Miehet jotka haluavat pelastaa naisia
Mistä tällainen vietti johtuu?
Tiedän miehen joka usein on tarjonnut kyytiä humalaiselle naiselle tai auttanut tienvarteen jäänyttä yms. Toinen tuntemani mies taas ihastuu aina johonkin ns. siipirikkoon, sellaiseen joka kaipaa pelastajaa. Sitten on vielä kolmaskin tapaus, häneen vetoaa herkät ja todella tummanpuhuvat tapaukset jotka siis pukeutuvat mustaan ja ovat silminnähden masentuneita, ehkä kuvailisin heitä ns. särkyneiksi enkeleiksi.
Tuntuu että kuvailemani kaltaiset naiset vetoavat joihinkin miehiin, mutta miksi?!
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on suojeluvietti ihan niinkuin naisilla on hoivavietti. Ei tuossa ole siis mitään kummempaa kuin siinä että joku 2 kk vauva herättää useimmissa naisissa hoivavietin (useimmat miehet taas eivät juurikaan koe mitään erikoisempia tunteita vauvan nähdessään). Biologiaa, ei sen kummempaa.
m40
En usko tuohon teoriaan ollenkaan. Olen nainen, eivätkä paskapersekersat herätä minussa minkäänlaista hoivaviettiä. Päinvastoin, ne herättävät minussa suunnatonta vihaa ja halua tappaa. Sama juttu muillakin naisilla. Keskivertonaisella ei oikeasti ole mitään hoivaviettiä satunnaista kersaa kohtaan, kyllä se hoivavietti kohdistuu vain omiin lapsiin ja lastenlapsiin.
Aikuiset miehet herättävät minussa myönteisempiä tunteita kuin kersat, ja se on täysin normaalia. Se on biologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tielle jäänyttä on ihan lain mukaankin pysähdyttävä auttamaan oli kyseessä mies tai nainen, tai syyllistyy rikokseen.
Mitä itse aiheeseen tulee, niin todella surullisen oloisia vastauksia valtaosalla tuntuu olevan. Erikoinen olettamus että miehet mittailisivat naisia laskelmoiden kenetkä he saisivat potentiaalisesti alistettua. Mistä näin sairaat ajatukset edes kumpuavat hämmästyttää aivan todenteolla nykypäivänä.
Jokainen meistä kai haluaa rakastaa ja tulla rakastetuksi ja ikäänkuin etsii jonkunlaista peilukuvaansa toisista ihmisistä, oli sitten kyse kavereista tai puolisosta. Itse olen rikkinäisestä sekä köyhästä perheestä lähtöisin ja puolisoni ovat myös aina tavallaan olleet samasta sosiaaliluokasta. Kyllähän se on helpottanut toisen ymmärtämistä ja poistanut kaikenlaisia paineita, kun voi jakaa samankaltaisia kokemuksia toisen kanssa, eikä ole painetta
Nainen ei voi vain luottaa sinisilmäisesti miehen hyvään tahtoon. Sama juttu kuin ensi treffit kämpillä = "hyvä" tapa tulla r*iskatuksi tai t*petuksi. Sitten miehet lällättelevät, että mitäs läksit. Jos on yhtään empatiaa, ei pitäisi olla niin kummallista, että "pelastava" mies nostaa karvat pystyyn. Riskit ovat liian suuret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan syitä on useita. Mutta kyllä selitys usein on että mies haluaa helposti kontrolloitavan naisen.
Totta. Toinen syy on monesti se, että mies elättelee jonkinlaista prinssifantasiaa: että hän saa pelastaa pulassa olevan neidon ja saa naisen siitä hyvästä "omakseen". Tässä tapauksessa taustalla ei välttämättä ole mitään persoonallisuushäiriötä tms. vaan kyse voi olla vain kypsymättömyydestä ja naiivista suhtautumisesta naisiin. Toisaalta eipä sillä ole viime kädessä väliä löytyykö taustalta persoonallisuushäiriö vai lapsellisen romanttiset kuvitelmat. Parisuhde ei rakennu terveelle pohjalle, jos lähtökohtana on se, että toinen osapuoli "pelastaa" toisen. Sukupuolesta riippumatta.
Naisillahan on sit tää prinsessafantasia. Myönnän sen itsekin joiltain osin. Lapsuudessa kuullut sadut ovat jääneet mieleen ja odottaa hölmönä elämältä jotain parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Tielle jäänyttä on ihan lain mukaankin pysähdyttävä auttamaan oli kyseessä mies tai nainen, tai syyllistyy rikokseen.
Mitä itse aiheeseen tulee, niin todella surullisen oloisia vastauksia valtaosalla tuntuu olevan. Erikoinen olettamus että miehet mittailisivat naisia laskelmoiden kenetkä he saisivat potentiaalisesti alistettua. Mistä näin sairaat ajatukset edes kumpuavat hämmästyttää aivan todenteolla nykypäivänä.
Jokainen meistä kai haluaa rakastaa ja tulla rakastetuksi ja ikäänkuin etsii jonkunlaista peilukuvaansa toisista ihmisistä, oli sitten kyse kavereista tai puolisosta. Itse olen rikkinäisestä sekä köyhästä perheestä lähtöisin ja puolisoni ovat myös aina tavallaan olleet samasta sosiaaliluokasta. Kyllähän se on helpottanut toisen ymmärtämistä ja poistanut kaikenlaisia paineita, kun voi jakaa samankaltaisia kokemuksia toisen kanssa, eikä ole painetta esim. vetää jotain voimakkaan menestyjän roolia,
Sulla meni puurot ja vellit sekaisin. Tosin itsekin kerroit että valintojasi ohjailee häpeän ja alemmuuden tunne ja se ettet tunne oloasi turvalliseksi kuin ongelmaisten ihmisten kanssa. Olet päässäsi aina joko toista ylempänä tai alempana, vain harvoin samanarvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma varmaan kuin renttuja "pelastavilla" naisilla. Tuntee itsensä hyödylliseksi ja / tai jokin pakkomielle...
Saa hallita toista mielin määrin, pitää alempiarvoisena, antaa toiselle tunne, että se renttu on riippuvainen ja kun se renttu vaikka raitistuu, niin naisesta tulee häijy.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on varmaan näitä vanhanaikaisia miehiä, jotka haluavat naisen, joka pysyy kotona miestä palvelemassa eikä mene töihin. Vain mies tienaa ja näin pitää kodissa jonkinmoista suuremman osan kontrollia.?
Onhan nainen töissä tuossakin mallissa ja vielä kellon ympäri. Nainen vaan ei saa palkkaa ja on sataprosenttisesti riippuvainen miehestä.
Hyviä kommentteja taas. Faija on pelastaja ja lähipiirissä on muutenkin upseereja yms. meripelastajia. Minut on kasvatettu niin ( siis nim.omaan äiti ), että varsinkin naisia ja tyttöjä pitää kunnioittaa ja tarjota apua tarvittaessa.
Kai olen sitten groomaava sika, kun olen joskus saattanut humalaisen naisen baarista kotiin selkeästi ahdistavasta tilanteesta. Olen jopa joskus tarjonnut yöllä nuorille naisille kyytiä tullessani autolla töistä,mutta kai tämäkin pitää lopettaa.
Sitten jos ei avaa ovea, tai ole kohtelias, ojenna tuolia on juntti. Kyllä on vaikeksi mennyt. Mitä te oikein haluatte?
Palsta on päättänyt: "Älkää miehet vaan alkako hoivaamaan siipirikkoja naisia, sillä olette kuitenkin hyväksikäyttäjiä!"
Juoskaa lujaa sellaisen nähdessänne, ettei vaan maineenne mene.
Tässä ei periaatteessa ole mitään ihmeellistä. Vastaava laidasta laitaan vaihtelu on läsnä kaikessa mitä ihmiset tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kommentteja taas. Faija on pelastaja ja lähipiirissä on muutenkin upseereja yms. meripelastajia. Minut on kasvatettu niin ( siis nim.omaan äiti ), että varsinkin naisia ja tyttöjä pitää kunnioittaa ja tarjota apua tarvittaessa.
Kai olen sitten groomaava sika, kun olen joskus saattanut humalaisen naisen baarista kotiin selkeästi ahdistavasta tilanteesta. Olen jopa joskus tarjonnut yöllä nuorille naisille kyytiä tullessani autolla töistä,mutta kai tämäkin pitää lopettaa.
Sitten jos ei avaa ovea, tai ole kohtelias, ojenna tuolia on juntti. Kyllä on vaikeksi mennyt. Mitä te oikein haluatte?
Et ole groomaava sika, vaan asioiden vääristelijä ja uhriutuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me on laskettu 80 ja 90 lukujen sankari elokuvia katsellessa. Miehen tehtävänä on olla sankari ja pelastaa nainen
M35v
Nuo elokuvat ovat kaikki miesten tekemää propagandaa.
Tykkäisin, jos mies on edes vähän mcgyver tyyppinen ongelmanratkaisija. 😅 Esim. auto-ongelmat, kodin rikot ja remppaongelmat. Minä nimittäin olen ruuanlaittopulmien sankari, osaan laittaa ja keksiä hyvät ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Päätit sitten ottaa niin henkilökohtaisesti että heti piti rynnätä puolustelemaan itseäsi ja katkerana vannoa, että nyt loppuu kaikki auttaminen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätit sitten ottaa niin henkilökohtaisesti että heti piti rynnätä puolustelemaan itseäsi ja katkerana vannoa, että nyt loppuu kaikki auttaminen :D
Se toki oli tämän keskustelun tarkoituskin.
Niin, jos jollain naisilla on sitä hoivaviettiä, niin onko näillä ressukoihin taipuvaisilla miehillä sitten hyväksikäyttö-viettiä? Onneksi ei tarvi olla mies.
Ritari valkoisella ratsullaan pelastaa neidon pulasta 👍
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti pelastusalalla miehet ahdistelevat naisia hyvin paljon. Muistaakseni joka kolmas nainen pelastusalalla on joutunut miesten ahdistelemaksi ja jopa kollegan rais kaamaksi. Tilasto ja haastattelut löytyy Yleltä.
Miehet pitävät pelastusalaa monopolinaan ja pelastettavia omaisuutena. Mikä tuossakin kommentissa näkyy. 30% todennäköisyydellä kommentoijan isä on myös syyllistynyt naisten ahdisteluun työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
No kiva olisi esimerkiksi jos sinäkin kykenisit olemaan triggeröitymättä ja vetäisemättä tuollaista "yhyy groomaavana sikana pidätte, mikään ei teille kelpaa"-sontaa kehiin. Tässä ei ollut kyse normaaleista käytöstavoista ja avuliaisuudesta vaan siitä että jotkut tietoisesti tai tiedostamatta oikein etsivät sitä pelastusprojektia itselleen mikä ei ole tervettä.
Usein pelastetun naisen ja pelastavan miehen välille syntyy seurustelusuhde. Väitän, että miehellä on iso onnistumisprosentti iskeä pulassa oleva nainen. Näin se maailma vaan toimii 🤔
Kuten aiemmin sanottiin, syitä on erilaisia.
Miehenä et ymmärrä etkä välitä, kun kerran vetoat "nykypäivään" todisteena siitä että muka ei ole olemassa miehiä jotka haluavat alistaa naisia. No, ikäviä uutisia sinulle. Esimerkiksi metoo-liike toi ensi kertaa esiin sen, miten miehet järjestelmällisesti alistavat naisia ahdistelemalla.
On monia muitakin tapoja. Me naiset tiedämme sen. Ja haluamme suojella itseämme ja muita naisia. Jos tästä puhuminen loukkaa sinua, niin eipä paljon kiinnostele.