Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien kohtelu

Vierailija
18.02.2024 |

Onko se samanlaista kuin täällä somessa? Eli järkyttävä haukkuminen, ulkopuolelle jättäminen, paheksuminen, pilkkaaminen jne.

Olen työssäkäyvä mutta ei ainakaan meillä työyhteisössä ole ollut tuota työttömien dissaamista. Meillä aika paljon muissa aiheissa keskustelut.

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut viimeiset kuusi vuotta työtön eikä kukaan ole haukkunut päin naamaa.

Vierailija
42/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä ottaisi päähän, jos olisi sähkölämmitys asunto. 

Uusi leikkauslista suunnitelma 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010225652.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on yllättänyt kavereikseni luulemieni ihmisten huonosti peitelty vahingonilo. Kaksi heistä, hyvin toimeentulevia eläkeläisiä kumpikin, oli erityisen ikäviä: mitä pitempään vain siedin kiltisti, sitä pahemmin he moittivat minua. He jotenkin käsittivät, että työttömäksi jäätyäni minulle olisi lupa sanoa ihan mitä tahansa, ja yllättävintä oli intensiivinen ulkonäköni arvostelu.

Ulkopuolisten suhtautumista en tunne, koska olen vetäytynyt kokonaan muiden ihmisten näkyvistä.

Vierailija
44/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla nauretaan jatkossa kaikille vakituisille jotka on lyönyt kätensä sähkölämmitys paskaan. 

Luuseri, luuseri

Vierailija
45/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te kaikki olette olleet sote-alalla työllistettynä????

Vierailija
46/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää oon yhteiskunnan loinen ja makoilen kotona teidän rahoillanne, 800 e kuussa. Sillä ei oo mitään merkitystä että oon tehny 35 vuotta töitä ja maksanu veroni ja että se raha tulee YTK:lta. Anteeks et oon olemassa ja sori et oon syntyny...

Ei minua haittaa, älä suotta pyytele anteeksi.

Mutta haluaisin kuulla työttömiltä ovatko kohdanneet tätä haukkumista siis livenä tosielämässä vai huutaako ihmiset vaan netissä.

Ap

Olen kertonut vain yhdelle kirkkokaverilleni että olen työtön, hän ei haukkunut. Muille en ole uskaltanut kertoa, en edes omalle äidilleni.

Minä en uskalla kertoa kellekään että olen työtön, en edes lähimmille ystävilleni, luulevat että olen tehnyt aina töitä. Vain Kela tietää.

Minäkin salasin työttömyyteni, kun oli yli puoli vuotta työtön. Nyt on mennyt muutama vuosi taas töissä. Syksy ehkä työttömänä, ja jos niin käy, salaan sen. Monilla on ennakkoluuloja työttömistä.

Vierailija
47/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta haluaisin kuulla työttömiltä ovatko kohdanneet tätä haukkumista siis livenä tosielämässä vai huutaako ihmiset vaan netissä.

Ap

Joo, kyllä jouduin mustamaalauksen kohteeksi pari vuotta sitten ihan  työpaikalla. Sain määräaikaisen työn (palkkatuella) kunnalta. Meni muutama viikko ja pas..kan jauhanta alkoi. Ihmettelin mistä tietävät minusta juuri mitään. Olin vaan iloinen työstä ja myös näytin sen, olen puhelias ja aika avoin ihminen.

No, ongelmia siitä tuli. Toisen osaston henkilöt halusivat minut pois ja työsuhde lopettiin koeajalla. Kutsuivat minua nimellä " Työllistetty". Oli se törkeää ja kyseessä oli kuitenkin iso uusimaalainen kunta ja sen ydin. Että sellaista. Sain parantumattomat traumat. Kannattaa varoa palkkatukipaikkoja. 

Olin pitkään työtön, viisi vuotta. Sain palkkatukipaikan. Itkin

Ihmiset on todella tyhmiä ja sokeita kun eivät näe omassa käytöksessään mitään vikaa. Kiusaavat ja halveksivat niitä jotka yrittävät työllistyä ja kun toinen luovuttaa, sanovat loiseksi. En yhtään ihmettele että moni ei edes hae töitä enää. Työssä olevat saisivat katsoa peiliin ja työnantajan edustaja voisi kasvattaa selkärangan ja pitää vanhat pahasuiset kurpat kurissa. Varoituksia on edelleen lupa antaa jos käyttäytyy epäasiallisesti työpaikalla. Miksi työrauha ei ole enää itsestäänselvyys? Missä on johtajat jotka johtavat omalla esimerkillään?

Vierailija
48/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työttömien kannattaa vain ymmärtää, että olemme saastaa. Häpeän itsekin itseäni kun elän toisten tienaamilla tukiaisilla.

Vierailija
49/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on yllättänyt kavereikseni luulemieni ihmisten huonosti peitelty vahingonilo. Kaksi heistä, hyvin toimeentulevia eläkeläisiä kumpikin, oli erityisen ikäviä: mitä pitempään vain siedin kiltisti, sitä pahemmin he moittivat minua. He jotenkin käsittivät, että työttömäksi jäätyäni minulle olisi lupa sanoa ihan mitä tahansa, ja yllättävintä oli intensiivinen ulkonäköni arvostelu.

Ulkopuolisten suhtautumista en tunne, koska olen vetäytynyt kokonaan muiden ihmisten näkyvistä.

Minä en kyllä ryppykaulana sanoisi muille yhtään mitään. 

Vierailija
50/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ketunnokka rinnat. Kaikki nauraa niitä uimahalleissa. 

Vierailija
51/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oltiin kateellisia siitä kun sain ihan uudet työvaatteet kun olin palkkatuella ja sain enemmän vaihtovaatteita kuin muut aikoinaan. Oikein räpelsivät työliivejäni ja housuja että miksi sait noin monet, ei me vaan olla saatu, vanhoilla pitää pärjätä. Kateellisuus näkyi myös siitä kun tulin niin hyvin toimeen yhden työntekijän kanssa joista he eivät tykänneet

Vierailija
52/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo, kyllä jouduin mustamaalauksen kohteeksi pari vuotta sitten ihan  työpaikalla. Sain määräaikaisen työn (palkkatuella) kunnalta. Meni muutama viikko ja pas..kan jauhanta alkoi. Ihmettelin mistä tietävät minusta juuri mitään. Olin vaan iloinen työstä ja myös näytin sen, olen puhelias ja aika avoin ihminen.

No, ongelmia siitä tuli. Toisen osaston henkilöt halusivat minut pois ja työsuhde lopettiin koeajalla. Kutsuivat minua nimellä " Työllistetty". Oli se törkeää ja kyseessä oli kuitenkin iso uusimaalainen kunta ja sen ydin. Että sellaista. Sain parantumattomat traumat. Kannattaa varoa palkkatukipaikkoja. 

Olin pitkään työtön, viisi vuotta. Sain palkkatukipaikan. Itkin

Noille pitäisi saada pysyvä palkanalennus, sillä heidän takiaan sinä ja muut pystyy työllistymään työttömyyden jälkeen yhä huonommin, ja työttömyyttä on enemmän, ja se tulee yhteiskunnalle kalliiksi.

Vierailija
53/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
54/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sinne naiset menee töihin. 

Vierailija
55/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön saa sairaalassa työkokeilussa tunnukset Lifecareen. 

Nyt lopetat tuon spämmäämisen.

Vierailija
56/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut siivoojana palkkatuella ja en sairaalassa. Siellä oli tuo kiusaaminen. Taitaa riittää se kun työyhteisössä on pelkkiä naisia 🙄 

Vierailija
57/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku kehtaa mennä suonikohjujaloilla uimahalliin. 

Vierailija
58/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole spämmäämistä vaan totta. 

Kuule, muista katsoa ne ballurat mitä lääkäri on laittanut, kun tilaat laboratoriokokeita. 

Vierailija
59/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli yks tuttu vapaaehtoistöissä kerran kauan kauan, kauan sitten (ei siis mitään palkkaa, ei mitään). Työpaikalla sitten tarjosivat kakkua muille, mutta hänelle ei, sanottiin vaan, että koska olet vapaaehtoistyöntekijä niin sinulle ei mitään kakkuakaan tarjota.

Siis oikeasti? 

Vierailija
60/152 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole spämmäämistä vaan totta. 

Kuule, muista katsoa ne ballurat mitä lääkäri on laittanut, kun tilaat laboratoriokokeita. 

Ne, punaiset ballurat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi