Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet jotka haluavat pelastaa naisia

Vierailija
20.02.2024 |

Mistä tällainen vietti johtuu?

Tiedän miehen joka usein on tarjonnut kyytiä humalaiselle naiselle tai auttanut tienvarteen jäänyttä yms. Toinen tuntemani mies taas ihastuu aina johonkin ns. siipirikkoon, sellaiseen joka kaipaa pelastajaa. Sitten on vielä kolmaskin tapaus, häneen vetoaa herkät ja todella tummanpuhuvat tapaukset jotka siis pukeutuvat mustaan ja ovat silminnähden masentuneita, ehkä kuvailisin heitä ns. särkyneiksi enkeleiksi.

Tuntuu että kuvailemani kaltaiset naiset vetoavat joihinkin miehiin, mutta miksi?!

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä kommentteja taas. Faija on pelastaja ja lähipiirissä on muutenkin upseereja yms. meripelastajia. Minut on kasvatettu niin ( siis nim.omaan äiti ), että varsinkin naisia ja tyttöjä pitää kunnioittaa ja tarjota apua tarvittaessa.

Kai olen sitten groomaava sika, kun olen joskus saattanut humalaisen naisen  baarista kotiin selkeästi ahdistavasta tilanteesta. Olen jopa joskus tarjonnut yöllä nuorille naisille kyytiä tullessani autolla töistä,mutta kai tämäkin pitää lopettaa. 

Sitten jos ei avaa ovea, tai ole kohtelias, ojenna tuolia on juntti. Kyllä on vaikeksi mennyt. Mitä te oikein haluatte?

Vain mies voi uhriutua siitä, että normaaleja käytöstapoja ei juhlisteta sankaritarinana. 

Triggeröidyin ja vastaajat triggeröityivät ja provoilevat, mutta vastaan nyt kuitenkin. Kyllä mulla on ihan selkeä pelastimisvietti ja auttamisenhalu. Tämä ei kohdistu naisiin, vaan kaikkeen yhteiskunnassa. Olen vassari vegaani. 

Nuorisotyöntekijä. Olen toki vapaa-ajallani ottanut muutaman projektin puistosta/kadulta. He ovat olleet tyttöjä. Se, mitä en voi sietää on meidän feministimiehien/tasa-arvo miesten motiivien ja intentioiden vääristely. Ollaan hyviä tyyppejä ja yritetään rakentaa parempaa yhteiskuntaa. Metoo oli ja on hyvä ja tärkeä asia, mutta älkää nyt hemmetissä dissatko kaikkia miehiä ja pilatko tasa-arvoista yhteiskuntaamme. 

Vierailija
82/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta ihmisolennon historian miehet on suojelleet perheitään ja heimojaan muilta heimoilta ja vaaroilta. Se on biologinen välttämättömyys ihmisen selviytymiselle. 

Ainii mutta tää on av palsta ja miehissä ei ole mitään hyviä piirteitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmatkin ovat vastanneet, niin sellainen samanlainen hyysäysvietti ja läheisriippuvuustaipumus kuin renttuihin miehiin rakastuvilla naisilla. Oon kaunis, hyväkroppainen mutta valitettavan hullu nainen, ja miehiä on ollut aina jonoksi asti. Vaikka olen suhteessa hankala, ikävä, itsekäs, ailahteleva ja kaikin puolin huono kumppani, niin silti ne miehet jaksaa hoivata ja huolehtia. Ikinä ei ole ollut sellaista tilannetta, että mies olisi ollut väkivaltainen tai yrittänyt hyötyä. Sitten kun lopulta jätän, niin jäävät perään itkemään.

Vierailija
84/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin miehet toimii ja se on pelastusviettiä. 

Vierailija
85/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikivanha iskutaktiikka on luoda naiselle jokin ongelma ja sankarina ratkaista se. Työpaikan sinkkunaisen pyöränrenkaasta ilmat pihalle ja sitten tarjoaa naiselle kyydin kotiin. Siitä se lähtee omallapainolla rullaamaan 😉

Tälläinen luova tapa on 👍

Vierailija
86/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran autolla ajaessa näin naisen autoineen tienvarressa. Autosta oli mennyt rengas puhki. Pysähdyin ja vaihdoin naiselle vararenkaan. Nainen lupasi tarjota kahvit ja vaihdettiin puhelinnumeroita. Käytiin kahvilla ja siitä se seurustelu lähti 👍

M37

Vierailija
87/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä kommentteja taas. Faija on pelastaja ja lähipiirissä on muutenkin upseereja yms. meripelastajia. Minut on kasvatettu niin ( siis nim.omaan äiti ), että varsinkin naisia ja tyttöjä pitää kunnioittaa ja tarjota apua tarvittaessa.

Kai olen sitten groomaava sika, kun olen joskus saattanut humalaisen naisen  baarista kotiin selkeästi ahdistavasta tilanteesta. Olen jopa joskus tarjonnut yöllä nuorille naisille kyytiä tullessani autolla töistä,mutta kai tämäkin pitää lopettaa. 

Sitten jos ei avaa ovea, tai ole kohtelias, ojenna tuolia on juntti. Kyllä on vaikeksi mennyt. Mitä te oikein haluatte?

Vain mies voi uhriutua siitä, että normaaleja käytöstapoja ei juhlisteta sankaritarinana. 

Triggeröidyin ja vastaajat triggeröityivät ja provoilevat, mutta vastaan nyt kuitenkin.

Ja hekö vetoavat sinuun enemmän kuin muut naiset ja ihastut pääsääntöisesti näihin autettaviin tapauksiin? Eikös tässä juuri kyse ollut siitä, että jotkut miehet näkevät sen rikkonaisuuden ja avuttomuuden erityisen vetoavana?

Vierailija
88/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin teet jos pelastat pulaan joutuneen naisen. Väärin teet jos et pelasta pulaan joutunutta naista. Väärin teet joka tapauksessa. Olenkin päättänyt että autan vain tuttuja ja läheisiä jos apua tarvitsevat. 

Vierailija
89/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Triggeröidyin ja vastaajat triggeröityivät ja provoilevat, mutta vastaan nyt kuitenkin.

Ai? Sinä olet sitä mieltä että yhteiskunta on tasa-arvoinen nyt? Mitä mieltä olet feministimiehenä siitä että naiset jäävät kotiin hoitamaan lapsia, eivät etene johtoasemiin, tienaavat vähemmän mitä miehet ja saavat huonompaa eläkettä?

Onko mielestäsi niin että vaan naiset tykkäävät lastenhoidosta ja köyhyydestä, mutta eivät rahasta ja vallasta kuten miehet? Näinhän sen on pakko olla, kun kerran tasa-arvoisessa yhteiskunnassa naiset voivat tehdä mitä tahansa.

Joo. Lakkaa sinä pilaamasta yhteiskuntaa tuolla paskapuheellasi.

Vierailija
90/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kautta ihmisolennon historian miehet on suojelleet perheitään ja heimojaan muilta heimoilta ja vaaroilta. Se on biologinen välttämättömyys ihmisen selviytymiselle. 

Tuo on miesten propagandaa. Naiset ovat osallistuneet siinä missä miehetkin. Ja nykyään nainen suojelee perhettä, ei mies. Sen näkee jo vilkaisemalla koulun pihalle.

Vierailija
91/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran autolla ajaessa näin naisen autoineen tienvarressa. Autosta oli mennyt rengas puhki. Pysähdyin ja vaihdoin naiselle vararenkaan. Nainen lupasi tarjota kahvit ja vaihdettiin puhelinnumeroita. Käytiin kahvilla ja siitä se seurustelu lähti 👍

M37

Ihastuitko siis häneen siksi että hän tarvitsi apua ja sinä tunsit itsesi mahtavaksi? Vai oliko tuo vain tapa tutustua?

Vierailija
92/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiselta saa helposti pimpparaa. Kun nainen tuntee, että mies häntä lohduttaa ja kuuntelee, niin kohta myös haarat aukeaa. Esim jos baari-illan jälkeen törmäät itkevään naiseen ja menet kysymään, että mikä on hätänä ja kuuntelet häntä, niin voi olla hyvä mahdollisuus että pääset pukille. Tälläisessä tilanteessa jopa varatun naisen kanssa.

Vierailija
93/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on miesten propagandaa. Naiset ovat osallistuneet siinä missä miehetkin. Ja nykyään nainen suojelee perhettä, ei mies. Sen näkee jo vilkaisemalla koulun pihalle.

Hahaha. 🤣 

Kokeile joskus lukea vaikka kirja. 

Vierailija
94/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella harvassa kansassa tai kulttuurissa naiset on osallistuneet heimon suojelemiseen ja sotiin. Viikingeissä oli jonkin verran ja ameriikan intiaaneissa, mutta poikkeuksia nekin pääasiassa. 

Vierailija
95/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän sinä toimit. Noi kommentit vaan tulee eri maailmasta kuin missä itse elät. 

Itsekin olen auttanut eksyneen humalaisen miehen oman rappukäytävänsä ovelle. Pysähtynyt kysymään mitä kuuluu, kun tien laidassa on ollut auto pysähdyksissä ja valot päällä. Sellaista.

Laitapuolen kulkijoilla elämä on erilaista. Silloin auttaja on monesti vain seuraava hyväksikäyttäjä. Eikä se heikkokaan osoita kiitollisuutta. Siinä maailmassa yösijan tarjoaminen tarvitsevalle voi tarkoittaa sitä, että sulta on viety alkot ja kellot aamun sarastaessa. 

Vierailija
96/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoppa vaikka tonne ukrainan suuntaan ja laske montako prosenttia rintamalla on naisia. Että ei nyt "ihan siinä missä miehetkin".

Vierailija
97/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi läheisesti tuntemani mies ainakin jäi jotenkin koukkuun sellaiseen moniongelmaiseen naiseen lapsuuden kokemustensa vuoksi. 

Hänen äitinsä oli kärsinyt vuosia mielenterveydellisistä ongelmista, eikä nuori poika ollut tuntenut osaavansa auttaa äitiä hänen kivussaan. Syyllisyydestä on jäänyt jonkinlainen trauma ja mies jotenkin etsii aina ympäristöstään viestejä asioista jotka hän voisi ja hänen itseasiassa pitäisi korjata. Tämä sai jäämään suhteeseen, jossa hänen taipumustaan syyllistyä ja kantaa toisista vastuuta käytettiin hyväksi. Toisaalta toisen tarvitsevuus ja vaatiminen ahdisti, toisaalta hyvän mielen tuottaminen toiselle tuotti hyvää oloa, ikään kuin vahvistuksen, että kyllä hän on hyvä ja kiltti ihminen, menneisyyden epäonnistumisesta huolimatta.

Vierailija
98/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tapauksen omasta perhepiiristäni. Isäni sekä kaksi veljeäni ovat ottaneet "rikki" olevat naiset ja huomaan miksi. Eivät kykene tasa-vertaiseen suhteeseen omien heikkouksiensa/itsetunnon takia ja näin ollen voivat kontrolloida näitä naisia. Toinen veljistäni erosi naisesta joka oli tasa-painoinen sekä fiksu, veljeni ei vain kestänyt että tämä nainen ei alistunut.

Vierailija
99/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan syitä on useita. Mutta kyllä selitys usein on että mies haluaa helposti kontrolloitavan naisen. 

Totta. Toinen syy on monesti se, että mies elättelee jonkinlaista prinssifantasiaa: että hän saa pelastaa pulassa olevan neidon ja saa naisen siitä hyvästä "omakseen". Tässä tapauksessa taustalla ei välttämättä ole mitään persoonallisuushäiriötä tms. vaan kyse voi olla vain kypsymättömyydestä ja naiivista suhtautumisesta naisiin. Toisaalta eipä sillä ole viime kädessä väliä löytyykö taustalta persoonallisuushäiriö vai lapsellisen romanttiset kuvitelmat. Parisuhde ei rakennu terveelle pohjalle, jos lähtökohtana on se, että toinen osapuoli "pelastaa" toisen. Sukupuolesta riippumatta.

Rakastuessa molemmat pelastavat toisensa 💕

Vierailija
100/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikivanha iskutaktiikka on luoda naiselle jokin ongelma ja sankarina ratkaista se. Työpaikan sinkkunaisen pyöränrenkaasta ilmat pihalle ja sitten tarjoaa naiselle kyydin kotiin. Siitä se lähtee omallapainolla rullaamaan 😉

Tässäpä näkee mikä riski on apuun rientävä mies. Naisen omaisuuden tuhoaminen nähdään sallittuna keinona luikerrella naisen elämään. Jos suhteeseen erehtyy alkamaan, mies tuhoaa jatkossakin naisen omaisuutta saadakseen haluamansa. Ja seuraavaksi alkaa fyysinen väkivalta.