Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kaikki nyt valmiita sopimaan omat työehtonne työnantajanne kanssa?

Vierailija
20.02.2024 |

Muistakaa sitten kaikki asiat. Voitaisiinkin tehdä muistilistaa siitä mitkä asiat pitää osata neuvotella. Vai onko lie niin että työnantaja vain sanelee teille mitkä ovat hänen ehtonsa, voit sitten valita oletko siellä töissä vai et. 

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ei kannata sairastua vakavasti. Eka pv maksuton niin tulee kalliiksi juosta sairaalassa vähintään kerran kuussa. 

Kalliiksi tulee työnantajallekin tuollainen.

Vierailija
42/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin sopia päivän kestävästä lakosta työnantajan kanssa. Sain potkut. 

#suomi2024

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kovat keskustelukierrokset kun kaikki 2 500 000 työssäkäyvää alkaa neuvottelut esimiestensä kanssa uusista työehdoista.

Vierailija
44/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ettei, näin olen toiminut ulkomailla työskennellessä

Vierailija
45/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kovat keskustelukierrokset kun kaikki 2 500 000 työssäkäyvää alkaa neuvottelut esimiestensä kanssa uusista työehdoista.

Tiedätkö, ne työnantajat lätkäsee sopimuksen pöydälle. Ota tai jätä. Niin helppoa!

Vierailija
46/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just sovin ja sain tosi hyvät ehdot. Mm. paras palkka mitä minulla on koskaan ollut.

Vierailija
47/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaam taustalla kokoomus kovaa vauhtia väkää ulkomaalaisten palkkaamisen helpotuksia. 

Vierailija
48/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vapaata sopimista ajetaan hulluna lakiin vaikka ilmeisesti kaikki jo sopii kaiken paikallisesti ja täälläkin on vaan > 20 000 kuussa tienaavia?

Vierailija
49/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sovitaan paikallisesti ja en ikipäivänä vaihtaisi ay liikkeen sopimusmalliin. 

Vierailija
50/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitopiirit ovat totaalisen kusessa, jos joutuvat kilpailemaan toisiaan ja privaattia vastaan.

Vierailija
51/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kuvittelevat että se on vaan palkka ja lisät jotka pitää sopia. 

Vierailija
52/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sopinut jo ajat sitten ja muutamaan kertaan on pidetty muutosneuvottelutkin. Minulla on paremmat työehdot kuin samassa työssä sellaisella työnantajalla, joka noudattaa tessiä.

Vierailija
53/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö te edes mitä tämä nyt meinattu paikallinen sopiminen edes tarkoittaa? 

Vierailija
54/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on neuvoteltu. Liiton varaan ei voi luottaa näissä asioissa.

Ihan olet kesälomat, lomarahat, tauot ja muut neuvotellut? Sinä se seppä olet 😁

Vierailija
55/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä hallituksen ajamassq uudistuksessa ole noista mainitsemistasi asioista edes kyse.

Vierailija
56/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä hallituksen ajamassq uudistuksessa ole noista mainitsemistasi asioista edes kyse.

Luuletko, että EK tyytyy tuohon, mistä nyt neuvotellaan? Nythän ne sai vasta pään auki.

Vierailija
57/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittopa juuri on minua auttanut, En pärjäisi ilman, koska olen liian kiltti. Tarvitsen tukea, että saan saman palkan kuin kaikki muutkin samasta työstä. Tähän työhön on tunkua, joten helppo antaa kenkää.

Eli palkka jatkossa persoonallisuuden perusteella.

Tai naaman. Tai tissien. Tai sen mukaan, kuka nauraa helakimmin pomon vitseille. Tai imee tai nuolee parhaiten. Paikallinen sopiminen on niin monimuotoista.

Vierailija
58/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ikävä kyllä koskee niitäkin. Paikallinen sopiminen tarkoittaa juurikin sitä että sovitaan paikallisesti. Suomessa ei ole kattavaa lainsäädäntöä juurikaan mistään vaan kaikki perustuu työehtosopimuksiin. Meillä ei ole minimipalkkalakia joka takaisi pienimmän maksettavan palkan. Loma määräytyy sopimusten mukaisesti ja kaikki muukin.

Vierailija
59/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sopinut jo ajat sitten ja muutamaan kertaan on pidetty muutosneuvottelutkin. Minulla on paremmat työehdot kuin samassa työssä sellaisella työnantajalla, joka noudattaa tessiä.

Kivat sulle. Ja kaikki muutkin ovat vissiin yhtä onnekkaita. Sinäkin voit olla varma asemastasi myös silloin, kun ikäännyt tai sairastut.

Vierailija
60/111 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kovat neuvottelut, kun pikkufirma alkaa neuvottelemaan liiton kanssa paikallisesti.

Ollaan lakossa kunnes liksat tuplataan. Liitto maksaa 100€ päivässä lakkoavustusta kaikille 30 työntekijälle. Verottaja kyselee ennakkoverojen perään ja perustuslaina on taattu omalla nimellä, mitä teet?

a) itsarin

b) annat vaimon työsuhde-eduksi duunareille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän