Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia uskoon tulemisesta

Vierailija
21.02.2024 |

Olen usein miettinyt miten tämä käytännössä tapahtuu, kokeeko ihminen yhtäkkiä jonkun valtavan valaistuksen? Aihe on minulle hyvin vieras, mutta olen kiinnostunut ymmärtämään mitä siinä konkreettisesti tapahtuu, kun ihminen tulee uskoon. Haluaisin kuulla kokemuksia tästä, mikä johti uskoon tulemiseen ja millainen kokemus oli? Miten elämäsi muuttui?

Kommentit (180)

Vierailija
41/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tätä on vaikeaa selittää ellei omakohtaista kokemusta ole. Asiaa on vaan niin hankalaa ymmärtää, kun ei ole koskaan varsinaisesti uskonut. On vaikea hahmottaa miten voisi löytyä vahva usko johonkin niin mielikuvitukselliselta tuntuvaan, mutta aihe vilpittömästi kiinnostaa. On myös vaikeaa ymmärtää sitä, kun Raamatustakin on niin monia erilaisia tulkintoja, että mistä eri uskontokunnat ja ihmiset päättelevät juuri heidän käsityksensä olevan se oikea. Ap

Ihan varmasti on vaikea käsittää ja näin uskovana selkeästi selittää. Uskohan on omakohtainen ja niinkuin ennemmin sanoin, Jumala sen uskon antaa jos haluaa sen vastaanottaa. Mutta piristävää että kyselet asiallisesti, niinkuin huomaat tänne tulee aina noita ivaajia sekaamaan. Sun aloitus oli mukava poikkeus, ihan fiksuja kysymyksiä.

Pyrin tosiaan ihan aidosti ymmärtämään tätä kaikkea, mikä toki voi olla vaikeaa ellei omakohtaista kokemusta ole. Uskon kyllä jollain tavalla ihmistä suuremman voiman olemassaoloon, mutta on vaikeaa uskoa sen olevan sitä mitä meille mm. kristinuskossa opetetaan. Myös Raamatun monitulkintaisuus ja eri uskontojen käsitykset jumalasta hämmentävät. Kun kaikki ovat niin varmoja, että juuri se heidän kokemuksensa on oikea. Eihän se voi olla kaikilla oikea. Miten kukaan voi ajatella oikeasti tietävänsä totuutta? Näitä asioita olen paljon miettinyt. Ap

Vierailija
42/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateistit , onko pakko tulla jokaiseen uskonkeskusteluun herjaamaan? 

Minä sanon Jeesukseen uskovana, että erilaiset mielipiteet ovat aina tervetulleita. Tämä on kaikille avoin keskustelualusta.

Ja tämähän on myös erinomainen paikka evankelioida, eikö totta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon Jeesukseen uskovana, että erilaiset mielipiteet ovat aina tervetulleita. Tämä on kaikille avoin keskustelualusta.

Voi keskustella joo, mutta avainsana on asiallisuus. Ovatko tämänkin ketjun ateistit kirjoittaneet kovin asiallisesti, mielestäsi? 

Evankelioida voi missä tahansa. Uskovalla on lisäksi Jeesuksen asettama lähetyskäsky.

T. Uskova

Vierailija
44/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kristinuskon sisällä löytyy tosiaan eri suuntauksia jne. Sanoisin että yksi merkittävä asia on valitettavasti se että jotkut suuntaukset noudattavat Raamatun ulkopuolista traditiota; katolilaiset, ortodoksit.

Niissä on paljon ei Raamatullisia asioita ja jopa sellaisia asioita jotka Raamattu kieltää.

Raamattu on Jumalan Sana. Siinä Jumala on ilmoittanut itsestään. Jumala on puhunut. Raamattu pitäisi olla kristinuskon ainoa auktoriteetti, niin kun onkin protestanttisuudessa.

Protestanttisuuteen on nykyään myöskin hiipinyt mädätys, eksytys. Nimittäin liberaaliteologia. Siinä mennään ihmisten miellyttämisen tielle eikä Jumalan Sanan mukaisesti. Hyvä esimerkki on nykysuomen evl kirkko, joka ihannoi kaiken sen minkä Raamatun Sana selkeästi kieltää. Tiedät itse varmasti mihin viittaan. Löytyy onneksi myös Raamatun Sanaa noudattavia protestanttisia suuntauksia.

T. Konservatiivikristitty , joka uskoo Raamatun muuttamattomaan Sanaan.

Vierailija
45/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
46/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi keskustella joo, mutta avainsana on asiallisuus. Ovatko tämänkin ketjun ateistit kirjoittaneet kovin asiallisesti, mielestäsi? 

Evankelioida voi missä tahansa. Uskovalla on lisäksi Jeesuksen asettama lähetyskäsky.

T. Uskova

Suurin osa on kirjoittanut mielestäni asiallisesti. Radikaali ja kiistanalainenkin puhe voi olla asiallista.

Vierailija
47/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kristinuskon sisällä löytyy tosiaan eri suuntauksia jne. Sanoisin että yksi merkittävä asia on valitettavasti se että jotkut suuntaukset noudattavat Raamatun ulkopuolista traditiota; katolilaiset, ortodoksit.

Niissä on paljon ei Raamatullisia asioita ja jopa sellaisia asioita jotka Raamattu kieltää.

Raamattu on Jumalan Sana. Siinä Jumala on ilmoittanut itsestään. Jumala on puhunut. Raamattu pitäisi olla kristinuskon ainoa auktoriteetti, niin kun onkin protestanttisuudessa.

Protestanttisuuteen on nykyään myöskin hiipinyt mädätys, eksytys. Nimittäin liberaaliteologia. Siinä mennään ihmisten miellyttämisen tielle eikä Jumalan Sanan mukaisesti. Hyvä esimerkki on nykysuomen evl kirkko, joka ihannoi kaiken sen minkä Raamatun Sana selkeästi kieltää. Tiedät itse varmasti mihin viittaan. Löytyy onneksi myös Raamatun Sanaa noudattavia protestanttisia suuntauksia.

T. Konservatiivikristitty 

Luepa sinäkin Ville Mäkipellon kirja Raamatun muutosten sensuroitu historia. Aukotonta tiedettä.  Se siitä muuttumattomasta sanasta. 

Vierailija
48/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Mäkipelto ei ole uskossa oleva ihminen, ensinnäkin. 

Raamattua on käännetty moniin kieliin ja kieliasu on muutettu nykyaikaisemmaksi, että nykyihminen ymmärtäisi kunnolla lukemansa. Raamatun sisältöä ei ole muuteettu. Se on myöskin todistettu että jopa " nykyraamattu" täsmää täysin alkuperäisten Kuolleen meren Raamatturullien kanssa.

Tuo hokema että Raamattu olisi muutettu on ateistien ja muslimeiden tunnettu epätotta väite!

Vierailija
49/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tätä on vaikeaa selittää ellei omakohtaista kokemusta ole. Asiaa on vaan niin hankalaa ymmärtää, kun ei ole koskaan varsinaisesti uskonut. On vaikea hahmottaa miten voisi löytyä vahva usko johonkin niin mielikuvitukselliselta tuntuvaan, mutta aihe vilpittömästi kiinnostaa. On myös vaikeaa ymmärtää sitä, kun Raamatustakin on niin monia erilaisia tulkintoja, että mistä eri uskontokunnat ja ihmiset päättelevät juuri heidän käsityksensä olevan se oikea. Ap

Ihan varmasti on vaikea käsittää ja näin uskovana selkeästi selittää. Uskohan on omakohtainen ja niinkuin ennemmin sanoin, Jumala sen uskon antaa jos haluaa sen vastaanottaa. Mutta piristävää että kyselet asiallisesti, niinkuin huomaat tänne tulee aina noita ivaajia sekaamaan. Sun aloitus oli mukava poikkeus, ihan fiksuja kysymyksiä.

Pyri

Hyvää pohdintaa sulla. Ja uskovana pohdin ihan näitä samoja. Samaten Raamatussa on paljon sellaista mitä en tajua. Minä en tiedä onko Jumala olemassa, mutta uskon. Sillä uskolla siis mikä mulle on annettu. Ei ole merkitystä ymmärränkö kaikkea, loppuviimeksihän ihminen ei ymmärrä mitään kun tarpeeksi syvälle miettii. Mutta jatka pohtimista, toivon että saat vastauksen joskus siihen mitä usko on. Hyvää kevään alkua!

Vierailija
50/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattua on käännetty moniin kieliin ja kieliasu on muutettu nykyaikaisemmaksi, että nykyihminen ymmärtäisi kunnolla lukemansa. Raamatun sisältöä ei ole muuteettu. Se on myöskin todistettu että jopa " nykyraamattu" täsmää täysin alkuperäisten Kuolleen meren Raamatturullien kanssa.

Tuo hokema että Raamattu olisi muutettu on ateistien ja muslimeiden tunnettu epätotta väite!

Miten vastaat Mäkipellon kirjan tieteellisiin lähteisiin?

Vierailija
51/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin, että joutuessani oikeasti pahaan paikkaan elämässä, aloin rukoilla Jumalaa. Ja tajusin, että enhän mä rukoilisi jos en uskoisi yhtään. Siitä se lähti vähitellen, kun aloin miettiä asioita. Mä ajattelen, että joillakin on vain enemmän taipumus ajatella että kaiken taustalla on jotain suurempaa. Jumalauskoa on tosi vaikea selittää ateisteille, koska he tuntuvat puhuvan oikeasti ihan eri asiasta. Mulle Jumalaan uskominen on enemmän sellainen kokonaisvaltainen kokemus, kuin vain jokin pieni ajatus. Olen ihan tavallinen ihminen, en mikään hihhuli tai harras uskovainen, vaan hyvin tavallinen ihminen. Usko ei näy minusta päällepäin. 

Vierailija
52/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten että sanoman kannalta on se ja sama lukeeko tekstissä "color" vai "colour".

Sensaatiohakuista hömppää muutenkin. Vähän kuin tosielämän davinci-koodi. 

Vierailija
53/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lukuisia muita tieteellisiä lähteitä, jotka todistavat Raamatun muuttamattomuuden.  Nämä " Raamattu on muutettu" horisijat, ovat pieni ryhmä. Googlaa.

Vierailija
54/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi niin, että joutuessani oikeasti pahaan paikkaan elämässä, aloin rukoilla Jumalaa. Ja tajusin, että enhän mä rukoilisi jos en uskoisi yhtään. Siitä se lähti vähitellen, kun aloin miettiä asioita. Mä ajattelen, että joillakin on vain enemmän taipumus ajatella että kaiken taustalla on jotain suurempaa. Jumalauskoa on tosi vaikea selittää ateisteille, koska he tuntuvat puhuvan oikeasti ihan eri asiasta. Mulle Jumalaan uskominen on enemmän sellainen kokonaisvaltainen kokemus, kuin vain jokin pieni ajatus. Olen ihan tavallinen ihminen, en mikään hihhuli tai harras uskovainen, vaan hyvin tavallinen ihminen. Usko ei näy minusta päällepäin. 

Itsekin olin tuollainen ja elin kuin pakanat konsanaan, kunnes synnyin uudelleen ylhäältä päin. 

Vierailija
55/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lukuisia muita tieteellisiä lähteitä, jotka todistavat Raamatun muuttamattomuuden.  Nämä " Raamattu on muutettu" horisijat, ovat pieni ryhmä. Googlaa.

Ja horisijat eivät kykene koskaan kertomaan edes kolmea muutosta, vaikka kuulemma muuteltu ja vääristelty jatkuvasti läpi vuosisatojen. Luulisi olevan helppo nakki heittää muutama selvä tapaus ihan tosta vaan. 

Vierailija
56/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totean saman. Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä muuttaa kyllä niin paljon että sitä ei voi eikä halua peittää. Olen ylpeästi ns hihhuli.

Meidän ei pidä peittää uskomme, eikä hävetä evankeliumia, käski Jeesus. Eikä sitä tosiaan pysty tai halua uudestisyntyneenä tehdä!

Vierailija
57/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin tosiaan ihan aidosti ymmärtämään tätä kaikkea, mikä toki voi olla vaikeaa ellei omakohtaista kokemusta ole. Uskon kyllä jollain tavalla ihmistä suuremman voiman olemassaoloon, mutta on vaikeaa uskoa sen olevan sitä mitä meille mm. kristinuskossa opetetaan. Myös Raamatun monitulkintaisuus ja eri uskontojen käsitykset jumalasta hämmentävät. Kun kaikki ovat niin varmoja, että juuri se heidän kokemuksensa on oikea. Eihän se voi olla kaikilla oikea. Miten kukaan voi ajatella oikeasti tietävänsä totuutta? Näitä asioita olen paljon miettinyt. Ap

Jeesus sanoo että jos joku haluaa tulla tietämään onko tämä oppi Jumalasta, hän tulee sen tietämään.Jeesus on totuus ,tie,elämä.

Satoja ,tuhansia muslimeita tullut uskoon.

Perusasiat on uskovilla samat,detaljeja voi olla eri.

Vierailija
58/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uskoontulokokemus on aika epämääräinen. Olen aina uskonut että Jumala on olemassa ja Jeesus kuollut ristillä ja noussut kuolleista. Mutta en ymmärtänyt sitä että voiko kaikki saada kuulla Jeesuksesta ja mahdollisuuden pelastukseen. Lisäksi uskovaisena olo näyttäytyi mulle liian vaikeana. Niinpä "suljin Jeesuksen pois mielestäni", lakkasin noteeraamasta Jeesusta ollenkaan ja lähdin totaalisesti synnin teille.

Sitten tajusin muutaman jutun, ensinnäkin sen että me kaikki synnytään syntisiksi, ja me ollaan kykenemättömiä hyvään. Rakastuin Jeesukseen, mutta eksyskelin silti. Mulla oli muutamia etsikkoaikoja ja välillä olin olevinani oikea kristittykin jopa.

Ehkä se varsinainen uskoontulo oli sitten se kun päätin ottaa todesta raamatun, tein päätöksen että nyt en käännä selkääni Jeesukselle enää. Aloin lukea Raamattua säännöllisesti. 

Minua harmittaa kun minulla ei ole päivämäärää kuten monilla on. Muistan kuitenkin ne ratkaisun hetket.

Vinkki: Koputus ohjelmassa on uskoontulokokemuksia. Ja netistä tietysti löytyy paljon.

Vierailija
59/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä on pitkiä analyysejä. Katso alkuun vaikka Marjokorpi/Niiranen, Joki-Erkkilä, Turunen jotka on tehneet dijoja.

https://www.patmos.fi/blogit/silminnakijatodistuksia-vai-silkkaa-kuulop…

Vierailija
60/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä on pitkiä analyysejä. Katso alkuun vaikka Marjokorpi/Niiranen, Joki-Erkkilä, Turunen jotka on tehneet dijoja.

https://www.patmos.fi/blogit/silminnakijatodistuksia-vai-silkkaa-kuulop

jännää on  miten kopiointi milloinkin käyttäytyy.