Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen murheen murtama menetettyäni rakkaan veljeni huumeille. TAJUAVATKO kannabiksen kannattajat mitä tekevät?!?!

Vierailija
16.02.2024 |

Rakastava perheenisä, aviomies, työelämässä menestyvä ammattilainen.

Kaikki muuttui pian sen jälkeen, kun veljeni oli kokeillut kannabista. Kuulin tästä hänen vaimoltaan. Veljeni oli väittänyt aluksi, että homma on hallinnassa ja harmitonta. Kannabis kuitenkin muutti veljeni käytöstä ja vapaa-ajanviettoa sellaisiin mittasuhteisiin, että hakattu vaimo lähti lapsineen. Sitten veljeltäni lähti työ ja asunto ja se pudotti hänet ihan pohjalle.

Tätä surkeutta hän oli sitten lääkinnyt vahvemmilla huumeilla ja sieltä ei enää ollut paluuta. Kun tapasin hänet pitkästä aikaa, edessäni oli tyhjään tuijottava miesraunio, jonka hermo oli tiukalla ja hän vain toisteli kädet täristen miten v...aa ja miten v..aaa. En tiedä millä aineella hän oli aivonsa tuhonnut, mutta katsoin veljeni kuolleeksi jo tuossa vaiheessa. En enää tuntenut häntä, hänessä ei ollut mitään tuttua.

Menetettyään työnsä hän hankki rahat rikoksilla ja joutui välillä vankilaankin. Hän on ollut vieroituksessa, mutta mihinkäs narkkari elämästään pääsisi kuin hautaan. Nyt veljeni on täysi rikollinen ja olen hänelle vihainen, vaikka välillä säälinkin. Hän ei kestä tätä todellisuutta, kun vieroitusoireet raastavat, niskassa ovat ulosotto ja huumemaailman velanperijät. Siksi hän tekee rikoksen päästääkseen huumeiden avulla edes hetkeksi pakoon hänen paskaa elämäänsä.

Ihan turhaan tämän maan viranomaiset eivät ole kieltäneet kannabista. He ovat kokeneet saman kuin minä ja siksi tietävät enemmän kuin valtaosa suomalaisista. Siksi.

Pistää vihaksi, kun monet sinisilmäiset puhuvat huumeista niin myönteiseen sävyyn. Katsokaa, etteivät rakkaanne koske huumeisiin, koska muuten on liian myöhäistä.

Kommentit (514)

Vierailija
181/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnaisesta käyttämisestä ei ole haittaa. Oon käyttänyt satunnaisesti 14v. ajan.

Satunnaista käyttöä 34 vuotta ja haittana yhdet sakot. Vähän yli 20 vuotta sitten kasvatuksesta omaan käyttöön tuli tuomio.

Aivosoluja Nolla

Mä mä mä määmää mämää mä mää myö myömyö myö myöö ... myöö ... ss olenkä olenkäy olenkäy olenkäyttäny kannaa... aa.. aa.. aa.. bissta sää sääs ssääs sää sään nöllii ... sesssti muutamuutamaa muutamaaan kym kym... kyymm... kyymm... meentä vuo... oo... oo.. vuovuovuoo... ttaa eik eikää oollee mitäämitäämitää... mitään hai haihaittooojaa tul tul tull tull tull tulluu.

Moi Jukka. Oletko nyt viimeaikoina istunut kännissä kukkapenkissä?

Vierailija
182/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistit ovat itse aiheuttaneet tilanteensa. En tunne niitä kohtaan sääliä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnaisesta käyttämisestä ei ole haittaa. Oon käyttänyt satunnaisesti 14v. ajan.

Satunnaista käyttöä 34 vuotta ja haittana yhdet sakot. Vähän yli 20 vuotta sitten kasvatuksesta omaan käyttöön tuli tuomio.

Aivosoluja Nolla

Mä mä mä määmää mämää mä mää myö myömyö myö myöö ... myöö ... ss olenkä olenkäy olenkäy olenkäyttäny kannaa... aa.. aa.. aa.. bissta sää sääs ssääs sää sään nöllii ... sesssti muutamuutamaa muutamaaan kym kym... kyymm... kyymm... meentä vuo... oo... oo.. vuovuovuoo... ttaa eik eikää oollee mitäämitäämitää... mitään hai haihaittooojaa tul tul tull tull tull tulluu.

Koville se näyttää ottavan kun kannabiksesta ei ole suuria haittoja. Niistäkin mitkä sillä on johtuvat enimmäkseen laittomuudesta. Ei noin hölmö homma voi jatkua loputtomiin asti. Maailmalla lakia on jo muutettu monin paikoin. Jotkut ovat laillistaneet ja monet sallineet. Mitä tällä oikeasti voitetaan kun kannabis on laitonta?

Vierailija
184/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuudesta kärsivänä käytän kannabista välillä kun haluan nukkua univelat pois. Muuten kannabis ei sovi minulle, sillä menen siitä ihan jumiin. Lihakset rentoutuvat vähän liikaa. Kannabis menee minulla jalkoihin, mitä alkoholi ei minulla tee. Mässyt tulee, mutta mulla on kannabista käytettyäni myös nielemisvaikeuksia, joten en uskalla syödä koska pelkään tukehtuvani. Mitkään muut päihteet, alkoholin kohtuukäyttö lukuunottamatta, eivät kiinnosta minua. Olen jopa aika lääkevastainen. 

Olen ihan fiksu työssäkäyvä henkilö, samoin kuin pari ystävääni jotka myös käyttävät kannabista satunnaisesti. Toinen käytti sitä kipuihin syöpää sairastaessaan.

Porttiteoriaan uskovat voisivat saarnata myös siitä, että edes sitä ensimmäistä olutta ei koskaan pitäisi ottaa. Monet alkoholistit ovat alkoholisteja jo ensimmäisestä ryypystä, sillä heille alkoholi aiheuttaa euforian tunnetta. Sama minkä tahansa päihteen kanssa. Toiset koukuttuvat helpommin. 

Vierailija
185/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä huumeet haetaan apteekista.

Niillä huumeilla ei kyllä keikkalavoja kierretä.

Itse kyllästyin niin pilveen kuin lailliseen huumeeseen. Selvinpäin on parempi.

Jos elämäsi on seikkailu ja jointti sattuu eteesi se ei elämääsi pilaa. Jos taas elämäsi on yksi suuri odotus sille että saisit tekosyyn luovuttaa niin sitten se(kin) voi varmasti olla haitaksi🤔

Vierailija
186/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli kuoli alkoholiin 42 vuotiaana. Työkyvytön oli vuosikausia.

Vierailija
187/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kuoli alholidementian seurauksena. Vähän alta kuusikymppisenä joutui vanhainkotiin ja eli siellä kymmenen vuotta, viimeiset vuodet sängyssä täysin kasvina. Maksa olisi kestänyt enemmänkin ryyppäämistä, mutta aivot alkoi liueta.

Vierailija
188/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuudesta kärsivänä käytän kannabista välillä kun haluan nukkua univelat pois. Muuten kannabis ei sovi minulle, sillä menen siitä ihan jumiin. Lihakset rentoutuvat vähän liikaa.

Kannabista on myös piristäviä lajikkeita. Eli ei voida yleistää, että "kannabis jumittaa".

Vierailija
189/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on vedetty joka ikinen mutka suoraks logiikan kans ap. :' D

Naiset eivät kykene loogisuuteen. Kaikki menee tunteiden mukaan ja niinhän sen aloituksestakin näkee. Naiset eivät tätä pysty myöntämään ja siksi tulee tälle paljon alapeukkuja.

Vierailija
190/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun avasit veljesi hurjaa alamäkeä, vaikka sinulle se on kauheaa seurattavaa. Minun veljeni vei alkoholi. Hän oli aikoinaan lahjakas urheilija. Lopulta kaatui pahasti, ja on jo kuollut. Vaikka kuinka koetin olla ajattelematta häntä, niin aina tuli suru ja pelko mieleen. Nyt jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että toista ei voi raitistaa ja pelastaa vaaroista, jos ei sitä itse halua. Voimia sulle omaan elämään.

Vierailija
191/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun avasit veljesi hurjaa alamäkeä, vaikka sinulle se on kauheaa seurattavaa. Minun veljeni vei alkoholi. Hän oli aikoinaan lahjakas urheilija. Lopulta kaatui pahasti, ja on jo kuollut. Vaikka kuinka koetin olla ajattelematta häntä, niin aina tuli suru ja pelko mieleen. Nyt jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että toista ei voi raitistaa ja pelastaa vaaroista, jos ei sitä itse halua. Voimia sulle omaan elämään.

Jos joku haluaa itsensä tuhota niin ne sen tekevät. Ei siinä tuomiot tai läheiset voi tehdä mitään. Eikä jonkun aineen laittomaksi tai lailliseksi tekeminen.

Vierailija
192/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabista on käytetty maailmassa tuhansia vuosia eikä siihen ole tähän päivään mennessä kuollut yhtään ihmistä.

Vierailija
193/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli aika hyvä provo, mikä näkyy viestien määrästä :P

Jos ei aloituksen sarkasmia näe rivien välistä niin... :D

P.S. Alkoholin kieltolain tullessa voimaan alkoholin käyttö ei vähentynyt, vaan jopa hieman lisääntyi.

Alkoholin kieltolain purkautuessa alkoholin käyttö ei lähtenyt nousuun.

Millä logiikalla yhtälö olisi minkään muun päihteen osalta sen erilaisempi?

Vierailija
194/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P.S. Alkoholin kieltolain tullessa voimaan alkoholin käyttö ei vähentynyt, vaan jopa hieman lisääntyi.

Suomalaisille on aina saarnattu että te mokomat vetäisitte 24/7 jos jotain sallitaan. Yksi ihan poliitikko sanoi ettei kannabista voi laillistaa kun alkoholista on niin paljon haittoja. Olin hetken että mitä että? Tuohan on aivan omituinen perustelu. Eihän se ole kannabiksen haitta kun ihmiset juovat alkoholia. Tosin eihän heillä ole vaihtoehtoja jos haluavat noudattaa lakia. 

Sehän tässä on yksi ongelma kun huumepolitiikkaa ei tehdä järjellä se tehdään tunteella niin logiikan voi unohtaa. 

Vierailija
195/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan ja tehyn mammojen logiikalla ( jota ei ole ).

Vierailija
196/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikkojen suuria nykyaivopieruja on se, että koska Suomessa on valtavat alkoholiongelmat ja alkoholi on merkittävin ja kallein yhteiskuntamme tuhoaja, kannabista ei voida laillistaa, koska alkoholiongelmien on annettu poliitikkojen toimesta kasvaa vuosikymmeniä, että niistä on tullut eniten maatamme tuhoava asia joihin vedoten kannabis pidetään laittomana.

Vierailija
197/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 narkomaania viikossa kuolee Suomessa koko ajan. Käyttöhuoneissa pitäisi olla ilmaiset huumeet. Käyttäjän toleranssi kasvaa ja annos suurenee. Yliannostus säästää yhteiskunnan varoja. Ei tarvita verotusta, subutexiä, vaan amfetamiinia suurina annostuksina ja ongelma poistuu.

Vierailija
198/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subutex voi aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden jo viikon päivittäiskäytön jälkeen. Kuinka monen vuoden ajan narkomaanin pitää ensin rikastuttaa huumekauppiaita ennen kuin aineet annetaan ilmaiseksi, että käyttäjän ei tarvitse tehdä rikoksia kustantaakseen Subutexin käytön?

Jännä myös ajatella, että lääkefirma tienaa päivässä miljoonia Subutexillä, vaikka aine on laiton huume, eikä sitä lääkäritkään enää paljon laillisesti kirjoittele. Jostain sitä kuitenkin tulee markkinoille suuria määriä.

Vierailija
199/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan alkoholia kokeillut on kokeilut myös kovia huumeita vs. moniko kannabista kokeillut on kokeillut kovia huumeita? Siinä pilleripäille ja suonitykittäjille vähän mietittävää.

Vierailija
200/514 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites USAn osavaltiot jossa se on laillistettu ja Alankomaat? Minkälaisia tilastoja sieltä päin? Ei se kaikille tietenkään sovi, mutta onko alkoa pahempi todella? Mielestäni ei, jos tuntee itsensä ja rajansa ja ymmärtää milloin on sopivaa päihtyä