Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vietät joulua tänä vuonna? Kenen kanssa?

Vierailija
29.11.2024 |

Ja miksi juuri sillä tavalla ja miksi juuri heidän kanssa? Tai yksin? 

Itse vietän joulua kotona kolmistaan miehen ja lapsen kanssa. Olisin toivonut meille kylään tietyt lähisukulaiset, mutta he eivät pääse kun ovat sopineet olevansa ihan toisaalla. Aamulla koristelemme kuusen, keitämme joulupuuroa, sitten ulkoillaan, syödään suklaata ja joulutorttuja, lapsi avaa lahjoja, syödään jouluillallinen kynttilänvalossa ja illan päätteeksi on joulusauna. Toivottavasti olisi kaunis pakkasyö, niin olisi mukava kuistilla jäähyllä nauttia joku jouluolutkin. Sitten muut menee nukkumaan ja jään vielä yksin valvomaan kynttilöiden kanssa, se on yksi joulun parhaista hetkistä saada rauhoittua vielä yksin ja katsella kuusta. Miksei kuutakin, jos sattuisi sellainen olemaan.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin käydään miehen kanssa hänen vanhemmillaan syömässä puuro ja katsomassa joulurauhanjulistus, sitten mennään minun vanhemmilleni syömään ja illaksi kahdestaan kotiin.

Vierailija
2/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin käydään miehen kanssa hänen vanhemmillaan syömässä puuro ja katsomassa joulurauhanjulistus, sitten mennään minun vanhemmilleni syömään ja illaksi kahdestaan kotiin.

Ohis mutta miten jaksatte kulkea noin monessa paikassa aattona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin taas.

Vierailija
4/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin taas.

Olen viettänyt kaksi joulua yksin ja ne oli ihan mukavia. Millaisen joulun aiot itsellesi laittaa? Ap

Vierailija
5/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kuten jo useampi viime joulutkin.

Mennään aattona avomiehen kanssa mun äidin luo joskus puolen päivän jälkeen, syödään, vaihdetaan lahjat ja kahvitellaan sekä höpötellään. Sinne tulevat myös molemmat pikkuveljeni ja toisen veljen avovaimokin on kutsuttu toki, vaikka ei ole muutamana viime jouluna valitettavasti käynytkään.

Jossain vaiheessa alkuillasta tullaan sit avokin kanssa kotia ja meille on melkein joka joulu koko viimeiset 8 vuotta tullut aattoiltana käymään ainakin miehen veli sekä kaveri tai pari. Iltasella sit juodaan, syödään, pelataan lautapelejä ym. Pidetään vaan porukalla hauskaa.:)

Niin no, edellisinä jouluina ollaan nimenomaan aattona käyty mun äidin luona ja paria päivää ennen aattoa avomiehen äidillä. Se on ollut kaikille sopiva järjestely, kun joulu on ollut mun perheelle isompi juttu kuin miehen perheelle.

Nyt on tosin tulossa eka joulu, kun mukana on pieni lapsi. Avokin sisko sai esikoisensa aiemmin tänä vuonna ja on siis tämän pienokaisen ensimmäinen joulu. En sit tiedä, muuttaako tämä dynamiikkaa. Itse olen kuitenkin ihan siksikin menossa aattona oman äitini luo, että olen siellä myös ollut äitini apuna keittiössä, kun hän muuten tekisi yksin kaiken.

Jännää, saapa nähdä.:)

Mut rennosti meillä tosiaan on pienellä porukalla joulu juhlittu.

Vierailija
6/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin ja en vietä joulua millään lailla.

Vierailija
7/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin taas.

Sama täällä. Mun joulu ei eroa vuoden muista päivistä mitenkään. 

Vierailija
8/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin taas.

Sama täällä. Mun joulu ei eroa vuoden muista päivistä mitenkään. 

Onko siihen joku syy, että et vietä joulua? Ap

Vierailija
9/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin vietän aaton, mutta lapset tulee heti aaton jälkeen. 

Vierailija
10/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa kahdestaan. Kevytversio, lenkillä koiran kanssa, syödään kinkkua leivän kera, saunotaan, katsotaan tv:tä, käydään haudoilla, ensimmäinen joulu ilman ketään kummankaan vanhemmista.

Vierailija
11/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulua muiden vauva palstalaisten kanssa vauva palstalla.

Vierailija
12/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajuakaan. Yksin, luultavasti. Kotona tai mökillä. 

Vierailija
13/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin, töissä, vain eläimet seuranani. Ajattelin lauleskella niille joululauluja ja syöttää pikkuisen extra herkkuja. Kotiin en hanki muuta jouluista kuin jonkin joulukukan, ehkä hyasintin tai amarylliksen. Glögiä ja pipareita, muuten en jouluruokaa hanki.

Vierailija
14/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni kanssa kahdestaan ja kissa vielä sitten kolmantena. Jouluaatto ja joulupäivä meillä molemmilla vapaata ja vasta tapaninpäivänä töihin eli aika poikkeuksellinen tilanne. Joulukuusi on kissan iloksi ja kotona vietämme vapaat mitä nyt kaupungilla korkeintaan kävelemässä. Jouluruokaosastoa emme vielä päättäneet. 

Vierailija
15/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystävän kanssa mennään hänen vanhempien luokse maalle. Saa olla mukavien ihmisten seurassa ja ulkoistaa osan jouluhössötyksestä muille. Kaikki paikalla on aikuisia niin ei mitään sen kummempaa pukki/lahjasäätöä.

Vierailija
16/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin, töissä, vain eläimet seuranani. Ajattelin lauleskella niille joululauluja ja syöttää pikkuisen extra herkkuja. Kotiin en hanki muuta jouluista kuin jonkin joulukukan, ehkä hyasintin tai amarylliksen. Glögiä ja pipareita, muuten en jouluruokaa hanki.

Tuo kuulostaa hienolta tavalta viettää joulua, eläintallissahan se kristillisen joulun tärkein juttukin tapahtui!

Vierailija
17/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin olen mutta olen nyt kolmena jouluna mennyt baariin muutamalle, aina löytyy seuraa ja muita yksinäisiä. On jopa käynyt flaksi kun päädyttiin rouvan kattohuoneistoon hiukka puuhastelemaan 😅

Vierailija
18/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ja miehen kanssa. Teeskennellään sata lasissa onnellista perhettä niin kuin aina. Jouluisin se menee jopa itselleni läpi. 

Vierailija
19/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kuten joka joulu koska ei ole enää vanhempia elossa ja olen syrjäytynyt vailal ystäviä. Tai oikeastaan tämän joulun vietän "yksin" lainausmerkeillä varustettuna koska seuranani tulee olemaan koiranpentu jonka vastikään hankin elämääni piristämään joten en ole täysin yksin.

Vierailija
20/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukin kanssa saunotaan ja ryypätään koko joulu. Joten turha muiden odotella, että se tulis käymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi