Työttömien kohtelu
Onko se samanlaista kuin täällä somessa? Eli järkyttävä haukkuminen, ulkopuolelle jättäminen, paheksuminen, pilkkaaminen jne.
Olen työssäkäyvä mutta ei ainakaan meillä työyhteisössä ole ollut tuota työttömien dissaamista. Meillä aika paljon muissa aiheissa keskustelut.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää oon yhteiskunnan loinen ja makoilen kotona teidän rahoillanne, 800 e kuussa. Sillä ei oo mitään merkitystä että oon tehny 35 vuotta töitä ja maksanu veroni ja että se raha tulee YTK:lta. Anteeks et oon olemassa ja sori et oon syntyny...
Ei minua haittaa, älä suotta pyytele anteeksi.
Mutta haluaisin kuulla työttömiltä ovatko kohdanneet tätä haukkumista siis livenä tosielämässä vai huutaako ihmiset vaan netissä.
Ap
D
Olen ollut sote-alalla, missä töitä riittää jos pystyy 3 vuoroon ja kaikkiin hulluihin vaatimuksiin. Annas olla, jos vähänkin oli taukoa soppareiden välissä ja ilmoitti olevansa sillä hetkellä työtön. Ei varsinaista haukkumista tullu
He piirtelivät firman sisäiseen tiedotuskanavaan hirttoköysiä ja olisivat toivoneet, että olisin hankkinut köyttä itselleni ja hirttänyt itseni eikä minua enää olisi olemassa. Minä taas olisin vain halunnut tehdä töitä mahdollisimman paljon. Kiitokseksi sain kotiin työlistan, jossa on nolla työvuoroa ja haistattelut päälle.
Osa voi niin huonosti omassa työyhteisössään. Joku tukityöllistetty on sitten helppo kohde kaataa oma pahaolo. Olin tosi innostunut palkkatukitöistä. Oli suuri pettymys. En koskaan ole voinut niin huonosti henkisesti ja fyysisesti. Kynnys minkäänlaiseen tukityöhön nousi valtavasti. Mulla on kyllä työkokemusta kymmeniä vuosia ennen työttömyyttä.
Eli kun jäät työttömäksi niin menen tietokoneelle valtiolle.fi tai kuntarekry ja täytät hakemuksen.
Ja sen täyttää sadat muut myös ja riippuu kuinka hyvä olet kirjoittamaan pääsetkö haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään onneksi.
Sinä menet katsomaan avoimet työpaikat ja teen kotona hakemuksen ja jos se hakemus on huono niin sua ei valita työhaastatteluun.
Mites jos menisit vaikka Madeiralle tai Kanarialle häppäreitäsi piilokameraan esittelemään 😂😆🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ok, kirjoita tähän työhakemus niin katsotaan kuinka hyvä se on.
Menetkö henkilökohtaisesti hakemaan töitä, valittettavasti valtion ja kaupungin työtiloihin pääset lätkällä. Mistä sellaisen saat.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Suuri osa "töistä" on aivan turhia, ns. näennäistöitä. Moni ei työpaikallaan edes tee juuri mitään.
Se että on työpaikka ja käyt töissä ei tarkoita sitä, että tekisi erityisen paljon töitä.
Vierailija kirjoitti:
Tonne vaan Tampereen mies hakemusta täyttämään. Kuinka hyvä olet kirjoittamaan.
Työkkäri ei valitse noihin työpaikkoihin ketään.
Parempi työtön kuin tehdä töitä jotka vain kuluttavat luonnonvaroja.
Kaupungin työpaikkoihin on kuvallinen sirukortti jolla pääsee kulkemaan ovista. Sähkölukot.
Ette te paikan päälle voi mennä töitä kysymään.
Ja johtaja on kokouksissa, ei se istu koko ajan työpöydän ääressä ja odota haen töihin soittoja.
Vierailija kirjoitti:
Osa voi niin huonosti omassa työyhteisössään. Joku tukityöllistetty on sitten helppo kohde kaataa oma pahaolo. Olin tosi innostunut palkkatukitöistä. Oli suuri pettymys. En koskaan ole voinut niin huonosti henkisesti ja fyysisesti. Kynnys minkäänlaiseen tukityöhön nousi valtavasti. Mulla on kyllä työkokemusta kymmeniä vuosia ennen työttömyyttä.
Sanoitko työkkärille siitä miten kohdeltiin palkkatukipaikassa? Kun omavalmentaja painostaa nyt uudestaan saman työnantajan alaisuuteen (kunta) palkkatuelle vaikka olen sanonut etten enää sinne mene. Piti saarnan siitä kun lähdin koeajalla ja syyksi sanoin ettei sopinut syystä x. Kiusaamista en sanonut syyksi, jostain syystä häpesin ja pelkäsin että soittaa työpaikalle jälkikäteen ja sitten puskaradio soi ja minut leimataan luulosairaaksi tms ja sitten en todellakaan työllisty alan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla on vastaavat sivut.
Tee työhakemus ja erotu joukosta Tampereen mies.
Työnhakuvelvoitteen täyttäminenhän on helppoa.
Ei tarvitse kuin hakea toistuvasti, ikäänkuin "puoliavoin" toistuva hakemus, neljä kertaa kuukaudessa Valtiontalouden tarkastusvirastosta jotain kivaa virkaa, jossa ei ole työvelvoitetta mutta hyvä palkka. Ml. tietenkin työterveyshuolto ja hammashoitokorvaus, joita ei kannata unohtaa 5000-8000 euron palkkatoivomuksen ohella. Autoetukin on tietenkin täysin asiallinen toive hakijalta.
"Julkisten varojen käyttöä vahtiva virasto maksoi 57000 euroa virkamiehelle siitä hyvästä, ettei tämä tee mitään.
Palkan lisäksi virkamiehellä oli oikeus työterveyshuoltoon sekä eduskunnan hammashoitokorvaukseen."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008460460.html
Ja kun riittävän monta kertaa työpaikkaa hakee, lopulta kyllä tärppää. Sehän se on se työvoimaviranomaistenkin logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitten valitsee, Putin? Merkel?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tyhmä. Jos haet esim. Museoon niin museon johtaja valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Työnhakuvelvoitteen täyttäminenhän on helppoa.
Ei tarvitse kuin hakea toistuvasti, ikäänkuin "puoliavoin" toistuva hakemus, neljä kertaa kuukaudessa Valtiontalouden tarkastusvirastosta jotain kivaa virkaa, jossa ei ole työvelvoitetta mutta hyvä palkka. Ml. tietenkin työterveyshuolto ja hammashoitokorvaus, joita ei kannata unohtaa 5000-8000 euron palkkatoivomuksen ohella. Autoetukin on tietenkin täysin asiallinen toive hakijalta."Julkisten varojen käyttöä vahtiva virasto maksoi 57000 euroa virkamiehelle siitä hyvästä, ettei tämä tee mitään.
Palkan lisäksi virkamiehellä oli oikeus työterveyshuoltoon sekä eduskunnan hammashoitokorvaukseen."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008460460.html
Ja kun riittävän monta kertaa työpaikkaa hakee, lopulta kyllä tärppää. Sehän se on se työvoimaviranomaistenkin logiikka.
Kenen idea tämä on, että pitää hakea valtiolle töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tyhmä. Jos haet esim. Museoon niin museon johtaja valitsee.
Kenen idea on hakea museoon töihin?
Kyllä reaalielämässäkin kuulee jengin toistavan noita persujen tja kokoomuksen työttömien haukkumisia. Ne väittämäthän ovat täysin virheellsiä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä näille kahdelle puolueelle. Lisätään siihen vielä Kristilliset.
Puheissa väitetään tarkoituksella työtötmien kattavan suunnilleen kaikki työttömät; laiskoja kaikki tyynni.
Sitten kun katsellaan virallisia tilastoja ja tutkimuksia aiheesta, niin kappas vaan, se tarkoituksellisesti työttömien joukko on toki olemassa, mutta kovin, koivin pienenenä verrattuna muista syistä työttömiin.
Työttömien työllistymiselle on kaksi vahvasti esiin tullutta estettä: työnantajien tarvitseman osaamisen puuttuminen ja terveydentiila, mikä saliilisi vain osatyöllisyyden.
Näille asioille istuva hallitus ei tee mitään.Kunhan kyykyttävät kaikkia. Työantajat tykkäävät, tällainen toiminta näet laskee palkkoja...
Luuletko Tampereen mies, että jos haet Ponsselle töihin niin työkkärin virkailija tarjoaa sulle sieltä työtä?
No, ei todellakaam vaan Ponssella on omat johtajat jotka valitsee. Sinä teet sinne korkeintaan kotona yksin työhakemuksen ja tekee myös sata muuta työtöntä.
Mites jos menisit vaikka Madeiralle tai Kanarialle häppäreitäsi piilokameraan esittelemään 😂😆🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣