Sisustatteko niin että värit/tyyli jatkuvat samana huoneesta toiseen?
Pitää kysyä av-raadilta asiaa joka tuli taas mieleen tuosta pari päivää sitten olleesta William Morris-tapettiketjusta.
Minulla on kahdessa vierekkäisessä huoneessa tuon valmistajan tapettia. Eri kuosia vaan tietty. Tyyli on hyvin "tunnistettava" tai samankaltainen molemmissa; runsas ja värikäs kasviaihe. Työn alla on kohta eteisen pintojen laitto ja minun tekisi mieleni käyttää taas tuota Morris- tapettia mutta onko jotenkin liikaa jos sekin on tuota samaa koristeellista samantyylistä tapettia? Vai onko oudon näköistä jos valitsee toisen valmistajan ja tyyli on eri kuin viereisessä huoneissa tuossa eteisessä?
Juu, jokainen voi tehdä niin kuin tykkää ja itsehän siellä asuu ja pitää laittaa että itse viihtyy, mutta hauska on keskustella ja saada erilaisia näkökulmia asiaan. Itse en ainakaan omaa niin hyvää sisustussilmää ettenkö voi myöntää että välillä metsään menee jotkut sisustusprojektit, ja jälkeenpäin ajattelee että olisi pitänyt sittenkin toimia toisin.
Kommentit (25)
Saa olla vaihtelua esim lastenhuone saa olla lapsen itse valitsemalla teemalla, koti ei tarvitse aina olla kuin jossain sisustuslehdessä
Meillä on vaan olohuoneessa tapettia.
Itse perin ja hankin huonekuluja, tauluja ja tavaraa sekalaisesti, tapetit kyllä samaa värimaailmaa.
Minun pyrkimys on oikeastaan päinvastainen, koska tykkään monista eri tyyleistä sisustuksessa. Tosin kotini pohja onkin sellainen, ettei yhdestäkään huoneesta näy muualle kuin eteiseen. Ei voi tehdä jatkumoa esim. olohuoneesta makkariin tai keittiöön.
Jos on kovasti pintoja ihan tismalleen samaa tapettia, tulee helposti vähän sellainen "paketoitu" vaikutelma. Eteisessä ei ainakaan alas myöskään kannata laittaa tapettia, koska eteisessä ja keittiössä seinät sotkeentuu helposti. Maalaisin varmaan eteisen ko tilanteessa ojllakin tapetista poimitulla sävyllä.
Kyllä. Mulla on olkkarissa makuuhuoneessa ihan samaa tapettia, mutta vain vastavärein. Olkkarissa vaaleampaa ja makkarissa tummempaa.
Riippuu varmaan asunnon koosta. Värikkäitä tapetteja kannattaisi käyttää hillitysti. Noita kuoseja löytyy myös muussa muodossa, sitä ei välttämättä tarvi laittaa seinälle joka huoneessa. Mutta jos on muutenkin hyvin maksimaalinen tyyli niin sitten se ehkä sopii.
Itse tekisin huoneisiin erilaisia tunnelmia. Se luo mukavaa vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kovasti pintoja ihan tismalleen samaa tapettia, tulee helposti vähän sellainen "paketoitu" vaikutelma. Eteisessä ei ainakaan alas myöskään kannata laittaa tapettia, koska eteisessä ja keittiössä seinät sotkeentuu helposti. Maalaisin varmaan eteisen ko tilanteessa ojllakin tapetista poimitulla sävyllä.
Oh ja keittiö ei siis ole samaa tapettia, vaan tyylillisesti samaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan asunnon koosta. Värikkäitä tapetteja kannattaisi käyttää hillitysti. Noita kuoseja löytyy myös muussa muodossa, sitä ei välttämättä tarvi laittaa seinälle joka huoneessa. Mutta jos on muutenkin hyvin maksimaalinen tyyli niin sitten se ehkä sopii.
Meillä on kyllä suht maksimaalinen tyyli. Talo on myös vanha joten sen tyyliin mielestäni kuuluu joka seinän tapetointi. Ap
Ota kuvia ja muokkaa niitä eri tapeteilla? Saisit jotain tuntumaa miltä näyttäisi, toki kuva ei ihan todellisuutta vastaa, ihan kokoeron takia. Jos kuvassa tuntuu menevän jotenkin tukkoon tai jotain niin sitten voi unohtaa sen ratkaisun. Voithan testailla mites se tapetti kattoon laitettuna näyttäisi, ihan vaikka huviksesi jos ei ole aikomusta sinne sitä laittaa.
Noin voimakkaiden kuvioiden kaveriksi jos valitsee muun valmistajan tapetin, niin aika helposti menee pieleen. Voi sieltä se täydellinenkin löytyä. Voi niitäkin katsella, sitten jos vastaan tulee sellainen, joka aiheuttaa tuo se on -reaktion, niin sitten laitat sitä.
Itse en tapetteja harrasta, vaikka pidänkin todella paljon esim. tuosta Morrisin tapeteista. Ne eivät oikein pääse oikeuksiinsa kun seinät on tapetoitu kirjahyllyillä. Miljoonia tilillä ja kunnollinen kirjastotila kotona Kaunotar ja hirviön tyyliin, sitten voisin niitä tapettejakin harrastaa muualla.
En. Sisustan jokaisen huoneen eri tyyliin ja eri väreillä.
Meillä on avoin keittiö-ruokailuhuone-olohuone ja vain näissä tiloissa on sama seinän perusväri (off-white) ja 2 seinällä tehostetapetti.
Sama aikaisemmissa taloissa, jokaisessa huonessa eri tunnelma
Vierailija kirjoitti:
Minun pyrkimys on oikeastaan päinvastainen, koska tykkään monista eri tyyleistä sisustuksessa. Tosin kotini pohja onkin sellainen, ettei yhdestäkään huoneesta näy muualle kuin eteiseen. Ei voi tehdä jatkumoa esim. olohuoneesta makkariin tai keittiöön.
Meillä eteisestä näkyy olkkariin mutta ei keittiöön, olkkarista perältä näkyy vähän keittiöön. Ovat eri huoneet mutta välissä ei ole ovea, pelkkä oviaukko vain. Alakerrassa olevaan makuuhuoneeseen puolestaan näkee eteisestä ja se on tapetoitu muulla kuin W.M-tapetilla, mutta sen ovi on melkein aina kiinni. Ap
En sisusta. Kotini on rakentunut minun näköisekseni, sellaiseksi jossa viihdyn ja on kotoisa olla. Se on itselleni pääasia. Asun ja elän yksin kissani kanssa.
Laita eteiseenkin samaa! Nuo tapetit ovat ihania! Kunpa vaan itsekin olisin niin rohkea sisustaja, että laittaisin jotain muuta kuin valkoista maalia seiniin!
Ei ole tapettia missään mutta värimaailma jatkuu suurinpiirtein samana koko kämpässä.
Alkuun oli lastenhuoneet eri värillä, kunnes kyllästyin ja maalasin kaikki samanvärisiksi. Halusin rauhallisempaa sisustusta. Kun kuitenkin pieni talo, ja huoneista näkyy toisiinsa.
Joo. Mulla on pienin vaihteluin samanlainen värimaailma koko asunnossa. Makuuhuone vaaleanpunaisin, olohuone beigein samoin työhuone.