Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet jotka haluavat pelastaa naisia

Vierailija
20.02.2024 |

Mistä tällainen vietti johtuu?

Tiedän miehen joka usein on tarjonnut kyytiä humalaiselle naiselle tai auttanut tienvarteen jäänyttä yms. Toinen tuntemani mies taas ihastuu aina johonkin ns. siipirikkoon, sellaiseen joka kaipaa pelastajaa. Sitten on vielä kolmaskin tapaus, häneen vetoaa herkät ja todella tummanpuhuvat tapaukset jotka siis pukeutuvat mustaan ja ovat silminnähden masentuneita, ehkä kuvailisin heitä ns. särkyneiksi enkeleiksi.

Tuntuu että kuvailemani kaltaiset naiset vetoavat joihinkin miehiin, mutta miksi?!

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te naiset ette ymmärrä sitä asiaa, että mies haluaa olla sankari, auttaja, pelastaja. Se kumpuaa jostain esihistoriasta, jolloin piti ihan käytännössä olla se joka huolehtii naisesta, kun ei ollut kuntaa, kaupunkia, sosiaaliturvaa ja poliisia.

En tiedä tarvitseeko tätäkin taas lähteä kääntämään negatiiviseksi asiaksi. On olemassa tuetysti myös hyväksikäyttäjiä ja narsisteja jotka haistavat helpon uhrin, mutta se ei ole sukupuolisidonnaista eikä suurin osa tapauksista ole sitä.

Vierailija
122/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on halu olla tarvittu. Miehen arvon määrittää se kuinka tarvittu mies on. 

Tunnen kyllä paljon pelastajanaisiakin. Sellaista jotka kirjoittelee vangeille ja kuvittelevat muuttavansa jänniksen tavalliseksi. "Pelastavansa".

Narsistin kynsissä sätkin vuosia ja jälkeenpäin mietittynä, hänen halut liittyi vain loisimiseen. Kuppasi irti kaiken minkä sai. Materian, rahan, ruoan ja seksinöyryytyksen lisäksi sai myös huomioni. Mutta kaikkein arvokkainta on aika, joka meni hukkaan. Aikaa ei kukaan saa mistään takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me on laskettu 80 ja 90 lukujen sankari elokuvia katsellessa. Miehen tehtävänä on olla sankari ja pelastaa nainen

M35v

Tosielämässä se menee yleensä niin, että mies tuhoaa naisen.

Vierailija
124/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on suojeluvietti ihan niinkuin naisilla on hoivavietti. Ei tuossa ole siis mitään kummempaa kuin siinä että joku 2 kk vauva herättää useimmissa naisissa hoivavietin (useimmat miehet taas eivät juurikaan koe mitään erikoisempia tunteita vauvan nähdessään). Biologiaa, ei sen kummempaa.

m40

En usko tuohon teoriaan ollenkaan. Olen nainen, eivätkä paskapersekersat herätä minussa minkäänlaista hoivaviettiä. Päinvastoin, ne herättävät minussa suunnatonta vihaa ja halua tappaa. Sama juttu muillakin naisilla. Keskivertonaisella ei oikeasti ole mitään hoivaviettiä satunnaista kersaa kohtaan, kyllä se hoivavietti kohdistuu vain omiin lapsiin ja lastenlapsiin.

Aikuiset miehet herättävät minussa myönteisempiä tunteita kuin kersat, ja se on täysin normaalia. Se on biologiaa.

Minäkin olen nainen ja toivon, ettet yleistäisi. En todellakaan vihaa muiden lapsia ja pysähdyn epäröimättä auttamaan, jos luulen jonkun lapsen olevan pulassa. Tunnen hoivaviettiä myös eläimiä kohtaan. Kukin tavallaan. 

Vierailija
125/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te naiset ette ymmärrä sitä asiaa, että mies haluaa olla sankari, auttaja, pelastaja. Se kumpuaa jostain esihistoriasta, jolloin piti ihan käytännössä olla se joka huolehtii naisesta, kun ei ollut kuntaa, kaupunkia, sosiaaliturvaa ja poliisia.

En tiedä tarvitseeko tätäkin taas lähteä kääntämään negatiiviseksi asiaksi. On olemassa tuetysti myös hyväksikäyttäjiä ja narsisteja jotka haistavat helpon uhrin, mutta se ei ole sukupuolisidonnaista eikä suurin osa tapauksista ole sitä.

Arvostaisin tuota piirrettä miehessä, mutta ilmeisesti en koskaan herätä suojelunhalua, vaikka olen arka luonteeltani. Sen sijaan miehet yrittävät päästä minun hoiviini. 

Vierailija
126/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa löytää huolehtiva ja turvallinen mies.

Jostain syystä aluksi tällaisilta vaikuttavat miehet paljastuvat hyväksikäyttäjiksi ja muuten täysin k***päiksi. Miksiköhän? Ainiin ja muistavat syyttää asiasta minua, kyllä sä pärjäät ja osaat, oot vahva nainen.

Vierailija
127/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ritari valkoisella ratsullaan pelastaa neidon pulasta 👍

Naisethan tätä toivoo. Kuulemma monet naiset kirjoittavat Tinderissä etsivänsä elämänsä prinssiä tmv.

Vierailija
128/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos olet ystävällinen ja autat humalaista tai tienvarteen jäänyttä, niin mitä pahaa siinä on? Aika monet toivottavasti uskaltavat tehdä näin eikä empatia ole kokonaan kadonnut. Eri asia sitten jos koitat jotenkin hyväksikäyttää autettua.

Jos pikkutiellä on joku ajanut ojaan, rengas puhjennut tms. niin kyllähän sitä tulee pysähdyttyä ja kysyttyä että tarvitseeko toinen apua. Pitäiskö siinä vaan ottaa kännyllä kuva, laittaa someen ja kaasuttaa paikalta? Ja nyt siis ihan sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
129/133 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät usein auta omia vaimojaan vaan kalastelevat irtopinnoja random naisilta. Menisivät auttamaan niitä, jotka oikeasti apua tarvivat kuten vanhuksia.  

Vierailija
130/133 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen kokee empatiaa kanssaeläjää kohtaan. Toisten kärsimykseen pitää turruttautua tai omata sadistisia taipumuksia, että se ei vaikuttaisi itseen. On hyvä erottaa normaali empatia ja heikossa asemassa olevan seksuaalinen hyväksikäyttö toisistaan. Tiedän tapauksia, missä mies toivoo naisen kärsivän jotta voi pelastaa tämän ja saa täten itselleen mielestään lojaalin puolison. Varmaan sanomattakin selvää, että tuollainen kieroilu kuulostaa pervolta ja itsetuntohäiriöiseltä. Normaalin ihmisen ei tarvitse olla mitenkään hätää kärsimässä valitakseen kumppanin ja ollakseen tälle lojaali. Jos tämä on kumppanuuden edellytys niin ehkä se mies ei ole kovin hyvä kumppani... 

Vierailija
131/133 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän moni mies edelleenkin pitää koiraa lukittuna asuntoonsa ja ajattelee tätä "pyytettömäksi rakkaudeksi". Onko se tervettä? Ei tietenkään

Vierailija
132/133 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos olet ystävällinen ja autat humalaista tai tienvarteen jäänyttä, niin mitä pahaa siinä on? Aika monet toivottavasti uskaltavat tehdä näin eikä empatia ole kokonaan kadonnut. Eri asia sitten jos koitat jotenkin hyväksikäyttää autettua.

Jos pikkutiellä on joku ajanut ojaan, rengas puhjennut tms. niin kyllähän sitä tulee pysähdyttyä ja kysyttyä että tarvitseeko toinen apua. Pitäiskö siinä vaan ottaa kännyllä kuva, laittaa someen ja kaasuttaa paikalta? Ja nyt siis ihan sukupuolesta riippumatta.

Minä autoin ennen, mutta nämä juopot toistuvasti ahdistelivat minua, niin en auta enää. Nykyään en puhu miehille muuta kuin jos se on pakollisten asioiden hoitamiseksi välttämättömyys.Ei vaan kiinnosta se rumba enää. Joko mies haluaa heti pillua tai kohta pillua - no minä huolehdin ettei saa edes tilaisuutta kysyä.

Vierailija
133/133 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä autoin ennen, mutta nämä juopot toistuvasti ahdistelivat minua, niin en auta enää. Nykyään en puhu miehille muuta kuin jos se on pakollisten asioiden hoitamiseksi välttämättömyys.Ei vaan kiinnosta se rumba enää. Joko mies haluaa heti pillua tai kohta pillua - no minä huolehdin ettei saa edes tilaisuutta kysyä.

Ja tämä on ihan universaali ongelma. Joku jenkkipappi sitä joskus voivotteli, että kun naiset päätyvät aina menemään naimisiin niiden miesten kanssa, joita heidän pitäisi auttaa. Ei elämä oikein toimi, jos aina kun nainen tulee näköpiiriin, mies alkaa yrittää siittämään.