Joku ei täsmää. Hoikan naisen housukoko 40
Miten on mahdollista? 40 ei ole mikään pieni koko.
Kommentit (141)
Eiks se pituus oo kans siinä koossa mukana?
Hoikka 40 eli pitkä ihminen. Samoin miehillä on puvuissa a b c d mitoitukset, esimerkiksi b 54 on hoikka 54 ja d 52 lihava 52 eli todennäköisesti d 52 ostava on lihavampi kuin 52 koon pituus antaisi olettaa ja b 54 ostava on hoikempi kuin normaalisti pituuden puolesta 54 koon tarvitseva
Samaa olen ihmetellyt. Omat alushousuni ovat kokoa 40/42 (eli L/XL käsittääkseni?) ja ihan olen tällainen 55 kiloinen 166 senttinen nainen eli en todellakaan mitenkään tuhti. Ehkä niiden alushousujen suunnittelija on ajatellut, että haluaisin pukea päälleni makkarankuoren? Todellakin aina kaupassa sovitan alushousut, jotta en mene ostamaan puristavia alushousuja itselleni.
Leveä lantio, iso peppu selittyy myös pienellä ihmisellä.
T: tuntematon
Kokomerkinnällä ei ole mitään merkitystä vaan sillä, että vaate on sopivan kokoinen päällä. Vaatteiden koot vaihtelevat eri valmistajilla.
Vierailija kirjoitti:
Eiks se pituus oo kans siinä koossa mukana?
Ei ole.
Olen myös 168cm/60kg hoikka mutta leveälantioinen/isotakamuksinen nainen ja tyköistuvista housuista sekä alkkareista pitää aina ottaa koko 40/L. Housujen vyötärölle sitten taas jää aina ärsyttävästi tyhjää tilaa lörpöttämään jos on pyllystä ja reisistä sopiva.
Jos on leveä lantio ja treenatut pakarat, niin varmasti koko 40 on aivan terveenpainoisen ihmisen housujen koko.
Mulla on ihan ei niin hauska kokemus tästä vaatekoosta. Olin 12-vuotias, painoindeksini oli 18, mutta mun 23-vuotiaana naimisiin menneen siskon hääpuku ei mennyt mulla kiinni harteista, kun sovitin. Koin olevani toymtaalinen läski. Eri ruumiinrakenne meillä. Siskolla kapeat hartiat, mulla leveät. Mulla kapea lantio siskolla leveä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on leveä lantio ja treenatut pakarat, niin varmasti koko 40 on aivan terveenpainoisen ihmisen housujen koko.
Mulla on ihan ei niin hauska kokemus tästä vaatekoosta. Olin 12-vuotias, painoindeksini oli 18, mutta mun 23-vuotiaana naimisiin menneen siskon hääpuku ei mennyt mulla kiinni harteista, kun sovitin. Koin olevani toymtaalinen läski. Eri ruumiinrakenne meillä. Siskolla kapeat hartiat, mulla leveät. Mulla kapea lantio siskolla leveä.
*totaalinen
Mun lapsi on hoikka, BMI (163 cm, 50 kg) ja hänelle juuri ostettiin Lindexiltä m-kokoa olevat housut. Vähän on jännää kyllä välillä nuo vaatekoot.
Pumpannut salilla itselleen ns hevosenperseen, lahkeita joutui lyhentämään 40cm.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös 168cm/60kg hoikka mutta leveälantioinen/isotakamuksinen nainen ja tyköistuvista housuista sekä alkkareista pitää aina ottaa koko 40/L. Housujen vyötärölle sitten taas jää aina ärsyttävästi tyhjää tilaa lörpöttämään jos on pyllystä ja reisistä sopiva.
Johtuisiko siitä, että et ole hoikka vaan ihan reilusti normaalipainossa?
No mulla on tuollainen housukoko, olen 165 cm ja painan 53 kg, joten en nyt todella lihavakaan ole. On vaan sen mallinen lantio, että on heti vyötärn alla leveällä lantion luut, ja koska useimmat housumallit odottaa, että se lantion levein kohta on alempana, minun tarvii ostaa isompi koko että mahdun housuihin.
Jos nainen on yli 2 metriä pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko siitä, että et ole hoikka vaan ihan reilusti normaalipainossa?
No riippuu tietysti mitä itse kukin hoikkana pitää. Määrittelen kyllä itseni hoikaksi näissä mitoissa kun ei varsinaisesti ylimääräistä ole, litteä vatsa yms. Riippunee muustakin kuin numeroista (ruumiinrakenne, miten rasva on jakautunut keholle yms.).
Riippuu vartalotyypistä. Pitkät ihmiset käyttävät yleensä isompia kokoja kuin lyhyet. Myös esimerkiksi lantio voi kehon rakenteesta johtuen olla leveä, vaikka jalat tai vatsa olisivat hoikkia ja paino alhainen.
Nuo myös riippuvat vaatetyypistä tosi paljon, aika monella normaalikokoisella on kokoja välillä s-l, koska mallit vaihtelevat niin runsaasti. Erityisen isoa kokojen vaihtelu voi olla silloin, jos vartalo ei ole ns. tasapaksu vaan johonkin kertyy painoa suhteessa enemmän tai vähemmän kuin muualle.
Lisäksi sekin merkkaa, että tykkääkö löysistä vai tiukoista vaatteista. Niin että periaatteessa saattaa mahtua kokoa pienemmät, mutta ne ei tunnu hyvältä. Osa ihmisistä ei välitä, vaikka vaate olisi tyköistuva. Mä esim. vihaan kaikkia ladyfit t-paitoja ja otan niistä aina koon l tai xl, vaikka mittojen mukaan menisi pienempikin. Mutta kun mä inhoan tiukkoja vaatteita.
Eihän noissa kokonumeroissa ole mitään logiikkaa, merkin ja mallin mukaan voi vaihdella paljonkin. Omassa kaapissa on vaatteita välillä xs-xl tai 34-42. Viime syksynä ostin kahdet housut, sama merkki ja malli, mutta eri väri: mustista meni 36, sinisistä piti ottaa 38. Olen 53kg, 166m
On se täysin normaali, vastaa M kokoa. Jotkut koot ovat kyllä nafteja mutta ruumiinrakennekin vaikuttaa. Ei ole isokokoisen ihmisen merkki. Isot koot alkavat 44-46 ja sekin riippuu ihmisen vartalotyypistä.