Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ratkaisisit tilanteeni? En tykkää miesystävän lapsista.

Vierailija
15.02.2024 |

Emme asu siis yhdessä. Miehellä on kaksi teini-ikäistä lasta, jotka käyvät isällään säännöllisesti. En viihdy yhtään heidän seurassaan. Mies taas haluaisi, että vietän heidän kanssaan aikaa ja on vähån loukkaantunut, kun en vieraile siellä lasten aikana. Mitä tekisit minuna? 

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Nuo lapset tulevat olemaan miehesi elämässä aina ja menevät etusijalle. Jos et pidä heistä, ei suhteella ole toivoa.

Vierailija
102/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tuossa on ongelmana? Voit tehdä joka toinen viikonloppu omia juttujasi. Tavata ystäviä tai nauttia rauhasta. Kai sentään muutaman kerran vuodessa voit juoda kahvit miehen lastenkin kanssa?

Näin juuri haluankin. Toivon, että mieskin alkaisi pitää sitä hyvänä tilanteena. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksenne ovat outoja. Olen satavarma, että teinit eivät ole tippaakan kiinnostuneita ap:sta. Miksi olisivat? Joku random tyyppi. Miksi ihmeessä olette sitä mieltä, että ap:n pitäisi viettää aikaa näiden teinien kanssa? Ap ei sitä halua - teinit eivät sitä halua - niiin MIKSI? Koska mies ei keksi lapsiensa kanssa juteltavaa?

Minusta on oikeudenmukaisinta, että lapset viettävät aikaa sen henkilön kanssa, jota ovat tulleet katsomaan. Ei kenenkään muun. 

Täällä on varmaan aika paljon äitejä vastailemassa, joilla tunteet menee objektiivisuuden edelle tässä asiassa. Jos lapsilla on isä ja äiti ja molempien luona turvallista niin kaikki on erinomaisesti. Ei se "uusi vieras naikkonen" tarkoita yhtään mitään isän ja lasten välisessä suhteessa.

Vai niin, no minulla esimerkiksi on pyöreät nolla lasta, mutta juuri sen vuoksi en voi käsittää näitä akkoja jotka kuvittelevat, että lapsia hankkineen ihmisen kanssa kannattaa ehdoin tahdoin hankkiutua suhteeseen ja sitten vinkua siitä että ne lapset ovat sen ihmisen elämässä ja että miehellä voi olla myös tuollaisia toiveita kuin tässä aloituksessa. Huvittavinta on että ap selvästi kuvittelee olevansa suunnilleen parasta, mitä miehelle on tapahtunut. 

Vierailija
104/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tunnekuohuisia äitejä täällä. He eivät voi hyväksyä, että kaikki ihmiset eivät pidä heidän lapsistaan. 

Vierailija
105/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tuossa on ongelmana? Voit tehdä joka toinen viikonloppu omia juttujasi. Tavata ystäviä tai nauttia rauhasta. Kai sentään muutaman kerran vuodessa voit juoda kahvit miehen lastenkin kanssa?

Näin juuri haluankin. Toivon, että mieskin alkaisi pitää sitä hyvänä tilanteena. 

ap

sinun pitää vain kertoa omat rajasi: mihin suostut ja mihin et. Kun olet selkeästi kertonot, niin pallo miehellä.

Vierailija
106/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksenne ovat outoja. Olen satavarma, että teinit eivät ole tippaakan kiinnostuneita ap:sta. Miksi olisivat? Joku random tyyppi. Miksi ihmeessä olette sitä mieltä, että ap:n pitäisi viettää aikaa näiden teinien kanssa? Ap ei sitä halua - teinit eivät sitä halua - niiin MIKSI? Koska mies ei keksi lapsiensa kanssa juteltavaa?

Minusta on oikeudenmukaisinta, että lapset viettävät aikaa sen henkilön kanssa, jota ovat tulleet katsomaan. Ei kenenkään muun. 

Täällä on varmaan aika paljon äitejä vastailemassa, joilla tunteet menee objektiivisuuden edelle tässä asiassa. Jos lapsilla on isä ja äiti ja molempien luona turvallista niin kaikki on erinomaisesti. Ei se "uusi vieras naikkonen" tarkoita yhtään mitään isän ja lasten välisessä suhteessa.

Vai niin, no minulla esimerkiksi on pyöreä

Itse asiassa juuri näin mies on sanonut minulle - että olen parasta, mitä hänelle on tapahtunut. Ei tarvitse kuvitella mitään. Mutta tämä ei ole kilpailutilanne. 

ap

Vierailija
107/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee kaikille palvelus ja lopeta suhde. Lapset eivät tule miehen elämästä mihinkään häviämään, ainakaan jos hän on minkään arvoinen mies. 

Miten se olisi miehelle palvelus, että jätän hänet ja särjen hänen sydämensä? Hän on valinnut minut. 

ap

No mitä aiot tehdä aloituksessa mainitulle asialle, että mies on loukkaantunut? Nythän sinä etsit täältä hyväksyntää ja kommentteja, joissa miehen todetaan olevan tyhmä, kun ei arvosta sinuan kuninkaallista korkeuttasi. Itse et aio muuttua, mutta mielestäsi miehen pitäisi. 

Vierailija
108/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee kaikille palvelus ja lopeta suhde. Lapset eivät tule miehen elämästä mihinkään häviämään, ainakaan jos hän on minkään arvoinen mies. 

Miten se olisi miehelle palvelus, että jätän hänet ja särjen hänen sydämensä? Hän on valinnut minut. 

ap

No mitä aiot tehdä aloituksessa mainitulle asialle, että mies on loukkaantunut? Nythän sinä etsit täältä hyväksyntää ja kommentteja, joissa miehen todetaan olevan tyhmä, kun ei arvosta sinuan kuninkaallista korkeuttasi. Itse et aio muuttua, mutta mielestäsi miehen pitäisi. 

ei tietenkään miehen tarvitse muuttua. Eikä ap:n tarvitse muuttua. Heidän pitää vain löytää kompromissi, mihin molemmat ovat tyytyväisiä. 

Vierailija
109/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa. Nuo lapset tulevat olemaan miehesi elämässä aina ja menevät etusijalle. Jos et pidä heistä, ei suhteella ole toivoa.

Miten IHMEESSÄ teini voi päästä pilaamaan kenenkään suhteen? Teini on vanhemman kanssa tekemisissä muutaman tunnin päivässä, jos edes sitäkään. Eri asia, jos kyse olisi taaperosta. 

Vierailija
110/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan sille että et oo "lapsi-ihminen". 

111/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niinpä. Sen miehen pitää itse tehdä päätös siitä, että käykö hänelle sellainen suhde, jossa tavataan vain silloin kun lapset eivät ole kotona vai etsiikö hän sellaisen naisen, kenen kanssa voi leikkiä perhettä.

!

Vierailija
112/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että teet omia juttuja silloin, kun miehellä on lapset, on hyvä kompromissi. Ethän sinä pyydä, että mies lopettaa näkemästä lapsiaan. Mies taas ei voi vaatia, että sinä viettäisit aikaa hänen lastensa kanssa. Milloin edes voisit nähdä omia kavereita ja viettää omaa aikaa, ellet silloin? 

Vierailija
113/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä ketju. Osoittaa, kuinka jokaisen lapsellisen eronneen pitää ymmärtää, että uusi suhde ei yleensä ikinä tarkoita uutta ydinperhettä. On pakko tehdä luovia.

Minä elän uusperheessä, mutta olen juuri nyt mökillä kaksistaan lapseni takia. Koska lapsellani on välillä oikeus lapseensa kahden kesken.  Myös uutta puolisoa tulee huomioida. Lähdemme kohta kaksistaan reissuun.  Tämä ei ole ydinperhe, eikä tämä toimi kuin ydinperhe. Olisi täysin väärin vaatia puolisoa leikkimään lapsen isää tai mitään sukulaista ja on täysin väärin pakottaa lapsi viettämään koko ajan aikaa muun kuin biologisen vanhemman kanssa.

Vierailija
114/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko varma, ettet pidä lapsista? Vai olisiko niin , että sinulla on jotain pelkoja tai epävarmuuksia itsestäsi. 

En pidä lapsista. Meidän suhteemme oli jo vahvalla pohjalla ja tunteet voimakkaita, kun tapasin lapset ensimmäistä kertaa. Lapset ovat kovin eri henkisiä kuin minä. 

Ei sitä miestä niin vain vaihdeta uuteen. Tätä miestä minä rakastan ja hän minua. Mies haluaa ehdottomasti olla kanssani. En voi pakottaa itseäni tykkäämään kenestäkään, mutta haluan, että suhde toimii. Oma ratkaisuni on ollut, että annan tilaa miehelle olla lastensa kanssa, mutta hän haluaisi minut kuvioon mukaan. 

ap

Eiköhän hän kohta lakkaa rakastamasta sinua, kun tajuaa lopull

Eivät ole. Minun lapseni eivät ole osa minua enkä minä ole osa äitiäni ja isääni. Jokainen ihminen on oma henkilönsä ja persoonansa eikä osa ketään toista.  

Vierailija
115/151 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni väärään kohtaan vastaus. Joku kirjoitti; että lapset ovat osa miestä. Siihen vastasin näin: 

Eivät ole. Minun lapseni eivät ole osa minua enkä minä ole osa äitiäni ja isääni. Jokainen ihminen on oma henkilönsä ja persoonansa eikä osa ketään toista.  

116/151 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Niinpä. Sen miehen pitää itse tehdä päätös siitä, että käykö hänelle sellainen suhde, jossa tavataan vain silloin kun lapset eivät ole kotona vai etsiikö hän sellaisen naisen, kenen kanssa voi leikkiä perhettä

Mä en ymmärrä, miksi AP:ta syyllistetään siitä, kun hän ei halua viettää aikaa miesystävän lasten kanssa. Miksei AP voi tavata miesystävää vain silloin kun hänen lapset eivät ole kotona?

Vierailija
117/151 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten ylipäänsä on sellaisen kanssa jolla lapsia. Ne kuuluu myös siihen pakettiin. 

Vierailija
118/151 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jatkaisin suhdetta, mutta en edelleenkään tapaisi niitä lapsia. Kohta ne teinit lähtevät opiskelemaan ja vielä harvemmin tarvitsee tavata. En tuon takia suhdetta lopettaisi. Minä en pitänyt appivanhemmistani ja tapasin heitä max kerran vuodessa, kun he kävivät meillä kylässä. Mulla saattoi mennä neljäkin vuotta etten käynyt heidän kotonaan. 

Vierailija
119/151 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten ylipäänsä on sellaisen kanssa jolla lapsia. Ne kuuluu myös siihen pakettiin. 

No ei ole mikään pakko tavata jotain teini-ikäisiä jo. 

Vierailija
120/151 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole mikään pakko tavata jotain teini-ikäisiä jo. 

Kummallinen ajattelutapa sulla.