Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyskäänne 4-vuotiaan surmassa: Äiti ja isäpuoli päästettiin vapaaksi

Vierailija
14.02.2024 |

Isäpuoli aiheutti pienelle pojalle vakavat palovammat.
https://iltalehti.fi/kotimaa/a/efa3c840-8300-4a1d-844a-a04cf3ff6631

Kommentit (460)

Vierailija
121/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteidenkäyttäjiltä lapset huostaan, eikä palautusta takaisin.

Vierailija
122/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa se ehkäisy! Se on helpompi vaihtoehto kuin lapsen kylmääminen sitten taaperoiässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin toimimalla ei saada muutosta sosiaalialan lastensuojeluun. Tavallaan lakaistaan tapaus maton alle. Ei aiheuta toimenpiteitä.

Vierailija
124/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Mitä lie pienen paikkakunnan suhmurointia tämäkin. 

Vierailija
125/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no eipä niillä ole enää toista lasta pahoinpideltäväksi. Vapaana ollessaan maksavat itse elämänsä ja joutuvat sitten istumaan mahdollisimman pitkään versus tämä aika, joka menee oikeudenkäynnin alkamiseen ja tuomion julistamiseen: sen kun olisivast istuneet lukkojen takana, niin yhteiskunta maksaa kalliisti ja kaikki päivät sitten vähennetään tuomiosta. Sekö olisi ollut parempi?

Eivät maksa itse elämäänsä. Kyllä me veromaksajat kiltisti elätetään kaikki tällaiset narkkipaskat!

Vierailija
126/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti koko lähisuku lapsen äidin puolelta sekoja. Kuinka mummo ei ole huomannut kaltoinkohtelua ja sairasta elämää? Itse mummona kyllä helvetti veisin lapsenlapseni enkä puolustaisi edes lastani.

Vierailija
127/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa itkeä miten lasun voimavarat on tiukat samalla kun esim. nepsy-lapsia otetaan aivan liikaa huostaan vaikka näillä ei ole ulkoista uhkaa perheessään. Lastensuojelun prioriteetit (eli lastensuojelulain sisältö) pitäisi laittaa uusiksi ja nostaa ykköskategoriaan lapset, jotka ovat ulkoisen uhan alaisina.

Vasta toissijaisena on oltava tämä laajeneva, pahoinvoiva mieliala-, nepsy-, yms. haasteita omaava joukko. Heidän pitäisi olla aivan muiden kuin lastensuojelulain mukaisten aktiivisten tukitoimien kohteena. Lastensuojelulain ala nähdään liian leveästi yhteiskunnassa ja sen tuloksena työntekijöiden pöydät täyttyvät, tapahtuu järjestelmän ylikuormitus ja graavejakin tapauksia hautautuu massan alle.

Tarvitaan siis peruspalvelujen vahvistamista niin ettei lastensuojelu erityispalveluna tukkeudu. 

No tämä! Minun lastensuojelun asiakkaana olleen nuoren aikuisen nepsy-sisarukseni kaikki palvelut (mm. tukihenkilön tapaamiset) katkeavat tänä vuonna kiitos hallituksen. Ensin systeemin läpi runnottu (paikat jpnne nepsy-nuoria laitetaan eivät tosiaan ole kovin kivoja) ja sitten tämä lopussa kiitoksena. Ei voi ymmärtää.

Vierailija
128/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirtee molemmat. Tässä palstalla on kaikki sallittua. 

Vierailija
129/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti koko lähisuku lapsen äidin puolelta sekoja. Kuinka mummo ei ole huomannut kaltoinkohtelua ja sairasta elämää? Itse mummona kyllä helvetti veisin lapsenlapseni enkä puolustaisi edes lastani.

Eikös joku siellä vielä lähihoitajakin väitetysti ole

Vierailija
130/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hold your horses. Eivät nuo pitkään kulje vapaina. Oikeudenkäynti on ensi kuussa, ja siellä kyllä läväytetään linnatuomiot. Saattaa toki olla, että juttu menee vielä hovioikeuteen, mutta linnaa tulee sieltäkin. Ei noita tekijöitä ole vapautettu syytteistä vaan päästetty vapauteen odottamaan oikeudenkäyntiä, mikä toki on aika outo juttu. 

Oikeudenkäynti on parhaillaan käynnissä. Nuo on laskettu vapaalle jalalle odottamaan tuomiota, mikä tulee n. kuukauden päästä.

Toivottavasti habastian ja riisa vetävät överit sitä ennen. Vain sillä tavalla yhteiskunta voi varmistaa, etteivät nuo enää ikinä lisäänny.

Vierailija
131/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hold your horses. Eivät nuo pitkään kulje vapaina. Oikeudenkäynti on ensi kuussa, ja siellä kyllä läväytetään linnatuomiot. Saattaa toki olla, että juttu menee vielä hovioikeuteen, mutta linnaa tulee sieltäkin. Ei noita tekijöitä ole vapautettu syytteistä vaan päästetty vapauteen odottamaan oikeudenkäyntiä, mikä toki on aika outo juttu. 

Luitko jutun? Syytteet lieveni johonkin kuolemantuottamukseen.

Outoa. Siinähän lääkärin lausunnossa oli, että pikkulapsella sisäelimetkin hajalla. Oliko suolesta tuli verta tms. Johtopäätös: väkivaltaa käytetty.

En päästäisi vapaaksi kun oli todettu syytteessä väkivaltainen huumekauppias ja käyttäjäkin. Oikeuslaitos aivan pihalla .

Vierailija
132/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS OIKEESTI SUOMESSA SAA TAPPAA LAPSIA KUN VETÄÄ KALJAA JA HUUMEITA?!

NYT ALEXANDER STUBBIDOS JA KUMPPANIT VALOJA PÄÄLLE TAI LENNÄTTE KAIKKI EDUSKUNTATALON IKKUNOIDEN LÄPI SAATANAN NIMEEN!!

Vierailija
133/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsivät vapaalle jalalle odottamaan tuomiota.

Jos pääsevät 2 vuoden ehdonalaisella, niin minä muutan helvettiin tästä maasta, joka mitä ilmeisimmin on rintama-aluetta 10 vuoden sisällä.

Vierailija
134/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kohta tämä ruusu väsää uuden lapsen.Toivottavasti sitten toimitaan heti. (Mitä epäilen)

Se ei kuulu sinulle pätkääkään kuinka monta lasta vielä tekee. Eikä kuulu kenellekään muullekaan.

Kyllä se vähän kuuluu. Veronmaksajathan näiden wt-mammojen sijoitettujen lasten elämisen maksaa. Ellei sitten wt-iskä ehdi nitistää lasta sitä ennen.

Ei se nyt vaan kuulu. Kaikilla on Suomessa oikeus tehdä niin monta lasta kuin haluaa. 

Ei pitäisi olla. Oman lapsensa murhaan/tappoon/kuolemaan johtaneeseen vakavaan laiminlyöntiin/jatkuviin pahoinpitelyihin/seks.hyväksikäyttöön syyllistyneet pitäisi pakkosteriloida oikeuden määräyksellä. Sirpa Laamanenkin oli raskaana omassa murhaoikeudenkäynnissään. Miettikääpä pari  kertaa mikä taakka sillekin lapselle on painettu hartioille jo ennen syntymää.

Vierailija
135/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsivät vapaalle jalalle odottamaan tuomiota.

Jos pääsevät 2 vuoden ehdonalaisella, niin minä muutan helvettiin tästä maasta, joka mitä ilmeisimmin on rintama-aluetta 10 vuoden sisällä.

Samoin. Muutan maasta. On muistakin syitä jo riittävästi. Tämä alkaa riittää. Oikeuslaitokselta puuttuu se tärkein: oikeustaju!

Vierailija
136/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudalla oli nimet ja kuvat.

Valtamediaan esille. Ei sieltä Ylilaudalta niitä valtaosa ihmisistä lähde kaivelemaan.

Nimet esille, kuvat esille, Pilit esille, pillut esille ja perseet esille ja ruoskalla verille.

Vierailija
137/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aktuaalista vittua minä just luin?

Mikä tässä maassa on oikein vialla?

Vierailija
138/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän vielä sanoi ettei usko että äiti olisi mitään tehnyt. Pistää niin vihaksi tuollaiset "ei mun oma lapsi kyllä kellekkään mitään pahaa voi tehdä" ja lässyn mussun. Mä niin toivon että kohta luetaan lööppi siitä miten molemmilta "vanhemmilta" piesty henki pois. Jos on kerta lapselle tehnyt mitä nyt kävi, ei ole aikuisella mitään oikeutta elää. 

Vierailija
139/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän uskaltavat kulkea kaduilla...

Aivan hyvin!

Eivät suomalaiset tee mitään, kunhan purnaavat somessa ja puristavat nyrkkiä taskussa.

Vierailija
140/460 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi nyt epäselväksi, millaiset jäljet höyrymopilla polttamisesta tulee. Testasiko poliisi tätä missään? Lämpötilan testasivat, että kuumaa tulee, mutta ne jäljet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi