Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku ei täsmää. Hoikan naisen housukoko 40

Vierailija
20.02.2024 |

Miten on mahdollista? 40 ei ole mikään pieni koko.

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma. Haave vain...

t. poikamies

Vierailija
62/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se piukka pimppi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
64/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs luulet, voiskohan olla myös siitä pituudesta ja vartalon mallista riippuvainen? Itse olen 183 cm pitkä, hoikka ja käytän juurikin koon 40 housuja. Vaikka laihduttaisin itseni sairaalloisen alipainon puolelle en saisi mahdutettua persettäni koon 32 tai 34 alaosiin, pituuden mukana tulee yleensä myös väkisinkin luustoonkin sitä "leveyttä" lisää..

Vierailija
65/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Omat alushousuni ovat kokoa 40/42 (eli L/XL käsittääkseni?) ja ihan olen tällainen 55 kiloinen 166 senttinen nainen eli en todellakaan mitenkään tuhti. Ehkä niiden alushousujen suunnittelija on ajatellut, että haluaisin pukea päälleni makkarankuoren? Todellakin aina kaupassa sovitan alushousut, jotta en mene ostamaan puristavia alushousuja itselleni.

40/42=M/L. 55kg pituudellasi on m kokoinen, 50kg olisi small.

Vierailija
66/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on tuollainen housukoko, olen 165 cm ja painan 53 kg, joten en nyt todella lihavakaan ole. On vaan sen mallinen lantio, että on heti vyötärn alla leveällä lantion luut, ja koska useimmat housumallit odottaa, että se lantion levein kohta on alempana, minun tarvii ostaa isompi koko että mahdun housuihin.

Mulla on samat mitat enkä ikinä ole ostanut S-kokoa suurempia vaatteita. 

Itse en ymmärrä ollenkaan näitä kommentteja joissa sanotaan että eri valmistajilla on tyystin eri koot. Mielestäni ei ole. XS/S tai 34/36 tai UK 6/8 sopivat minulle aina.

Vierailija
67/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, joko ysäriretroilu on edennyt niin pitkälle että pissikset alkavat jälkeen pitää pelkkää laihuutta autuaaksi tekevänä asiana ohi kaiken muun? 2000-luvulla ehti hetken olla aika jolloin sai näyttää joltain muultakin kuin aneemiselta lankunpätkältä, mutta se on vissiin sitten ohi kun tällaisia kirjoitellaan? 

Lähinnä mietin sitä, että kuinka pieni täytyy olla että koko 34 mahtuu..

Aikuisena n.45kg jos on normaalipituinen.

Vierailija
68/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoin 50 kg, paidat kokoa XS, mutta lantion luontaisesta leveydestä johtuen housut joutui ostamaan koossa 36 ja oli pakko käyttää vyötä, että pysyivät ylhäällä.

Onko 36 mielestäsi iso koko vai oliko tässä tarkoitus kehuskella omalla pienuudellaan?

32 tai 34 ois ollu pituuden ja vyötärönympäryksen puolesta paremmat, mutta ne ei menneet lantiolta jalkaan eli kyllä 36 (jossa oli vyötärönympäryksessä väljyyttä) oli iso koko kokonaisuus huomioiden.

Ja aloitin "PAINOIN" eli nyt painoa on enemmän kuin tuolloin.

Vierailija
69/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mitä outoa tuossa on? Medium kokoinen vaatehan tuo on ja jos on pitkä, niin tuohon kokoon mahtuakseen saa olla aika hoikassa kunnossa. Itsellä sama housukoko 176/63 mitoissa.

Vierailija
70/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, joko ysäriretroilu on edennyt niin pitkälle että pissikset alkavat jälkeen pitää pelkkää laihuutta autuaaksi tekevänä asiana ohi kaiken muun? 2000-luvulla ehti hetken olla aika jolloin sai näyttää joltain muultakin kuin aneemiselta lankunpätkältä, mutta se on vissiin sitten ohi kun tällaisia kirjoitellaan? 

Lähinnä mietin sitä, että kuinka pieni täytyy olla että koko 34 mahtuu..

Aikuisena n.45kg jos on normaalipituinen.

En tiedä mitä normaalipituudella tarkoitetaan mutta jos keskipituutta niin itse on hyvin lähellä sitä. Aikuisiällä tuo 34 on ihan hyvin mennyt noin 51-52 kiloisena, enkä tarkoita että olen noihin sulloutunut vaan verrannut omia mittoja ilmoitettuihin kun on vaikka netistä tilannut vaatteita, kun eihän noihin kokolappuihin voi kaupoissakaan luottaa niin pakkohan se on tarkistaa.

Että mistähän tuon 45 kiloa oikein repäisit? Pitikö korostaa sairaaksi ja saavuttamattomaksi? 

Vierailija
71/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihonut muutaman kilon (vaihdevuodet) ja nyt vaatekoko on 36 (aiemmin 34). En todellakaan koe, että olen small. Jos olisin kokoa 40 niin huh.. lihavahan olisin. 

Vierailija
72/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, mikä se kokonumero on? Sellaiset housut, mitkä mahtuu. Jossain mallissa se voi olla 38, toisessa 42. Eihän sitä kokonumeroa tarvi kenellekään esitellä, jos pelkää muiden sanomisia

On sillä kokonumerolla väliä, jos ostaa verkkokaupasta koon perusteella. Ei mulla ainakaan ensimmäisenä tulisi mieleen hoikkana, että tilaanpa housut kokoa 40 tai L.

Vierailija
73/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoikkia pitää aina nimitellä? Tässäkin pelkkiä yläpeukkuja, kun kutsutaan toisia aneemisiksi lankunpätkiksi. Jos ylipainoista kuvailtaisiin turpeaksi siiderivalaaksi, niin kommentti poistettaisiin asiattomana.

Vierailija
74/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on tuollainen housukoko, olen 165 cm ja painan 53 kg, joten en nyt todella lihavakaan ole. On vaan sen mallinen lantio, että on heti vyötärn alla leveällä lantion luut, ja koska useimmat housumallit odottaa, että se lantion levein kohta on alempana, minun tarvii ostaa isompi koko että mahdun housuihin.

Itse en ymmärrä ollenkaan näitä kommentteja joissa sanotaan että eri valmistajilla on tyystin eri koot. Mielestäni ei ole. XS/S tai 34/36 tai UK 6/8 sopivat minulle aina.

Minä taas 163 cm ja 63 kg käytän kokoa 36 tai S. Neuleista saatan ottaa M koon koska olen myös rintava mutta housuissa täytyy välillä mennä alaspäin (34 tai XS).

Vierailija
75/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olin kokoa 40 ja olin hoikka. Olen pitkä ja urheilullinen, eli lihaksia löytyy ja vartalotyyppini on atleettinen. Minun kohdallani vaaka ei ole ainut mittari ihannepainooni.

Vierailija
76/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pituus vaikuta housujen kokoon, pitkät naiset eivät todellakaan ole lyhyitä naisia isompia muuta kuin pituudeltaan. olen itse 174 cm ja housujen koko on 36 tai 38.

Hoikankin naisen housujen koko voi olla 40, jos on leveälanteinen. Tai sitten kaikki kilot ovat siinä lantiolla, on siis muualta hoikka mutta paksureitinen ja isopeffainen.

Ja eri valmistajien koot ovat aivan erikokoisia. 

Vierailija
77/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Omat alushousuni ovat kokoa 40/42 (eli L/XL käsittääkseni?) ja ihan olen tällainen 55 kiloinen 166 senttinen nainen eli en todellakaan mitenkään tuhti. Ehkä niiden alushousujen suunnittelija on ajatellut, että haluaisin pukea päälleni makkarankuoren? Todellakin aina kaupassa sovitan alushousut, jotta en mene ostamaan puristavia alushousuja itselleni.

Mä taas joudun ostamaan S-koon alushousuja, vaikka olen 70kg/150cm erittäin tasapaksu ja tuhti nainen! Mä en tajua vaatemitoitusta enää. Ennen tän kokoinen olisi joutunut ostamaan ne XL-kalsarit.

Vierailija
78/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on hoikalla vähänkään treenattu peba niin kyllä se nyt 40 kokoa on.

Vierailija
79/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Minä käytän myös 40 koon housuja. Paidat ja mekot menee S koossa. Vartalomallista varmaan kiinni. Itsellä lantio on  levynnyt (ennen vanhaa meni 36 housut), mutta ei tuota päällepäin huomaa juurikaan...

Vierailija
80/141 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas 163 cm ja 63 kg käytän kokoa 36 tai S. Neuleista saatan ottaa M koon koska olen myös rintava mutta housuissa täytyy välillä mennä alaspäin (34 tai XS).

Hetkinen. Tämäkin tyyppi vain parin kilon päässä ylipainosta ja käyttää xs kokoa? Monella ihmisellä ilmeisesti tapana ahtaa päälleen ylikireät vaatteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä