Miten saa auton irti jääkuopasta ilman apua?
Tein kipeän selkäni kanssa lumityöt perjantaina, mutta sen jälkeen satoi 20 mm vettä, joka jäätyi auton eturenkaiden ympärille. Vetävät pyörät on nyt muutaman sentin syvyydessä teräsjäässä kiinni eikä auto lähde nytkyttelemällä irti.
Sen sais varmaan perästä vetämällä ylös, mutta kun ei ole vetäjää. Joten mitäpä ideoita olisi teillä, rakkaat Ylilaudan pervo-Petterit?
Odottelen kevättä (suojasäätä) ja vietän siestaa, kun ei ole pakko mihinkään mennä. Olisin mennyt rautakauppaan mutta myöhemminkin ehtii.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Laita matonräsy renkaiden alle ...
Tai vaikka auton oma kumimatto, kummankin vetävän renkaan taakse ja sitten keikutellen pakitat pois. kannattaa varmaan antaa auton tyhjäkäydä hetki niin moottori lämmittää sitä maata siinä auton alla myös ja pehmentää sitä jäätä. En kyllä tajua, miten auton ALLE on voinut kinostaa 20cm jäätä, mutta kait se kaikki on mahdollista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuviikosta plussakelejä. Odottele että sulaa irti.
Kuten aloituksessani mainitsin, näin olen tekemässä, ellei alustan väki saa aivoistaan mitään toteuttamiskelpoista ideaa esille. Jos akuutteja ilmenee, minulla on kyllä vara taksiin.
ap
Älä hermostu nyt.
Oman auton irroitin virtsaamalla renkaaseen ja se sulatti sen irti jäästä.
Mene renkaan sivulle selällesi ja suuntaa sormilla virtsasuihku renkaan juureen häpyhuulia avuksia käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 litraa bensaa auton alle ja tuleen.
Tääkö on paras mihin mies pystyy? Siinä on sata muuta autoa ympärillä.
Tuolla ehdotetulla keinolla poistuu tämä toinenkin ongelma ja jatkossa on tilaa.
Helpoin ratkaisu on odottaa kevättä. Toiseksi helpoin on kaataa suolaa renkaan jäätyneen kohdan ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuviikosta plussakelejä. Odottele että sulaa irti.
Kuten aloituksessani mainitsin, näin olen tekemässä, ellei alustan väki saa aivoistaan mitään toteuttamiskelpoista ideaa esille. Jos akuutteja ilmenee, minulla on kyllä vara taksiin.
ap
Älä hermostu nyt.
Oman auton irroitin virtsaamalla renkaaseen ja se sulatti sen irti jäästä.
Mene renkaan sivulle selällesi ja suuntaa sormilla virtsasuihku renkaan juureen häpyhuulia avuksia käyttäen.
Tämä todellakin toimii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumaa vettä renkaiden ympärille.
Sitten tyhmät keinot, tunkki, rattori lumiketjuilla vetämään, tohon liekki, rautakanki......
Voi sitä vetää liinallakin tai ihan vaan köydellä.
Miten vedän autoa ulkopuolelta taaksepäin samalla kun painan kaasua ja ohjaan? Yhden hengen ratkaisuja tarvitsen. Toki se olis jo irti kuopistaan jos olisi ollut mailla halmeilla joku, joka olisi kyennyt työntämään tai vetämään, vaan kun väki on hiihtolomilla Lapissa.
Nyt alan itsekin epäillä itseäni trolliksi, mutta oikeasti on ihan hiton hauskaa olla pikku pinteessä ja yrittää valjastaa väki avukseen älykkääseen ajatteluun. Kiitän silti typeristäkin neuvoista, koska pikkasen auttaa tähän turhautumiseen se, että joku muukin miettii ongelmaa kuin vain minä.
Jos auton pystyisi tunkkaamaan ylös, ne renkaiden kuopat pitäisi jollakin täyttää, ettei auto ole samassa nalkissa taas kun sen laskee tunkilta alas.
Mutta nähdäkseni, kun auton alla on tasainen jää, tunkki ei ole mitenkään turvallinen vaihtoehto, enkä keksi tarpeeksi tiivistä ja nopeasti jämähtävää kuopantäytettä. No se matto vois vähän auttaa, vaan kun ei mulla ole. Mun laadukkaan länsiautovanhuksen kumimattoja ei haaskata sellaiseen, nastat ruopasee ne rikki heti.
Onkohan täällä sellaisia ihmisiä, jotka pitävät älykkäänä henkilöä, joka jättää autonsa pakkasen tullessa syvään vesirapakkoon jäätymään jumiin? Hänellä ei kuitenkaan isompaa hätää, kyllä se ennen Vappua sieltä lähtee Ylilaudan älykkäiden konstien saattelemana.
Kai nyt jokainen mammapalstalainen on jonottanut ämpäreitä joille nyt vihdoin on käyttöä. Kanna parkkikselle kuumaa vettä ämpäreillä ja kaada kuumaa vettä siihen renkaaseen/ ympärille niin se jää sulaa. Sitä ei siis tarvitse sulattaa monen neliön saati koko parkkiksen alueelta vaan ainoastaan siitä kohdasta missä se rengas on jäähän jymähtänyt.
Sulla on niin inhottavan omahyväinen asenne, että ei huvita auttaa tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumaa vettä renkaiden ympärille.
Sitten tyhmät keinot, tunkki, rattori lumiketjuilla vetämään, tohon liekki, rautakanki......
Voi sitä vetää liinallakin tai ihan vaan köydellä.
Miten vedän autoa ulkopuolelta taaksepäin samalla kun painan kaasua ja ohjaan? Yhden hengen ratkaisuja tarvitsen. Toki se olis jo irti kuopistaan jos olisi ollut mailla halmeilla joku, joka olisi kyennyt työntämään tai vetämään, vaan kun väki on hiihtolomilla Lapissa.
Nyt alan itsekin epäillä itseäni trolliksi, mutta oikeasti on ihan hiton hauskaa olla pikku pinteessä ja yrittää valjastaa väki avukseen älykkääseen ajatteluun. Kiitän silti typeristäkin neuvoista, koska pikkasen auttaa tähän turhautumiseen se, että joku muukin miettii ongelmaa kuin vain minä.
Jos auton pystyis
Laita kissanhiekkaa kuopantäytteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita matonräsy renkaiden alle ...
Tai vaikka auton oma kumimatto, kummankin vetävän renkaan taakse ja sitten keikutellen pakitat pois. kannattaa varmaan antaa auton tyhjäkäydä hetki niin moottori lämmittää sitä maata siinä auton alla myös ja pehmentää sitä jäätä. En kyllä tajua, miten auton ALLE on voinut kinostaa 20cm jäätä, mutta kait se kaikki on mahdollista...
Ap on tollo joka parkkeerasi autonsa kunnon lätäkköön.
Vierailija kirjoitti:
Ite jos olisin tuossa tilanteessa, naputtelisin jään palasiksi taltalla ja vasaralla. Nämä välineet löytyy aina kotoa.
...jos ei sulla olisi noidannuoli. Jos pystyisit menemään polvillesi ja nakuttelemaan ja vielä pääsisit siitä sileältä jäältä ylös. Mullahan on nuo välineet, myös akkuporakone, jolla vois porata jäätä tohjoksi, mutta mä en usko että sen jälkeen pääsisin kotiin kuin kierimällä tien varressa ja sata metriä on vähän liikaa siihen jäätyneiden koiranpaskojen seassa.
Kiitos silti sinullekin loistavasta neuvosta ja osanotosta. Muistan sinua testamentissani, kuten kaikkia teitä.
ap
Miten kipeä selkä vaikuttaa siihen, että vesi jäätyy pakkasella?
Anna hanaa autolle vaihde päällä. Kitka sulattaa jään. Voi jättää vaihde päällä tyhjäkäynnille niin syö jään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako hevosvoimaa siinä sun autossa on? Kyllä se lähtee.
Ei lähde kun vetopyörät on niissä jääkuopissa, jotka on tarkalleen renkaan muotoiset ja syvät. Aikani nytkyttelin siinä ja irtosivat jäästä, mutta kuopista eivät nouse ylös. En viitsi pilata Hakkapeliittoja ruopimalla.
Heikkoa tekoa nuo hakkapeliitat näköjään. Et vaan osaa.
En osaa, kuten en ole osannut myöskään harjoitella käsijarrukäännöksiä ja driftausta tai hankkia liikennesakkoja. Olen ihan osaamaton kaiken tieliikennelain vastaisen suhteen. Ajanut vain vuodesta 1983. Olitko sinä jo silloin syntynyt vai roikuitko isäsi pallissa?
Vierailija kirjoitti:
". Tule sinä kantamaan niin annan pillua edestä ja takaa niin ettet omaa nimeäsi enää muista."
Lupaat vain. Maksu etukäteen tai en tule.
Nyt on kaverilla logiikka ihan huipussaan. Minne se pillu pitäisi toimittaa etukäteen, että tulet auttamaan? Mulla sattuu olemaan auto jumissa tuossa.
Kuumalla vedellä sulattaa jäät ja kaivaa auton viereltälumet& tekee tasaisen alueen, josta siirtää auto?
Vierailija kirjoitti:
Venäjän armeijassa irrottaisit kirveellä. Mutta jos sulla on selkä kipeä, niin olisiko taksi mitään? Muuten jollain kahvipannulla laitat kuumaa vettä sen kuopan reunaan sen verran, että se mataloituu ja kokeilet uudelleen, joko nousee. Tietysti voit hakea myös muutaman pissahätäisen hevosen hätiin, ettei tarvitse kantaa vettä, riittää ämpäri ja nokallinen kaatoastia. Ja lopulta ne hevoset voivat vetää autosi irti. Tai voit myös ratsastaa mihin nyt olitkaan menossa, joskus se auttaa selkäkipuunkin.
:DDDD Taidan hakea tuosta lähibaarista muutaman työttömän persun kusemaan renkaiden alle ja kiskomaan auton kuopista ylös. Ovatpa kerrankin elämässään hyödyksi hekin. Onneksi ravintoloitsija Heidi on mun ystävä, ehkä antaa mulle hiukan alennusta ukkojen tarjoiluista, jotta suoriutuvat tehtävästä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän armeijassa irrottaisit kirveellä. Mutta jos sulla on selkä kipeä, niin olisiko taksi mitään? Muuten jollain kahvipannulla laitat kuumaa vettä sen kuopan reunaan sen verran, että se mataloituu ja kokeilet uudelleen, joko nousee. Tietysti voit hakea myös muutaman pissahätäisen hevosen hätiin, ettei tarvitse kantaa vettä, riittää ämpäri ja nokallinen kaatoastia. Ja lopulta ne hevoset voivat vetää autosi irti. Tai voit myös ratsastaa mihin nyt olitkaan menossa, joskus se auttaa selkäkipuunkin.
:DDDD Taidan hakea tuosta lähibaarista muutaman työttömän persun kusemaan renkaiden alle ja kiskomaan auton kuopista ylös. Ovatpa kerrankin elämässään hyödyksi hekin. Onneksi ravintoloitsija Heidi on mun ystävä, ehkä antaa mulle hiukan alennusta ukkojen tarjoiluista, jotta suoriutuvat tehtävästä.
ap
Jospa nyt vaan otat kaapista sen suolapurkin ja käyt kaatamassa sitä renkaiden juureen ja lopetat täällä jauhamisen?
Ihanan turvallista. En polta autoani enkä myöskään hyviä talvirenkaitani, kiitos.
ap