Eutanasia on saatava hyväksytyksi
Pääsee vanhana pois kärsimästä. Maailma muuttuu mahdottomaksi ja itsekkyys lisääntyy.
Kommentit (154)
Tämä on ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta miksi tarvitaan eutanasia lääkärin suorittamana, eikö lääkäri vain voisi antaa lääkkeet ja potilas sitten itse tekee päätöksen haluaako ne ottaa?
Suomen kaltaisessa nassemaassa on varmaa,että eutanasiasta EI tule vapaaehtoista vaan lääkäreille pakko ja lista pitenee sairauksista, joihin sitä pitää köytyää tai muuten saa potkut! Nykyhallitus varmasti haluaisi tätä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, mutta olen vähän huolissani siitä miten nopeasti tilanne eutanasian kanssa Kanadassa eteni siihen että sitä tarjotaan masentuneille vaihtoehdoksi melko nopeastikin.
Kanadassa on eutanasioita myönnetty muunmuassa transihmiselle joka katuu leikkauksiaan. Tosin tietääkseni tämä kyseinen transnainen ei vielä ole ns. toimenpiteeseen mennyt vaikka hänelle onkin lupa myönnetty.
Kyllä sitä Suomessa pian käytettäisiin teini-iän masennukseen tai työuupuneisiin. Onhan se tappaminen kivempaa ja halvempaa, kuin hoitaa ihmisiä ja sairasta työelämää!!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta miksi tarvitaan eutanasia lääkärin suorittamana, eikö lääkäri vain voisi antaa lääkkeet ja potilas sitten itse tekee päätöksen haluaako ne ottaa?
Olet tosiaan vähän tyhmä. Lääkäri suorittaa eutanasian silloin kun potilas on esim. halvaantunut eikä pysty itse ottamaan kuolettavia lääkkeitä. Et sinäkään osaa itsellesi kanyylia laittaa. Lääkärillä on oltava lupa lääkkeiden määräämiseen ja hankkimiseen, muuten hän saa murhasyytteen. Ota selvää asioista ennen kuin kirjoittelet tänne.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin hyppään junan alle kun itsekkäät päättäjät ei eutanasiaa salli. Ei kiinnosta jos joku siitä traumoja saa, yhteiskunta voi maksaa terapiakulut.
Mikset hyppää jo nyt? Ei ehdi tulla hoitokuluja.
"...eikö lääkäri vain voisi antaa lääkkeet ja potilas sitten itse tekee päätöksen haluaako ne ottaa? "
Kaikki lääkkeet ovat myrkkyä, lääkkeen ja myrkyn ero on annostuksessa. Periaatteessa kaikkia lääkäreiden määräämiä lääkkeitä voidaan käyttää myös myrkkyinä itsensä eutanointiin.
Siksi mitään erillistä eutanointilakia ei tarvita, ellei sitten kyse ole yleisestä väestönvähennyspolitiikasta eli joukkomurhannasta.
Setäni kuoli hitaasti kituen melanoomaan. Ei voitu tehdä mitään, kun vain odottaa, että koska kuolee. Sitkeä perkule kärsi täällä 3kk putkeen. Kivunlievitystäkään ei voitu kuolevalle antaa kunnolla, kun sehän jää vielä viimeisinä elinviikkoinaan koukkuun morfiiniin ja sehän ei käy.
Eutanasian vastustaminen ei ole mikään muu kuin tunneperäinen mutuilu; minusta tuntuu kamalalle ajatella tätä, sitä ei saa toteuttaa, en halua. Sillä ei ole oikeasti mitään tekemistä sen kanssa, että ihminen tieten tahtoen haluaisi altistaa toisen ihmisen kärsimään mahdollisimman pitkään ja hitaasti kituen - tai jos on, on pahemman luokan sadisti.
Meillä ei saa lain mukaan kiduttaa eläimiä, vaan ne on vietävä piikille, eikä jättää odottelemaan kuolon korjaamista. Ihmisen sen sijaan pitää yrittää pitää hengissä mahdollisimman pitkään ja tappaa nälkäkuolemalla kuin jossain keskitysleirillä. Kaikki eivät kupsahda mukavasti muutamassa päivässä, kuten tuo setänikään ei kuollut...
Vierailija kirjoitti:
Oman käden kautta moni lähtee tuonpuoleiseen. Siitä vaan ulisijat, olkaapa hyvä. Turha tohon hommaan on ketään sotkea ja laittaa likainen työ tekemään. Vai haluaisitko itse ryhtyä kokpäivätoimiseksi hengenpäästäjäksi ???? No, siitä vaan murh aajat.
Niin lähtee jos ja kun voi. Mutta sairaalasänkyyn sidottuna, liikuntakyvyttömänä tai aivokuolleena on hieman vaikea toimia oman käden kautta.
Käykää allekirjoittamassa se kansalaisaloite jos yhtään välitätte itsestänne ja läheisistänne. Lukekaa sitä ennen Juha Hännisen kirja Auta minut kuolemaan.
Saadakseen ihmisarvoisen vanhuuden täällä pitää olla joko rahaa tai omaisia. Mieluiten molempia.
Itse ainakin aion lähteä hyvissä ajoin.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kaltaisessa nassemaassa on varmaa,että eutanasiasta EI tule vapaaehtoista vaan lääkäreille pakko ja lista pitenee sairauksista, joihin sitä pitää köytyää tai muuten saa potkut! Nykyhallitus varmasti haluaisi tätä.
Laillistettu eutanasia on sivistysmaissa vain yksi kuolemisen vaihtoehto. Aloite ei koskaan tule lääkäriltä tai perintöä kärkkyviltä ahneilta omaisilta vaan potilaalta itseltään, ja proseduuri on pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laillistettu eutanasia on sivistysmaissa vain yksi kuolemisen vaihtoehto. Aloite ei koskaan tule lääkäriltä tai perintöä kärkkyviltä ahneilta omaisilta vaan potilaalta itseltään, ja proseduuri on pitkä.
Suomi EI ole länsimaa, vielä vähemmän sivistysmaa. Mikään ei toimi niin kuin papereissa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämäkin ketju meni uskossa olevien haukkumiseen? Mä uskon Jumalaan mutta se ei vaikuta mitenkään mun käsitykseen eutanasiasta. Eutanasia ei mielestäni ole väärin kun siihen lähtee lähimmäisenrakkaudesta käsin - halutaan lievittää kärsimystä.
Miettikää kuitenkin eutanasiaa suorittavia työntekijöitä. Miltä tuntuisi tappaa toinen? Mielestäni olisi parempi vaihtoehto että jokainen päättää päivänsä halutessaan, siihen ei tarvitse vastuuttaa terveydenhuoltoa.
Varmasti löytyy niitä, jotka ovat valmiita auttamaan kärsiviä kuolemaan. Löytyy niissäkin maissa, joissa eutanasia jo on mahdollinen.
Sinullakin on asennevamma, kun puhut tappamisesta.
"Kun ei tunne historiaa, on tuomittu toistamaan sitä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tulen vastustamaan sellaista mädätystä.
Älkää huoliko, kyllä kaikki täältä poistuu aikanaan. Kukaan ei ole vielä jäänyt määräänsä pidempään. Ja hoitajana tiedän kertoa, että ihminen kuolee kuitenkin verraten helposti ja nopeasti kun on kuollakseen.
Tuskin sinä mikään oikea hoitaja olet, mutta Suomessa ei tarvita ensimmäistäkään sinun sairaan ja julman arvomaailmasi jakavaa hoitajaa tai muuta terveydenhuollon ihmistä.
Aivan mielipuolinen näkemys, sairas.
Oletko monen kuolevan rinnalla ollut? Monenko silmät olet sulkenut? On näet totta, että lopulta ihminen irrottautuu tästä maailmasta henkäys henkäykseltä, aina ei edes hetkeen ymmärrä, että hän lähti jo. Se, miten pitkä ja hankala matka tuohon on, on eri asia.
Kannatusilmoituksia tässä palvelussa 47 922
2000 kannattajaa vieä vajaa, ei ole paljosta kiinni.
Höpöhöpö. Sinäkin voit tehdä epäitsekkäitä valintoja joka päivä. Ei maailma ole muuttunut itsekkäämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Käykää allekirjoittamassa se kansalaisaloite jos yhtään välitätte itsestänne ja läheisistänne. Lukekaa sitä ennen Juha Hännisen kirja Auta minut kuolemaan.
Juha Hänninen tekee Jumalan työtä.
Oman käden kautta moni lähtee tuonpuoleiseen. Siitä vaan ulisijat, olkaapa hyvä. Turha tohon hommaan on ketään sotkea ja laittaa likainen työ tekemään. Vai haluaisitko itse ryhtyä kokpäivätoimiseksi hengenpäästäjäksi ???? No, siitä vaan murh aajat.