Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1500e netto eläke. Kuinka tulisit toimeen?

Vierailija
16.02.2024 |

Itellä nyt tämä tilanne. Vielä reilu 600e velkoja jäljellä ja sitten kaikki jää käyttöön. Vuokra 440e, sähkölasku ja kännykkälasku 70e. Noin 1000e jää ruokaan ja säästöön.

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppamaksu on noin 10 euroa viikossa, turvapuhelinpalvelu jotain 40  euroa kuukaudessa ja sitten kylvetyspalvelu 13 euroa per kerta. 

Toi hinnasto on Helsingin kotihoidon nettisivuilla, sieltä katsoin.

Katsokaa siis itse sieltä. 

Kallista on kauppamaksu. Tilaisin ostokseni naapurieläkeläisen kanssa, tai mieluummin useamman. Voitaisiin säästää tuosta helposti.

Vierailija
82/170 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttoeläke 1495e ja siitä pois vero ja ulosotto loppuelämän. Kuolisko nyt vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran saan eläkettä, sillä on pärjättävä, muuta en saa.

Vierailija
84/170 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sama summa, jonka nyt saan töistä ja kelalta yhteensä yhden lapsen huoltajana. Joten, hyvin tulisin. Ei tulisi työmatka- eikä työvaatekulujakaan.

Vierailija
85/170 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, millä tasolla terveydenhuolto ja lääkekustannukset, lääkkeiden korvaukset ja maksukatto ovat. Jos joudun hoidattamaan sairauteni yksityisellä ja maksamaan lääkkeistä valtavasti, ei onnistu. Terveenä pärjäisin aivan hyvin. 

Vierailija
86/170 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan eläkettä n.1700 euroa netto.  Se riittää mukavasti, jää joka kuukausi vähän säästöönkin.  Vaikka rahaa vieviä asioita on auto, asunnon vastike, kesämökki jne.

Vierailija
87/170 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika paljon tippuisi elintaso nykyisestä 7000€/kk vs 1500€/kk, mutta kyllä mä pärjäisin. Kivat asiat vaan, kuten matkustelu, jäisi tekemättä. 

Vastike 450€

Sähkö+siirto 120€/kk

Puhelin ja netti 80€/kk

Tuossa pakolliset, nykyään menee rahaa myös siivoojaan, suoratoistopalveluihin, autoihin, vakuutuksiin ja matkusteluun. Ne joutuisi karsimaan pois.

Miten voi olla noin vähän pakollisia laskuja? Eikö ole esim. mitään vakuutuksia tai harrastuksia? 

Vierailija
88/170 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500e netto riittäisi hyvin. Vuokra 450e ja vähän laskuja.

Vierailija
89/170 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun bruttoeläke 1495e ja siitä pois vero ja ulosotto loppuelämän. Kuolisko nyt vai ei?

Uo ei kestä kuin 15-20 vuotta. Tosin jose elämäsi on lähes lopussa niin sitten tietysti on loppuelämä.

Vierailija
90/170 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuon verran ennen 2023-24 korotuksia ja varsin hyvin tulin toimeen.

Vierailija
91/170 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämmöistä täällä vatvotte.  Toiset tulee toimeen vähemmälläkin ja toiset tulee tähän kehuskelemaan isoilla tuloillaan ja leuhkimaan samppanjoillaan.

Totuus on se, että jokainen tulee tuolla summalla toimeen, jos on pakko.  Kämppänsäkin osaa jokainen siivota itse, niin että mitään ei häviä vaikka ei tuota enempää tienaisikaan.  

Vierailija
92/170 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti alkoi jotain seitsemänkymppisenä elää nuukasti.  Ei siis enää laittanut rahaa matkoihin, ei vaatteisiin, ei oikein mihinkään.  Eläke oli sen 1500 kaikkineen, eli oma eläke, leskeneläke ja rintamalisä yhteensä.

Eli yli satavuotiaaksi.  Kun kuoli, tilillä oli satatuhatta.

Vaikea sanoa, onko tämä nyt ihanne, mutta kyllä hän kaiken sai mitä tarvitsi ja halusi.  Mutta halusi vain niin kovin vähän.  

Toisaalta taas olihan siinä se, että kaikki palvelut sai ilmaiseksi eli veteraaniliitto maksoi.

Vierailija
93/170 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500e nettona riittää varsin hyvin. Vaikka asuisi hesassakin ja vuokra olisi 700e, niin silti jäisi 800e muihin kuluihin.

Vierailija
94/170 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin oitis luxus-lomalle, koska nyt saan paljon paljon vähemmän.

Vierailija
95/170 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläke tulevaisuudessa on 4500€, palkkasi on sellainen, ettet varmasti kirjoittele vauva-palstalle. Minun nettoeläkkeeni on 2037,67€ ja siihen oli todella hyvä palkka. Veroprosentti on 24%. Eniten minua ärsyttää kirkollisvero, joka on monta sataa euroa. Läheisiäni on kuollut (äiti) ja kaikesta on pitänyt maksaa seurakunnalle valtavia summia. Äitini maksuista seurakunnalle ei ollut "silittiinkään" hyötyä.

Vierailija
96/170 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eläke tulevaisuudessa on 4500€, palkkasi on sellainen, ettet varmasti kirjoittele vauva-palstalle. Minun nettoeläkkeeni on 2037,67€ ja siihen oli todella hyvä palkka. Veroprosentti on 24%. Eniten minua ärsyttää kirkollisvero, joka on monta sataa euroa. Läheisiäni on kuollut (äiti) ja kaikesta on pitänyt maksaa seurakunnalle valtavia summia. Äitini maksuista seurakunnalle ei ollut "silittiinkään" hyötyä.

Ei sitten ole käynyt mielessä erota kirkosta?

Vierailija
97/170 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon asumiskuluista, vuokran tai vastikkeen määrästä. Tai asuntovelasta ja mahdollisista sairauskuluista. Ei ole yksiselitteistä vastausta.

Vierailija
98/170 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tien päälle vaan. Asuntovaunu on vanha mutta ikioma, ja sen kanssa tulee reissattua pitkin halvimpia Euroopan maita. Se on minun kotini ja vetoauton lisäksi kaikki, mitä minulla on. Vakuutus 35 e / vuosi, katsastus kahden vuoden välein 60 e. 

Kotimaahan pitää palata välillä lääkäriin ja äänestämään. Muutoin saan olla vapaa kuin taivaan lintu. Aina siellä, missä aurinko paistaa. Kausipaikat Romaniassa ja Unkarissa ovat tosi halpoja.

Vierailija
99/170 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa nytkään kokoaikatyöstä noin suurta nettoa, joten pärjäisin paremmin kuin nyt. 

Vierailija
100/170 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi olla kohtuu tyytyväinen eläkkeeseensä. Vaikkei se ihan mediaani tuloinen olekaan. Eikö se keskieläke joku 2000e? Kyllähän tuommoisellä toimeentulee. Jos ei kallis vuokra ja lääkkeet maksa maltaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän