Työttömien kohtelu
Onko se samanlaista kuin täällä somessa? Eli järkyttävä haukkuminen, ulkopuolelle jättäminen, paheksuminen, pilkkaaminen jne.
Olen työssäkäyvä mutta ei ainakaan meillä työyhteisössä ole ollut tuota työttömien dissaamista. Meillä aika paljon muissa aiheissa keskustelut.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri ei hommaa sulle tes-palkka työpaikkaa. Se pitää hommata itse.
Kukaan ei tarjoa sulle työtä vaan sinä haet töitä ja sut ehkä valitaan. Työttömiä on 300 000 ja kaikki hakevat noita avoimia työpaikkoja.
Nyt taas kirjoitat käänteistä totuutta. Nimenomaan haluatte, että itse ei haeta työpaikkaa, itse ei valita työnantajaa eikä ammattia vaan nimenomaan se tulee käskytettynä ylhäältä käsin eikä siihen saisi itse vaikuttaa millään tavalla.Miksi?
Kyllä työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.
0-4 paikkaa
Mulla 1.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tosi kivaa työttömänä jo viimeiset 15 vuotta!
Ja sepäs on nakertanut valitettavasti joitain ääliöitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarjoa sulle työtä vaan sinä haet töitä ja sut ehkä valitaan. Työttömiä on 300 000 ja kaikki hakevat noita avoimia työpaikkoja.
Nyt taas kirjoitat käänteistä totuutta. Nimenomaan haluatte, että itse ei haeta työpaikkaa, itse ei valita työnantajaa eikä ammattia vaan nimenomaan se tulee käskytettynä ylhäältä käsin eikä siihen saisi itse vaikuttaa millään tavalla.Miksi?
Kyllä työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.
Mulla 2, mutta oli puhetta viimeksi että saatetaan laskea 1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"0-4 paikkaa
Mulla 1."
Minulla nolla. Todellakin haluaisin töihin, mutta olosuhteet ovat sitä vastaan.
En ole koskaan kohdannut pilkkaa kasvotusten. En myöskään ole kuullut muutenkaan kenenkään puhuvan pahaa. Toisaalta olen kaksi metriä pitkä ja leveäharteinen joten sillä saattaa olla siihen vaikutusta.
Njääh, netissä vaan huutelevat kun elämä menee ohi töitä tehdessä
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kukaan henkilökohtaisesti sanonut loiseksi kun ollut työttömänä. Mutta olen kyllä todistanut työpaikalla tätä keskustelua. Innostuivat haukkumaan erään työntekijän siskon tyttöä joka ei ole töissä, kuulemma jokin paniikkihäiriö ja puhuivat siitä kuinka pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni eikä elää muiden rahoilla yms. Naureskelivat että eipä sitä itsekään jaksaisi aina aamulla nousta.
Itellä on kilpirauhasen vajaatoiminta, masennusta ja ahdistusta ja käyn töissä. Veikkaan, että noi ä ä l i ö t eivät nousisi edes sängystä jollain diagnoosilla. Se on niin helppo huudella.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla nauretaan jatkossa kaikille vakituisille jotka on lyönyt kätensä sähkölämmitys paskaan.
Luuseri, luuseri
Sanoo luuseri joka ei ole ok-taloa nähnyt kuin unissa.Talvella pahimmilla pakkasella talon sähköt 250 e ja kesällä pari kymppiä.isossa talossa.Paljonko on sinun vuokra jota maksat joka kuukausi?
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin työpaikkoihin on kuvallinen sirukortti jolla pääsee kulkemaan ovista. Sähkölukot.
Ette te paikan päälle voi mennä töitä kysymään.
Ja johtaja on kokouksissa, ei se istu koko ajan työpöydän ääressä ja odota haen töihin soittoja.
Eikö työhönotto-osasto noita asijoita hoida
Miksi pitää kertoa olevansa työtön. Kerran kertonut ja sain kuulla että yleensä ihmiset on töissä. Sen jälkeen vaikenin ja on vika kerta kun kerroin.
En haukkumista ole kuullut, mutta esim virallisilla tahoillakin puhutaan kuinka "käydään veronmaksajien lompakoilla" ja jotain tukea ei saa vaikka ei ole omasta yrittämisestä kiinni, esim tt-tukea kiristetään koska asuu liian kalliissa ja samaan aikaan halvimmat asunnot kaupungilla, mutta et saa asuntoa heiltä koska et ole asunnoton... eli rankaistaan sitä joka ei voi mitään asialle...eli kokee kyllä olevansa alhaisinta saastaa, myös se työkkärin pakottaminen kaiken maailman hilipatiheijaa juttuihin joista ei ole koskaan ollut hyötyä
Sähkövero, kiva jos on sähkölämmitys
Ruuhkamaksut
Bensan hinnan nosto