Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokailut raskaana

Vierailija
18.02.2024 |

05.30

8.15

11

15

18

20.30 

Onko ok?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin mukaan untakin tärkeämpää on levon laatu. Sama pätee ruokaan, laatu ei määrä. On totta ettei ap ole kertonut kuin pyrkivänsä syövän terveellisesti. Ruokavalio vaikuttaa myös siihen uneen. 

Kun mieli lepää, kroppakin lepää. 

Vierailija
82/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ehdit syömään noin usein? 

En kyllä töissä ehdikään. Aiemmin on mennyt 5.30, 11, 17, 20.30. Nyt yritän muuttaa 5.30,11,14-15,17-18,20.30

Tänään vapaapäivä niin syön yllä olevan mukaan.

ap

Miksi?

En oikein ole varma, sellainen etova ja paha olo on koko ajan. Ruokailut auttaa siihen.

Eli lohtusyöt. Naiset

Ylipaino? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla neuvolassa neuvottiin raskauspahoinvointiin syömään välipaloja. Ja se todellakin auttoi. Enkä ollut mitenkään ylipainoinen. Välipalana oli esim. leipää, jogurttia, joku hedelmä tms. 

Vierailija
84/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtamisesta ja riittävästä unesta stressaaminen pitää varmasti unen loitolla. Unettomuuden juuri syyt?

Kemiallinenuni ei ole mitenkään laadukasta. Se estää kyllä kohtaamasta niitä pimeänyön demoneja, mutta syvää ja rem unta se ei ole. 4h yöunet voi olla laadukkaampaa kuin kemiallinenuni. 

Vierailija
85/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukahtamisesta ja riittävästä unesta stressaaminen pitää varmasti unen loitolla. Unettomuuden juuri syyt?

Kemiallinenuni ei ole mitenkään laadukasta. Se estää kyllä kohtaamasta niitä pimeänyön demoneja, mutta syvää ja rem unta se ei ole. 4h yöunet voi olla laadukkaampaa kuin kemiallinenuni. 

Ei se määrä vaan se laatu. Pätee sekä ruokavalioon, liikuntaa ja lepoon. Jos yöt ei ole tasapainossa, sitä ei sitten ole päivätkään. 

Vierailija
86/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nukkuu paremmin mitä itse luulee nukkuvansa.

Miehen unilääkkeet vei myös mun yöunet. Hän oli levoton, vaelsi ympäri kämppää, söi ja kuorsasi. Aamulla hän ei muistanut näistä mitään. Onneksi meillä ei ollut silloin vielä lapsia.

Eikä hän aamuisin mitenkään virkeä ollut. 

Vierailija
87/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mummoikäisenä on mahdotonta käsittää, miksi raskaana olemiseen liittyvistä rajoituksista, kielloista, määräyksistä ja "sopivasta" tehdään niin mahdottoman vaikeaa. Jos aamulla on töihin lähtö kuudeksi, niin ei todellakaan ole liian aikaista syödä puoli kuudelta. Illalla kannattaa syödä sen verran, että yön aikana ei veren sokeri laske liikaa eikä aamulla ole paha olo.

Toista se ennen, kun itse olin raskaana. Tavallista elämää elettiin, välteltiin rasvaisia ja isoja petokaloja, tupakkaa, alkoholia, sianmaksaa ja kissankakkaa.

Vierailija
88/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella voi esintyä kehityshäiriöitä äidin univajauksen takia. Korjaa se kuntoon ASAP

Se lisää myös lasten levottomuutta ja vaikuttaa mielenterveyteen eli koko lapsen persoonallisuuden kehittymiseen. Lapsen kasvatus alkaa jo kohdusta. 

Lapsen kasvatus alkaa jo ennen raskautta. 

Äitien syyllistys alkaa selvästi jo ennen mitään raskauksiakaan. Miten ikinä on syntynyt yhtään terveitä lapsia kun elettiin jossain maaseutuaikojen tai teollistumisen ajan köyhyydessä kun ruoasta ja pitkistä yöunista oli jatkuva pula? Tr0lli olet.

Vierailija
89/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden unettomuus on hormonaalista, ei siihen mitkään meditaatiot tai iltakävelyt auta. Raskauden aikana pitäisi välttää myös pitkiä paastoja ja niiden sijaan syödä tasaisesti, mielummin kevyitä aterioita. 

Vierailija
90/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailuajat on ok, jos ne sopivat sinulle. Itse söin aamupalan klo 7 ja saatoin syödä aamuvälipalan klo 10, koska muuten pahoinvointi iski. Se välipala oli esimerkiksi kourallinen pähkinöitä tai hedelmä. Sitten lounaalle klo 11. Taas pieni välipala klo 15 ja iltaruoka klo 17. Monesti söin esikoisen kanssa pienen iltapalan klo 19 ja vielä ennen nukkumaanmenoa jotain pientä. Vaikka söin kokoajan niin paino ei noussut, koska pystyin syömään kerralla vain vähän. Taaperokin söi isompia annoksia kuin minä. Mutta se tasainen rytmi helpotti vointia. Ja voinnin parantuessa välipalojen tarve väheni, kun pystyi syömään kerralla tarpeeksi. 

Mitä uneen tulee, niin sellaista se on. Koita kuitenkin levätä vaikka unta ei saisikaan. Itse kuuntelin öisin kuulokkeilla äänikirjoja ja makasin silmät kiinni. Sai sentään hieman levättyä vaikka uni jäikin vajaaksi. Ja nuku päiväunia, jos se vain on mahdollista. 

Vierailija
91/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stemppiä Ap. Toivottavasti saat nukuttua ja raskaus sujuu hyvin. Mukavaa kevättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi