen syyksi, että käytin ennen syyhydiagnoosia mistään miyään tietämättömän lääkärin kehotuksesta kortisonirasvaa osaan vartalosta. Nyt hoidot ovat parantqneet syyhyn muualta, mutta edelleen 5 hoitokierroksen (ivermektiini ja rikkivoide) mulla on jatkuvaa syyhyä juu

Kyllä sain heti rikkivoiteen ja ivermektiinin, Nixiä en viitsinyt edes ostaa, koska on tiedossa, ettei enää auta.

Mutta eivät nämä muutkaan ole auttaneet.

Vierailija
174/187 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako turhasn sitä apteekin voidetta EI TEHOA

Reseptilääkkeet ja Puuilon hevosten syyhylääke. Ulkomailla sitä ainetta myydään myös ihmisille syyhyyn. Muutama käsittely peräkkäin sillä 

Itse sain sillä hevoslääkkeellä syyhyn pois, yli vuoden vaivasi. Halpaa

Vierailija
175/187 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku väitti että tartunnat olisivat räjähtäneet vuonna 2016, no muistelkaapas mitä tapahtui helmikuussa 2022. Liittyisikö tämä viimeisin epidemia kuitenkin tuohon viimeisimpään väestönliikkeeseen?

Höpö, höpö 

Vierailija
176/187 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että jos saunoo 2 vuorokautta peräkkäin niin lähtee syyhy ja luultavasti kuppakin.

Vierailija
177/187 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain syyhyn muutama kuuksusi sitten, ehkä bussin penkistä tms, en tiedä mistä. Sitä on nyt hoidettu 5 kertaa yhdistetyllä rikkivaseliinilla ja ivermektiinillä ja joka päivä olen pyykännyt ja siivonnut ja vaihtanut tekstiilejä ja pakastanut. SILTI huomasin tässä työpaikan tauolla istuessani uusia syyhyköytäviä ranteessa. Se ei lähde millään pois. Varmasti on vähintään 1000 euroa jo mennyt, enemmänkin, kun olen käynyt yksityisellä ihotautilääkärillä jo kolmesti, mutta silti ei ole lähtenyt pois. 

N50+, akateeminen, Hki

Miksi "akateeminen" piti mainita? Kunnon omien pierujen haistelija.

Vierailija
178/187 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti EU komissio ei saa näistä näistä lääkkeistä  korruptiopalkkioita lääketehtailta kuten sai koronarokotteista ja siksi näillä lääkkeillä ei ole mitään arvoa koska paikalliset maiden hallinnot eivät saa sitten omia maksujaan...

https://www.theguardian.com/world/2022/jan/28/european-commission-guilt…

Vierailija
179/187 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikas eliitti haluaa kyykyttää tavallisia ihmisiä siksi lääkkeet ovat kalliita ja niitä ei korvata, aika ajaa rikas eliitti ulos eri maista, myös Suomesta...

Vierailija
180/187 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska syyhylääkkeiden hinta noin on pompsahtanut? Parikymmentä vuotta sitten ihan kohtuuhintanen. 

kaikkien tuotteiden ja palveluiden hinnat nousivat kymmeniä ja satoja prosentteja Marin ex viisikko hallinnon aikana 2020-2023... sitä kutsutaan köyhdyttämisen agendaksi... ohjeet tulivat muualta...