1500e netto eläke. Kuinka tulisit toimeen?
Itellä nyt tämä tilanne. Vielä reilu 600e velkoja jäljellä ja sitten kaikki jää käyttöön. Vuokra 440e, sähkölasku ja kännykkälasku 70e. Noin 1000e jää ruokaan ja säästöön.
Kommentit (170)
Omituisia nuo summat noissa eläke laskelmissa.Minä en ainakaan 63 vuotiaana tule saamaan 1500 kuussa kun jään kohta eläkkeelle niin kuin siellä luki ja monet muutkin tuon ikäiset riippuen mitä töitä on tehnyt ja kuinka paljon eivät saa.Eläkekertymäni on jotain 700-800 sataa euroa koska tein iltatöitä kun lapset olivat pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Suositus kaikille eläkeläisille. Älkää omistako mitään muuta kuin halpa auton kottero jos sitä autoa tarvisette, siinä vaiheessa kun jäätte eläkkeelle. Asukaa vuokralla ja mielummin vielä kunnan tms asunnossa. Ei tarvii välittää mistään remonteista, korjauksista tms, ja asuin- ja elinkulut kaikista edullisimmat. Voi välillä matkustella, harrastaa tms. eikä ne kaikki aika ja rahat mene turhanpäiväisien omaisuuksien huoltoon ja korjauksiin. Itse myin kaiken ja tein juuri niin. Ja on helppoa ja halpaa elämistä. Jopa siitä 1700€/kk netto eläkkeestä riittää matkusteluun, harrastuksiin, yms, ja jää jopa vähän säästöön pahan päivän varalle.
No mitäs sitte teet kun saat häädön? Mihin muutat ja millä kustannuksella? Kyllä oma on aina oma.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, että eläkkeellä tai jo vähän vanhempana lääke ja muut sairauskulut voivat olla suuret.
Eivät ne kovin suureksi voi muodostua. On olemassa maksukatot terveydenhoitoon, lääkkeisiin ja kuljetuksiin. Maksimissaan 1,5 tonnia voi noihin mennä vuodessa.
Tulisi hyvin toimeen jos saisin noin paljon eläkettä netto 45 työvuoden jälkeen. Mun täytyy pärjätä pienemmällä eläkkeellä. Kun julkisella on niin pienet palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositus kaikille eläkeläisille. Älkää omistako mitään muuta kuin halpa auton kottero jos sitä autoa tarvisette, siinä vaiheessa kun jäätte eläkkeelle. Asukaa vuokralla ja mielummin vielä kunnan tms asunnossa. Ei tarvii välittää mistään remonteista, korjauksista tms, ja asuin- ja elinkulut kaikista edullisimmat. Voi välillä matkustella, harrastaa tms. eikä ne kaikki aika ja rahat mene turhanpäiväisien omaisuuksien huoltoon ja korjauksiin. Itse myin kaiken ja tein juuri niin. Ja on helppoa ja halpaa elämistä. Jopa siitä 1700€/kk netto eläkkeestä riittää matkusteluun, harrastuksiin, yms, ja jää jopa vähän säästöön pahan päivän varalle.
No mitäs sitte teet kun saat häädön? Mihin muutat ja millä kustannuksella? Kyllä oma on aina oma.
Häädön? Minkä takia minä saisin häädön? Olen maksanut vuokrani aina ihan ajallaan ja elänyt siten että elämäntapani ei varmasti ole ikinä häirinnyt ketään. Päinvastoin, minulla on oikein hyvät välit kaikkien naapureiden kanssa
Taisit piloillasi laittaa aloituksesi. Ajattelin otsikosta että sama täällä (vähän vaille 1500e) ja koen pärjääväni ihan hyvin. Paitsi että mä maksan vielä jokusen vuoden asuntolainaa. Hyvinhän sulla jää säästöön. Mulle jää käyttöön ja säästöön yhteensä 400-500e/ kk, mistä maksan ruuat, vaatteet, lääkkeet, bensat, auton kulut yms. Kerran vielä töissä ollessa laskin, että jos saisin 1000e käteen kuukaudessa, voisin pitää kesän vapaata. Olen tottunut tulemaan vähällä toimeen.
Suomalaiset ovat myös nopeasti vähentymässä.
Uutta ei juuri tule ja n. 60 000 vuosittain kuolee. Myös ikäluokat pienenevät.
Vierailija kirjoitti:
En pärjäisi eikä tarvitsekkaan, koska juuri tarkistin tilanteen ja eläkekertymäni on 2285,8€/kk ja arvio kun jään eläkkeelle 4615,24€/kk tai jos jatkan 70v. niin 5431,42€/kk
Kyllä sun tulevan eläkkeen saa purra leikata tasoon 2000 e kk, ihan kohtuuden nimissä siis. Tsori vaan. Ylikulutat ja tuhoot ilmakehää. Kyllä vihreätkin sen joskus tajuavat.
Ja kirjoitti:
Täällä on kyllä valtavasti pienituloisia, jopa köyhiä... Parempituloiset takoo rautaa?
Kovat hinnat on ongelma, ei rahan vähyys.