Onko muilla samaa? Mies ei suostu vahtimaan lasta kun olen kotona
Eli haluaisin välillä nukkua päiväunet, katsoa jonkun sarjan tai ihan vain olla yksin sohvalla tai sängyssä ja levätä. Mutta mies ei suostu olemaan lapsen kanssa niin, että voisin näin tehdä. Mies kyllä vahtii lasta jos lähden jonnekin, mutta en minä jaksa useinkaan lähteä minnekään, olen väsynyt työstä ja arjesta ja haluaisin vain olla välillä hetken yksin ja levätä. Ei se ole lepoa eikä rentouttavaa, että lähden kaverille käymään ja siellä on käynnissä sama pikkulapsiarki kuin meillä kotona hälyineen ja meluineen. Ei minua kiinnosta mennä jonnekin kauppakeskukseen kuluttamaan kaupoissa aikaa. Olen vahvasti introvertti ja tarvitsisin hetkiä olla kotona yksin, edes eri huoneessa kuin mies ja lapsi. Mies ei vie lastaan edes ulos, jotta minä jäisin yksin kotiin. Onko tällainen yleistäkin?
Kommentit (136)
Ja sitten kun lapsi menee nukkumaan, niin mies odottaa minun seuraa, haluaa kertoa minulle päivänsä kuulumiset, jutella vaikka mistä päivänpolttavista asioista, katsoa yhdessä leffan jne. Eli minä en taaskaan saisi olla yksin. Kun kuitenkin vetäydyn yksin työhuoneeseen olemaan yksin, niin mies valittaa että minua ei kiinnosta hänen seura eikä parisuhde. Tämä on kamala painajainen tällaiselle introvertille kuten minä. Ap
Olisit miettinyt lastentekoa vähän tarkemmin.
Ei ole. Mies antaa pyydettäessä omaa aikaa kotonakin ja osaa sanoa taaperolle että äiti lepää nyt, ei häiritä. Ehdottaa myös itse lepohetkiä/kokkausrauhaa/puuhailuaikaa jos huomaa että mulla alkaa mitta täyttyä. Muistuttaa vieläpä että saisin useamminkin tehdä omia juttujani rauhassa. En jaksaisi jos lapsi olisi vain minun harteillani aina kotona.
No sano sille että tuollainen peli ei vetele vaan sinä lähdet nyt eri huoneeseen pitämään tunnin levon ja miehen homma on viihdyttää lasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mies antaa pyydettäessä omaa aikaa kotonakin ja osaa sanoa taaperolle että äiti lepää nyt, ei häiritä. Ehdottaa myös itse lepohetkiä/kokkausrauhaa/puuhailuaikaa jos huomaa että mulla alkaa mitta täyttyä. Muistuttaa vieläpä että saisin useamminkin tehdä omia juttujani rauhassa. En jaksaisi jos lapsi olisi vain minun harteillani aina kotona.
Unohdin vielä sanoa, että olen itse kokopäivätöissä ja mies hoitaa lasta suunnilleen puolipäiväisesti. Siitä huolimatta huolehtii että saan omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
No sano sille että tuollainen peli ei vetele vaan sinä lähdet nyt eri huoneeseen pitämään tunnin levon ja miehen homma on viihdyttää lasta.
On tästä puhuttu ja olen sanonut. Ei se vain onnistu. Onnistuu hetken, mutta 10 min päästä lapsella on minulle asiaa ja mies päästää lapsen luokseni. Tai mies saa päähänsä kesken kaiken mennä saunaan tms ja jättää lapsen itsekseen ja lapsi tulee tietenkin heti luokseni, että äiti äiti minulla on sinulle asiaa. Olen suuttunutkin tästä asiasta miehelle, mutta mikään ei silti muutu. Hänen vastaus on aina vain, että lähde jonnekin viettämään omaa aikaa äläkä valita. Ap
On samanlaista. En pääse edes kunnolla muualle kuin työmatkoilla, koska isä ei jaksa olla lapsen kanssa. Muutan lapsen kanssa pois heti, kun asunnon myynti vain kannattaisi.
Jos aikuiset aina viihdyttää lapsia niin siitähän se käytös on opittu. On ok olla välillä tylsää ja lapsen mielikuvituskin siinä paranee kun keksii itse itselleen tekemistä
Vierailija kirjoitti:
On samanlaista. En pääse edes kunnolla muualle kuin työmatkoilla, koska isä ei jaksa olla lapsen kanssa. Muutan lapsen kanssa pois heti, kun asunnon myynti vain kannattaisi.
Luuletko, että isä jaksaa olla tuon enempää lapsen kanssa eron jälkeen? Voisin lyödä vaikka vetoa, että ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun lapsi menee nukkumaan, niin mies odottaa minun seuraa, haluaa kertoa minulle päivänsä kuulumiset, jutella vaikka mistä päivänpolttavista asioista, katsoa yhdessä leffan jne. Eli minä en taaskaan saisi olla yksin. Kun kuitenkin vetäydyn yksin työhuoneeseen olemaan yksin, niin mies valittaa että minua ei kiinnosta hänen seura eikä parisuhde. Tämä on kamala painajainen tällaiselle introvertille kuten minä. Ap
Tämä olisi kyllä pahin painajainen. Itse menen nukkumaan ajoissa, jotta saan välillä omaa rauhaa. Oikeasti kuuntelen äänikirjaa kuulokkeiden kautta ja pelaan sudokuja.
Onneksi mieskin nauttii omasta ajasta ja tilasta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hoitaminen kuuluu muijille. Isä antaa vaan viikkorahan. Akkojen hommia ei pidä miesten tehdäkään.
Miksi äitisi halusi sinut? Olisi miettinyt pariin kertaan.
Menepä nyt ottamaan ne mielialalääkkeesi.
No ei. Mies hoitaa kyllä lapsia tasapuolisesti, jos ei enemmänkin. Minulla on kyllä rauha tehdä mitä haluan. Mieheni tosin ei ole suomalainen. ;)
Vierailija kirjoitti:
Tilanne muuttuu kun lapsi vähän kasvaa. Kyllä se siitä :).
Niin muuttui, minä ja lapsi muutettiin pois. Vasta sen jälkeen minäkin sain olla kotonani rauhassa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuiset aina viihdyttää lapsia niin siitähän se käytös on opittu. On ok olla välillä tylsää ja lapsen mielikuvituskin siinä paranee kun keksii itse itselleen tekemistä
On minustakin ok, että lapsella on tylsää ja että aikuiset ei koko ajan viihdytä. Mutta kun minä haluaisin välillä olla vaikka puoli tuntia niin, että saan olla ihan yksin ilman että kukaan tulee siihen huoneeseen selittämään tai kysymään mitään. Siksi miehen pitäisi olla se aika lasta varten, vaikka ei viihdyttäisikään lasta. Vähintään pitäisi huolehtia, että lapsi kysyy asiat häneltä eikä minulta. Mutta kun ei. Ap
Luulin että kyse jostain taaperosta mut kohta kouluikäinen. Sanot vaan et kysyppäs isältä välillä ja kyl tuon ikäinen jo touhuaa itekseenki samassa tilassa, ei tarvi olla sitkustirehtööri koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tästä puhuttu ja olen sanonut. Ei se vain onnistu. Onnistuu hetken, mutta 10 min päästä lapsella on minulle asiaa ja mies päästää lapsen luokseni. Tai mies saa päähänsä kesken kaiken mennä saunaan tms ja jättää lapsen itsekseen ja lapsi tulee tietenkin heti luokseni, että äiti äiti minulla on sinulle asiaa. Olen suuttunutkin tästä asiasta miehelle, mutta mikään ei silti muutu. Hänen vastaus on aina vain, että lähde jonnekin viettämään omaa aikaa äläkä valita. Ap
Kuulostaa painajaiselta eikä ole normaalia tai kunnon vanhemmuutta mieheltä. Mitä se mies sitten silloin tekee kun sinä lähdet muualle? Istuu saunassa ja jättää lapsen yksin?!
Meillä oli aikanaan ex-miehen kanssa samanlaista. Hän ei kerta kaikkiaan ymmärtänyt, että minullakin on tarve olla rauhassa joskus. Erohan siitä tuli ja nykyään ex huolehtii joka toinen viikonloppu joten kuten. Elämä on nykyään paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että kyse jostain taaperosta mut kohta kouluikäinen. Sanot vaan et kysyppäs isältä välillä ja kyl tuon ikäinen jo touhuaa itekseenki samassa tilassa, ei tarvi olla sitkustirehtööri koko ajan.
Ei lapsi vain mene kysymään isältään vaikka käskisin. Mitäpä veikkaat miksi? Ei ole vaikeaa arvata. Ap
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2448 kirjoitti:
Täh. Siis olette samassa asunnossa ja jonkun pitää antaa sulle rauhaa. Joo ei. Katso sitä sarjaasi ja makaa sohvalla, kyl se lapsi pärjää isänsä kanssa vai siis minne niiden pitäisi mennä? Takakireät naiset paistaa tästä aloituksesta..
Isänsä ei vietä aikaa lapsen kanssa kun olen kotona. Lapsi kärttää minun seuraa aivan koko ajan siksi. Isänsä pitäisi tehdä jotain hänen kanssa yhdessä, jotta minä saisin olla hetken yksin. Tietenkin lapsi pärjää isänsä kanssa, mutta kun isänsä ei suostu viettämään aikaa lapsen kanssa ellen minä mene jonnekin käymään muualle. Ap
Hotellihuone sellaisiksi illoiksi on ainoa ratkaisu. Hotellissa saa yleensä aamiaisenkin. Menet vaan roskia viemään ja kas reissu venähti. Puhelimen voit jättää näkyvälle paikalle olohuoneen pöydälle.
Välillä kyllä, mutta yleensä 5 min välein haluaa käydä näyttämässä jotain mitä on tehnyt, kysymässä jotain, saattaa tarvita apua jossain vaativammassa asiassa jne. Ja kysyy aina minulta. Eli minä en saa olla yksin. Ap