Joku ei täsmää. Hoikan naisen housukoko 40
Miten on mahdollista? 40 ei ole mikään pieni koko.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Ja joillakin ne kilot menee suoraan sinne perseeseen ja on silti hoikka keskivartalo. Toisilla taas kaikki menee suoraan vatsanseudullle ja ylävartaloon, ja näyttää paljon lihavammalta kui se toinen, vaikka olisi sama painoindeksi.
Se on saatu, mitä on annettu. Että jos ei kukaan nyt kyttäilisi mitään omia tai toisten vaatekokoja, vaan ihan keskittyisi siihen, että on itsellä hyvä olla eikä siihen, että onko housujen koko nyt 36 vai 40.
Eiköhän me jokainen 80-90-luvulla syntyneet tiedetä varsin hyvin, että se laihuuden ihannointi ei mitään tervettä ole ollut ja ei kiitos sitä maailmankuvaa ja itseinhoa nykysukupolville siirretä.
Minulla menee kilot rintoihin. Housut 38 ja paidat 42. Ja ihan luomurinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös 168cm/60kg hoikka mutta leveälantioinen/isotakamuksinen nainen ja tyköistuvista housuista sekä alkkareista pitää aina ottaa koko 40/L. Housujen vyötärölle sitten taas jää aina ärsyttävästi tyhjää tilaa lörpöttämään jos on pyllystä ja reisistä sopiva.
Johtuisiko siitä, että et ole hoikka vaan ihan reilusti normaalipainossa?
Normaalipainoinen voi olla hoikka.
Hoikka on joko lievästi alipainoinen tai normaalipainon alarajoilla. Reilusti normaalipainoinen ei ole hoikka.
Ei, kyllä tuo mitä sinä kuvailet on laiha pikemminkin kuin hoikka. Yksi hoikan synonyymeista on sopusuhtainen. Taitaa tarkoittaa ihmisille vähän eri asioita.
Minulla sitä että ihmistä ei voi oikein kuvailla erityisen laihaksi, muttei myöskään lihaksikkaaksi tai ylipainoiseksi, ja on ehkä vielä kapeahko ruumiinrakenne muutenkin. Leveäharteista ja -lanteista ihmistä en ehkä ensimmäisenä kuvailisi hoikaksi, vaikka olisi kuinka laiha.
Mulla menee kilot suoraan takamukseen ja reisiin. Ihmiset on ääneen ihmetellyt hoikkaa vyötäröäni. En voisi kuvitellakaan mahtuvani alle 38 housuihin, vaikka vyötärö on pieni ja yläkropasta olen normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen lihonut muutaman kilon (vaihdevuodet) ja nyt vaatekoko on 36 (aiemmin 34). En todellakaan koe, että olen small. Jos olisin kokoa 40 niin huh.. lihavahan olisin.
Et olisi. Painoin nuorempana nipin napin 48 kg (166 cm) eikä minulle koskaan mahtunut 36 housut, aina piti olla isommat. Huvittavaa kyllä, vanhat puserot kokoa M mahtuvat hyvin, mutta uudet kokoa L eivät. Muistan lukeneeni jostakin, että naisten koot merkitään pienemmiksi kuin ne oikeasti ovat ja miehillä taas todellisuutta isommiksi, koska isot naiset ja pienet miehet ovat muotimaailmassa kauhistus. En tiedä pitääkö paikkansa.
Painoa 55kg ja pituutta 162cm.
Housut 38-42 ja tuumakokoina 30 tai 31. Lantioon ja reisiin kertyy rasvaa estrogeenin takia.
Hei, mikä ongelma, ap? En oikein ymmärtänyt.
Noilla vaatteiden kokomerkinnöillä ei ole nykyään mitään virkaa. Itselläni on housuja 38-46 väliltä, enkä ole mikään lihava. Takkeja ja muita yläosia M-XXL. Juuri yritin etsiä lasketteluhousuja ja XL ei mennyt yhdestä merkistä edes lantiosta ylemmäksi. Vastasi ehkä niukkaa M-kokoa. En oikein ymmärrä että miten miesten puvut ja kauluspaidat on sen verran standardoituja että niistä koon tietää heti. Mutta naisten vaatteissa koot on mitä sattuu.
Mutta tämä ap:n kysymys taisikin olla miehen esittämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihonut muutaman kilon (vaihdevuodet) ja nyt vaatekoko on 36 (aiemmin 34). En todellakaan koe, että olen small. Jos olisin kokoa 40 niin huh.. lihavahan olisin.
Et olisi. Painoin nuorempana nipin napin 48 kg (166 cm) eikä minulle koskaan mahtunut 36 housut, aina piti olla isommat. Huvittavaa kyllä, vanhat puserot kokoa M mahtuvat hyvin, mutta uudet kokoa L eivät. Muistan lukeneeni jostakin, että naisten koot merkitään pienemmiksi kuin ne oikeasti ovat ja miehillä taas todellisuutta isommiksi, koska isot naiset ja pienet miehet ovat muotimaailmassa kauhistus. En tiedä pitääkö paikkansa.
Onpa jännä, minulle samanpituisena ja samanpainoisena teininä ei meinannut löytyä housuja, joita ei tarvitse vyöllä kuroa pienemmäksi. Nyt 35-vuotiaana 55 kg painavana juuri jouduin palauttamaan tilaamani 36-koon housut, koska olivat liian isot. Siksi suosin housuja, joiden tuumakoko on ilmoitettu, niin on edes jotain saumaa saada osumaan oikea koko.
Huvittavaa että moni nainen ei miellä olevansa lihava. Jos ei ole ylipainoa niin kyllä pitäisi mahtua kokoon 36/38. Koko 40 ja ylöspäin on ylipainoisen naisen koko, sorry. Itse olen kokoa 36, tuumakoko 28 ja olen normaali, en lihava, enkä laiha. Mutta jos lihoisin tästä vielä 10 kiloa tai enemmän niin kyllä, joutuisin käyttämään kokoa 40 >. Mutta ymmärrän että nykyään lyllerö on Suomikuvassa normi, jos katsoo katukuvaa niin suurin osa on ylipainoisia. Lihotessa ne reidet, peppu, käsivarret jne kasvaa.
Mulla oli laihanakin housukoko 42-44. Olin alipainoinen ja todellakin näytin laihalta.
Eli riippuu lantion leveydestä, kuinka leveät housut tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kilot suoraan takamukseen ja reisiin. Ihmiset on ääneen ihmetellyt hoikkaa vyötäröäni. En voisi kuvitellakaan mahtuvani alle 38 housuihin, vaikka vyötärö on pieni ja yläkropasta olen normaalipainoinen.
Onko sulla muuten lipödeema eli rasvaturvotus? Se tulee joillekin naisille hormonaalisten muutosten seurauksena (murrosikä tai raskaus) ja sen jälkeen loppuelämän ajan kroppa kerää rasvaa reisiin, olkavarsiin ja sääriin, vaikka kuinka söisi kohtuullisesti. Nuo naiset eivät myöskään koskaan laihdu noista kohdista, vaan vain kasvoista ja vyötäröltä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa että moni nainen ei miellä olevansa lihava. Jos ei ole ylipainoa niin kyllä pitäisi mahtua kokoon 36/38. Koko 40 ja ylöspäin on ylipainoisen naisen koko, sorry. Itse olen kokoa 36, tuumakoko 28 ja olen normaali, en lihava, enkä laiha. Mutta jos lihoisin tästä vielä 10 kiloa tai enemmän niin kyllä, joutuisin käyttämään kokoa 40 >. Mutta ymmärrän että nykyään lyllerö on Suomikuvassa normi, jos katsoo katukuvaa niin suurin osa on ylipainoisia. Lihotessa ne reidet, peppu, käsivarret jne kasvaa.
Et taida ymmärtää, että ruumiinrakenteita on erilaisia. Luusto voi olla hyvinkin eri mallinen eri naisilla. Minulla lantion leveyn ympärys oli reilusti alipainoisena 106 cm. En siis todellakaan ollut mikään lihava. Muut ihmisetkin pitivät minua anorektikkona (laihuus johtui ihan muusta syystä). En silti olisi millään mahtunut koon 36/38 housuihin.
Vierailija kirjoitti:
Hoikka 40 eli pitkä ihminen. Samoin miehillä on puvuissa a b c d mitoitukset, esimerkiksi b 54 on hoikka 54 ja d 52 lihava 52 eli todennäköisesti d 52 ostava on lihavampi kuin 52 koon pituus antaisi olettaa ja b 54 ostava on hoikempi kuin normaalisti pituuden puolesta 54 koon tarvitseva
En ole koskaan nähnyt lihava mitoitusta edes miesten vaatteissa.
Olen 170cm/60kg, käytän xs/s paitoja ja housuja xs/s - 34/36. Farkkujen tuumakoko 25. Olen timmi ja treenattu, pyöreä, muttei iso pylly. Rasva ei erityisemmin kerry mihinkään tiettyyn kohtaan. Eikä tarvitse väkisin punnertaa vaatteita päälle, mutta pidän tyköistuvasta. Toki pidempi ihminen tarvitsee varmaan kokoa suuremmat. Toisen lapsen myötä parit 34 kokoiset kangashousut jäivät lantiolta pieneksi, vaikuttaa levinneen lopllisesti kun lapsi jo reilu 2v.
Vierailija kirjoitti:
Olen 170cm/60kg, käytän xs/s paitoja ja housuja xs/s - 34/36. Farkkujen tuumakoko 25. Olen timmi ja treenattu, pyöreä, muttei iso pylly. Rasva ei erityisemmin kerry mihinkään tiettyyn kohtaan. Eikä tarvitse väkisin punnertaa vaatteita päälle, mutta pidän tyköistuvasta. Toki pidempi ihminen tarvitsee varmaan kokoa suuremmat. Toisen lapsen myötä parit 34 kokoiset kangashousut jäivät lantiolta pieneksi, vaikuttaa levinneen lopllisesti kun lapsi jo reilu 2v.
Paljonko sun lantionympärys on?
No mulla ei 20kg laihdutuksen jälkeen housukoko muuttunut kuin 1-2 kokoa. Vartalomalli x eli leveä lantio. Monet puserot ei mee hartioiden takia.
Oli vähän pettymys kyllä tohon kilomäärään nähden.
Olen isokokoinen ja käyttänyt vuosia kokoa 46. En ole moniin vuosiin ostanut Sloggin alushousuja joita ennen käytin paljon ja nyt päätin ostaa niin eipä meinanneetkaan mennä jalkaan, siis koko 46. Tai menee ja menee kun tarpeeksi venyttää mutta tuntuvat epämiellyttäviltä. Olen suunnilleen samoissa mitoissa kuin ennen ja uusimmat vaatteet pitää olla 48-50, eli koot ovat pienentyneet myös isoissa kokoluokissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut ihan superlaihana alipainoisena 42 koko ihan putuuden takia. Nykyään 44-46 kun painan reilu 100kg. Vaatekoko ei juurikaan muutu vaikka tuli 35kg lisää. Lähes samat vaatteet käytössä kuin 35kg sitten.
Reilu 100kg koko 44-46? En usko. Itse painan myös reilu 100 ja koko 48-50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut ihan superlaihana alipainoisena 42 koko ihan putuuden takia. Nykyään 44-46 kun painan reilu 100kg. Vaatekoko ei juurikaan muutu vaikka tuli 35kg lisää. Lähes samat vaatteet käytössä kuin 35kg sitten.
Reilu 100kg koko 44-46? En usko. Itse painan myös reilu 100 ja koko 48-50.
Minä painan 85 kg ja vaatekoko vaihtelee välillä 44-48.
Jättiläisnainen jos koko on 40
Ei ole pieni