Syyhy leviää päiväkodeissa - lääkehoito maksaa tuhat tai pari tuhatta euroa, ihmisillä ei ole varaa hoitaa
Jättävät sitten hoitamatta. Miten tällainen tilanne voi olla hyvinvointivaltiossa? Miten tuo lääke voi olla niin kallis? eikä ole kelakorvattava lääke.
Asialle pitäisi tehdä pikaisesti jotain.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Niin, osassa asuntoja ei mahdu pesukonetta eikä siihen saa rahaa sossusta, jos taloyhtiössä on pyykkikone.
Joku pesee taloyhtiön koneessa ludepyykkejä.
Mun tuttavan koira oksentelee matoille ja se käy itsepalvelupesulla pesemässä noita mattoja.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavan koira oksentelee matoille ja se käy itsepalvelupesulla pesemässä noita mattoja.
Siis itsepalvelupesulassa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas nähdään lapsettomuuden edut. Kodissa ei ole täitä, syyhyä, kihomatoja tai luteita.
Mutta ei siellä ole yhtän mitään muutakaan ja edessä on kamala vanhuus, kun kukaan ei ole vaatimassa kunnon hoitoa, kun ei enää itse pysty. Sitten on viimeistään kaikki nuo mainitsemasi vaivat.
Ulkomaanmatkalta kotiin tultaessa pitäisi saunottaa matkalaukkua 2 h. Ei kaikissa kerrostaloasunnoissa ole saunaa eikä laukku mahdu pakastimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä syyhyä nyt esiintyy, mistä on saanut alkunsa. Ovatko ihmiset nykyään likaisempia kuin ennen - hygienia. Tuleeko nämä kaikki ulkomailta syyhyt, luteet, torakat, kihomadot ym.
Minulla on 2007 vuonna syntynyt lapsi, meillä ei ole koskaan ollut näitä mitä edellä mainitsin, ei koskaan. Meillä on aina ollut hyvä hygienia kodissamme.
Suomeen on tullut viime vuosina aggressiivisempi uusi syyhypunkkiversio ulkomailta. Vanhat lääkkeet eivät tehoa siihen ja punkki myös leviää paljon hanakammin. Siksi tilanne on nyt paha.
Ja mitä kaikkea kivaa mahtaakaan tuoda tuo sakki joka odottelee itärajan takana lumien sulamista?
Luteet menevät kerrostalossa asunnosta asuntoon samoin kun turkiskuoriaiset.
Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa ja ansiosidonnaista. Ja lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista.
Pakko ostaa kirpputorilta vaatteita.
Turkiskuoriaiset syö tekstiileitä.
Hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset ja lapsikorotukset poistetaan.
Ja sähkö vaan kallistuu.
Pakko säästää hygieniasta.
Suomi kansainvälistyy eihän siinä muusta ole kyse, ihmisiä tulee ja menee, ei voida erakoitua korpeen turvaan kaikelta pahalta, kuten puuttinin pommeilta ja syyhypunkeilta etätöitä tekemään laiturin nokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Turkiskuoriaiset syö tekstiileitä.
Olet virkannut ison päiväpeiton ja turkiskuoriaiset syö sen, koska naapurin sijoitusasunnossa asuva käy kirpputorilla, tukia leikataan ja vuokrat nousevat.
Vierailija kirjoitti:
Suomi kansainvälistyy eihän siinä muusta ole kyse, ihmisiä tulee ja menee, ei voida erakoitua korpeen turvaan kaikelta pahalta, kuten puuttinin pommeilta ja syyhypunkeilta etätöitä tekemään laiturin nokkaan.
Itse mökillä ollessani tein etätöitä ja kun sadekuuro tuli järven rantaan ja laiturille siirryin läppärin ja kännykän kanssa rantasaunan pukuhuoneeseen jatkamaan hommia, vähän ajan päästä tulikin oikein hieno sateenkaari järven päälle ja muikkuparvi hyppeli pinnassa saalistaen hyönteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua käydä taloyhtiön saunassa, myös jalkasieni ja syylät tarttuvat lattiapinnoilta.
Uimahallissa sentään on siivooja koko ajan ja pesee lattioita vähän väliä.
No, en oikein kyllä uimassakaan käy.
Totta. Taloyhtiön saunasta tarttui syylä. Sen hoitaminen pois oli työlästä.
Ihosilsan sain käyttämällä jonkun toisen käyttämää pesukukkaa suihkussa. Se on sellainen, mikä kuivuu nopeasti, mutta on tiivis sieltä solmimiskohdasta. Hoitaminen maksoi maltaita, kun ostin monenlaisia voiteita, ja mikään ei tehonnut. Lopuksi hain lääkäriltä reseptin tablettikuuriin.
Ei olisi mitenkään realistista toteuttaa tuollaista siivousta. Vanha talo, pieni pyykinpesukone ja pyykkiä mahtuu kuivumaan kerrallaan telineelle noin 2 koneellista ja narulle 2-3 lakanaa. Eivätkä vaatteet kestä mitään "vähintään 60 asteen" pesuohjelmaa, voin sitten samantien laittaa kaikki neuleeni ja housuni roskiin. En helvetissä. En koskaan saa kaikkea siivottua "kerralla", miten ihmeessä edes. Ei ole tilaa, voimia, aikaa, varaa, jaksamista.
(OCD ja kontaminaatiokammo voi mulla tässä vaikutella, en tiedä, koetteko samoin...)
Syyhy leviää.
"Perheillä ei ole varaa alle 12 euron lääkkeeseen."
Ihmisillä ei ole rahaa syyhylääkkeisiin.
Kohta tulee lämpimät kelit ja ihmiset menevät t-paita päällä linja-autolla palkattomaan työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri tuputtaa työkokeilua päiväkotiin. Sanoin kiitos ei sille mahdollisuudelle että maksan satasia tai jopa tuhansia kun sieltä tuon saan. Kerran jo olin työllistettynä 1500e/kk palkalla ja onneksi silloin ei ollut tälläinen syyhyepidemia.
Oletko lastenhoitaja vai miksi tuputtaa?
Taloyhtiön pesukone ja pesuohjelma varmaan ne luteet tappavat. En niin kauheasti pelkäisi taloyhtiön pesukonetta.
Enkä niin kauheasti pelkäisi kirpputorivaatteitakaan. Puhdasta ja siistiä siellä myydään. Suurempi epäilys kohistuisi vanhoiin nojatuoleihin joissa on pehmuste, mutta ei niissäkään pääasiassa mitään ole. Huonoa tuuria on jos sattuu saamaan sellaisen tavaran, jossa lymyilee jotain inhokkeja.
Linja-auton penkkejä hieman kammoksun. Luteita löyetty.
Vierailija kirjoitti:
"Perheillä ei ole varaa alle 12 euron lääkkeeseen."
Ei ole todellista! Tehkää lisää lapsia vaanen :D !
Niin, osassa asuntoja ei mahdu pesukonetta eikä siihen saa rahaa sossusta, jos taloyhtiössä on pyykkikone.