Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla nuoruuden idealismisi on karissut?

Vierailija
03.09.2024 |

Kerro, mihin et enää usko.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon käsitteeseen.

Vierailija
2/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ihmisten hyvyyteen on hävinnyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en enää usko kommunismiin enkä vihreään liikkeeseen

Vierailija
4/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tajunnut, että siinä käy mieletön tuuri, jos löytää miehen, jossa ei ole ainuttakaan isoa vikaa.

Vierailija
5/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteissa en usko, että asioita voi selvittää puhumalla. Eikä se tynnu tehoavan yhteiskunnallisiinkaan asioihin.

Vierailija
6/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin että asiat tulee olemaan jotenkin paremmin. Opiskelu kannattaa. Nyt pitäisi opiskella uusi ammatti kun edellinen opintolaina on maksettu. Velkavankeudesta ei ikinä pääse.

Vierailija
7/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämisen käytännöt on muuttuneet melko paljon. Olen vieläkin ympäristöihminen, mutta en ole enää niin tiukkapipo niissä asioissa. Oma mukavuus ja viihtyminen on ehkä nykyään tärkeämpää kuin tiukat periaatteet. Olen joustavampi. Jos en jaksa kierrättää, en silloin kierrätä kaikkea. Jos löydän paremmat vaatteet ja tavarat uutena, en osta käytettyä. 

Vierailija
8/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoin että asiat tulee olemaan jotenkin paremmin. Opiskelu kannattaa. Nyt pitäisi opiskella uusi ammatti kun edellinen opintolaina on maksettu. Velkavankeudesta ei ikinä pääse.

Mua huvittaa, kun opiskelin toista ammattia siksi, että sen ammatin turvin tulisin maksamaan opintovelat pois. Hahahaha... 

Vierailija
9/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ihmisten rehellisyyteen ja hyvyyteen on poissa. Kaikenlainen ehdottomuus on karissut, samoin usko siihen että voi muuttaa maailmaa paremmaksi paikaksi.

Vierailija
10/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideaali on ideaali.

Mikä muuttuu, on käsitys siitä kuinka lähelle sitä voi realistisesti päästä.

Puhtaaseen ideaaliin uskominen taas on tyhmyyttä jo alun perinkin.

Vierailija
11/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmissuhteissa en usko, että asioita voi selvittää puhumalla. Eikä se tynnu tehoavan yhteiskunnallisiinkaan asioihin.

Minullakin oli ennen vahva usko siihen, että ongelmat ratkeavat keskustelemalla. Että puhuminen auttaa... Sittemmin olen huomannut, että jotkut ihmiset eivät kerta kaikkiaan suostu puhumaan eivätkä edes suostu kertomaan, miksi eivät halua puhua. Siinä ei auta, vaikka itsellä olisi kuinka positiivinen asenne ja halu kuunnella toista.

Vierailija
12/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin ennen, että ihmiset ovat kaikki yhtä hyviä ja jos joku on pahempi kuin muut, se johtuu aina siitä että hänelle on tapahtunut jotain kauheaa. Nyt ymmärrän, ettei se mene näin.

Vierailija
13/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että pienemmällä rahalla pärjää, ja ihmiset ei ole niin kovin erilaisia. 

Asuinpaikkansa kannattaa valita hyvin.

Vierailija
14/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko enää mihinkään. Olen niin kyynistynyt että vain päihteisiin on lievää halua. Pitäisi olla kovempaa halua ettei ottaisi jatkuvasti päähän. Vanhana tajuaa kuinka turhaa kaikki on. Vain olo on edes jollakin tavalla tärkeää.

Vierailija
15/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmaa ei voi korjata ismeillä. Enkä ymmärrä kommunismin ideaakaan missä objektiivinen todellisuus kielletään ja eletään omissa harhoissa. Therion,woke, pride, cancel kulttuuri jne...

Vierailija
16/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmaa ei voi korjata ismeillä. Enkä ymmärrä kommunismin ideaakaan missä objektiivinen todellisuus kielletään ja eletään omissa harhoissa. Therion,woke, pride, cancel kulttuuri jne...

Ei sitä ole ymmärrettäväksi tarkoitettukaan, kyse on kultista.

Vierailija
17/17 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle luvattiin, että opiskelemalla matematiikkaa ja luonnontieteitä, saa varmasti hyvän ammatin. Unohtivat kertoa, että ujous, kunnianhimottomuus voi olla esteenä yliopisto-uralla. Pelkkä kiltisti kotitehtävien tekeminen ja kymppien rivistö todistuksessa ei riitä.