Tajuaakohan ihmiset edes, että ghostaaminen voi tuntua todella pahalta?
En nyt tarkoita sellaista tilannetta, että ollaan vasta viestitelty ja maksimissaan kerran tavattu, vaan sellaista, että ollaan tapailtu useampaan kertaan ja oltu ehkä jo intiimissä kanssakäymisessäkin. Itkettää :(
Kommentit (185)
Sen takia tuollaista varmaan tehdäänkin, että se tuntuisi toisesta pahalta. En ainakaan keksi yhtään hyvää syytä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sekin satu, jos toinen kertoo ettei halua enää olla tekemisissä?
Noin minäkin mietin. Haluaako joku kuulla esim. "Olet niin ikävystyttävää ja raskasta seuraa, etten jaksa enää" tai "olet niin pelottava, suhteemme on niin outo, että tämä loppuu nyt".
No, ehkä heidän olisi hyvä kuulla se.
Sattuu vähemmän, kun hommalle tulee selkeä päätös eikä tarvitse pohtia, että onkohan nyt vielä jotain vai ei. Eikä tarvitse olla ilkeä vaan voi sanoa jotain tyyliin "olet hyvä tyyppi, mutta en halua jatkaa tätä suhdetta enää". Sinulla ei taida olla parisuhteista mitään kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Eikös sekin satu, jos toinen kertoo ettei halua enää olla tekemisissä?
Kyllä, mutta se tulee kuitenkin kerralla selväksi. Eikä tarvitse ihmetellä, onko jotain sattunut, ottaako vielä yhteyttä jne . Toki tämä tietenkin selviää ajan kanssa, mutta säästyy siinä nyt jonkinlaisen ajan ihmettelyltä .
Vierailija kirjoitti:
Sen takia tuollaista varmaan tehdäänkin, että se tuntuisi toisesta pahalta. En ainakaan keksi yhtään hyvää syytä muuten.
Ghoustaaja sietää yleensä toisen epämiellyttäviä piirteitä viimeiseen asti kunnes sietokyky ylittyy ja tulee fiilis, että en kestä enää sekuntiakaan tuota tyyppiä ja silloin tapahtuu se ghoustaaminen.
Tottakai tajuaa. Juuri sen takiahan ne ghostaakin! Sadismin (kusipäisen persoonallisuuden yksi monista ilmenemismuidoista).
Minut on ghostannut ihan naispuolinen ystäväkin. Tai ainakin luulin häntä ystäväksi. Sitähän hän ei lopulta ollutkaan. Ja oltiin tunnettu vuosia. Että ihmiset kyllä osaavat olla julmia.
Vierailija kirjoitti:
Minut on ghostannut ihan naispuolinen ystäväkin. Tai ainakin luulin häntä ystäväksi. Sitähän hän ei lopulta ollutkaan. Ja oltiin tunnettu vuosia. Että ihmiset kyllä osaavat olla julmia.
Mä oon ghostannut naispuoleisia ystäviä, koska yhdellä oli tapana heti alkaa parittamaan minua jollekin, yksi paljastui vakoojaksi, yksi haluaa hyötyä vain minusta, yksi valehtelee koko ajan, yhdelle ei saa puhua kuin pehmoisia, yksi luulee, että olen ihastunut häneen jne.
Vierailija kirjoitti:
Tähän sopii totuttautua. Ilmiö ei ole ainakaan vähenemään päin. Aina voi antaa samalla asenteella takaisin täyslaidallisen. Hyvää ja lämminsydämistä Joulua (niin kuuluu näihin aikoihin hyviin tapoihin toivottaa).
Yhdelle kaverilleni tämä on käynyt todella julmalla tavalla kahdesti. Mies pakkasi kamansa ja muutti pois aivan varoittamatta sillä aikaa, kun kaveri oli heidän pienen vauvansa kanssa muutaman päivän isovanhemmilla. Kun seuraavan kerran kaveri uskalsi alkaa tapailla ja seurustella, niin sekin mies noin puolen vuoden päästä vain yhtäkkiä lakkasi vastaamasta yhteydenottoihin ja katosi.
Todella julmaa silloin kun oikeasti ollaan jo jollakin tavalla suhteessa. Tietysti lähteä saa milloin tahansa, mutta tervepäinen ihminen lähettää edes jonkinlaisen selitysviestin, vaikkei haluaisikaan enää tavata tai jutella asiasta.
Tuo on julmaa, vastuuta ei näköjään ole lainkaan. En oikeasti ymmärrä tällaista.
Ei naisia kiinnosta pätkääkään muiden tunteet. Kovasti ollaan kavereita ja ghostataan. Kosta, jos siihen tulee tilaisuus.
Ei tunnu kiinnostavan miehiäkään.
Ulkomainen sana joka taipuu suomenkielen säännöillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö itse, kuinka pahalta tuntuu, kun deittikumppani paljastuu sen tason sekopääksi, että turvallisin keino päästä eroonon ghostata?
Minä en ole sekopää, mutta ymmärrän kyllä, että joissain tapauksissa tuo voi olla paras tapa toimia. Omassa tapauksessani vaan yksinkertaisesti julmaa.
Ap
Deittikumppanillasi voi olla aiempia kokemuksia sekopäistä, turha siis tuomita.
Eli ihmisiä on oikeus kohdella huonosti, kun joku on joskus ollut sekopää?
Ap
Minä olen kyllä samaa mieltä, että jos epäilisi jonkun olevan vaikkapa vaarallinen, tai ihan siksikin että on kokemuksia hankalista psykopaatti tms ihmisistä, niin on ymmärrettävää että tiet erkanee mahdollisimman vähällä puheella. On aika pientä loppuviimein jos jonkun lyhyen aikaa tuntemansa ihmisen kanssa tiet erkanee rauhallisissa merkeissä sanatta, vaikka sitten ghostaamalla. Ja jos ghostaaminen on pahinta mitä sinulle on tapahtunut, niin vähällä vielä olet ehtinyt pääsemään, eihän se nyt terveyttä uhkaa, pahempaakin voi tapahtua ihmisen elämssä. Ikävää toki. Millä saat lievennettyä huonoa oloa, googleta kiintymyssuhde, hylätyksi tulemisen pelko, käsittele tunteitasi, käsittele sitä miksi ghostaaminen tuntuu pahalta. Mutta turha syytellä ihmisiä jotka ghostaavat, eihän se sinua auta, ja heillä on jotkin omat syynsä, hyvät tai huonot. Voit vaikuttaa nyt kuitenkin itseesi, joten helpota oloasi tutustumalla noihin aiheisiin, ja toivon mukaan pian olosi tuosta helpottuu.
Päästä irti, mene eteenpäin. Löydät parempaa.
Kaikkea voi ihmetellä, sitäkin miksi narsistit toimivat kuin narsistit ja psykopaatit toimivat kuin psykopaatit ja niin edelleen, tai ghostaajat ghostaavat. Kaikkea voi ihmetellä ja päivitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ghostannut naispuoleisia ystäviä, koska yhdellä oli tapana heti alkaa parittamaan minua jollekin, yksi paljastui vakoojaksi, yksi haluaa hyötyä vain minusta, yksi valehtelee koko ajan, yhdelle ei saa puhua kuin pehmoisia, yksi luulee, että olen ihastunut häneen jne.
Näillä pieleen menneillä ystävyyssuhteilla taitaa olla yksi yhteinen nimittäjä. Peiliin katsomisen paikka?
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole kokenut esimerkiksi sitä, että joku tulee ihan oikeasti vaaralliseksi, ja voi vain toivoa, että saisi olla rauhassa, turvassa ja hengissä. Yksi syy ghostaamiseen. On niitä muitakin.
Ei se varmasti sen paremmalta olisi tuntunut vaikka olisi päin naamaa sanonut että kuules tämä taisi olla nyt tässä. Oikeastaan se voi ollä vielä pahempi ja ghostaaminen pehmeämpää.
Yleisin syy ghoustaukselle deittimailmassa lienee uuden paremman kumppaniehdokkaan löytyminen. Silloin on pakko estää heti vanha hoito, ettei puhelin ala piippaamaan juuri kun on treffeillä uuden kumppaniehdokkaan kanssa. Se suhde voi mennä pilalle sen takia.