Lapsien teko ja hoitovapaat vie naiset eläkeköyhyyteen
Tosin koskaan ei tiedä kupsahtaako ennen eläkeikää
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
No, naiset elää kuitenkin pidempään ja näin ollen saa sitä eläkettä kauemmin. Lisäksi naiset saa yleisemmin leskeneläkettä. Ja oikeasti nykyeläkeläisilläkin on ollut niin vähän lapsia, että oma valinta, jos on vuosia ollut kotona.
Muuten olen kyllä sitä mieltä, että kotiäitiydestä pitäisi palkita. Olen ehdottanut jo pitkään, että jokaisesta lapsesta pitäisi maksaa vanhempien valinnan mukaan joko jaettuna tai pelkästään äidille 200 Euroa/kk eläkelisää. Tuntuu kohtuuttomalta, että joku itsekkäästi itselleen elänyt nostaa isoa eläkettä ja monta tulevaa veronmaksajaa synnyttänyt ja hoitanut saa minimieläkettä. Sitten nuo lapset maksaa sille isoa eläkettä saavalle eläkettä oman äitinsä sijaan. Siksi kannatan tuota mallia, että jokaisesta lapsesta 200 Euroa eläkekertymää. Ja ei, ei ole oma lehmä ojassa. Oma eläkekertymäni on kahden lapsen äitinä hyvä. Enemmän mietin niitä joitain äitejä, jotka ovat tehneet valtavan
Vai itsekkäästi itselleen elänyt :D Kyllähän niitä lapsia hommataan nimenomaan isänmaan hyväksi pyyteettömästi :D :D
Ei vie, kun osaa hoitaa asiansa järkevästi.
Höpö höpö. Olin kotona lasten kanssa 5v ja eläkkeestä se on pois pari kymppiä kuussa. Noin halvalla en lasteni varhaisvuosia myy. Suurin osa ei ole kuin max vuoden kotihoidontuella ja se pois työelämästä on olemattoman pieni aika. Mitähän mahtaa eläkkeelle tehdä työttömyys? Sen luulisi olevan isompi rahareikä
Vierailija kirjoitti:
Nu njuter ni alla av årskullarna som varken sparade sina pensioner eller gjorde barn. De är rika och ni är fattiga, fast ni har ännu färre barn. Är det någon som på riktigt tror att Finlands system fungerar?
KIRJOITA SUOMEA URPO KUN SITÄ KUITENKIN OSAAT
Yritäpä itse olla töissä edes sen 36 v, jos olet siitä ajasta kiusattuna työpaikalla 26 v!
No, naiset elää kuitenkin pidempään ja näin ollen saa sitä eläkettä kauemmin. Lisäksi naiset saa yleisemmin leskeneläkettä. Ja oikeasti nykyeläkeläisilläkin on ollut niin vähän lapsia, että oma valinta, jos on vuosia ollut kotona.
Muuten olen kyllä sitä mieltä, että kotiäitiydestä pitäisi palkita. Olen ehdottanut jo pitkään, että jokaisesta lapsesta pitäisi maksaa vanhempien valinnan mukaan joko jaettuna tai pelkästään äidille 200 Euroa/kk eläkelisää. Tuntuu kohtuuttomalta, että joku itsekkäästi itselleen elänyt nostaa isoa eläkettä ja monta tulevaa veronmaksajaa synnyttänyt ja hoitanut saa minimieläkettä. Sitten nuo lapset maksaa sille isoa eläkettä saavalle eläkettä oman äitinsä sijaan. Siksi kannatan tuota mallia, että jokaisesta lapsesta 200 Euroa eläkekertymää. Ja ei, ei ole oma lehmä ojassa. Oma eläkekertymäni on kahden lapsen äitinä hyvä. Enemmän mietin niitä joitain äitejä, jotka ovat tehneet valtavan palveluksen yhteiskunnalle oman eläkkeensä kustannuksella.