Tajuaakohan ihmiset edes, että ghostaaminen voi tuntua todella pahalta?
En nyt tarkoita sellaista tilannetta, että ollaan vasta viestitelty ja maksimissaan kerran tavattu, vaan sellaista, että ollaan tapailtu useampaan kertaan ja oltu ehkä jo intiimissä kanssakäymisessäkin. Itkettää :(
Kommentit (185)
Älä rupee suhteisiin tollojen ja pösilöiden kanssa.
Silloin sinua ei ghostata.
Pitää osata valita kumppaninsa. Eikä ainakaan rakastua suin päin, kuin joku kusipää.
Ghostaa itse ensin.
Sillähän siitä pääsee.
Helppoa kuin heinänteko.
Jos välittää toisesta kunnolla. Tai ainakin jotenkin arvostaa toista, ei koskaan sanomatta jätä.
Vaan kertoo kohteliaasti, että tämä oli nyt tässä.
Silloin juttu ei tunnu yhtään pahalta, kun tietää että toi kaveri / nainen on fiksu ihminen, joka sanoo asiat suoraan asiat. Ettei toiselle jää hänestä v#ttumainen käsitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en itse välitä tapailemastani naisesta, niin se on vain plussaa, jos nainen ghostaa. Sitten taas tunteiden ollessa pelissä ghostaaminen tuntuu pahalta, mutta vielä pahemmalta tuntuu sanallinen hylkääminen.
Miksi edes tapailet naista josta et välitä?
Siksi, kun muuten ois niin hiton yksinäistä.
Tapailen häntä muun seuran puutteessa. Mutta koko ajan etsin erilaista naisseuraa. Pysyvää, enemmän kiinnostavaa, enemmän kaltaistani.
On kuiteski kiva, kun voi soittaa tälle naiselle, pyytää treffeille, käydä kahvilla, ravintolsssa ja muida menoissa. Ystävinä. Tunnepuoli ei natsaa.
M. 39, eronnut
Ei kannata ihastua pelkästään ulkonäön perusteella. Silloin tulee lähes varmasti ghoustatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pitää olla itselle helppoa, joten miksi turhaan joutua käsittelemään hylätyksi tulevan reaktiota, kun voi ghostata. Itsekkyys ja selkärangattomuus -- uuden vuosituhannen ilmiö.
Hylätyksi tulevan väkivalta-/vainoamisreaktiota on täysi oikeus vältellä.
Se on ihan eri asia. Normaalin ihmisen kanssa voi ja pitää keskustella!!
Vierailija kirjoitti:
Henkilö, jota pidät ghostaajana, saattaa pitää sinua satunnaisena vastaan tulleena ihmisenä eikä tajua, että sinulle pitäisi erikseen sanoa, ettei ole kiinnostunut juttelemaan enempää.
Itselleni tämä on tullut vastaan niinpäin, että olen kuvitellut suhteelta enemmän ja toinen on pitänyt minua korkeintaan hyvänpäiväntuttuna.
Täh? Annatko kenen tahansa hyvänpäivän tutun kanssa panna sua, eikä yhtään haittaa jos toinen häipyy sanomatta panon jälkeen sanaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. En itse pidä ghostaamista sen harmillisempana kuin muutakaan tapaa päättää tapailu. Harmittaa se joka tapauksessa jos itse haluaisi vielä jatkaa. Jos ei, niin ghostatuksi tuleminen on paras vaihtoehto.
Ai miksi? Minä ainakin haluaisin kuulla suoraan, että ei tästä tule mitään eikä tarvitsisi ihmetellä miksi toinen ei enää vastaa viesteihin.
Itse haluaisin kuulla ihan rehellisen mielipiteen, mutta nätisti esim. ei tästä mitään tule, et ole minun makuuni/meillä on liikaa ikäeroa/olen varattu/haen toisenlaista ihmissuhdetta/en hae mitään seuraa nyt tms. Nämäkin voi sanoa nätisti ja asiallisesti. Jos ihminen on pelottava, senkin voi sanoa nätisti ja asiallisesti, että minusta tuntuu, että sinä olet hieman pelottava.
Itse en ole mikään sekopää, mutta aivan varmasti ihmisillä on ennakkoluuloja, suuriakin ja aivan paikkaansapitämättömiäkin, mutta asioista kannattaa ottaa mielummin selvää kuin pähkäillä vuosikausia tai että ghostaa sen takia kun ei kehtaa kysyä edes.
Jos esim. miettii, että onko tuolla lapsia ja itse haluaa lapsia niin voihan sen melko ystävällisesti kysyä suoraan, että hei, anteeksi, mutta onko sinulla lapsia. Jos ei sitten tässä kohtaa toiveet kohtaa niin sehän on vaan hyvä, että on mahdollisimman nopeasti kysynyt alta pois niin ei tarvitse vuosikausia pähkäillä vaan voi siirtyä sitten seuraavaan.
Parempi tietenkin ettei edes lähtisi treffeille jos oikeasti ei ole kiinnostunut eikä edes antaisi turhaan ymmärtää jos ei ymmärrä antaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa baari ym vastaavien paikkojen ulkopuolelta löydetyt naiset tavallaan vaativat mieheltä vähän enemmän vaivaa , että pääsee sänkyyn asti ja siihen kätevimmäksi tavaksi on osoittautunut valheellisen tunnesiteen luominen. Se , että onko siinä jotakin väärää luoda illuusio siitä, että oikeasti välittäisi naisesta muutenkin kuin elementtinä on lähinnä se asian ydin. Kyllä naisenkin täytyisi ymmärtää että hänellä ei oikeastaan ole välttämättä muuta annettavaa. Onko naisen vaikea olla realistinen tämän asian kanssa? Onko pakonomainen tarve saada elää harhaisessa kuvitelmassa, että on jotenkin mielenkiintoinen ja rakastettava vaikka tiedostaa itsekin ettei sitä millään mittapuulla ole?
Tiedät hyvinkin, että naisilla on paljon tiukemmat ulkonäkökriteerit miehille panosuhteesiin. Sulla ei riitä ulkonäkö, eikä karisma vaan joudut keplottelemaan. Äijä on kaukana alfasta vaikka niin haaveilee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö itse, kuinka pahalta tuntuu, kun deittikumppani paljastuu sen tason sekopääksi, että turvallisin keino päästä eroonon ghostata?
Minä en ole sekopää, mutta ymmärrän kyllä, että joissain tapauksissa tuo voi olla paras tapa toimia. Omassa tapauksessani vaan yksinkertaisesti julmaa.
Ap
Kerro tarkemmin, miten hänen olisi pitänyt toimia paremmin, jos hän kuitenkin halusi lopettaa kanssasi seurustelun.
En ole AP. Mutta voin kommentoida, että vuosien suhteen jälkeen ei häviäminen ole fiksua. Vaan julmaa.
Vierailija kirjoitti: Jotkut ottaa ilmoituksen siitä että "tästä ei nyt taida tulla mitään" varsin hyvin, ilman draamaa tai turhia vääntöjä. Näiden kohdalla, jos asian tietäisi etukäteen, on ihan helppo käydä tuo lyhyt keskustelu. Sitten on niitä jotka eivät ota asiaa niin hyvin ja vaativat vahvoja perusteluja, joissa pieni hienovarainen vihjaaminen ei riitä, vaan asia pitää sanoa hieman yksityiskohtaisemmin. Sitten yritetään ensin kiistää asia, jonka jälkeen loukkaannutaan. Ei sellainen ole mikään mukava keskustelu ihmisen kanssa jota ei haluaisi enää nähdä. Ghostaaminen helpompi tapa. Nämä keissit liittyvät usein jollain tapaa puuttuvaan fyysiseen vetovoimaan tai huonoon kemiaan.
Pieni hienovarainen vihjaaminen? Noinko vähän on kunnioitusta toista ihmistä kohtaan, ettet jo lähtökohtaisesti kommunikoi niin selkeäasti, ettei toiselle jää enää epäselvyyksiä ja kysymyksiä? No hyvin avasit ghostaajan selkärangatonta mielenmaisemaa ja itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää osata valita kumppaninsa. Eikä ainakaan rakastua suin päin, kuin joku kusipää.
Mistä sitten tunnistaa sinunlaisesi tollon, pösilön ja kusipään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffaan naisia noin 30-40 kipaletta vuodessa niin välillä tulee ghostattua ihan väkisinkin jos jostakin tulee sellainen riippakivi. Naisten pitäisi ehkä ymmärtää että mies on jo mennyt eteenpäin elämässään jos hänestä ei mitään enää kuulu.
30-40? Ihan mielenkiinnosta, onko sulla edes tarkoituksena löytää pidempää suhdetta vai treffailetko vain treffailun ilosta?
Olen ollut tinderissä parivuotta ja sieltä saa niin helposti seuraa, että en oikeastaan ainakaan toistaiseksi edes mieti mitään parisuhdetta. Toki valmistaudun siihen keräämällä kokemuspisteitä koska jos olen oikein ymmärtänyt niin naiset tykkäävät jos miehellä on kokemusta. Ehkä joskus 100-150 kokemuspisteen jälkeen voin miettiä jotain vakavempaakin suhdetta.
Nyt on kyllä ylilaudalla vietetty liikaa aikaa elämästä
Niin siis tuossa on kyse seksuaalisesta hyväksikäytöstä, jos sinulle on annttu ymmärtää että kyseessä on suhde, ja sitten panon jälkeen kohdellaan kuin sinua ei olisi olemassakaan. Ja totta kai se tuntuu pahalta, koska on väärin, seksuaalista hyväksikäyttöä
Mutta tosiasiassa se että pääest eroon tuollaisesta ihmisestä on sinun etusi. Tuskin hän on muillakaan osa-alueill mitenkään kovin hyvä tai miellyttävä kumppani, jos harrastaa hyväksikäyttöä
Vierailija kirjoitti:
Eikös sekin satu, jos toinen kertoo ettei halua enää olla tekemisissä?
Noin minäkin mietin. Haluaako joku kuulla esim. "Olet niin ikävystyttävää ja raskasta seuraa, etten jaksa enää" tai "olet niin pelottava, suhteemme on niin outo, että tämä loppuu nyt".
No, ehkä heidän olisi hyvä kuulla se.
Vierailija kirjoitti:
Henkilö, jota pidät ghostaajana, saattaa pitää sinua satunnaisena vastaan tulleena ihmisenä eikä tajua, että sinulle pitäisi erikseen sanoa, ettei ole kiinnostunut juttelemaan enempää.
Itselleni tämä on tullut vastaan niinpäin, että olen kuvitellut suhteelta enemmän ja toinen on pitänyt minua korkeintaan hyvänpäiväntuttuna.
Intiimi kanssakäyminen viittaa yleensä seksiin tai vastaavaan. Ja sitä ei harrasteta hyvänpäiväntuttujen tai kavereiden kanssa siks, että se vaikuttaa vahvasti hormonitoimintaan ja erittää esim. kiintymyshormoneja. Myös taudit ja bakteerit leviävät sekoilemalla
Hyväksikäyttäjiä on "deittimarkkinoilla" paljon. Tämä kannattaa tiedostaa etukäteen ja kalastella tiedot miehen moraalista ennen, kuin edes suostuu treffeille. Jotkut toki paljastavat ne jo biossaan, etsien vain kevytseuraa, puhuen seksuaalisesti, esitellen vartaloaan ati larppaamalla machoa, jne. Kunnollisen profiilin omaavilta asiaa voi tiedustella keskustelussae esim. avioliittonäkemysten kautta. Jos mies ei ole kiinnostunut avioliitosta, hän on seksuaalinen hyväksikäyttäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sekin satu, jos toinen kertoo ettei halua enää olla tekemisissä?
Noin minäkin mietin. Haluaako joku kuulla esim. "Olet niin ikävystyttävää ja raskasta seuraa, etten jaksa enää" tai "olet niin pelottava, suhteemme on niin outo, että tämä loppuu nyt".
No, ehkä heidän olisi hyvä kuulla se.
Miksi ihmeessä on ylipäätään ajautunut "suhteeseen" itselle pelottavan ja oudon ihmisen kanssa? Tutustukaa ihmiset toisiinne ennen kuin alatte uittamaan sukuelimiänne toisissanne. Ei ole normaalia tai tervettä larpata avioparia ilman, että edes tuntee toista. Paneminen ei ole mitään kättelemistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitten tunnistaa sinunlaisesi tollon, pösilön ja kusipään?
Pösilön tunnistaa jutuista. Jos jutut ovat välittmöästi seksuaailsia tai misogynistisiä, mies käyttäytyy välinpitämättömästi tai neuroottisesti (esim. pakkomielle johtaa, kontrolloida), juttelee väkivaltaisista asioista, pelottelee, ym. niin kyseessä on idiootti. Tämän vuoksi sen henkilön kanssa tulee käydä vähintään pari kunnon keskustelua viestitse ja mielellään äänipuhelu tai ääniviestit päälle, jotta pystyy arvioimaan miehen kypsyyttä ja kelpoisuutta suhteeseen naisen kanssa
Valitettavasti suomessa parhaimmisto miehistä on hyvännököistä, mutta käytökseltään silti samalla apinatasolla muiden miesten kanssa. Tunnetaidot ovat huonot, naiselta odotetaan alistuvaisuutta ja miellyttämisenhalua ilman mitään porkkanaa, "seksiä" eli seksuaalista hyväksikäyttöä pidetään parisuhteen kulmakivenä...
Melkeinpä vain itsetuhoinen nainen hakeutuu suomessa parisuhteeseen