Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku ei täsmää. Hoikan naisen housukoko 40

Vierailija
20.02.2024 |

Miten on mahdollista? 40 ei ole mikään pieni koko.

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein leveälanteinen ja isoperäinen ei kyllä näytä hoikalta. Päinvastoin.

Vierailija
22/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen koko? Meinasin kerran saada slaagin kun kokeilin kirpparilla takkia jonka luulin kookseni, ne on hämäävän samanlaiset. Eli italian kokotaulukossa tuo 40 vastaa eu(ranska)kokoa 36. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noissa kokonumeroissa ole mitään logiikkaa, merkin ja mallin mukaan voi vaihdella paljonkin. Omassa kaapissa on vaatteita välillä xs-xl tai 34-42. Viime syksynä ostin kahdet housut, sama merkki ja malli, mutta eri väri: mustista meni 36, sinisistä piti ottaa 38. Olen 53kg, 166m

On niissä sen verran logiikkaa, että meillä on töissä hyllyssä koon 34 housuja ja joku niitäkin käyttää. Työvaatteet siis kyseessä.

Ap

Vierailija
24/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joillakin ne kilot menee suoraan sinne perseeseen ja on silti hoikka keskivartalo. Toisilla taas kaikki menee suoraan vatsanseudullle ja ylävartaloon, ja näyttää paljon lihavammalta kui se toinen, vaikka olisi sama painoindeksi. 

Se on saatu, mitä on annettu. Että jos ei kukaan nyt kyttäilisi mitään omia tai toisten vaatekokoja, vaan ihan keskittyisi siihen, että on itsellä hyvä olla eikä siihen, että onko housujen koko nyt 36 vai 40.

Eiköhän me jokainen 80-90-luvulla syntyneet tiedetä varsin hyvin, että se laihuuden ihannointi ei mitään tervettä ole ollut ja ei kiitos sitä maailmankuvaa ja itseinhoa nykysukupolville siirretä. 

Vierailija
25/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoni on 40 ja olen kyllä melko hoikka. En toki ole mikään tappi.

Vierailija
26/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

36-38

Vierailija
27/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua joidenkin alkkarikokoa. Omani 36/38 tai M. M on joskus vähän löysä. Painoindeksin mukaan olen normaalipainon yläosassa. Takamus ja lantio ei mitenkään pienet. Niin sitä vaan, että miten joku joka painaa 10 kg vähemmän ja on pari senttiä lyhyempi voi käyttää L- koon alkkareita? 

Vierailija
28/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hurjan ihmeellinen tämä maailma joillekin. Olen 177 cm pitkä ja urheilullinen ja housukoko on ollut jostain lukiosta lähtien 40. Johtuu mm. siitä että mulla on pakarat. Painoindeksi on 21. Muuta kysyttävää? 

Vierailija
29/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu vartalon mallista ja siitä kuinka tiukat housut haluaa.

Just katsoin yksiä teinitytön farkkuja ja niissä koko 40. On hänelle isot mutta vyöllä pysyy jalassa. Hän on 150cm ja 34kg. Eli todella hoikka eikä ole kokoa 40 vaan xxs ja joissain xs. Myös S koon vaatteita löytyy ja koosta 32-36 pääasiassa.

Mulle menee 40 koon housut kun olen lievästi ylipainoinen. Mun hoikka kaveri käyttää kokoa 40 mutta hän tykkää että vaattet todella rennot päällä.

Vierailija
30/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle menee 40 koon housut kun olen lievästi ylipainoinen. Mun hoikka kaveri käyttää kokoa 40 mutta hän tykkää että vaattet todella rennot päällä.

Ero onkin siinä, että mun 40 koon housut ei ole todella rennot päällä vaan pienin koko joka yleensäkään mahtuu..

Ap

Vierailija
31/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, joko ysäriretroilu on edennyt niin pitkälle että pissikset alkavat jälkeen pitää pelkkää laihuutta autuaaksi tekevänä asiana ohi kaiken muun? 2000-luvulla ehti hetken olla aika jolloin sai näyttää joltain muultakin kuin aneemiselta lankunpätkältä, mutta se on vissiin sitten ohi kun tällaisia kirjoitellaan? 

Vierailija
32/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, joko ysäriretroilu on edennyt niin pitkälle että pissikset alkavat jälkeen pitää pelkkää laihuutta autuaaksi tekevänä asiana ohi kaiken muun? 2000-luvulla ehti hetken olla aika jolloin sai näyttää joltain muultakin kuin aneemiselta lankunpätkältä, mutta se on vissiin sitten ohi kun tällaisia kirjoitellaan? 

Lähinnä mietin sitä, että kuinka pieni täytyy olla että koko 34 mahtuu..

Vierailija
33/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on leveä lantio. Itse jouduin aina hyvin hoikkanakin ottamaan 40 puseron isojen rintojen takia ja sitten korjailemaan sitä hihoista.

Vierailija
34/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös 168cm/60kg hoikka mutta leveälantioinen/isotakamuksinen nainen ja tyköistuvista housuista sekä alkkareista pitää aina ottaa koko 40/L. Housujen vyötärölle sitten taas jää aina ärsyttävästi tyhjää tilaa lörpöttämään jos on pyllystä ja reisistä sopiva.

Johtuisiko siitä, että et ole hoikka vaan ihan reilusti normaalipainossa?

Kyllä on ihan hoikan mitat, etenkin, jos on lihaksia. Laiha on eri asia kuin hoikka. 

Vierailija
35/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 36-40 kokoisia housuja eri valmistajilta. Kaikki sopivia.

Vierailija
36/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Omat alushousuni ovat kokoa 40/42 (eli L/XL käsittääkseni?) ja ihan olen tällainen 55 kiloinen 166 senttinen nainen eli en todellakaan mitenkään tuhti. Ehkä niiden alushousujen suunnittelija on ajatellut, että haluaisin pukea päälleni makkarankuoren? Todellakin aina kaupassa sovitan alushousut, jotta en mene ostamaan puristavia alushousuja itselleni.

Ehkä sulla on leveä lantio.

Vierailija
37/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo vaatekoot osuu oikeaan vain vähän todennäköisemmin kuin lottonumerot. Itsellä on käytössä vaatteita naisten koossa 38-50 ja S-XXL.n

Tuoreesti ostetut vaatteet on enimmäkseen kokoa 46-48, mutta 20v vanhoista vaatteista kaikki 42-kokoiset menee päälle. 

Vierailija
38/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hurjan ihmeellinen tämä maailma joillekin. Olen 177 cm pitkä ja urheilullinen ja housukoko on ollut jostain lukiosta lähtien 40. Johtuu mm. siitä että mulla on pakarat. Painoindeksi on 21. Muuta kysyttävää? 

Ei mulla kysyttävää ole. Just hyvä olet tuollaisena kuin olet ja varmaan olet hoikka tuolla pituudella.

Ihan se ja sama oikeasti niillä vaatekoilla on, kun me ollaan kaikki aivan eri pituisia ja kokoisia, treenattuja ja ei treenattuja, isoluisia ja siroluisia. Ja vaikka sitä jonkin verran ylimääräistä oliskin, niin mitä hittoa sitten?

Lopetettaisiinko itsemme vertailu muihin ja nautitaan omasta olostamme? Jollakin alipainoisella voi olla helvetin huono lihas- ja kestävyyskunto ja joku isompi ihminen voi olla kovakin urheilija.

Nyt järki käteen ja tutkailemaan sitä omaa fyysistä oloa ja vähemmän sitä vaakaa ja peiliä. Jookosta? 

Vierailija
39/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on leveä lantio ja treenatut pakarat, niin varmasti koko 40 on aivan terveenpainoisen ihmisen housujen koko.

Mulla on ihan ei niin hauska kokemus tästä vaatekoosta. Olin 12-vuotias, painoindeksini oli 18, mutta mun 23-vuotiaana naimisiin menneen siskon hääpuku ei mennyt mulla kiinni harteista, kun sovitin. Koin olevani toymtaalinen läski. Eri ruumiinrakenne meillä. Siskolla kapeat hartiat, mulla leveät. Mulla kapea lantio siskolla leveä. 

Mulla sama "ongelma". Parhaat vaatteet löytyykin urheilukaupoista!

Vierailija
40/141 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot leveät lantioluut. Oli pakko olla vähintään 40 numeron housut, vaikka olin luuta ja nahkaa, kun ei luut mahtuneet pienempiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan