Miten saa auton irti jääkuopasta ilman apua?
Tein kipeän selkäni kanssa lumityöt perjantaina, mutta sen jälkeen satoi 20 mm vettä, joka jäätyi auton eturenkaiden ympärille. Vetävät pyörät on nyt muutaman sentin syvyydessä teräsjäässä kiinni eikä auto lähde nytkyttelemällä irti.
Sen sais varmaan perästä vetämällä ylös, mutta kun ei ole vetäjää. Joten mitäpä ideoita olisi teillä, rakkaat Ylilaudan pervo-Petterit?
Odottelen kevättä (suojasäätä) ja vietän siestaa, kun ei ole pakko mihinkään mennä. Olisin mennyt rautakauppaan mutta myöhemminkin ehtii.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina säkki hiekoituissepeliä takakontissa. Pari kertaa on tarvinnut. Kerran annoin yhden kun bussi jäi risteykseen jumiin.
Eihän kyse ollut liukkaudesta, vaan kiinni jäätymisestä. Ymmärtäkää lukemanne.
Itseasiassa on kyse liukkaudesta, eli ne vetopyörät on jääkuopissa. Renkaan muotoisissa ja syvissä, joihin ei saa mitään hiekkaa, pahvia, mattoa tai jonnen kieltä väliin lisäämään kitkaa. Sulatussuolakauppaan on 6 km ja sinnehän minä olin menossa, kun totesin ettei auto lähde paikaltaan ilman vetoapua tai suojasäätä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Itte sen siihen jäädytit, itte sen siitä keksit irroittaa.
Tyypillinen nainen olet, täällä päivät pitkät haukut miehiä, paitsi silloin kun sulla on ongelma pitäs tulla auttamaan. Ota tukeva ote tunkistasi ja helli sitä.
Sen verran tyypillinen olenkin, ettei tarvitse munaa kerjätä keltään. Olen sitä saanut enemmän kuin voit kuvitellakaan, ja saisin helposti nytkin vain kävelemällä kadun yli tuohon lähikuppilaan, joka on pillunpuutteisia persuja turvoksiin asti täynnä.
Ongelmani ei ole munan saanti vaan auton irrotus. Voisitko kerrankin pysyä asiassa ja koettaa käyttää aivojasi, mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuviikosta plussakelejä. Odottele että sulaa irti.
Kuten aloituksessani mainitsin, näin olen tekemässä, ellei alustan väki saa aivoistaan mitään toteuttamiskelpoista ideaa esille. Jos akuutteja ilmenee, minulla on kyllä vara taksiin.
ap
Älä hermostu nyt.
Oman auton irroitin virtsaamalla renkaaseen ja se sulatti sen irti jäästä.
Mene renkaan sivulle selällesi ja suuntaa sormilla virtsasuihku renkaan juureen häpyhuulia avuksia käyttäen.
Ihanaa, sä mietit mun genitaaleja. Ne onkin varsin kauniit ja syötävät.
Vierailija kirjoitti:
Keitä vettä kattilassa ja sulatat kuumalla vedellä renkaat vapaaksi.
Meillä kyllä tulee ihan hanastakin 60-asteista vettä, mutta kuten olen pari kertaa sanonut, sen kantaminen jäätiköllä sadan metrin päähän ei juuri nyt hirveästi houkuttele kun satutin torstaina selkäni pungertaessani keittiön yläkaappia paikalleen. Maata pitkin töniminen taas ei onnistu, koska täällä on sentään hiekotettu, vaikkei aina aurattu, ja jää on sepelinen, möykkyinen ja koiranpaskainen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onkohan täällä sellaisia ihmisiä, jotka pitävät älykkäänä henkilöä, joka jättää autonsa pakkasen tullessa syvään vesirapakkoon jäätymään jumiin? Hänellä ei kuitenkaan isompaa hätää, kyllä se ennen Vappua sieltä lähtee Ylilaudan älykkäiden konstien saattelemana.
Sori kun olen niin tyhmä, etten lähtenyt siirtämään autoani viikonloppuyöllä sateessa mihinkään. Jotenkin ajattelin, että kun parkkikenttä kuitenkin on mäen päällä, se vesi valuu mäeltä pois. Oli kuitenkin hulevesikaivot jäässä näköjään, ja vesi jäi siihen mihin satoi. Tuli pakkanen. Olisi tietenkin pitänyt eilen plussakelissä siirtää auto, mutta selkään sattui. Tänään se on jo parempi, mutta nyt on auto jäässä :DDDD
Ihan kiva olisi omata tuo ennustamisen lahja, joka kovin monella näkyy olevan. Tosin tehän osaatte ennustaa vain jälkeenpäin. Siihen minäkin pystyn, mutta se ei auta.
Koeta sörkkiä vähän kerrallaan mursketta sinne renkaan ja jään väliin sekä etu- että takapuolelle. Pikkuhiljaa lisäten. Väillä käyt heijaamassa autoa ede-takaisin. Jos on teräväkärkistä lapiota, niin murskaat jäätä, jotta renkaalle tulee loivempaa uraa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on niin inhottavan omahyväinen asenne, että ei huvita auttaa tässä.
??????
Älä projisoi. Sulta tuskin mitään ideaa irtoaiskaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita matonräsy renkaiden alle ...
Tai vaikka auton oma kumimatto, kummankin vetävän renkaan taakse ja sitten keikutellen pakitat pois. kannattaa varmaan antaa auton tyhjäkäydä hetki niin moottori lämmittää sitä maata siinä auton alla myös ja pehmentää sitä jäätä. En kyllä tajua, miten auton ALLE on voinut kinostaa 20cm jäätä, mutta kait se kaikki on mahdollista...
Ap on tollo joka parkkeerasi autonsa kunnon lätäkköön.
Parkkasin omaan ruutuuni, jossa ei ollut lätäkköä. Lätäkkö syntyi viikonloppuyönä, kun vettä satoi yli 20 mm. Lisäksi alla oleva tiiviiksi puristunut lumi suli hiukan, auto painui siihen ja nyt sekin on yhtä ja samaa jäätä.
Mihinhän mun olisi muualle pitänyt pysäköidä, kun kadunvarret on kielletty ja koko pysäköintikenttä samassa kunnossa?
ap
Väännä kakat renkaan alle, se lisää pitoa.
Miksi jankkaat täällä joka neuvosta? Puhelin käteen ja soitat apua paikalle.
"En ala tekemään toimenpiteitä, jotka kuuluvat valtuutetun huoltoliikkeen vastuulle. Mulla on täyskasko, se ei ole voimassa jos ropeloi tekemään omia virityksiä, ohittamaan ohjauspiirejä ja tekemään kytkentöjä ohi sulakkeen."
Luistonesto laitetaan pois päältä ihan nappulasta. Ei siinä mitään omia virityksiä tehdä, ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
". Tule sinä kantamaan niin annan pillua edestä ja takaa niin ettet omaa nimeäsi enää muista."
Lupaat vain. Maksu etukäteen tai en tule.
Nyt on kaverilla logiikka ihan huipussaan. Minne se pillu pitäisi toimittaa etukäteen, että tulet auttamaan? Mulla sattuu olemaan auto jumissa tuossa.
Kelpaa se siinä autossakin etukäteen. Kaadetaan vain takapenkit.
Vierailija kirjoitti:
"En ala tekemään toimenpiteitä, jotka kuuluvat valtuutetun huoltoliikkeen vastuulle. Mulla on täyskasko, se ei ole voimassa jos ropeloi tekemään omia virityksiä, ohittamaan ohjauspiirejä ja tekemään kytkentöjä ohi sulakkeen."
Luistonesto laitetaan pois päältä ihan nappulasta. Ei siinä mitään omia virityksiä tehdä, ääliö.
Ei ole sitä nappulaa, ääliö. Tarkistin manuaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä tulee ihan hanastakin 60-asteista vettä, mutta kuten olen pari kertaa sanonut, sen kantaminen jäätiköllä sadan metrin päähän ei juuri nyt hirveästi houkuttele kun satutin torstaina selkäni pungertaessani keittiön yläkaappia paikalleen. Maata pitkin töniminen taas ei onnistu, koska täällä on sentään hiekotettu, vaikkei aina aurattu, ja jää on sepelinen, möykkyinen ja koiranpaskainen.
ap
Ehkäpä kuitenkin pyydät jonkun naapurin kantamaan sitä kuumaa vettä. Voit sinä sillekin sitten palkkioksi seksiä antaa jos ei muuten suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
". Tule sinä kantamaan niin annan pillua edestä ja takaa niin ettet omaa nimeäsi enää muista."
Nyt on kaverilla logiikka ihan huipussaan. Minne se pillu pitäisi toimittaa etukäteen, että tulet auttamaan? Mulla sattuu olemaan auto jumissa tuossa.
Mieluummin täällä sisällä. Mulla on tilava ja kiva omistusasunto. Ilmeisesti sulla ei ole, kun asut autossa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sitä nappulaa, ääliö. Tarkistin manuaalista.
No sitten ei ole luistonestoakaan. Mutta ei sitä koskaan millään omilla virityksillä poisteta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin täällä sisällä. Mulla on tilava ja kiva omistusasunto. Ilmeisesti sulla ei ole, kun asut autossa.
ap
No anna siellä asunnossasi muutamalle paikalliselle rahasta niin sinulla on sitten varaa tilata hinausauto vetäisemään autosi irti. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ehkäpä kuitenkin pyydät jonkun naapurin kantamaan sitä kuumaa vettä. Voit sinä sillekin sitten palkkioksi seksiä antaa jos ei muuten suostu.
Työkykyiset on hiihtolomalla Lapissa ja työkyvyttömät jalattomia kahdeksankymppisiä. Jalattomalla tarkoitan aviossa olevaa, sairaalabakteerin viidennessä tekonivelleikkauksessa saanutta, keppien kanssa kulkevaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi jankkaat täällä joka neuvosta? Puhelin käteen ja soitat apua paikalle.
Jep, hinauspalvelu hoitaa jos ei itse osaa/kykene.
Kiitos neuvosta, auto ei ole kiinni vaan kuopissa vetopyöristään. Sitä on heijattu, vaan eteenpäin ei pääse kun siinä on jäätynyt puolimetrinen penkka ja taaksepäin ei liiku kun vetävät etupyörät on niissä kuopissa. Kuoppien reunoja pitäisi saada loivemmiksi jollain ja kitkaa väliin, mutta mua sattuu selkään ja vi tut taa.
Taidan luopua muista suunnitelmistani (rautakauppaan olin menossa) ja tyytyä maalaamaan keittiön seinän ja sitten yhden kaapin, koska siihen mulla on tarvikkeet.
Eikö teillä ole agendana pyytää seksiä palkkioksi avusta? Olisin jopa voinut antaa koska mulla ei tällä hetkellä ole miestä. Jos olisi, tokihan olisin pyytänyt häntä vetämään autoni kuopasta Hiluxilla tai saatana Kramerilla. Ja hiekkaa se olisi tuonut myös, koska Hiluxissa on hiekoitin perässä ja Kramerissa kauha.
ap