Joku ei täsmää. Hoikan naisen housukoko 40
Miten on mahdollista? 40 ei ole mikään pieni koko.
Kommentit (141)
Mitä väliä, mikä se kokonumero on? Sellaiset housut, mitkä mahtuu. Jossain mallissa se voi olla 38, toisessa 42. Eihän sitä kokonumeroa tarvi kenellekään esitellä, jos pelkää muiden sanomisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, joko ysäriretroilu on edennyt niin pitkälle että pissikset alkavat jälkeen pitää pelkkää laihuutta autuaaksi tekevänä asiana ohi kaiken muun? 2000-luvulla ehti hetken olla aika jolloin sai näyttää joltain muultakin kuin aneemiselta lankunpätkältä, mutta se on vissiin sitten ohi kun tällaisia kirjoitellaan?
Lähinnä mietin sitä, että kuinka pieni täytyy olla että koko 34 mahtuu..
Et taida enää olla ihan nuori? Mulle meni vielä parikymppisenä 34 ja 36 -koot ja lasten osastolta 150 ja 160 cm. Nyt oon kokoa 42. Mä oon toki lihonut, mutta monesti se vaatekoko suurenee vanhemmiten, jopa vaikkei lihoisikaan, vaan se tietty timmiys ja lapsenmallisuus vaan häviää.
Naiset ovat yksilöitä, niin kuin miehetkin.
Olen 160 cm pituudeltani ja vaatekokoni on L tai 42-44.
En hoikimmasta päästä, mutta en myöskään lihava. Luontoäiti vain ymppäsi lyhyeen varteen isot tissit, ison perseen, leveän lantion ja muhkeat reidet. Vaikka laihduttaisin kuinka, en malliltani tämän kummemmaksi tule.
Olin teini 90-luvulla ja kyllä, se laihuuden ihannointi oli sairasta. Minullekin jäi aika kieroutunut suhde ruokaan tuolta ajalta. Onnekseni tapasin mieheni jo nuorena ja hänen silmissään olen aina ollut kaunis, isoine takamuksine kaikkineni.
En tiedä, miksi edes vaivauduin vastaamaan näin väsähtäneeseen aloitukseen. Mitä kenenkään toisen vaatekoko kenellekään kuuluu? Ajatelkaa kuinka hirveää olisi jos olisimme kaikki samasta muotista tehtyjä?
Nykyisin olen vain onnellinen vartalostani. Olen synnyttänyt, mieheni haluaa minua yhä ja minä häntä. Urheilen, työmatkani pyöräilen, nautin avantouimisesta ja saunasta. Jaksan tehdä työtä, jossa fyysinen aktiivisuus on tärkeässä osassa. Kaikessa tässä on toisarvoista vaatekoko.
Aika jännä kun olen 175 cm ja painan 90 kg ja nyt on housut kokoa 42. Mikähän se koko sitten on jos laihdutan 20 kg kuten aion tehdä? Siis mulla koko 42 enkä todellakaan ole hoikka, jännä jos hoikalla on kokoa pienemmät
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä kun olen 175 cm ja painan 90 kg ja nyt on housut kokoa 42. Mikähän se koko sitten on jos laihdutan 20 kg kuten aion tehdä? Siis mulla koko 42 enkä todellakaan ole hoikka, jännä jos hoikalla on kokoa pienemmät
Jaa a. Olen sinua 10 cm lyhyempi ja 20 kg kevyempi, mutta minullekin menee joistain 42 housut.
Työvaatteissa on pakko käyttää oikeaa mittataulukkoa. Ei voi tehdä omaa, brändinmukaista mitoitusta (siis huijata naisia). Koska työvaatteiden täytyy mahtua tosiaankin kaikille eri vartalotyypeille, nuorista vanhoihin ja eripainoisille. Ja niissä pitää pystyä vaikka konttaamaan, vaikkeivat sisältäisi tippaakaan elastaania. Itse järkytyin, kun ostan kaupasta 42-koon housuja, ja työvaatteissa piti ottaa kokoa 46. Vain vyön kanssa pysyvät ylhäällä, mutta takamus ja reidet ovat ihan täynnä. Ja vyötärö on ihan liian matala, vaikka olen lyhyt, siksikin piti ottaa iso koko.
Ihmettelin siinä sitten, miten minua isommat naiset kulkee samoissa työvaatteissa, niiltähän loppuu koot kesken. Sitten yksi päivä selvisi, että aika moni työkaveri kulkee miesten työvaatteissa, että koot riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, joko ysäriretroilu on edennyt niin pitkälle että pissikset alkavat jälkeen pitää pelkkää laihuutta autuaaksi tekevänä asiana ohi kaiken muun? 2000-luvulla ehti hetken olla aika jolloin sai näyttää joltain muultakin kuin aneemiselta lankunpätkältä, mutta se on vissiin sitten ohi kun tällaisia kirjoitellaan?
Lähinnä mietin sitä, että kuinka pieni täytyy olla että koko 34 mahtuu..
Semmoinen, kun minä olin nuorena aikuisena, 176 cm ja 48 kg, pelkkää luuta ja nahkaa, en näyttänyt enää terveeltä. 32 koon hameet oli ihan sopivia, 34 koon farkut vaati jo vyön. No tilanne korjaantui raskauden ja iän myötä. Haaveilen vielä koon 42 housuista.
Mutta yleisesti ottaen vaatekoot ovat nykyään mitä sattuu. L koon legginsit vaatisivat henkselit ja xxl koon kerrastopaita on niin tiukka, että saumat soi, nämä molemmat löytyvät kaapistani.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Omat alushousuni ovat kokoa 40/42 (eli L/XL käsittääkseni?) ja ihan olen tällainen 55 kiloinen 166 senttinen nainen eli en todellakaan mitenkään tuhti. Ehkä niiden alushousujen suunnittelija on ajatellut, että haluaisin pukea päälleni makkarankuoren? Todellakin aina kaupassa sovitan alushousut, jotta en mene ostamaan puristavia alushousuja itselleni.
40/42 vastaa kylläkin kokoa M/L.
Kaavoituksissa ja mitoituksissa ei ole yhteneviä standardeja. Itselläni on käytössä sekä kokoa 38 että 42 housuissa samaan aikaan.
Oikeasti??? Onko vielä eläviä ihmisiä, jotka vertailevat vaatteiden kokoja ja omia kiloja? Kai nyt jokainen tietää, että vaikka sinulle voi käydä tämän valmistajan koko x, niin vastaavasti tämän valmistajan vaatteissa tarvitset koon y. Ja koot todellakin vaihtelevat samalla ihmisellä xxxxxxxs:stä xxxxxxxxxx:l:ään.
Naisten vaatteiden kokoja eri valmistajien välillä kannattaa vertailla sillä kokomerkintöjen ja todellisten kokojen välillä saattaa olla vaihtelua eri vaatemerkkien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Omat alushousuni ovat kokoa 40/42 (eli L/XL käsittääkseni?) ja ihan olen tällainen 55 kiloinen 166 senttinen nainen eli en todellakaan mitenkään tuhti. Ehkä niiden alushousujen suunnittelija on ajatellut, että haluaisin pukea päälleni makkarankuoren? Todellakin aina kaupassa sovitan alushousut, jotta en mene ostamaan puristavia alushousuja itselleni.
40/42 vastaa kylläkin kokoa M/L.
Stockmannin kokotaulukossa 40/42 on L/XL.
Aloittaja taitaa tarkoittaa laihaa naista, ei hoikkaa. Hoikka ja laiha eivät ole sama asia. Hoikalla koko 40 on ihan normaali. Laihalle se on iso.
Koko ja numero vaihtelevat. Onneksi kaikki ei arvota itseään vaatteiden koon perusteella. Teinille olen korostanut että vaatteiden kuuluu tuntua sopivalta, numerosta viis. Onneksi suhtautuu terveellä tavalla omaan kehoon, on pitkä, hoikka, urheilullinen ja pehmeät muodot. Ja housut juuri kokoa 40 tai 42 ja alusvaatteissa myös.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat yksilöitä, niin kuin miehetkin.
Olen 160 cm pituudeltani ja vaatekokoni on L tai 42-44.
En hoikimmasta päästä, mutta en myöskään lihava. Luontoäiti vain ymppäsi lyhyeen varteen isot tissit, ison perseen, leveän lantion ja muhkeat reidet. Vaikka laihduttaisin kuinka, en malliltani tämän kummemmaksi tule.
Olin teini 90-luvulla ja kyllä, se laihuuden ihannointi oli sairasta. Minullekin jäi aika kieroutunut suhde ruokaan tuolta ajalta. Onnekseni tapasin mieheni jo nuorena ja hänen silmissään olen aina ollut kaunis, isoine takamuksine kaikkineni.
En tiedä, miksi edes vaivauduin vastaamaan näin väsähtäneeseen aloitukseen. Mitä kenenkään toisen vaatekoko kenellekään kuuluu? Ajatelkaa kuinka hirveää olisi jos olisimme kaikki samasta muotista tehtyjä?
Nykyisin olen vain onnellinen vartalostani. Olen synnyttänyt, mieheni haluaa minua yhä ja minä häntä. Urheilen, työmatkani pyöräilen, nau
Vaivauduit vastaamaan, koska sulla on tärkeä sanoma. Me kaikki ollaan arvokkaita ja voidaan ollaan haluttuja ja rakastettuja, vaikkei jotain tiettyjä ulkoisten paineiden luomia ihanteita ihan täytettäisikään.
Mitä enemmän ikää tulee ja vuosia lasiin, ehkä niitä raskausarpia ja muun elämän merkkejä on enemmän tai vähemmän. Tärkeintä on se rakkaus.
Kyllä ne miehetkin rupsistuu iän myötä. Väistämättä. Jos joku ei sinua näe kauniina enää vanhempana, niin se on hänen menetys.
Nyt vaan kaikki itseään arvostavat nuoret ja vanhat naiset ja kaikki siltä väliltä, lakatkaa vertailemasta itseänne muihin.
Suomalaiet mitoitukset eivät ole samat kuin nykyisissä kiina/banglades- rytkyt.
Ole itse suomalainen s-koko ja viime kesänä näin kivat shortsit. Suurin koko xl ei mennyt reisistä ylemmäksi. Ostin kankaan ja tein itse😏
Olen 165cm pitkä ja käytin kokoa 40 kun painoin 53-60 kg. Leveä lantio ja iso takamus. Vyötärö oli todella kapea.
Painoin 50 kg, paidat kokoa XS, mutta lantion luontaisesta leveydestä johtuen housut joutui ostamaan koossa 36 ja oli pakko käyttää vyötä, että pysyivät ylhäällä.
Vierailija kirjoitti:
Painoin 50 kg, paidat kokoa XS, mutta lantion luontaisesta leveydestä johtuen housut joutui ostamaan koossa 36 ja oli pakko käyttää vyötä, että pysyivät ylhäällä.
Onko 36 mielestäsi iso koko vai oliko tässä tarkoitus kehuskella omalla pienuudellaan?
Normaalipainoinen voi olla hoikka.