Miten saa auton irti jääkuopasta ilman apua?
Tein kipeän selkäni kanssa lumityöt perjantaina, mutta sen jälkeen satoi 20 mm vettä, joka jäätyi auton eturenkaiden ympärille. Vetävät pyörät on nyt muutaman sentin syvyydessä teräsjäässä kiinni eikä auto lähde nytkyttelemällä irti.
Sen sais varmaan perästä vetämällä ylös, mutta kun ei ole vetäjää. Joten mitäpä ideoita olisi teillä, rakkaat Ylilaudan pervo-Petterit?
Odottelen kevättä (suojasäätä) ja vietän siestaa, kun ei ole pakko mihinkään mennä. Olisin mennyt rautakauppaan mutta myöhemminkin ehtii.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Laita joku naru tai kettinki kiinni. Vedät omilla hampailla ja leuoilla.
Et tarvitse apuja. Nykyajan uusavuttomuus.
No mutta kun sillä on selkä kipeä. Vähän sääliä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylihuomenna on plussakelit
Katsoin, olen tietoinen. Toivotaan että on tarpeeksi pitkään, että teräsjää muuttuu juustomaiseksi ja pääsen irti. Kuten aloituksessa mainitsin, ei ole kiirettä ja osa hommistani hoituu netin kautta. Ja saapa selkä aikaa parantua. Tää on eka ja toivottavasti vika noidannuoli koskaan. Haluan päästä treenaamaan taas, kevyt lumityökin tekis hyvää mutta ei jään hakkaaminen.
ap
Ei kyllä jää vikaksi jos treenaamaan lähdet ja retuuttamaan lunta. Miten olisi rehellinen rokuli?
Avaa nokkapelti,kaada pissapojan säiliöön Red Bullia,johan lähtee.
Minun peräkärryn renkaat oli jäässä ja tänään sen irrotin koska piti viedä sohva kirpputorille. Ihan vaan lapiolla ja kankella hakkasin jäätä irti.
Vierailija kirjoitti:
Ootko tai onko sulla mies? Pissaa niiden renkaiden alle. Merisuolaa perään.
Ei voi kun rengaskin sulaa
Vierailija kirjoitti:
Red Bill antaa siivet, mutta Vodka antaa nelivedon!
Vierailija kirjoitti:
Monta sivua neuvoja, mutta mikään ei kelpaa.
Se on se perus rölläystapa, näköjään nytkin kantanut monta tuntia jo.
Vierailija kirjoitti:
Tunkilla rengas ilmaan, kissanhiekkaa alle (kaikilla av-mammoilla on kissa), sama toiselle puolelle ja jo vain matka jatkuu.
Mulla on kissanhiekkaa, muttei ole kissaa. :D Kissanhiekka on avoimessa laatikossa autossa imemässä sisäilman kosteutta itseensä. :P Ei mee tuulilasi huuruun talvisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylihuomenna on plussakelit
Katsoin, olen tietoinen. Toivotaan että on tarpeeksi pitkään, että teräsjää muuttuu juustomaiseksi ja pääsen irti. Kuten aloituksessa mainitsin, ei ole kiirettä ja osa hommistani hoituu netin kautta. Ja saapa selkä aikaa parantua. Tää on eka ja toivottavasti vika noidannuoli koskaan. Haluan päästä treenaamaan taas, kevyt lumityökin tekis hyvää mutta ei jään hakkaaminen.
ap
Ei kyllä jää vikaksi jos treenaamaan lähdet ja retuuttamaan lunta. Miten olisi rehellinen rokuli?
En harrasta. Kevyt lihaskuntotreeni tekee hyvää kipeälle selälle, endorfiinit lähtee erittymään ja tulee euforia, joka estää jännittämästä lihaksia sen hermon ympärillä. Kokeile ite.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tulepa tänne, pissapoika, niin kaadan sinuun Red Bullia
Vierailija kirjoitti:
Minun peräkärryn renkaat oli jäässä ja tänään sen irrotin koska piti viedä sohva kirpputorille. Ihan vaan lapiolla ja kankella hakkasin jäätä irti.
Rakas ystävä! Jos mulla olisi rautalapio ja rautakanki, olisin jo irrottanut autoni. Vaan kun näitä kovin harvoin kerrostalossa tarvitsee, niin jätin ne siihen omakotitalooni, jonka myin pois v. 2017. Taloyhtiöllä ei kyseisiä välineitä ole, koska huoltoyhtiö hoitaa kaiken (paitsi tämän).
Ja rautakauppaan on matkaa se 6 km. Sinne olin lähdössä kun tämä tapahtui.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko tai onko sulla mies? Pissaa niiden renkaiden alle. Merisuolaa perään.
Ei voi kun rengaskin sulaa
Mulla oli tämä huoltomies, jolla Hilux ja Kramer ja hiekotuslaitteet ym, vaan kun hän alkoi hankalaksi ja uhkaili raiskaamisella niin eipä ole enää.
ap
Kiitos huolenpidosta, ihmiset. Kohta lähden varmaan paikalliseen ja riipasen kännit, vaikka se ei varsinaisesti tapoihini kuulu. Mutta paskan maanantain kunniaksi. Ei kun en mä voikaan, selkään sattuu. Siellä on todella epämukavat puupenkit, joissa liian ohut pehmuste ja selkänoja 90 asteen kulmassa. Ai taatana.
Nää on niitä harvoja tilanteita, joissa olis kiva olla joku apuri nelivetoineen, vehkeineen. Kaikesta muusta selviän yksin paitsi auton hinaamisesta ja heteroseksistä.
ap
Laske renkaista puolet ilmanpaineesta pois ja hakkaa renkaita pikku lekalla, niin eiköhän ne irtoa. Olisi hyvä, jos voisit vielä poistaa jäätä renkaiden ulkosivuilta kangella tai muulla vastaavalla. Renkaita uudelleen täyteen pumpatessasi selkäsikin varmasti vertyy?
Paskanna housuihisi, niin auto unohtuu hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nystyrät käyntiin, tollomiehet. Älynystyrät, kädet irti kikkelistä kerrankin.
Naiset painaa lisää kaasua jos auto jää sutimaan 😆😆
Ja "miehet" antaa olla luistoneston päällä ja kutsuvat traktorin vetämään.
Vierailija kirjoitti:
Laske renkaista puolet ilmanpaineesta pois ja hakkaa renkaita pikku lekalla, niin eiköhän ne irtoa. Olisi hyvä, jos voisit vielä poistaa jäätä renkaiden ulkosivuilta kangella tai muulla vastaavalla. Renkaita uudelleen täyteen pumpatessasi selkäsikin varmasti vertyy?
Kun ne eivät ole jäätyneet kiinni. Heijaamalla irtosi. Mutta vetävät renkaat on monta senttiä syvissä renkaanmuotoisissa kuopissa teräsjäässä. Heijaamalla saisi varmaan auton ylös niistäkin, vaan kun keulan edessä on umpijäinen penkka, johon en halua auton törmäävän kun se heijausliike tarpeeksi laajenee. (muistatko: jokaiseen voimaan kohdistuu yhtä suuri vastakkaissuuntainen voima. Onko tää joku Newtonin kolmas liikelaki?)
Lekaa ei ole, on kumivasara, kuulapäävasara, kaikennäköistä tällä hetkellä täysin turhaa manuaalista ja sähkötyökalua. Lekat, rautakanget, rautakärkiset lapiot sun muut on kuuden kilsan päässä kaupassa, johon olin aamulla lähdössä.
Selkä on kummasti parempaan päin tässä päivän mittaan teidän nauratettuanne mua ja kyllähän tää tilanne huvittaa sen lisäksi että vtuttaa. Odottelen hiukan lauhempaa ilmaa ja kokeilen sitten suolaa, kuumaa vettä ym.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos huolenpidosta, ihmiset. Kohta lähden varmaan paikalliseen ja riipasen kännit, vaikka se ei varsinaisesti tapoihini kuulu. Mutta paskan maanantain kunniaksi. Ei kun en mä voikaan, selkään sattuu. Siellä on todella epämukavat puupenkit, joissa liian ohut pehmuste ja selkänoja 90 asteen kulmassa. Ai taatana.
Nää on niitä harvoja tilanteita, joissa olis kiva olla joku apuri nelivetoineen, vehkeineen. Kaikesta muusta selviän yksin paitsi auton hinaamisesta ja heteroseksistä.
ap
Pyydä sieltä paikallisesta 10l kiehuvaa vodkaa ja kaada se renkaan juureen.
Laita joku naru tai kettinki kiinni. Vedät omilla hampailla ja leuoilla.
Et tarvitse apuja. Nykyajan uusavuttomuus.