Eutanasia on saatava hyväksytyksi
Pääsee vanhana pois kärsimästä. Maailma muuttuu mahdottomaksi ja itsekkyys lisääntyy.
Kommentit (154)
Samaa mieltä, mutta olen vähän huolissani siitä miten nopeasti tilanne eutanasian kanssa Kanadassa eteni siihen että sitä tarjotaan masentuneille vaihtoehdoksi melko nopeastikin.
Kanadassa on eutanasioita myönnetty muunmuassa transihmiselle joka katuu leikkauksiaan. Tosin tietääkseni tämä kyseinen transnainen ei vielä ole ns. toimenpiteeseen mennyt vaikka hänelle onkin lupa myönnetty.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tulen vastustamaan sellaista mädätystä.
Älkää huoliko, kyllä kaikki täältä poistuu aikanaan. Kukaan ei ole vielä jäänyt määräänsä pidempään. Ja hoitajana tiedän kertoa, että ihminen kuolee kuitenkin verraten helposti ja nopeasti kun on kuollakseen.
Juu, tiedän että verraten helposti kuolee ja te hoitajat teette sen tahallaan, ette anna nestettä riittävästi, niin henki lähtee. Siitäkin huolimatta veljeni oli vielä järillään. Väänsin sormet auki ja asetin tupakan siihen. Sitten nostin kyynärpäästä, mutta hän ei jaksanut enää imaista tupakkaa. Kuoli sitten 3 päivän päästä.
Itse ainakin hyppään junan alle kun itsekkäät päättäjät ei eutanasiaa salli. Ei kiinnosta jos joku siitä traumoja saa, yhteiskunta voi maksaa terapiakulut.
Vierailija kirjoitti:
Hauaisin kun aika on lipua rauhassa ilman syövän tms aiheuttamaa kipua lopussa. Nytkin juuri kuulin henkilö jolla vahva sydän on jo jätetty ruoatta jne, silti elää vielä 2vkoa tuon jälkeen, ei siis ole vielä nälkään kuollut. Kuka tekisi moista esim koiralleen?
Loppuvaiheessa ruuan tai juoman tuputtaminen tai pakkosyöttö ei mitenkään paranna potilaan oloa. Ilman turhaa nesteyttämistä tuleva kuolema ei ole mitenkään tuskallinen.
Vierailija kirjoitti:
Se että eutanasia ei ole laillista Suomessa kertoo karutonta kieltään siitä, että Suomi on edelleen alkukantainen ja brutaali kehitysmaa.
Osaatkohan kertoa, monessako maailman 200 maasta eutanasia on laillistettu?
Vierailija kirjoitti:
Vammaisille pitäisi antaa lopetuspiikki. Kaikki, joilla on kehitysvamma, autismi, muistisairaus, skitsofrenia, cp-vamma tai vaikka lyhytkasvuisuus pitää tappaa.
Luettelemiesi asioiden vuoksi he eivät tietenkään saa olla eriarvoisia muihin nähden ja saavat eutanasian ITSE sitä halutessaan ja jos kokevat elämänsä kärsimykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vammaisille pitäisi antaa lopetuspiikki. Kaikki, joilla on kehitysvamma, autismi, muistisairaus, skitsofrenia, cp-vamma tai vaikka lyhytkasvuisuus pitää tappaa.
Entäs pitkäkasvuisuus. Piikki Markkaselle?
Olisiko aloittaja valmis itse niitä piikkejä antamaan. Lääkärihän eivät pyöveleiksi halua eikä siinä ruiskeen antamisessa mitään lääkärinkoulutusta tarvitakaan.
Miksi tämäkin ketju meni uskossa olevien haukkumiseen? Mä uskon Jumalaan mutta se ei vaikuta mitenkään mun käsitykseen eutanasiasta. Eutanasia ei mielestäni ole väärin kun siihen lähtee lähimmäisenrakkaudesta käsin - halutaan lievittää kärsimystä.
Miettikää kuitenkin eutanasiaa suorittavia työntekijöitä. Miltä tuntuisi tappaa toinen? Mielestäni olisi parempi vaihtoehto että jokainen päättää päivänsä halutessaan, siihen ei tarvitse vastuuttaa terveydenhuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aloittaja valmis itse niitä piikkejä antamaan. Lääkärihän eivät pyöveleiksi halua eikä siinä ruiskeen antamisessa mitään lääkärinkoulutusta tarvitakaan.
55% lääkäreistä on eutanasian laillistamisen kannalla. Lähde: Lääkäriliitto
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämäkin ketju meni uskossa olevien haukkumiseen? Mä uskon Jumalaan mutta se ei vaikuta mitenkään mun käsitykseen eutanasiasta. Eutanasia ei mielestäni ole väärin kun siihen lähtee lähimmäisenrakkaudesta käsin - halutaan lievittää kärsimystä.
Miettikää kuitenkin eutanasiaa suorittavia työntekijöitä. Miltä tuntuisi tappaa toinen? Mielestäni olisi parempi vaihtoehto että jokainen päättää päivänsä halutessaan, siihen ei tarvitse vastuuttaa terveydenhuoltoa.
Joka päivä täällä tapetaan tetoisesti ihmisiä kun tehdään päätös lopettaa nesteytys.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämäkin ketju meni uskossa olevien haukkumiseen?
Varmasti siitä yksinkertaisesta syystä, että uskovaiset ovat suurin este eutanasian mahdollistamiselle.
Terhokodin entinen johtaja Hänninen kertoo olleensa eutanasian sallimisen kannalla noin 15 vuotta.
Olen nähnyt hankalia kuolemia ja kuullut ihmisten pyytävän apua. Eutanasia on ihmisoikeus- ja perustuslaillinen kysymys, eikä vastustamiselle löytynyt selkeitä perusteluita enää.
Eutanasian sallimista on vastustettu sillä, että hyvä palliatiivinen (oireenmukainen) hoito sekä saattohoito poistavat armokuoleman tarpeen. Tämä ei Hännisen mukaan pidä paikkaansa.
Olen ollut toteuttamassa parasta mahdollista saattohoitoa ja silti osa ihmisistä kärsii.
Hänninen korostaa, että eutanasiassa ei ole kyse vain sietämättömistä kivuista, koska kipua osataan varsin hyvin hoitaa.
Päällimmäinen ongelma ei ole kipu, vaan lähestyvä kuolema ja se, että ihmisen toimintakyky ja elämänlaatu on mennyt, ja elämä on käytännössä kuoleman odottamista.
Näissä tapauksissa ihmisen itsensä pitäisi voida pyytää kuolinapua.
Hyvästä saattohoidosta valtaosa saa avun ja maissa, missä on eutanasialaki, kuolevista 24 prosenttia tarvitsee ja saa eutanasian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55% lääkäreistä on eutanasian laillistamisen kannalla. Lähde: Lääkäriliitto
Mutta 55% lääkäreistä ei ole halukas piikkiä antamaan. Suurin osa lääkäreistä tekee työtä, jossa ei näitä potilaita juurikaan kohtaa.
Venäjällä jaetaan eutanasiaa ihmisten sitä tahtomatta, kohteena mm. Putinin vastainen oppositio.
Korkea luotto "maailman parhaaseen terveydenhoitoon", kun ihmiset tekee ennemmin itsemurhan, kuin elää niin vanhaksi että joutuu suomalaisten hoitajien kynsiiin....
Vierailija kirjoitti:
Terhokodin entinen johtaja Hänninen kertoo olleensa eutanasian sallimisen kannalla noin 15 vuotta.
Olen nähnyt hankalia kuolemia ja kuullut ihmisten pyytävän apua. Eutanasia on ihmisoikeus- ja perustuslaillinen kysymys, eikä vastustamiselle löytynyt selkeitä perusteluita enää.
Eutanasian sallimista on vastustettu sillä, että hyvä palliatiivinen (oireenmukainen) hoito sekä saattohoito poistavat armokuoleman tarpeen. Tämä ei Hännisen mukaan pidä paikkaansa.
Olen ollut toteuttamassa parasta mahdollista saattohoitoa ja silti osa ihmisistä kärsii.
Hänninen korostaa, että eutanasiassa ei ole kyse vain sietämättömistä kivuista, koska kipua osataan varsin hyvin hoitaa.
Päällimmäinen ongelma ei ole kipu, vaan lähestyvä kuolema ja se, että ihmisen toimintakyky ja elämänlaatu on mennyt, ja elämä on käytännössä kuoleman odottamista.
Näissä tapauksissa ihmisen itsensä pit
Järjestelmä poisti taas viivan lukujen väliltä eli luku on 2 - 4 ei siis 24 : Hyvästä saattohoidosta valtaosa saa avun ja maissa, missä on eutanasialaki, kuolevista 2 - 4 prosenttia tarvitsee ja saa eutanasian.
Eutanointihan on ollut hyväksyttyä ja yleisesti käytössä v. 2021 lähtien. Tuosta vuodesta eteenpäin meillä ei ole ollut enää minkäänlaista terveydenhoitoa, ainoastaan eutanointia (eutanaatiota).
Kyseessä on kansainvälinen ilmiö, joka tunnetaan nimellä "tutkittu ja turvallinen", eurtanoituja raatoja sortuu joukostamme koko ajan mm toveri Navalnyi.
2010-luvun loppupuolella yli 65-vuotiaiden tekemiä itsemurhia on ollut vuosittain noin 150-200, siis noin joka toinen päivä. Vuonna 2020 joka viides itsemurhan tehneistä oli yli 65-vuotias. Iäkkäiden itsemurhat ovat nuorempiin verrattuna harkitumpia ja teko useammin myös onnistuu.
https://www.superlehti.fi/tyoelama/ammatissa/ikaihmiset-mielenterveys-3…
Oletko oikeasti noin tyhmä???