Tajuaakohan ihmiset edes, että ghostaaminen voi tuntua todella pahalta?
En nyt tarkoita sellaista tilannetta, että ollaan vasta viestitelty ja maksimissaan kerran tavattu, vaan sellaista, että ollaan tapailtu useampaan kertaan ja oltu ehkä jo intiimissä kanssakäymisessäkin. Itkettää :(
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en itse välitä tapailemastani naisesta, niin se on vain plussaa, jos nainen ghostaa. Sitten taas tunteiden ollessa pelissä ghostaaminen tuntuu pahalta, mutta vielä pahemmalta tuntuu sanallinen hylkääminen.
Miksi edes tapailet naista josta et välitä?
Pinppi. Hei haloo! Nyt vähän valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en itse välitä tapailemastani naisesta, niin se on vain plussaa, jos nainen ghostaa. Sitten taas tunteiden ollessa pelissä ghostaaminen tuntuu pahalta, mutta vielä pahemmalta tuntuu sanallinen hylkääminen.
Pinppi. Hei haloo! Nyt vähän valoja päälle.
No aika epätoivoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tästä ketjusta saa muuta mielikuvaa kuin sen että miten läheisriippuvaisia naiset ovat. Eihän tuollaiset naiset tee muuta kuin vievät mieheltä vapauden ja kahlitsevat itseensä niin ettei mies pääse edes kioskilla käymään ilman perusteellista selvitystä mitä ja miksi hakee ja tarkkaa paluuaikaa. Silti saa vielä joko txt tai tarkistuspuhelun perään..
Onko ihme jos mies ghostaa? Pakoreaktio. Onko tuttu edes terminä?
Peräkammarin poika äänessä. Ei mitään käsitystä oikeasta elämästä.
Jep. Ghostaaminen on pershäröisten vellihousujen touhua, kaikki täysjärkiset sen ymmärtävät
"Siis ghostaamisessahan asia tulee nimienomaan harvinaisen selväksi. Sanoja ja selityksiähän maailmaan mahtuu, mutta mitä niillä tekee? Jos vain katoaa toisen elämästä, niin ei tarvitse miettiä sitä tyyppiä enää sen enempää. Voi jättää sen kiusallisen selittelysession väliin."
Ei tule. Ghostattu ei aina edes tajua heti, että toinen on pistänyt pillit pussiin. Ei ghostaamiseen välttämättä kuulu mitään blokkausta tai muuta selvää, ei vaan vastata vaikka whatsappissa vaikka viestit menee läpi. Sitä tyyppiä nimenomaan miettii kahta enemmän, kun pohtii että miksi hän ei vastaa, onko itse tehnyt jotain väärin, onko ihmiselle tapahtunut jotain, enkö osannut lukea tilannetta jne. Koskaan ei saa tietää mitä on tapahtunut. Sitten tulee suru ja viha siitä, että toinen ei nähnyt edes sen vertaa vaivaa, että olisi ilmoittanut ettei kiinnosta. Nimenomaan tuo, että voi välttää itselle kiusallisen tilanteen häviämällä jonkun elämästä, on kaiken takana ja se on vaan kypsymättömyyttä käsitellä vaikeita keskusteluja. Miten tuollainen ihminen ikinä pärjää parisuhteessakaan, jos ensimmäinen reaktio on hävitä kuin pieru Saharaan siinä vaiheessa kun pitäisi käydä joku kiusallinen tai vaikea keskustelu? Tuntemattomalle pakkien antaminen luulisi olevan pienempi juttu, kuin omalle puolisolle jonkun vaikean asian kertominen. Kaikille selvin ja suoraviivaisin tapa on lopettaa tapailu joko kasvotusten tai viestillä, kumpi sitten on itselle parempi.
Ghostaus on hyvä juttu, ja selitän miksi. Jos sinut ghostataan tapailussa, niin se ihminen ei ole tunne-elämältään vakaa eikä hyvää seuraa ja luultavasti vielä jättää sinut rauhaankin, kun ghostaa.
Olen yhden ghostannut, tyyppi oli sellainen pipipää ettei ollut muuta mahdollisuutta. Sen tapauksen jälkeen olen ollut parisuhteissa eikä niissä toista osapuolta tarvinnut ghostata kun suhde päättyi, vaan olemme edelleen hyvissä väleissä. Se minkälainen tyyppi on, vaikuttaa siihen miten erotaan.
Asiassa on kaksi puolta: toisaalta tuntuu oudolta ajatus, että onko jollekin oikeasti ylivoimaisen iso vaiva lähettää vaikka tällaista viestiä: " oli kivaa tutustua sinuun, mutta en näe syytä tavata uudelleen", mutta toisaalta , kyllä se asia tulee selväksi myös silloin kun toinen jättää vastaamatta viesteihin enkö ainakaan minä haluaisi kuulla suoraan päin naamaa, etten ole kiinnostava.
Christiiina kirjoitti:
Asiassa on kaksi puolta: toisaalta tuntuu oudolta ajatus, että onko jollekin oikeasti ylivoimaisen iso vaiva lähettää vaikka tällaista viestiä: " oli kivaa tutustua sinuun, mutta en näe syytä tavata uudelleen", mutta toisaalta , kyllä se asia tulee selväksi myös silloin kun toinen jättää vastaamatta viesteihin enkö ainakaan minä haluaisi kuulla suoraan päin naamaa, etten ole kiinnostava.
Jos olet lähtenyt etsimään seuraa ja deittailet, niin pakkeja tulee ja ne kuuluvat pelin henkeen. Ihminen, joka mieluummin häviää kuin lähettää edes lyhyttä viestiä tapailun lopettamiseksi, ei minusta ole parisuhteeseen valmis. Samoin sellainen, joka pelkää menevänsä rikki siitä että joku melkein tuntematon sanoo ettei ole kiinnostava, tarvitsee itsereflektiota. Nykyajan ongelma näyttää olevan, että kukaan ei kestä mitään negatiivista ja palautetta ei myöskään osata antaa asiallisesti. Onko sekään hyvä, että se ghostattu roikkuu päiviä tai viikkoja siinä epävarmuudessa ja ahdistuksen tunteessa, jonka jälkeen alkaa se pakkien käsittely, kuin saada ne pakit sillä viestillä ja siirtyä siitä eteenpäin kun pystyy? Ja kyllä, se on ihan normaalia että jos olet kiinnostunut vakavasti siitä toisesta ihmisestä et jatka elämääsi niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, jos toinen ei vastaa viesteihin. Vain sellainen, joka ei alkujaankaan ollut kovin kiinnostunut vastapuolesta pääsee näistä ghostaamisista nopeasti eteenpäin, eikä pidä niitä kovin kummoisina. Tai sitten mulla näin kolmekymppisenä naisena on ihan vääristynyt käsitys nykypäivän deittailusta.
Kuumaa!
Kylmää!
Kuumaa!
Kylmää!
Niin julmaa, mutta tehoaa joka kerta :D
-Miäs
Christiiina kirjoitti:
!
Eivät ajattele muiden tunteita. Ghostaaminen on ghostaajalle niin helppo vaihtoehto
Jos ilmoitat naiselle, ettei taida tästä jutusta tulla mitään (eli et ghostaa) niin saat sekopään vasara kourassa kotiovellesi.
Vierailija kirjoitti:
Kuumaa!
Kylmää!
Kuumaa!
Kylmää!
-Miäs
Tehoaa mihin? Ihmisten itsetunnon ja mielenterveyden tuhoamiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos ilmoitat naiselle, ettei taida tästä jutusta tulla mitään (eli et ghostaa) niin saat sekopään vasara kourassa kotiovellesi.
Kyllä sä saat todennäköisemmin ihmisen ovellesi ihmettelemään, jos katoat tuosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumaa!
Kylmää!
Kuumaa!
Kylmää!
-Miäs
Tehoaa mihin? Ihmisten itsetunnon ja mielenterveyden tuhoamiseksi?
Suurin osa ihmisistä haluaa manipuloida ja kiusata lajitovereitaan. Ihminen on pohjimmiltaan varjoinen, kuvottava ja paha olento.
Tapahtunutta:
Nainen: Tästä ei nyt taida tulla mitään.
Mies (alkaa itkeä): Miksi sinun piti sanoa se ääneen? Mikset voinut antaa jutun vain hiipua niin kuin kaikki muutkin tekevät?
Viime kesänä kävin erään Tinder -miehen kanssa neljä kertaa treffeillä, joista yhdet oli yökyläily mun luona. Sen jälkeen yhteydenpito hiipui (hänen puoleltaan) ja lopulta hän ghostasi minut. Hän on vieläpä ammatiltaan psykiatrinen sairaanhoitaja, joten luulisi hänellä olevan käytöstavat kunnossa. Se mun viimeinen viesti, johon hän ei siis ole tähän päivään mennessä vastannut, oli vaan neutraali kuulemisten kysymys, eli ei siis mikään tungetteleva viesti.
Vuoden mittainen tapailusuhde päättyi ghostaamiseen. Mies ei todennäköisesti koskaan halunnutkaan mitään vakavaa. Esitti vain, että haluaa tutustua hitaasti. Tunnen itseni kertakäyttöiseksi idiootiksi, jolla oli syviä tunteita. En aio olla kenellekään noin julma, että vain katoan. Ei ole aikuista toimintaa näin pitkän ja läheisen tuntemisen jälkeen. Usko ihmisiin on tilapäisesti murtunut.
Usean vuoden suhde päättyi ghostaamiseen..todella ihmeellistä..