Miten saa auton irti jääkuopasta ilman apua?
Tein kipeän selkäni kanssa lumityöt perjantaina, mutta sen jälkeen satoi 20 mm vettä, joka jäätyi auton eturenkaiden ympärille. Vetävät pyörät on nyt muutaman sentin syvyydessä teräsjäässä kiinni eikä auto lähde nytkyttelemällä irti.
Sen sais varmaan perästä vetämällä ylös, mutta kun ei ole vetäjää. Joten mitäpä ideoita olisi teillä, rakkaat Ylilaudan pervo-Petterit?
Odottelen kevättä (suojasäätä) ja vietän siestaa, kun ei ole pakko mihinkään mennä. Olisin mennyt rautakauppaan mutta myöhemminkin ehtii.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilannepäivitys:
Kaadoin termoskannusta kuumaa suolavettä vetävien renkaiden ympärille hiekotettuani ne ensin. Odotin hetken aikaa. Käynnistin auton, yritin pakittaa ruudusta ja roiskutin eteen pysäköidyn valkoisen Toyota Corollan paskanväriseksi.
Autoni ei liikkunut kuopistaan mihinkään. Pakenin paikalta pyyhittyäni pahimmat roiskeet.
Raiskaaja-exä, johon vahingossa törmäsin, teki oharit. Sillä on narsistin taipumuksia, eli se lupasi julkisesti auttaa, koska sai siitä tuttavilta pisteitä, mutta samalla käytti tilaisuuden hyväkseen loukata mua taas kerran jättämällä lupauksensa lunastamatta.
Tai: se odottaa että vielä viestillä PYYDÄN apua, jolloin se alkaa vinkua seksiä vastineeksi avustaan. Ja näinhän ei tule käymään, koska hän ei enää ihoni alle pääse.
Odotan suojasäätä.
ap
Lumikasa auton
Lumivalli (noin puolimetrinen leveydeltään ja ehkä 30 cm korkea) on siinä edelleen, mutta kai nyt tajuat, että kun rengas on kuopassa ja pyörii, vesi roiskuu melko korkeallekin. Corollaa ei ollut siinä aiemmin vaan oli tyhjä ruutu.
Mutta olin kiltti ja pyyhiskelin kuraa pois sen verran kuin pystyin. Loppui Serla.
Vierailija kirjoitti: Jos et tuollainen h a r p p u olisi, niin sullehan voisi munalla antaa niitä endorfiinejä ja sitten avittaa sen kipon pois ruudusta, mutta kun olet tuollainen perus demariämmä, niin halaa sitä tunkkikiasi vain huolella.
Jos olisin munaa vailla, saisin sitä paljon laadukkaammalta mieheltä kuin sinä. Johan sanoin tuolla aiemmin, että ongelmana on pikemminkin liiallinen ja tyrkytetty muna kuin sen puute. Ja persulta en ostaisi edes hinausapua edes rahalla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Jos et tuollainen h a r p p u olisi, niin sullehan voisi munalla antaa niitä endorfiinejä ja sitten avittaa sen kipon pois ruudusta, mutta kun olet tuollainen perus demariämmä, niin halaa sitä tunkkikiasi vain huolella.
Jos olisin munaa vailla, saisin sitä paljon laadukkaammalta mieheltä kuin sinä. Johan sanoin tuolla aiemmin, että ongelmana on pikemminkin liiallinen ja tyrkytetty muna kuin sen puute. Ja persulta en ostaisi edes hinausapua edes rahalla.
ap
Vai niin :D Ja kuitenkin olit lähikuppilan persuja jo hakemassa avuksi :D
Ihan 4/5 rölläys, ei siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vai niin :D Ja kuitenkin olit lähikuppilan persuja jo hakemassa avuksi :D
Ihan 4/5 rölläys, ei siinä.
Lähikuppilan persut on mukavia ukkoja, kunhan eivät ala höpistä politiikasta. Voidaan puhua mistä vain muusta kunhan ei siitä. Eikä niiden apua tarvitse ostaa, ne jostain syystä arvostaa mua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa, 150€ maksaa hinuri. Ja heillä on se hiekoitushiekkakin mukana matkassa.
Missä päin maata? Uudellamaalla taksa on korkeampi. Ja mä haluan säästää tuon summan.
Tampereella maksaa 160€, mulla oli lähes sama ongelma, renkaat jäätyneet kiinni, mutta ei niin kovin syvässä jääkuopassa. Taloyhtiön huoltomiehet kävi ämpärien ja kastelukannujen kanssa sulattamassa jään ja työnsivät auton pitävämmälle pinnalle. Laskua olen odotellut nyt viikon verran... täytyy huomenna soitella ja kysellä laskun perään vai selviänkö kiitoksella.
Laske renkaista vähän ilmanpainetta pois ja aja auto irti jäästä
Vierailija kirjoitti:
Väärä palsta hei...
Niinhän sitä luulisi, kun vain ylilautaperteiltä pyydettiin vastauksia. Mutta ei ehkä sittenkään, vastauksista päätellen.
Minulla olisi montakin vinkkiä paljon talvikelillä autoilleena naisena, mutta minulta niitä ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Joko se auto on irti?
On irti vaan ei ylhäällä kuopista. Odottelen kevättä. Kevät koittaa Hitlerille, joten kaipa se koittaa mullekin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä palsta hei...
Niinhän sitä luulisi, kun vain ylilautaperteiltä pyydettiin vastauksia. Mutta ei ehkä sittenkään, vastauksista päätellen.
Minulla olisi montakin vinkkiä paljon talvikelillä autoilleena naisena, mutta minulta niitä ei kysytty.
Uskon että sulla olis ja niin on itsellänikin, mutta tarvitsenkin sellaisia vinkkejä, jotka oikeasti toimii. Hinaus ei näy tulevan kyseeseen koska se v***n himokas ex teki tietenkin oharit. Enkä muuta häneltä odottanutkaan. Olen ajanut paljon talvisin vuodesta 1983, mutta tällaista pinnettä ei ole onnistunut ennen kehittymään.
ap
Tiedoksi kaikille vastanneille: sain auton irti viime viikolla perinteisellä metodilla: naiseutta hyödyntäen. Nytkyttelin autoa siinä sopivasti töistä pääsyn aikaan, joten kaksi ekaa saapunutta miestä työnsi autoni irti siinä vaiheessa jääpohjaiseksi lammikoksi muuttuneesta kuopasta. Vesi ei onneksi ylettynyt jarruihin saati auton koriin saakka.
Eikä kumpikaan vaatinut palkkiota. Toinen oli sen valkoisen auton omistaja, jonka auton sotkin aiemmin. Hän sanoi, että senhän voi pestä, hyvänen aika. Kummankin miehen vaatteetkin kastuivat, mutta no problem, on aina ilo auttaa kaunista naista!
Jumaliude, olin ihan unohtanut, että nainen saa aina apua kun on kylliksi naisellinen :D Näin kävi viimeksikin, kun piti saada suositus autokorjaamosta, jossa saadaan kiinni ruostuneet iskarit irti. Ei kun konepelti ylös ja ihmettelemään kesämekossa niin kohta oli neuvojia kolme kappaletta ympärillä.
Jos et tuollainen h a r p p u olisi, niin sullehan voisi munalla antaa niitä endorfiinejä ja sitten avittaa sen kipon pois ruudusta, mutta kun olet tuollainen perus demariämmä, niin halaa sitä tunkkikiasi vain huolella.