Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia uskoon tulemisesta

Vierailija
21.02.2024 |

Olen usein miettinyt miten tämä käytännössä tapahtuu, kokeeko ihminen yhtäkkiä jonkun valtavan valaistuksen? Aihe on minulle hyvin vieras, mutta olen kiinnostunut ymmärtämään mitä siinä konkreettisesti tapahtuu, kun ihminen tulee uskoon. Haluaisin kuulla kokemuksia tästä, mikä johti uskoon tulemiseen ja millainen kokemus oli? Miten elämäsi muuttui?

Kommentit (180)

Vierailija
21/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkotakkiset tulevat sen jälkeen hakemaan.

Vierailija
22/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro.20 jatkaa

Toki usko minulle on jatkuvaa parannusta, kasvua sekä oppia. Samoin uskoontuleminenkin kesti kauan miksi en osaa sanoa milloin tarkalleen tein ratkaisuni seurata Kristusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoon tulemista voi verrata mielenhäiriöön. Siinä ihminen kiistää todellisuuden ja hakeutuu mielikuvitusmaailman vietäväksi. Kokemus voi kuitenkin olla ihan positiivinen, jos esim. alkoholismin tai mielenterveysongelmien vuoksi todellisuuden kohtaaminen on liian raskas taakka.

Ap kysyi kokemuksia uskoontulosta, sinä siis olet joutunut mielenhäiriöön?

Etkö ymmärrä lukemaasi?

Ymmärrän. Ap kysyi kokemuksia uskoontulosta ja sinä vastasit että siinä joutuu mielenhäiriöön. Jos kerran tiedät tämän varmasti niin täytyyhän sen olla silloin sun omakohtainen kokemus.

Vierailija
24/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon itseeni, jumalana. Onko tarpeeksi hyvä uskoon tuleminen?

Ei ap kysynyt mitään hyvästä tai tarpeeksi hyvästä uskoontulemisesta. Ja aika pelottava harha luulla itseään Jumalaksi.

Mistä jumala tietää olevansa jumala. Uskomalla itseensä.

Vierailija
25/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoontulo ja kokemus yliluonnollisesta on ihmisen itse itselleen luoma kokemus. Aivojen luomusta.

Eli olet kokenut tämän?

Vierailija
26/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit , onko pakko tulla jokaiseen uskonkeskusteluun herjaamaan? 

Vierailija
27/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkotakkiset tulevat sen jälkeen hakemaan.

Ikävää että sulle on käynyt näin. Ap kysyi kokemuksia ja sinä olet tämmöisen hoitoon hakemisen kokenut.

Vierailija
28/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 20 jatkaa yhä

Unohdin mainita että uskon vahvistuminen on lisäksi ollut myös todellisia henkilökohtaisia kokemuksia Jumalan johdatuksesta, opetuksesta, turvasta, siunauksista sekä ihmeistä. 

Olen muuttunut ihmisenä.

Vierailija
29/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin uskoon kesällä -76

Oli kaunis kesäpäivä täällä Karkkilan seutuvilla, vietettiin grilli-juhlaa perheen ja lastenlasten kesken.

Naisväki hoiti ruokapuolen ja pojan poikani kanssa palloiteltiin leikkisästi nurmella. Ruostuneiden palloilutaitojeni ansiosta kuitenkin potkaisin pallon pusikoihin kuten arvata saattaa! Mitä kuitenkaan en olisi ennaltaan arvannut, oli se että puskasta löytyi myös vanha lapsuudenkaverini Usko Ainamoinen, joka vetäisi minut puskaan!

Siinä hetkessä usko myönsi tiirailleensa minua "sillä silmällä" jo pidemmän aikaa, ja hetken mielijohteesta antauduimme lemmen vietäviksi. Hetkeä myöhemmin tulin Uskoon.

Muistelen noita päiviä haikeudella, nyt kun Usko on jo edesmennyt. Välisemme side jäi meidän salaisuudeksemme.

Vierailija
30/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tätä on vaikeaa selittää ellei omakohtaista kokemusta ole. Asiaa on vaan niin hankalaa ymmärtää, kun ei ole koskaan varsinaisesti uskonut. On vaikea hahmottaa miten voisi löytyä vahva usko johonkin niin mielikuvitukselliselta tuntuvaan, mutta aihe vilpittömästi kiinnostaa. On myös vaikeaa ymmärtää sitä, kun Raamatustakin on niin monia erilaisia tulkintoja, että mistä eri uskontokunnat ja ihmiset päättelevät juuri heidän käsityksensä olevan se oikea. Ap

Ihan varmasti on vaikea käsittää ja näin uskovana selkeästi selittää. Uskohan on omakohtainen ja niinkuin ennemmin sanoin, Jumala sen uskon antaa jos haluaa sen vastaanottaa. Mutta piristävää että kyselet asiallisesti, niinkuin huomaat tänne tulee aina noita ivaajia sekaamaan. Sun aloitus oli mukava poikkeus, ihan fiksuja kysymyksiä.

Vierailija
31/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tulla uskoon ja muuttaa elämäni. Löytää Jumalan ja sisäisen rauhan.

Vierailija
32/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ilmeisesti kokea joku hallusinaatio ehkä mahdollisesti jonkun mt-ongelman päälle jotta alkaa uskomaan johonkin henkiolentoihin. Vaikea näin muuten kuvitella että ykskaks tulisin uskoon normaalitilassa. Ufomiehiinkin toki alkaisin uskomaan heti jos sellaisen omin silmin näkisin.

Vierailija
33/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin uskoon kesällä -76

Oli kaunis kesäpäivä täällä Karkkilan seutuvilla, vietettiin grilli-juhlaa perheen ja lastenlasten kesken.

Naisväki hoiti ruokapuolen ja pojan poikani kanssa palloiteltiin leikkisästi nurmella. Ruostuneiden palloilutaitojeni ansiosta kuitenkin potkaisin pallon pusikoihin kuten arvata saattaa! Mitä kuitenkaan en olisi ennaltaan arvannut, oli se että puskasta löytyi myös vanha lapsuudenkaverini Usko Ainamoinen, joka vetäisi minut puskaan!

Siinä hetkessä usko myönsi tiirailleensa minua "sillä silmällä" jo pidemmän aikaa, ja hetken mielijohteesta antauduimme lemmen vietäviksi. Hetkeä myöhemmin tulin Uskoon.

Muistelen noita päiviä haikeudella, nyt kun Usko on jo edesmennyt. Välisemme side jäi meidän salaisuudeksemme.

Oletpas näppärä. Valitettavasti Finlandia, Tony ja Pulitzer eivät vieläkään osuneet sinulle.

Vierailija
34/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko päivän selaillut tiktokkeja. Siellä nuori mies Max hokee Jeesuksen rakkautta. Kuitenkin samasta miehestä pyörii tiktokkeja jossa 12vuotiaat tytöt sanovat hänen ottaneen alakosketuksen väkisin.

Vierailija
35/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin hulttiopoika tuli aina uskoon kun leski äidillään oli puukaupat menossa, kävi helluntai teltoissa puheita pitämässä.  Kun puurahat tuli tilille ja sai narrattua rahaa niin uskokoin loppui muutamaksi kuukaudeksi, lähti muille puheille. Eli kyllä se kannattavalle näyttää tulla välillä uskoon

Vierailija
36/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin tulla uskoon ja muuttaa elämäni. Löytää Jumalan ja sisäisen rauhan.

Pyydä sitä Jumalalta. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan ovi, varmasti. Mutta muista että Jumala vastaa tahtomallaan tavalla ja aikataululla, ei niinkuin me halutaan. Mitään ihmeellistä ei välttämättä tapahdu etkä koe, silti sun rukous kuullaan ja siihen vastataan. Siunausta.

Vierailija
37/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko päivän selaillut tiktokkeja. Siellä nuori mies Max hokee Jeesuksen rakkautta. Kuitenkin samasta miehestä pyörii tiktokkeja jossa 12vuotiaat tytöt sanovat hänen ottaneen alakosketuksen väkisin.

Jeesus ei ole syyllinen siihen mitä Max tekee ja hokee.

Vierailija
38/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin hulttiopoika tuli aina uskoon kun leski äidillään oli puukaupat menossa, kävi helluntai teltoissa puheita pitämässä.  Kun puurahat tuli tilille ja sai narrattua rahaa niin uskokoin loppui muutamaksi kuukaudeksi, lähti muille puheille. Eli kyllä se kannattavalle näyttää tulla välillä uskoon

Ahaa, eli kaikki maailman uskovat toimivat kuin hulttiopoika? Miten tämä vastasi ap:n kysymykseen?

Vierailija
39/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas Jeesus , rukoilen kaikkien heidän puolesta jotka sinua vilpittömästi etsivät. Herra sinä sanot sanassasi että ketkä sinun luoksesi tulevat ja jotka sinulle annetaan niitä sinä et pois heitä. Ota Herra vastaan tämä etsivä veli/sisar. Anna meille meidän syntimme anteeksi. Suo meille usko ja rauha sekä Pyhän Hengen voima. Jeesuksen nimessä ja veressä aamen.

Vierailija
40/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mitään suuria olotiloja kokenut, eikä elämä muuttunut yhdessä yössä, mutta nyt tunnen olevani uusi luomus ja Pyhä Henki ohjaa elämääni parempaan suuntaan.

Esimerkiksi ennen humalahakuinen juopottelu oli parasta ajanvietettä, mutta nyt otan kohtuudella tai en ollenkaan. Kielenkäyttökin oli karkeaa ja alatyylistä, mutta nykyään siivoa. Myös Israel on tullut lähemmäksi sydäntä, vaikka ennen sanoin että joutaisi ydinpommittaa koko lähi-idän lasikentäksi.

Henkinen kasvu on hidasta, mutta nyt voin sanoa että kasvua tapahtuu, kun on antanut Pyhälle Hengelle tilaa.