Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku ei täsmää. Hoikan naisen housukoko 40

Vierailija
20.02.2024 |

Miten on mahdollista? 40 ei ole mikään pieni koko.

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään standardia ei ole olemassa kokomerkinnöille ja juuri siksi eri vaatemerkit julkaisevat kokotaulukoitaan. Jostakin ns. "telttamallistosta" voit löytää sen tavoittelemasi S-koon ja etenkin kalliimmissa ja laadukkaimmissa merkeissa voit joutua ahtautumaan L-kokoon. Parhaiden brändien kohteena eivät ole pulskat asiakkaat!

Vierailija
82/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Omat alushousuni ovat kokoa 40/42 (eli L/XL käsittääkseni?) ja ihan olen tällainen 55 kiloinen 166 senttinen nainen eli en todellakaan mitenkään tuhti. Ehkä niiden alushousujen suunnittelija on ajatellut, että haluaisin pukea päälleni makkarankuoren? Todellakin aina kaupassa sovitan alushousut, jotta en mene ostamaan puristavia alushousuja itselleni.

Naisten alushousut ovat erikoisen pieniä. Ne on enimmäkseen tehty pienipyllyisille. Koko on heti joku XXL jos on edes vähän lantiota. Olen joskus miettinyt, että mistä oikeasti tukevaperäiset ostavat aluhousunsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, ketä sanotaan naiseksi.

Teini voi vetää kinttuihinsa kokoa 34 tai 36 olevat housut. Mutta aikuinen hoikka tarvitsee koon 40.

Vierailija
84/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut ihan superlaihana alipainoisena 42 koko ihan putuuden takia. Nykyään 44-46 kun painan reilu 100kg. Vaatekoko ei juurikaan muutu vaikka tuli 35kg lisää. Lähes samat vaatteet käytössä kuin 35kg sitten.

Vierailija
85/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leveä lantio, iso peppu selittyy myös pienellä ihmisellä.

Lantio voi olla leveä, se on luustosta kiinni. Mutta iso p€rse on merkki lihavuudesta. Takapuoli on rasvaa.

Vierailija
86/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Omat alushousuni ovat kokoa 40/42 (eli L/XL käsittääkseni?) ja ihan olen tällainen 55 kiloinen 166 senttinen nainen eli en todellakaan mitenkään tuhti. Ehkä niiden alushousujen suunnittelija on ajatellut, että haluaisin pukea päälleni makkarankuoren? Todellakin aina kaupassa sovitan alushousut, jotta en mene ostamaan puristavia alushousuja itselleni.

Naisten alushousut ovat erikoisen pieniä. Ne on enimmäkseen tehty pienipyllyisille. Koko on heti joku XXL jos on edes vähän lantiota. Olen joskus miettinyt, että mistä oikeasti tukevaperäiset ostavat aluhousunsa. 

H&M xl koon alushousut on ainakin niin isoja et on liian isot tällaisella yli 100kg ja lantio yli 120cm. Eli L koko sopivan löysä mulle, tykkään ettei paina yhtään mut xl tippuu jo päältä.

Vierailija
87/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, joko ysäriretroilu on edennyt niin pitkälle että pissikset alkavat jälkeen pitää pelkkää laihuutta autuaaksi tekevänä asiana ohi kaiken muun? 2000-luvulla ehti hetken olla aika jolloin sai näyttää joltain muultakin kuin aneemiselta lankunpätkältä, mutta se on vissiin sitten ohi kun tällaisia kirjoitellaan? 

Lähinnä mietin sitä, että kuinka pieni täytyy olla että koko 34 mahtuu..

Mulla oli joskus työkaveri, joka on 152 cm pitkä ja hoikka&siro. Hän käytti kokoa 34. Minulla on teini-ikäinen tytär, joka on 160 cm pitkä ja painaa 49 kg. Hänkään ei mahdu kokoon 34, vaikka onkin hoikka, koska ei ole kovin sirorakenteinen.

Vierailija
88/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on tuollainen housukoko, olen 165 cm ja painan 53 kg, joten en nyt todella lihavakaan ole. On vaan sen mallinen lantio, että on heti vyötärn alla leveällä lantion luut, ja koska useimmat housumallit odottaa, että se lantion levein kohta on alempana, minun tarvii ostaa isompi koko että mahdun housuihin.

Mulla on samat mitat enkä ikinä ole ostanut S-kokoa suurempia vaatteita. 

Itse en ymmärrä ollenkaan näitä kommentteja joissa sanotaan että eri valmistajilla on tyystin eri koot. Mielestäni ei ole. XS/S tai 34/36 tai UK 6/8 sopivat minulle aina.

Minä taas 163 cm ja 63 kg käytän kokoa 36 tai S. Neuleista saatan ottaa M koon koska olen myös rintava mutta housuissa täytyy välillä mennä alaspäin (34 tai XS).

Apua! Mä olen saman pituinen ja painoinen ja käytän kokoa 38/40 tai 40/42 :D Paidat on mallista riippuen M tai L. En ole ikinä mahtunut kokoon 36, en edes silloin kun nuorempana painoin 57kiloa, vaan käytin silloinkin kokoa 38.

Vierailija
89/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lantio voi olla leveä, se on luustosta kiinni. Mutta iso p€rse on merkki lihavuudesta. Takapuoli on rasvaa.

Voi se olla lihastakin, jos treenaa. Nykyäänhän on muotia treenata pakaroita ja ihan tarkoituksella kasvattaa sitä.

Vierailija
90/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole isokokoinen tuo 40 on liian pieni silti, ostan aina 44 kokoa housut.

Vierailija
91/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T: tuntematon

Eli päärynävartalo. Minullakin alaosa on 2 kokoa suurempi,kuin yläosa.

Vierailija
92/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, ketä sanotaan naiseksi.

Teini voi vetää kinttuihinsa kokoa 34 tai 36 olevat housut. Mutta aikuinen hoikka tarvitsee koon 40.

Koen itseni ihan aikuiseksi vaikka olenkin vasta 42 vuotta ja koon 34 vaatteita käytän.

Vierailija
93/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, joko ysäriretroilu on edennyt niin pitkälle että pissikset alkavat jälkeen pitää pelkkää laihuutta autuaaksi tekevänä asiana ohi kaiken muun? 2000-luvulla ehti hetken olla aika jolloin sai näyttää joltain muultakin kuin aneemiselta lankunpätkältä, mutta se on vissiin sitten ohi kun tällaisia kirjoitellaan? 

Miksi hoikkia pitää aina nimitellä? Tässäkin pelkkiä yläpeukkuja, kun kutsutaan toisia aneemisiksi lankunpätkiksi. Jos ylipainoista kuvailtaisiin turpeaksi siiderivalaaksi, niin kommentti poistettaisiin asiattomana.

Sinänsä samaa mieltä mutta tuon edellisen viestin kirjoittaja ei taida viitata tuossa hoikkiin vaan 90-luvulla ihanteena olleeseen heroin chic muotiin. Se oli erittäin epäterve, voisi sanoa jopa sairas, suuntaus. Huumeilla itsensä luurangonlaihoiksi tehneet anorektiset mallit, joista osa myös kuoli laihuusihannoinnin vuoksi eivät ole tavoiteltava kehonkuva yhtään kenellekään. Aloitus, jossa äimistellen taivastellaan kokoa 40, joka on hyvin normaali koko monelle terveellisen painoiselle kaikin puolin hyvinvoivalle yksilölle, viittaa juurikin heroin chic aikoja kaipailevaan ja/tai trolliin. Joka tapauksessa uutta anoreksian aikakautta ei tarvita.

Väitän myös, että hoikat kohtaavat vähemmän nimittelyä kuin ylipainoiset. Jälkimmäiseen vain on niin totuttu, että harva ymmärtää siitä älähtää. Nimittelyn voisi jättää pois kaikkien osalta. Se ei silti tarkoita, etteikö esimerkiksi 90-luvun ihanteita saisi kritisoida rajustikin. Kun mennään äärimmäisyyksiin, raja elämän ja kuoleman välillä tulee nopeammin laihuudessa kuin lihavuudessa. Vaikka nykyinen lihavuusepidemia on suuri terveysriski myös, 40 kiloa ylipainoa ei vie hautaan läheskään yhtä nopeasti kuin 40 kiloa alipainoa.

Vierailija
94/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on leveä lantio joten pienemmät housut ei sovi vaikka olen hoikka.

Vierailija
95/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hurjan ihmeellinen tämä maailma joillekin. Olen 177 cm pitkä ja urheilullinen ja housukoko on ollut jostain lukiosta lähtien 40. Johtuu mm. siitä että mulla on pakarat. Painoindeksi on 21. Muuta kysyttävää? 

Painoindeksi 21 ei ole hoikka, sehän on normipainon keskivaiheilla eli täysin normaalipainoinen.

Vierailija
96/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niissä jotain outoa. Mä oon keskimittainen ja kevyt. Painoa on tullut nuoruudesta lisää 4-6 kg. Nuorena vaatekoot oli yleensä 34-36 tai xs-s, satunnaisesti joku m. Ymmärtäisin hyvin, jos nyt olisi m/38. Mutta näin se todellisuudessa menee: Urheiluvaatteet m, ulkoiluhousut m tai 36-38, ulkoilutakit s-m merkistä riippuen (ostin juuri 36 numeron toppatakin ja nyt ärsyttää, että tuli ostettua liian suuri), normaalit vaatteet merkistä riippuen s tai m.

Mutta alushousut? Mä oon ostanut vaikka kuinka paljon m-kokoa sen jälkeen, kun tajusin että ne s:t on pieniä. Mutta mitä ihmettä, kun ne m:tkin on yleensä pieniä!? Mulla ei edes ole mikään leveä, eikä nykyajan treenattu iso takamus. Jos mun pitää nyt vaihtaa l-kokoisiin, niin mistä isommat ihmiset edes löytää sopivia? Onko näitä kokoja pienennetty tarkoituksella, että joutuu virheostojen takia ostamaan enemmän? Alushousuja kun harvemmin sovitetaan eikä niitä kierrätetä. Sama ilmiö ihan merkistä riippumatta. Mulla on myös jotain 15-20 vuotta vanhoja alkkareita, ja ne on edelleen sopivia, vaikka koko on s. Ehkä ne on venyttyneitä, mutta ei se niin paljoa voi vaikuttaa. Mallitkin niissä oli ennen parempia. 

Vierailija
97/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös 168cm/60kg hoikka mutta leveälantioinen/isotakamuksinen nainen ja tyköistuvista housuista sekä alkkareista pitää aina ottaa koko 40/L. Housujen vyötärölle sitten taas jää aina ärsyttävästi tyhjää tilaa lörpöttämään jos on pyllystä ja reisistä sopiva.

Johtuisiko siitä, että et ole hoikka vaan ihan reilusti normaalipainossa?

Normaalipainoinen voi olla hoikka. 

Hoikka on joko lievästi alipainoinen tai normaalipainon alarajoilla. Reilusti normaalipainoinen ei ole hoikka. 

Vierailija
98/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normikokonaisuus, lantio tuossa koossa n. 100 cm, mikä on hoikalle kurvikkaalle naiselle ihan OK.

Vierailija
99/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyseessä on pitkä ihminen. Minä olen 182cm ja paino pysyttelee 60 ja 65 kilon välillä, vaatekoko on 42 tai L, joskus XL. 

Vierailija
100/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös 168cm/60kg hoikka mutta leveälantioinen/isotakamuksinen nainen ja tyköistuvista housuista sekä alkkareista pitää aina ottaa koko 40/L. Housujen vyötärölle sitten taas jää aina ärsyttävästi tyhjää tilaa lörpöttämään jos on pyllystä ja reisistä sopiva.

Johtuisiko siitä, että et ole hoikka vaan ihan reilusti normaalipainossa?

Mikä on hoikka erotuksena normipainoon? Laiha?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi