Asioita joita Tinderkeskustelussa on sinulle sanottu, ja on mennyt fiilis välittömästi?
Lupaavasti alkanut viestittely jonkun kanssa, ja sitten hän on sanonut jotakin mistä sun liinat meni kerrasta kiinni. Minkälaisia kokemuksia?
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Sulla se pituus lienee siinä tapauksessa oikein. Aika monet kiusalliset tilanteet kokenut kun mies onkin ollut vähintään sen viitisen senttiä lyhyempi mitä on ilmoittanut. Tuollaisen senttimäärän erottaa kuka tahansa silmillään.
Ymmärrän hyvin sinua. Omalla kohdalla on myös ollut todella kiusallisia tilanteita, kun treffeille tullut nainen onkin selvästi profiilikuviaan läskimpi. Kyllä siinä tulee petetty olo ja varmasti myös nainen näkee mun kasvoilta ällötykseni häntä kohtaan. Rehellisyys kunniaan!
Kyllä on mullekin osunut näitä miehiä, joiden kuvat on otettu useita (pahimmillaan n20kg) sitten. En tiedä mitä siellä päässä liikkuu. Ei jatkoon. Tosi tympeää tuommoinen. Menee samaan kastiin iästä ja pituudesta huijaavien kanssa. Tulee mieleen, että onpa harvinaisen tyhmä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut pakit naiselta Tinderissä sanottuani "moi". Ilmeisesti liian ideaköyhää.
Mies 54
No ei vois typerämpi avaus olla. Luulisi että jo kirjoittaessa tajuaisi mikä typerys on.
Jaa, no mitenkäs sinulla on tapana tevehtiä ihmistä kun tapaat ensimmäistä kertaa?
Kyllä minä ainakin ihmisiä ensi alkuun tervehdin, mutta en jää sitten vaan tuppisuuna seisomaan ja odota toisen johdattelevan keskustelua. Jos elävässä elämässä joku vieras tulisi tervehtimään, mutta sen jälkeen seisoisi vaan tuppisuuna, niin kyllähän sitä outona pitäisi. Tuommoisessa viestipohjaisessa viestinnässä on sen verran viivettä, että samalta se tuntuu.
Tinderissä sen terveh
Minä käytän tervehdystä sellaisen signaalina jolla vähän mittailen että haluaisiko toinen kenties jutella, onko hyvä aika nyt tai onko match enää ajankohtainen ylipäänsä. Noloa työntää heti sivullinen tekstiä ihan tuosta vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut samanpituisen miehen kanssa ja asia oli ihan ok. Mutta on se itsellekin niin, että kun on sen 170cm pitkä niin tuntuisi tosi hassulta kulkea päätä lyhyemmän miehen kanssa. Kyllä mä tykkään siitä, että mies on pidempi ja isokokoisempi muutenkin, tässä ei liene mitään väärää
Jokaisella on ne omat preferenssinsä kumppanin ulkonäköä kohtaan. Eikä siinä ole mitään väärää. Itsekin haluan kumppanillani olevan naisellisen pitkät hiukset ja timmin hoikan vartalon. Ei lyhythiuksinen ja lihava nainen vaan sytytä mua miehenä yhtään.
Antakaa mammat yläpeukkua. Ja paljon.
Niinpä. Mä olen pitkähiuksinen, timmi ja hoikka. En kiinnostu lyhyistä tai pulleista miehistä. Hajotkaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituuden kysyminen kun on jo viestitelty kunnolla ja sovittu treffit. Tai no, nykyään triggeröi missä vaiheessa tahansa. Yleensä kysytään heti alussa.
On vähän turn off myös, jos naisella on pituusvaatimus tai maininta omasta pituudesta (lähes kaikilla vähintään 170-senttisillä on).
Olen pitkä, ei siitä ole kyse, mutta kertoo naisen arvoista.
Siksi minulla on pituus esillä profiilissa. Karsii heti pois ne naiset, joille pituuteni ei riittäisi ja säästytään turhilta kiusallisilta tilanteilta.
Sulla se pituus lienee siinä tapauksessa oikein. Aika monet kiusalliset tilanteet kokenut kun mies onkin ollut vähintään sen viitisen senttiä lyhyempi mitä on ilmoittanut. Tuollaisen senttimäärän erottaa kuka tahansa silmillään.
Ihminen on itse asiassa todella huono arvioimaan pituutta mielessään tai silmillään. Kyse on pikemminkin siitä, että ei ole sisäsyntyistä käsitystä siitä, miltä vaikka 180 senttiä näyttää luonnossa. Tai että 175 ei loppujen lopuksi niin hirveästi siitä eroa. Monella on jopa väärä käsitys omasta pituudestaan ja siksi arvioi muiden pituuksia päin honkia.
Toki jos joku nyt 20 senttiä valehtelee, niin se on jo ihan silminnähtävä ero.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut samanpituisen miehen kanssa ja asia oli ihan ok. Mutta on se itsellekin niin, että kun on sen 170cm pitkä niin tuntuisi tosi hassulta kulkea päätä lyhyemmän miehen kanssa. Kyllä mä tykkään siitä, että mies on pidempi ja isokokoisempi muutenkin, tässä ei liene mitään väärää
No ei minusta, onhan se ihan sama toisinkinpäin. Kyllä minua vähän arveluttaisi kävellä jonkun kaksimetrisen naisen kanssa, mielellään olen se pidempi osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen miehen perusoikeus on tietää miltä nainen näyttää ilman feikkivarusteita.
Ei. Ei ole.
Juuri näin. Naisilla on oikeus feikkaamiseen ja valehteluun. Miehillä vastaavaa ei ole. Tämä on tasa-arvoa ja jos olet eri mieltä, niin olet misogyyninen ja toksisen maskuliininen sika.
Näin on. Perusoikeutenani on naisena tietää, mikä on miehen työpaikka, varallisuus, munan koko, löysyysaste ja monessako kolossa sitä on uitettu. Kysyn nämä kaikilta vastaantulevilta miehiltä, ja heidän velvollisuutensa on tehdä näistä kaikista minulle kirjallinen selvitys. Miehillä ei ole oikeutta piilotella näitä asioita tai feikata olevansa jotain, mitä ei ole.
Kiinnostuksen tappaa viestit joissa pyydetään viihdyttämään miestä. Esimerkiksi "mul on tylsää, sano jotain hauskaa", "kerro joku tarina", "lähetä kuva" yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut pakit naiselta Tinderissä sanottuani "moi". Ilmeisesti liian ideaköyhää.
Mies 54
Mä annan pelkästä "moista" pakit eikä edes hävetä. En vaadi mitään pitkää ekaa viestiä, mutta kaipaan jotain mietittyä juttua johon voin vastata. Tai edes jotain, joka viittaa siihen, että tyyppi on edes lukenut mun profiilin. Pelkkä moi laittaa keskustelun aloittamisen sen toisen vastuulle. Jos kiinnostaa tutustua, niin vähän voi vaivautua.
Tästä tuli toinen ärsyttävä mieleen. Deitissä joku tyyppi laittoi mulle flirtin. Profiilinsa oli ihan tyhjä, mutta laitoin sitten flirtin takaisin. Sitten tuli häneltä kaksi flirttiä ja sen jälkeen menikin profiili estoon.
Eli et vain halua vaivautua itse virittämään keskustelua ja miehen pitää viihdyttää sinua sen sijaan, että kaksi ihmistä yrittäisi tutustua tasapuolisesti.
Ei jatkoon.
Mä viritän keskustelun niiden kanssa, joihin itse haluan tutustua ja joihin olen ensiksi yhteydessä. En koskaan laittaisi pelkkää moita ja odottaisi toisen innostuvan siitä. Korkeintaan odottaisin moita vastaukseksi. Jos joku on yhteydessä muhun, niin totta kai mä haluan hänen osoittavan kiinnostusta itseäni kohtaan aloittamalla keskustelun. Jos saan parikin lausetta sen moin lisäksi, niin kyllä vastaan viestiin ja yritän tutustua tyyppiin.
Ei se nyt mitenkään ole tasapuolista tutustumista odottaa moihin mitään kovin kummoista vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse poistan miehiä matcheista jos mies sanoo mitä kuuluu. Noita mitä kuuluu-aloituksia tulee tinderissä niin paljon että en enää jaksa vastata niihin.
Oletko etsimässä kumppania, vai Tinder-viestittelyn mestaria?
Höpsö, tuo "moi mitä kuuluu" avauksen toimivuus riippuu täysin miehen ulkonäöstä. Mikäli mies on tasokkaampi kuin nainen, niin ei se ole este eikä mikään. Mutta jos mies on samaa tasoa tai jopa alempi, niin ei tuu mittää. Ei nää niin vaikeita juttuja oo.
Olet oikeassa, unohdin että näinhän se toimii. Women make rules for average men, and break rules for hot men.
Elämäni rakkaus lähestyi Tinderissä Moi-viestillä. En mä toki ihan vielä silloin tiennyt että on elämäni rakkaus. Seuraavana päivänä puhuttiin ekan kerran puolitoista tuntia puhelimessa. Silloin aloin jo aavistaa.
Eli Moi-viesti ei itselleni ollut mikään ongelma vaan se miten juttu siitä lähti kulkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Elämäni rakkaus lähestyi Tinderissä Moi-viestillä. En mä toki ihan vielä silloin tiennyt että on elämäni rakkaus. Seuraavana päivänä puhuttiin ekan kerran puolitoista tuntia puhelimessa. Silloin aloin jo aavistaa.
Eli Moi-viesti ei itselleni ollut mikään ongelma vaan se miten juttu siitä lähti kulkemaan.
Jep, kun siihen voi olla jokaisella omat syynsä jä ajtuksensa että miksi aloittaa kuten aloittaa. Jos sen perusteella lähtee karsimaan, niin saattaa mennä isoja asioita ohi. Tai sitten ei ehkä ota koko kumppanin etsintää kovin vakavasti muutenkaan, kunhan näppäilee ja arvostelee.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta tietenkin kysyin aina töistä, ja deittikumppani minun töistäni. Olen itse kutsumusammatissa, en osaisi olla ihmisen kanssa, joka ei koe omaa työtään millään lailla mielekkääksi.
T. Aikuinen
Jokainen saa toki tehdä ja toimia kuten haluaa, mutta ihan puhtaasti uteliaisuudesta on pakko kysyä, että millä tavoin koet ettet osaisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa, joka ei koe työtään mielekkääksi? Siis ihan konkretian tasolla mikä tämän aiheuttaa? Millaisia negatiivisia tuntemuksia sinulle voisi tulla, jos hieman hypoteettisesti mietit mahdollista suhdetta tällaisen ihmisen kanssa?
Mä olen eri, mut vastaan omasta puolestani. Jos ihminen on vuosikausia/ koko elämänsä työssä jossa ei viihdy, se kertoo mun mielestä rohkeuden puutteesta. Pitäisi olla munaa vaihtaa alaa tai työpaikkaa. Tää korreloi mun mielestä niin suoraan siihen, miten arvokkaana elämää pitää. Mä tarvin kumppanin, jolla on samankaltainen liekki elämään. Ja ne työtään vihaavat väkisinkin välittävät sitä tyytymättömyyttään muihinkin elämän osa-alueisiin. Mut kukin tavallaan. Todellista kutsumustyötä harva saa tehdä, mutta on niitä tasoeroja vihaamisen ja sen välillä aika lailla. Se että kumppani on päivittäin ärtynyt ennen ja jälkeen töiden, vain niiden töiden takia, on mielestäni sellainen asia mitä en elämääni kumppanin myötä kaipaa. Välillä on tietysti stressiä töistä kaikilla, utopiaa en etsi.
"Ihminen on itse asiassa todella huono arvioimaan pituutta mielessään tai silmillään. Kyse on pikemminkin siitä, että ei ole sisäsyntyistä käsitystä siitä, miltä vaikka 180 senttiä näyttää luonnossa. Tai että 175 ei loppujen lopuksi niin hirveästi siitä eroa. Monella on jopa väärä käsitys omasta pituudestaan ja siksi arvioi muiden pituuksia päin honkia.
Toki jos joku nyt 20 senttiä valehtelee, niin se on jo ihan silminnähtävä ero."
Siinä tapauksessa jos itsellä on joku tuttu, joka on täsmälleen saman mittainen mitä tindermies on väittänyt olevansa, on tosi helppo sanoa jos mies on valehdellut pituutensa. Jos pituusero ei ole ollenkaan samanlainen kuin tämän tutun kanssa. Tällainen tilanne ollut mulla. Omasta pituudestani olen satavarma eli siitä ei ole ollut kyse.
Mä oon 170, mies väitti olevansa 178, mut mua lyhyempi se oli. Vaikutti niiiin fiksulta, en tajua miksi valehdella!? Siis Miksi! Voisko joku pituutensa valehdellut valaista asiaa?? Ei tuollaista miestä joka valehtelee noin voi pitää yksinkertaisesti yhtään minään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 54
No ei vois typerämpi avaus olla. Luulisi että jo kirjoittaessa tajuaisi mikä typerys on.
Jaa, no mitenkäs sinulla on tapana tevehtiä ihmistä kun tapaat ensimmäistä kertaa?
Minulla oli Tinderissä tapana kirjoittaa avaukseen *Moi [nimi], [positiivinen huomio profiilista], [profiiliin liittyvä kysymys]* tai ilmaista jollain muulla tavalla, että olen lukenut tekstin, katsonut kuvat, ja että kiinnostukseni on henkilökohtaista. Yleensä sain aina vastauksen, keskustelun mukaan sityen joko tavattiin tai todettiin, ettei kannata.
Ei sillä pelkällä moilla pääse kovin pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys "miten noin kaunis nainen voi olla sinkku" on mulle totaali turn off sekä tinderissä että livenä. Itse keksin vaikka miten paljon syitä sille miksi kaunis tai komea ihminen on sinkku ja se vaan kertoo typeryydestä ja kapeakatseisuudesta jos joku kuvittelee että kauniit ihmiset on suhteessa koko ajan.
Ymmärrän mitä ajat takaa, mutta kyllä se silti aina hyvältä tuntuu, kun komeaksi kehutaan. Ehkä naisia sitten kehutaan niin paljon useammin ja perusteettakin, että se ei enää merkitse mitään.
Olen saanut satoja kehuja ulkonäöstäni, mutta ei niitä joka kuukausi kuule ja yksin saan enimmäkseen olla. Ymmärrän täysin, ettei ulkonäkö takaa parisuhdetta ja menen itsekin luonne edellä.
Et miehenä tajua sitä, että tuo ei ole oikea kehu. Se on verhottu kysymys "mikä sinussa on vikana". Ei sellainen tyhjänpäiväinen kehuminen kauniiksi ole kivaa, jos tietää, että siinä on takana ilkeilyä tai pelkästään halu päästä tekemään lähempää tuttavuutta.
Pidän sellaisista kehuista, jotka ovat pyyteettömiä, ettei siihen liity mitään vaatimusta tai oletusta. Saa kehua, mutta ei sillä tavalla limaisesti, kuin jotkut miehet tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys "miten noin kaunis nainen voi olla sinkku" on mulle totaali turn off sekä tinderissä että livenä. Itse keksin vaikka miten paljon syitä sille miksi kaunis tai komea ihminen on sinkku ja se vaan kertoo typeryydestä ja kapeakatseisuudesta jos joku kuvittelee että kauniit ihmiset on suhteessa koko ajan.
Ymmärrän mitä ajat takaa, mutta kyllä se silti aina hyvältä tuntuu, kun komeaksi kehutaan. Ehkä naisia sitten kehutaan niin paljon useammin ja perusteettakin, että se ei enää merkitse mitään.
Olen saanut satoja kehuja ulkonäöstäni, mutta ei niitä joka kuukausi kuule ja yksin saan enimmäkseen olla. Ymmärrän täysin, ettei ulkonäkö takaa parisuhdetta ja menen itsekin luonne edellä.
Et miehenä tajua sitä, että tuo ei ole oikea kehu. Se on verhottu kysymys "mikä sinussa on vikana". E
Jep. Tämän takia miesten kehuja ei oikein voi ottaa todesta. Lisäksi olen kuullut joidenkin miesten kertoilevan naisten iskemistaktiikoista joihin kuuluu kauniiksi kehuminen vaikka se ei olisi tottakaan. Sillä pääsee helpommin sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 170, mies väitti olevansa 178, mut mua lyhyempi se oli. Vaikutti niiiin fiksulta, en tajua miksi valehdella!? Siis Miksi! Voisko joku pituutensa valehdellut valaista asiaa?? Ei tuollaista miestä joka valehtelee noin voi pitää yksinkertaisesti yhtään minään!
Pituuden valehtelulla pyritään kiertämään naisten pituusvaatimusta. Pitemmäksi imoitettu pituus antaa huomattavasti enemmän match mahdollisuuksia. Tämän jälkeen nainen pyritään hurmaamaan huumorilla, persoonallisuudella yms. Toiveena on että nainen ajattelee miehen olevan niin mukava että pituus ei haittaa.
Itse en ole lähtenyt pituus venkoiluun mukaan, koska huomattavan lyhyenä miehenä ei ole minkäänlaista realista vaihtoehtoa, että pystyisin sitä onnistuneesti tekemään.
Tiedän että mikäli liioittelisin pituudessa, tai ottaisin sen pois, matchieni määrä helposti vähintään kymmenkertaistuisi. Tapaamishetkellä tulisi sitten syvä hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituuden valehtelulla pyritään kiertämään naisten pituusvaatimusta. Pitemmäksi imoitettu pituus antaa huomattavasti enemmän match mahdollisuuksia. Tämän jälkeen nainen pyritään hurmaamaan huumorilla, persoonallisuudella yms. Toiveena on että nainen ajattelee miehen olevan niin mukava että pituus ei haittaa. Itse en ole lähtenyt pituus venkoiluun mukaan, koska huomattavan lyhyenä miehenä ei ole minkäänlaista realista vaihtoehtoa, että pystyisin sitä onnistuneesti tekemään. Tiedän että mikäli liioittelisin pituudessa, tai ottaisin sen pois, matchieni määrä helposti vähintään kymmenkertaistuisi. T
Niin. Hyvä valinta sinulta. Oma mieheni on minua lyhyempi, olen itse 168 cm. Valehtelevaa miestä en katselisi. Pituutta ei ole mikään pakko ilmoittaa, eikä deittailla ihmisiä, joilla on pinnallisia vaatimuksia.
Minä laitan ensimmäiseen viestiin aina keisari Hadrianuksen elämänkerran wikipediasta, koska tervehdys on kuulemma liian tylsä.