Kokemuksia uskoon tulemisesta
Olen usein miettinyt miten tämä käytännössä tapahtuu, kokeeko ihminen yhtäkkiä jonkun valtavan valaistuksen? Aihe on minulle hyvin vieras, mutta olen kiinnostunut ymmärtämään mitä siinä konkreettisesti tapahtuu, kun ihminen tulee uskoon. Haluaisin kuulla kokemuksia tästä, mikä johti uskoon tulemiseen ja millainen kokemus oli? Miten elämäsi muuttui?
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi niin, että joutuessani oikeasti pahaan paikkaan elämässä, aloin rukoilla Jumalaa. Ja tajusin, että enhän mä rukoilisi jos en uskoisi yhtään. Siitä se lähti vähitellen, kun aloin miettiä asioita. Mä ajattelen, että joillakin on vain enemmän taipumus ajatella että kaiken taustalla on jotain suurempaa. Jumalauskoa on tosi vaikea selittää ateisteille, koska he tuntuvat puhuvan oikeasti ihan eri asiasta. Mulle Jumalaan uskominen on enemmän sellainen kokonaisvaltainen kokemus, kuin vain jokin pieni ajatus. Olen ihan tavallinen ihminen, en mikään hihhuli tai harras uskovainen, vaan hyvin tavallinen ihminen. Usko ei näy minusta päällepäin.
Itsekin olin tuollainen ja elin kuin pakanat konsanaan, kunnes synnyin uudelleen ylhäältä päin.
Tämän takia en erityisemmin välitä uskovaisten seurasta, vaikka itse uskonkin Jumalaan. He ovat aina tuomitsemassa muiden tavan uskoa, ja kertomassa että heidän tapansa uskoa on parempi. Vaikka oikeasti sydämen usko ratkaisee eikä mikään kilpailu että kuka on näennäisesti toista parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi niin, että joutuessani oikeasti pahaan paikkaan elämässä, aloin rukoilla Jumalaa. Ja tajusin, että enhän mä rukoilisi jos en uskoisi yhtään. Siitä se lähti vähitellen, kun aloin miettiä asioita. Mä ajattelen, että joillakin on vain enemmän taipumus ajatella että kaiken taustalla on jotain suurempaa. Jumalauskoa on tosi vaikea selittää ateisteille, koska he tuntuvat puhuvan oikeasti ihan eri asiasta. Mulle Jumalaan uskominen on enemmän sellainen kokonaisvaltainen kokemus, kuin vain jokin pieni ajatus. Olen ihan tavallinen ihminen, en mikään hihhuli tai harras uskovainen, vaan hyvin tavallinen ihminen. Usko ei näy minusta päällepäin.
Itsekin olin tuollainen ja elin kuin pakanat konsanaan, kunnes synnyin uudelleen ylhäältä päin.
Tämän takia en erityisemmin välitä uskovaisten se
Ei kukaan varmasti ole ajatellut kilpailla uskosta. Se on kuiteinkin Raamatullinen fakta että Jeesus itse asettaa uudestisyntymisen ehdoksi että ihminen voi tulla osaksi ikuista Taivasta, Joh 3 .
T. eri
Jos joku tulee yhtäkkiä uskoon niin olisiko se tuo jonkinlainen mielenhäiriö se oikea selitys.
Konkreettisesti tapahtuu, että siirtyy pimeyden valtakunnasta Jumalan perheeseen kaikkien lapsen oikeuksien saattelemana.
Uskovaisille ei riitä, että joku uskoo. Täytyy osata käyttää oikeita sanoja kuten uudestisyntynyt, pitää osata käyttäytyä tietyllä tavalla, olla tietyt mielipiteet. Ei ole väliä mitä sydämessään tuntee, kunhan on päällepäin kunnon Uskovainen. Mitä Jeesuskin sanoi ulkokultaisista fariseuksista!
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisille ei riitä, että joku uskoo. Täytyy osata käyttää oikeita sanoja kuten uudestisyntynyt, pitää osata käyttäytyä tietyllä tavalla, olla tietyt mielipiteet. Ei ole väliä mitä sydämessään tuntee, kunhan on päällepäin kunnon Uskovainen. Mitä Jeesuskin sanoi ulkokultaisista fariseuksista!
Miksi tarvitsisi välittää siitä mikä "uskovaisille riittää"? Se ei kuitenkaan ratkaise kenenkään taivaspaikkaa. Ja ihan varmasti uskovaiset saa kestää pilkkaa, vähättelyä, syyttelyä ja kiusaa. Että jos olet tullut jonkun uskovaisen sorsimaksi niin et ole ainut ihminen. Vaikka uskova haluaa tehdä niinkuin Jeesus neuvoo, ollaan me syntisiä kaikki ja uskovaisetkin lankeaa syntiin. Itse koen olevani huonompi kuin moni ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Uskossa on oleellisinta mitä mieltä Jumala on asiasta.
Tulin Uskoon. Jotenkin jäi irstas tunnelma siitä.
Uskoontuleminenhan tarkoittaa ihmisen pelastumista ikuiselta kidutustuomilta, joten eikös kaikkien kannattais nyt heti tulla uskoon, etteivät joudu ikuiseen kidutukseen?
Vierailija kirjoitti:
Uskoontuleminenhan tarkoittaa ihmisen pelastumista ikuiselta kidutustuomilta, joten eikös kaikkien kannattais nyt heti tulla uskoon, etteivät joudu ikuiseen kidutukseen?
Mä uskon Jumalaan mutta en ikuiseen kidutustuomioon. Ihan siitä syystä, että se ei sovi mun moraalikäsitykseen, ja se olisi hullua jos minä, ihminen, olisin armahtavaisempi ja lempeämpi kuin Jumala. On olemassa kristittyjä jotka eivät usko helvettiin, tai ajattelevat että kukaan ei lopulta joudu sinne. Helvetti-sanan käännöksestäkin ollaan montaa mieltä, se on alkuteksteissä tarkoittanut monia eri asioita.
Jokainen saa minun puolestani halutessaan uskoa siihen, että saa nautiskella itse taivaassa siitä kun muita kidutetaan, jos tuo sopii jonkun ihmisen moraalikäsitykseen ja tekee hänet onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon Jumalaan mutta en ikuiseen kidutustuomioon. Ihan siitä syystä, että se ei sovi mun moraalikäsitykseen, ja se olisi hullua jos minä, ihminen, olisin armahtavaisempi ja lempeämpi kuin Jumala. On olemassa kristittyjä jotka eivät usko helvettiin, tai ajattelevat että kukaan ei lopulta joudu sinne. Helvetti-sanan käännöksestäkin ollaan montaa mieltä, se on alkuteksteissä tarkoittanut monia eri asioita.
Jokainen saa minun puolestani halutessaan uskoa siihen, että saa nautiskella itse taivaassa siitä kun muita kidutetaan, jos tuo sopii jonkun ihmisen moraalikäsitykseen ja tekee hänet onnelliseksi.
,, Täkein kysymys sulle onkin uskotko että Jeesus on se joka sanoo olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu. Silti raamatun informatiivisuus tässä asiassa on epäselvä ja jakaa kahtaalle eli sieltä voidaan nähdä myös tulkinta, missä kadotettujen sielut joutuvat ikuiseen vaivan tilaan. Sitten toinen tulkinta perustuu ajatukseen ikuisesta kadotuksesta eli tuhosta.Tälle näen itsekin vahvemmat perustelut raamatussa, koska helvetti on vain Jeeuksen käyttämä vertaus joka liittyi Jerusalemin vierellä olevaan jätteiden polttopaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus itse puhui ja varoitti erittäin paljon hel vetistä. Kyllä Raamatullisessa kristinuskossa hel vetti on todellinen ja ikuinen.
Jumala on Pyhä. Ihminen on syntinen. Synti erottaa meitä Jumalasta. Jeesuksen pelastustyö ristillä lunastaa meidän synnit, niin että se joka uskoo ja turvautuu Raamatulliseen Jeesukseen sekä elää Hänen Sanansa mukaisesti saa ikuisen elämän Taivaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa minun puolestani halutessaan uskoa siihen, että saa nautiskella itse taivaassa siitä kun muita kidutetaan, jos tuo sopii jonkun ihmisen moraalikäsitykseen ja tekee hänet onnelliseksi. Sanoo Mäkipeltoapostoli. Ottakaa selvää mitä oikeat apostolit sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööö... Ikuinen kadotushan on sanottu ihan selvästi Raamatussa. Eli sen olemassaolo ei riipu kenenkään ihmisen mielipiteistä tai fiiliksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa minun puolestani halutessaan uskoa siihen, että saa nautiskella itse taivaassa siitä kun muita kidutetaan, jos tuo sopii jonkun ihmisen moraalikäsitykseen ja tekee hänet onnelliseksi.Ööööö... Ikuinen kad
Juurihan se sun mielipiteestä riippuu. Olet lukenut tuhansia vuosia vanhoja tekstejä ja tulkinnut asian niin. Joku muu voi tulkita eri tavalla. Jos haluat uskoa ikuiseen kidutukseen ja se tekee sinut onnelliseksi että esimerkiksi ateistiystäviäsi kidutetaan ikuisesti ja se saa sinulle rauhan ja ilon sydämeesi, voit vapaasti tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööö... Ikuinen kadotushan on sanottu ihan selvästi Raamatussa. Eli sen olemassaolo ei riipu kenenkään ihmisen mielipiteistä tai fiiliksistä.
Niin miten selvästi se on sanottu, jos sana kadotus tarkoittaa tuhoa? Myös Vanhan testamentin sanoma liittyy ikuiseen tuhoon joka koittaa Jumalan kasvoista ja tämän ikuisen tuhon vahvistaan myös uusi testamentti. Lue tästä kaksi olennaista lainausta raamatusta.
Malakia:
4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa
2.Tessalonikalaiskirje:
1:9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus(suomeksi tuho) Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa minun puolestani halutessaan uskoa siihen, että saa nautiskella itse taivaassa siitä kun muita kidutetaan, jos tuo sopii jonkun ihmisen moraalikäsitykseen ja tekee hänet onnelliseksi
Olen eri, mutta. Nyt laitat sanoja toisen suuhun. Nuo ovat sinun omia ajatuksia, ei hän sanonut nauttivansa muiden kidutuksesta. Mielipiteitä on monia, Raamattu pysyy.
Kyllä Uskollakin lienee jotain sanomista tähän tulemiseen...
Kun herra vaihtuu niin kyllä se jotenkin ilmenee aina.