Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa auton irti jääkuopasta ilman apua?

Vierailija
19.02.2024 |

Tein kipeän selkäni kanssa lumityöt perjantaina, mutta sen jälkeen satoi 20 mm vettä, joka jäätyi auton eturenkaiden ympärille. Vetävät pyörät on nyt muutaman sentin syvyydessä teräsjäässä kiinni eikä auto lähde nytkyttelemällä irti. 

Sen sais varmaan perästä vetämällä ylös, mutta kun ei ole vetäjää. Joten mitäpä ideoita olisi teillä, rakkaat Ylilaudan pervo-Petterit?

Odottelen kevättä (suojasäätä) ja vietän siestaa, kun ei ole pakko mihinkään mennä. Olisin mennyt rautakauppaan mutta myöhemminkin ehtii.

Kommentit (212)

Vierailija
121/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä vettä kattilassa ja sulatat kuumalla vedellä renkaat vapaaksi.

Meillä kyllä tulee ihan hanastakin 60-asteista vettä, mutta kuten olen pari kertaa sanonut, sen kantaminen jäätiköllä sadan metrin päähän ei juuri nyt hirveästi houkuttele kun satutin torstaina selkäni pungertaessani keittiön yläkaappia paikalleen. Maata pitkin töniminen taas ei onnistu, koska täällä on sentään hiekotettu, vaikkei aina aurattu, ja jää on sepelinen, möykkyinen ja koiranpaskainen.

ap

Ehkäpä kuitenkin pyydät jonkun naapurin kantamaan sitä kuumaa vettä. Voit sinä sillekin sitten palkkioksi seksiä antaa jos ei muuten suostu.

Työkykyiset on hiihtolomalla Lapissa ja työkyvyttömät jalattomia kahdeksankymppisiä. Jalattomalla tarkoita

Nyt meni jo kyllä hieman epäuskottavaksi. Mutta kun taloyhtiössänne on varmaan huoltomies niin soita sitten hänelle. Kuuluu kyllä huoltoyhtiön hommiin jos autot jäätyvät kiinni parkkipaikalle.

Vierailija
122/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työkykyiset on hiihtolomalla Lapissa "

Ihan jokainen? Nyt en kuule ihan usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankkaat täällä joka neuvosta? Puhelin käteen ja soitat apua paikalle.

Jep, hinauspalvelu hoitaa jos ei itse osaa/kykene.

Maksaa kolmesataa. En viitsi. Täyskasko ei korvaa kotipihasta kiskaisua ja Autoliiton jäsen en ole. 

Vierailija
124/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä vettä kattilassa ja sulatat kuumalla vedellä renkaat vapaaksi.

Meillä kyllä tulee ihan hanastakin 60-asteista vettä, mutta kuten olen pari kertaa sanonut, sen kantaminen jäätiköllä sadan metrin päähän ei juuri nyt hirveästi houkuttele kun satutin torstaina selkäni pungertaessani keittiön yläkaappia paikalleen. Maata pitkin töniminen taas ei onnistu, koska täällä on sentään hiekotettu, vaikkei aina aurattu, ja jää on sepelinen, möykkyinen ja koiranpaskainen.

ap

Ehkäpä kuitenkin pyydät jonkun naapurin kantamaan sitä kuumaa vettä. Voit sinä sillekin sitten palkkioksi seksiä antaa jos ei muuten suostu.

Työkykyiset on hiihtolomalla Lapissa ja työkyvyttömät jalattomia kahdeksankymppisiä. Jalattomalla tarkoita

Haet sieltä lähikuppilasta. Pakkoko sen on oman taloyhtiön väkeä olla. 

Vierailija
125/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työkykyiset on hiihtolomalla Lapissa "

Ihan jokainen? Nyt en kuule ihan usko.

En ole jokaiselta kysynyt enkä aiokaan. Päättelen siitä, että parkkikselta puuttuu iso osa autoista ja tämä rappu on hiljainen ja tyhjä. 

Mä tykkään naapureistani ja tässä on kiva asua, mutta ullatus, kellään ei ole traktoria eikä hevosta eikä ilmatyynyjä tai Hornetia. Harvalla niinkään paljon terveyttä jäljellä kuin mulla. Ja kuten sanoin, tuossa on vieressä eksä Hiluxeineen ja Kramereineen, mutta häneltä en apua pyydä sen jälkeen kun hän viikko sitten uhkasi tulla raiskaamaan minut.

ap

Vierailija
126/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjensin viereisen taloyhtiön hiekka-astian vetävien pyörien alle heti kun huomasin että nyt ei lähde... En siis alkanut ruopimaan syvempää kuoppaa renkaiden alle eri lopputuloksen toivossa.

Vierailija
127/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumiketjut alle. 

Jäätä voi yrittää rikkoa petkeleellä tai jopa isolla vasarallakin niitä jyrkkiä reunoja naputellen. 

Lopuksi kaadat vielä renkaiden ympärille kuumaa suolavettä ja ripoittelet renkaiden eteen/taakse lähtösuunnasta riippuen hiekoitushiekkaa. 

Jos autossa on luistonesto eli esc/tsc/esp yms nappula, painat sitä että ei ole päällä jolloin ei hävitä tehoja jos renkaat sutivat. 

Jos näillä ei lähde, niin sitten melkeinpä tarvitset traktorin hinaamaan autosi irti, tai odottelet plussa kelejä. 

Vierailija
128/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko luistonesto pois?  Eipä sitten muuten kun kuumaa vettä 

Minulla on luistonesto päällä koko ajan. Vaginani nimittäin kärsii kuivuudesta, koska edes Ylilaudan Pervo-Petterit eivät käy minua koskaan nusasemassa :(

Ap

Vierailija
129/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kuuluu kyllä huoltoyhtiön hommiin jos autot jäätyvät kiinni parkkipaikalle.

Riippuu täysin siitä mitä on huoltoyhtiön kanssa sovittu. Meidän sopparissa aurataan ja hiekotetaan vain ajoväylät, niidenkin kanssa on vähän niin ja näin, koska täällä etelässä on jatkuva pula huoltohenkilöistä ja -kalustosta. Hommat kilpailutettu ja pikkufirmat tekevät isojen firmojen hommat, jopa kuntien auraukset on ulkoistettu ja lopulta yrityksen A kanssa tehdyn sopimuksen mukaiset työt tekee aliurakoitsijan aliurakoitsijan aliurakoitsija, firma Ö, eli rupunen ukko ja pyöräkuormaaja. Se ukkokin ajelee hönöpäissään ja ilman korttia ja kolhii mennessään puolen miljoonan Mersun, joka oltiin huomenna rahtaamassa asiakkaalle Espanjaan.

(tositapaus Järvenpäässä vuosi sitten).

Vierailija
130/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

". Tule sinä kantamaan niin annan pillua edestä ja takaa niin ettet omaa nimeäsi enää muista."

Lupaat vain. Maksu etukäteen tai en tule.

Nyt on kaverilla logiikka ihan huipussaan. Minne se pillu pitäisi toimittaa etukäteen, että tulet auttamaan? Mulla sattuu olemaan auto jumissa tuossa.

Kelpaa se siinä autossakin etukäteen. Kaadetaan vain takapenkit.

Mieluummin täällä sisällä. Mulla on tilava ja kiva omistusasunto. Ilmeisesti sulla ei ole, kun asut autossa.

ap

Ehkei hän tee kotikäyntejä?

Vierailija
131/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on luistonesto päällä koko ajan. Vaginani nimittäin kärsii kuivuudesta, koska edes Ylilaudan Pervo-Petterit eivät käy minua koskaan nusasemassa :(

Ap

Kuten sanoin, ei ole pulaa tarjokkaista tuohon hommaan. Mutta edellytän heiltäkin tiettyä laatua, jota esim. sinä et koskaan saavuta. Eikä saavuta enää raiskaaja-exäkään.

ap

Vierailija
132/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankkaat täällä joka neuvosta? Puhelin käteen ja soitat apua paikalle.

Jep, hinauspalvelu hoitaa jos ei itse osaa/kykene.

Maksaa kolmesataa. En viitsi. Täyskasko ei korvaa kotipihasta kiskaisua ja Autoliiton jäsen en ole. 

Annat sille kuskille niin antaa varmasti alennusta.

Vierailija
133/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä tykkään naapureistani ja tässä on kiva asua, mutta ullatus, kellään ei ole traktoria eikä hevosta eikä ilmatyynyjä tai Hornetia."

Edelleen, ihan se ämpäri ja lämmintä vettä riittää.

Vierailija
134/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Kuuluu kyllä huoltoyhtiön hommiin jos autot jäätyvät kiinni parkkipaikalle.

Riippuu täysin siitä mitä on huoltoyhtiön kanssa sovittu. Meidän sopparissa aurataan ja hiekotetaan vain ajoväylät, niidenkin kanssa on vähän niin ja näin, koska täällä etelässä on jatkuva pula huoltohenkilöistä ja -kalustosta. Hommat kilpailutettu ja pikkufirmat tekevät isojen firmojen hommat, jopa kuntien auraukset on ulkoistettu ja lopulta yrityksen A kanssa tehdyn sopimuksen mukaiset työt tekee aliurakoitsijan aliurakoitsijan aliurakoitsija, firma Ö, eli rupunen ukko ja pyöräkuormaaja. Se ukkokin ajelee hönöpäissään ja ilman korttia ja kolhii mennessään puolen miljoonan Mersun, joka oltiin huomenna rahtaamassa asiakkaalle Espanjaan.

(tositapaus Järvenpäässä vuosi sitten).

No vaikka ensin soitto isännöitsijälle tai hallituksen puheenjohtajalle. Kuuluu kyllä taloyhtölle jos asukkaiden autot jäätyvät kiinni parkkipaikkaan. Hoitavat miten hoitavat asian mutta hoitaa se pitää.

Vierailija
135/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena, jos olisin ap:n tilanteessa, olisin jo siinä ajassa irrottanut auton jumista, mitä hän on jankannut täällä. Sama tilanne ollut. Voisin neuvoakin, mutta täällä on jo kaikki kerrottu. Jatka ap jankkaamista,  sillai homma hoituu.

Vierailija
136/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuten sanoin, ei ole pulaa tarjokkaista tuohon hommaan. Mutta edellytän heiltäkin tiettyä laatua, jota esim. sinä et koskaan saavuta. Eikä saavuta enää raiskaaja-exäkään.

ap

Normaaleilla ihmisillä ei ole raiskaaja exiä.

Vierailija
137/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUOLAA, SUOLAA, SUOLAA. KEITTIÖN KAAPISTA SUOLAA , LAINAAT SITÄ NAAPURISTA JNE. 

Ai niin, eikun maailmasta on kadonneet kokonaan kaikki muut ihmiset ja tuttaviakaan ei ap:lla ole yhtään jne.

Vierailija
138/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Nyt meni jo kyllä hieman epäuskottavaksi. Mutta kun taloyhtiössänne on varmaan huoltomies niin soita sitten hänelle. Kuuluu kyllä huoltoyhtiön hommiin jos autot jäätyvät kiinni parkkipaikalle.

On huoltoyhtiö, jonka vastuulla ovat vain kulkuväylät, eivät pysäköintiruudut. Ne aurataan täysin summittaisesti, jos sattuu olemaan kolme vierekkäistä ruutua yhtä aikaa tyhjänä ja aurakuskilla joutilasta aikaa, eli ei koskaan.

Meillä on naapuritalojen kanssa yhteinen pysäköintikenttä. Siinä on sekaisin sekä meidän yhtiön (omistajien) paikat että naapurien (vuokrataloja) paikat. Arvaas, kuka alueen hoidosta pääasiassa huolehtii ja maksaa? Ei naapuritaloyhtiöt, jotka omistaa kaupunki, vaan me, jotka omistamme asuntomme itse.

Ja jottei asia olisi liian yksinkertainen, pysäköintikenttä on kaupungin omistama sähkötolppineen kaikkineen. Me vuokraamme sitä kaupungilta. Paljonko meidän pitäisi siis maksaa ylimääräistä, jotta koko parkkikenttä pidettäisiin siinä kunnossa, ettei näitä ongelmia tule, kun vuokratyhtiöt (eli kaupunki) ei viitsi satsata pennin jeniä?

Meillä, toisin kuin monilla muilla yhtiöillä, ei ole minkäänlaista pulaa pysäköintipaikoista, edes sähköllisistä. Mutta hoito on retuperällä, koska kunta säästää ja vuokralaiset on lusmuja. 

Vierailija
139/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita matonräsy renkaiden alle ...

Tai vaikka auton oma kumimatto, kummankin vetävän renkaan taakse ja sitten keikutellen pakitat pois. kannattaa varmaan antaa auton tyhjäkäydä hetki niin moottori lämmittää sitä maata siinä auton alla myös ja pehmentää sitä jäätä. En kyllä tajua, miten auton ALLE on voinut kinostaa 20cm jäätä, mutta kait se kaikki on mahdollista...

Ap on tollo joka parkkeerasi autonsa kunnon lätäkköön.

No, monessa taloyhtiössä se auto on siihen omalle paikalle pysäköitävä, tai tulee sakkolappu.. mutta silti aika uskomattoman kuuloinen tarina.

Vierailija
140/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena, jos olisin ap:n tilanteessa, olisin jo siinä ajassa irrottanut auton jumista, mitä hän on jankannut täällä. Sama tilanne ollut. Voisin neuvoakin, mutta täällä on jo kaikki kerrottu. Jatka ap jankkaamista,  sillai homma hoituu.

Sulla on pulaa lukutaidosta ja myös huumorintajusta. Saan tästä irti paljon viihdettä :D

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi