Joku ei täsmää. Hoikan naisen housukoko 40
Miten on mahdollista? 40 ei ole mikään pieni koko.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Ei pituus vaikuta housujen kokoon, pitkät naiset eivät todellakaan ole lyhyitä naisia isompia muuta kuin pituudeltaan. olen itse 174 cm ja housujen koko on 36 tai 38.
Hoikankin naisen housujen koko voi olla 40, jos on leveälanteinen. Tai sitten kaikki kilot ovat siinä lantiolla, on siis muualta hoikka mutta paksureitinen ja isopeffainen.
Ja eri valmistajien koot ovat aivan erikokoisia.
Otapa kaksi naista samalla bmi:lla, toinen pituudeltaan 180cm ja toinen 155cm. Meinaatko että mahtuvat saman kokoisiin vaatteisiin??
Ei tuossa nyt ole mitään ihmeellistä. Riippuu vaatteesta ja valmistajasta. Mulla on hyvin sopivia vaatteita kokoluokissa S-XXL. Toki se on vain yksi merkki mistä tuo koko XXL menee, ja toinen mistä menee S. Pääsääntöisesti kokoni on M tai L, mutta noita ääripään vaatemerkkejä on joitakin.
Nykyään tuntuu muutenkin että kaikki halvemmat vaatteet jotka on jossain Aasian hikipajoissa tehty, on tehty myös aasialaisella mitoituksella, jotka ovat länkkärin silmiin lähinnä nuken vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös 168cm/60kg hoikka mutta leveälantioinen/isotakamuksinen nainen ja tyköistuvista housuista sekä alkkareista pitää aina ottaa koko 40/L. Housujen vyötärölle sitten taas jää aina ärsyttävästi tyhjää tilaa lörpöttämään jos on pyllystä ja reisistä sopiva.
Kokeile tuolta: https://housukauppa.fi/
T: kokoisesi, lanteikas nainen
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 166 cm ja painan 79 kg, koko on yleensä 40 tai 42, Joissakin vaatteissa koko on M tai 38 ja joissain on jopa S koko.
Paino tai vaatteiden koko ei välttämättä kerro yhtään sitä, onko ihminen hoikka tai ylipainoinen. Kai sen nyt jokainen tajuaa. Paljon riippuu mm. ruumiinrakenteesta ja siitä, onko lihaksia vai ei.
Kyllähän se nyt juurikin kertoo. Sinä, esimerkiksi, olet todella lihava. 79 kg on sopiva paino sellaiselle 20 cm sinua pidemmälle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leveä lantio, iso peppu selittyy myös pienellä ihmisellä.
Lantio voi olla leveä, se on luustosta kiinni. Mutta iso p€rse on merkki lihavuudesta. Takapuoli on rasvaa.
Voi se olla lihastakin, jos treenaa. Nykyäänhän on muotia treenata pakaroita ja ihan tarkoituksella kasvattaa sitä.
Onhan näitä laardiperiä nähty. Injektoivatko raejuustoa peräpäähän? Siltä näyttää ainakin. Jos ihminen on lihava, niin se on lihava. Maha on iso? Lihava. Ahteri on iso? Lihava. Ei se siitä miksikään muutu, vaikka kuinka yritätte määritellä lihavuutta uudestaan. Tämä on sairaalloisen lihava kansa, vain muutaman kilon USA:n keskivertonaista jäljessä.
Olen normaalipainoinen, pituus 171 cm ja paino 69 ja housukokoni on 38. Olen jopa melko persevä.
Täällä hoikka nainen 178/60 ja koot todella vaihtelevat vaatemerkkien välillä paljon. Minulla melko leveät lantion luut ja välillä pitää ottaa koko 40.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös 168cm/60kg hoikka mutta leveälantioinen/isotakamuksinen nainen ja tyköistuvista housuista sekä alkkareista pitää aina ottaa koko 40/L. Housujen vyötärölle sitten taas jää aina ärsyttävästi tyhjää tilaa lörpöttämään jos on pyllystä ja reisistä sopiva.
Samat mitat, mutta kaikki housut 36.
farkut 27 tuuma,
alusvaatteet s ja XS.
olen 46 v tiimalasi malli.
Turha tuijottaa vaatekokoa. Paljonko pituus/paino tai vyötärönympärys/lantio ympärys
Naisten vaatteiden koot on mitä sattuu. Eri valmistajilla on erikokoinen vaate, vaikka lapussa lukee aina 40 tai M,. Kuvaavinta on varmaan se, että ostin farkkuja ja samassa kaupassa osa housuista meni koossa 40 ja toisissa housuissa sama istuvuus tuli koolla 42. Olen itse vähän ylipainoinen 165cm pitkä nainen, mulla on vaatteita koossa 40-44 / M-XL, alushousut ja housut on kaikki kokoa 40-42.
Vierailija kirjoitti:
Juu, usein housut suunnitellaan omenavartaloille ja kun on pärynän muotoinen, ne lörpöttää vyötäröltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat mitat, mutta kaikki housut 36.
farkut 27 tuuma,
alusvaatteet s ja XS.
olen 46 v tiimalasi malli.
Missähän se tiimalasi mahtaa olla? :D
Vierailija kirjoitti:
Olen 170cm/60kg, käytän xs/s paitoja ja housuja xs/s - 34/36. Farkkujen tuumakoko 25. Olen timmi ja treenattu, pyöreä, muttei iso pylly. Rasva ei erityisemmin kerry mihinkään tiettyyn kohtaan. Eikä tarvitse väkisin punnertaa vaatteita päälle, mutta pidän tyköistuvasta. Toki pidempi ihminen tarvitsee varmaan kokoa suuremmat. Toisen lapsen myötä parit 34 kokoiset kangashousut jäivät lantiolta pieneksi, vaikuttaa levinneen lopllisesti kun lapsi jo reilu 2v.
Edes mun tytär, joka on siis aikuisten BMIn mukaan hieman alipainoinen (hän on teini, 163cm ja 49 kg) ei mahtunut xs-koon housuihin, kun viimeksi käytiin ostoksilla. Periaatteessa senttikokojenkin pitäisi vielä mahtua, mutta esim. H&M:lla oli koossa 170cm housuja, joita tyttö ei saa kiskottua reisiä ylemmäs. Totta kai malli ja merkki merkitsevät myös, mutta koska tytössä ei pahemmin rasvaa ole, niin luultavasti hänellä vaan luusto on niin leveä, että kunhan joskus hänellä paino nousee normaaliksi kasvupyrähdyksen jälkeen jää myös s-koko pieneksi. Toisaalta en itsekään edes teininä mahtunut edes koon 29 farkkuihin, vaikka olin 165 cm pitkä ja painoin 55kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on tuollainen housukoko, olen 165 cm ja painan 53 kg, joten en nyt todella lihavakaan ole. On vaan sen mallinen lantio, että on heti vyötärn alla leveällä lantion luut, ja koska useimmat housumallit odottaa, että se lantion levein kohta on alempana, minun tarvii ostaa isompi koko että mahdun housuihin.
Mulla on samat mitat enkä ikinä ole ostanut S-kokoa suurempia vaatteita.
Itse en ymmärrä ollenkaan näitä kommentteja joissa sanotaan että eri valmistajilla on tyystin eri koot. Mielestäni ei ole. XS/S tai 34/36 tai UK 6/8 sopivat minulle aina.Minä taas 163 cm ja 63 kg käytän kokoa 36 tai S. Neuleista saatan ottaa M koon koska olen myös rintava mutta housuissa täytyy välillä mennä alaspäin (34 tai XS).
Hetkinen.
Ei, en käytä ylikireitä vaatteita vaan haluan että ne pysyy päällä. On mm. ulkoiluhousut koossa 34 kun ei siitä ulkoilusta olis liian suurissa housuissa tullut mitään. Kevättakin tilasin kossa S mutta jouduin palauttamaan ja tilaaman pienemmän koossa XS, vieläkin menee alle paksu huppari ihan kevyesti.
Farkkujen tuumakoko on yleensä 28 tuumaa, välillä 27. Ostin hiljattain bleiserin ihan myyjän avustuksella. Aloitettiin koosta 38 mutta se roikkui päällä ja mukaan lähti 36.
40? Mitä se tarkoittaa. Joku ympärysmitta tuumissa? Ei sano mitään minulle. AP=separihomo.
Miehen alushousun koko xxs vaikka on lentäjä? Mikä pielessä???
No koko 40 ei todellakaan ole hoikka. Hoikka on koko 34 ja 36. Koko 38 alkaa jo olla pikkasen pulleva. Itse olen pyöreäpeppuinen ja kapea lantio, vyötärö löytyy ja olen lihonut koosta 34 kokoon 36 ja en mielestäni ole enää hoikka vaan normaali.
Mä olen 166 cm ja painan 79 kg, koko on yleensä 40 tai 42, Joissakin vaatteissa koko on M tai 38 ja joissain on jopa S koko.
Paino tai vaatteiden koko ei välttämättä kerro yhtään sitä, onko ihminen hoikka tai ylipainoinen. Kai sen nyt jokainen tajuaa. Paljon riippuu mm. ruumiinrakenteesta ja siitä, onko lihaksia vai ei.
Kurvikas nainen tarvitsee isommat koot vaatteissa kuin tasapaksu, jolla ei mikään kohta vartalossa ole leveämpi. Eli jos on rintoja ja leveä lantio, tarvii sinne enemmän tilaa. Voi olla myös erikokoiset ylä-ja alaosat.
Ja lihakset painaa eli hoikka, lihaksikas nainen painaa enemmän kuin se, jolla on lihasten sijaan esim rasvaa. Laihakin voi olla läski eli rasvaa on kehossa paljon.
Pääasia on, että itse tuntee olonsa hyväksi sellaisena kuin on.