Yllätyskäänne 4-vuotiaan surmassa: Äiti ja isäpuoli päästettiin vapaaksi
Isäpuoli aiheutti pienelle pojalle vakavat palovammat.
https://iltalehti.fi/kotimaa/a/efa3c840-8300-4a1d-844a-a04cf3ff6631
Kommentit (460)
Mikä vaivaa Pohjois-Karjalan käräjäoikeudet tuomareita? Mikä vaivaa Suomen oikeuslaitosta? Tämä on järkyttävää ja häpeällistä. Suomalaisista oikeusjutuista pitäisi levittää sanaa ulkomaiseen mediaan. Tämä on kuin Venäjällä tai muussa pahasti korruptoituneessa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Näin toimimalla ei saada muutosta sosiaalialan lastensuojeluun. Tavallaan lakaistaan tapaus maton alle. Ei aiheuta toimenpiteitä.
Sinulla ei taida olla minkäänlaista käsitystä lastensuojelun henkilökuntapulasta, niin avo- kuin sijoituspuolellakaan. Ei ole saatavissa koulutettua väkeä. Tilannetta laistosten osalta heikensi monin paikoin Marinin sosialistihallituksen populistinen vanhustenhoidon hoitajamitoitus. Kuten jokainen tietää, missään ei ole innokkaita hoitsuja odottamassa duuniin pääsyä, joten monet kunnat vetivät sitten hoitajia muista laitoksista ja toiminnoista ml lastensuojelu.
Kun tilanne on tämä, tuntuu todella väärältä, että entinen kansanedustaja ja ministeri Tanja Karpela veti eduskunnasta pudottuaan vuosikausia korvausta eduskunnasta, vaikka olisi sosionomina voinut työllistyä suitsait.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin toimimalla ei saada muutosta sosiaalialan lastensuojeluun. Tavallaan lakaistaan tapaus maton alle. Ei aiheuta toimenpiteitä.
Sinulla ei taida olla minkäänlaista käsitystä lastensuojelun henkilökuntapulasta, niin avo- kuin sijoituspuolellakaan. Ei ole saatavissa koulutettua väkeä. Tilannetta laistosten osalta heikensi monin paikoin Marinin sosialistihallituksen populistinen vanhustenhoidon hoitajamitoitus. Kuten jokainen tietää, missään ei ole innokkaita hoitsuja odottamassa duuniin pääsyä, joten monet kunnat vetivät sitten hoitajia muista laitoksista ja toiminnoista ml lastensuojelu.
Kun tilanne on tämä, tuntuu todella väärältä, että entinen kansanedustaja ja ministeri Tanja Karpela veti eduskunnasta pudottuaan vuosikausia korvausta eduskunnasta, vaikka olisi sosionomina voinut työllistyä suitsait.
Mätää on toimintatavoissa, ei pelkästään resursseissa. Kyllä riittää tarpeettomaan toimintaan aikaa ja resursseja ja näitä kaikkein pahimpia pääsee tapahtumaan kun touhutaan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Ja muutaman vuoden päästä tolla naissaastalla on jo uusi lapsi....
Ja miehenä kamaa vetävä karjalalippis, leijonapaidalla, kaljulla ja tennispallot kainaloissa ja tatuointeina Fuck Da Police!
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä nyt ole Itä-Suomen käräjäoikeus, joka on ennenkin kunnostautunut erikoisten tuomioiden kanssa ja joita hovioikeus on sitten joutunut korjailemaan? Syyttäjä valittaa liian lievästä tuomiosta varmasti. Täytyy sit toivoa, että tekijät saavat tuomion tekonsa mukaan.
Kyllä. Olen jo yli parikymmentä vuotta hämmästellyt Itä-Suomen oikeuslaitosten päätöksiä. Tappajat ja psykopaatit kulkee vapaana ja vetää kamaa ja viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt niin vaikea virka käyttää tervetttä järkeä ilman "vaativaa ja pitkää" koulutusta? Ei tuommosia edes ennen ollut kun lapset eli vapaana maaseuduilla eikä kukaan oireillut. EIkä oireilleet vanhemmatkaan kun ei ollut viinaa ja huumeita.
Tuomarit varmaan tyytyväisiä tämän päivän päätöksiinsä. Voivat onnitella itseään hyvin tehdystä työstä ja hyvillä mielin illalla pää tyynyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no eipä niillä ole enää toista lasta pahoinpideltäväksi. Vapaana ollessaan maksavat itse elämänsä ja joutuvat sitten istumaan mahdollisimman pitkään versus tämä aika, joka menee oikeudenkäynnin alkamiseen ja tuomion julistamiseen: sen kun olisivast istuneet lukkojen takana, niin yhteiskunta maksaa kalliisti ja kaikki päivät sitten vähennetään tuomiosta. Sekö olisi ollut parempi?
Eivät maksa itse elämäänsä. Kyllä me veromaksajat kiltisti elätetään kaikki tällaiset narkkipaskat!
eiköhän ne ihan itse maksa elämänsä. Ihan itse käyvät kaupassa ja ihan itse asioivat nettipankissa. Mitään väliä ole sillä onko se raha tullut yhteiskunnalta via ei. Ja halvemmaksi tulee tällä reseptillä kuin laitettaisiin ne vankilaan ja yhteiskunta maksaisi sitte
Tiedoksesi: tuet ovat muiden maksamia veroja. Samaan tapaan kuin vankilan palvelut. Mutta vankilassa eivät pääse polttamaan lapsia kuol iaaksi tai myymään huu meita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole typerä. Päiväkoti soitti, koska lapsella oli iso mustelma. Edes päiväkkoti ei väittänyt, että se olisi ollut pahoinpitelyn tulosta, vaan totesi, että ko pojalle sattuu ja tapahtuu ja voi olla siitäkin johtuva mustelma. Soittivat vaan, koska tiesivät perheen olevan lasu-tapaus. Ymmärrätkö siis,että kyse oli ikäänkuin lasun toimintaa täudentävästä toimesta.
Lasu kävi perheessä edelleenkin 1 kertaa viikossa. Lastensuojelun toimia ei olllut lopetettu, vaan ainoastaan kevennetty. Yhteiskunta ei voi lähettää joka kotiin omaa vahtia ekä myöskään sijoittaa jokaikista lasta ilman lakiin perustuvia syitä.
Mikä toleranssi pitää ammattilaisella olla, jos ei tuollaisista narkeista näe että sinne ei lasta viedä! Valitettavasti toleranssin kehittyminen on hyvin tyypillistä kyseisessä työssä. Itsekin silmät suurina (toisen alan ammattilaisena, moniammatillisessa työssä) kuunnellut joskus lasu-ammattilasten keskusteluja.
Tällaisen seurauksena on ihan hyvä idea palauttaa lapsi sijoituksesta paikkaan, jossa "isäpuolella" on taustallaan huumeiden käyttöä ja virkamiehen väkivaltaista vastustamista ja yhteistyöhaluttomuutta lasu-ammattilaisten kanssa.
Ja kerta viikossa kotikäynti on keskarin näyttämistä lapselle, jos sinne kotiin ei mennä yllättäen. Kuka tahansa pystyy kyllä petaamaan petin ja siistimään enimmät, kun tietää että virkailijat on tulossa tietyllä kellonlyömällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä nyt ole Itä-Suomen käräjäoikeus, joka on ennenkin kunnostautunut erikoisten tuomioiden kanssa ja joita hovioikeus on sitten joutunut korjailemaan? Syyttäjä valittaa liian lievästä tuomiosta varmasti. Täytyy sit toivoa, että tekijät saavat tuomion tekonsa mukaan.
Kyllä. Olen jo yli parikymmentä vuotta hämmästellyt Itä-Suomen oikeuslaitosten päätöksiä. Tappajat ja psykopaatit kulkee vapaana ja vetää kamaa ja viinaa.
Juuri näin! Onkohan sijainnilla vaikutusta eli kirjaimellisesti vaikutusta idästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jäi nyt epäselväksi, millaiset jäljet höyrymopilla polttamisesta tulee. Testasiko poliisi tätä missään? Lämpötilan testasivat, että kuumaa tulee, mutta ne jäljet...
No sinun kannattaa testata sitä itseesi. Mene mahallesi je vedä housut kinttuun ja lihava läskivaimosi painelee höyrymopilla sinua perseeseen puoli tuntia. Sitten se voi vielä kusta niihin haavoihin ja leikata sinulta munat irti.
Sinun kaltaisten ihmisten vuoksi tässä maailmassa on niin paljon pahuutta. Tuo edellä oleva kysymys oli aivan asiallinen johon olisi voinut vastata myös asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no eipä niillä ole enää toista lasta pahoinpideltäväksi. Vapaana ollessaan maksavat itse elämänsä ja joutuvat sitten istumaan mahdollisimman pitkään versus tämä aika, joka menee oikeudenkäynnin alkamiseen ja tuomion julistamiseen: sen kun olisivast istuneet lukkojen takana, niin yhteiskunta maksaa kalliisti ja kaikki päivät sitten vähennetään tuomiosta. Sekö olisi ollut parempi?
Eivät maksa itse elämäänsä. Kyllä me veromaksajat kiltisti elätetään kaikki tällaiset narkkipaskat!
eiköhän ne ihan itse maksa elämänsä. Ihan itse käyvät kaupassa ja ihan itse asioivat nettipankissa. Mitään väliä ole sillä onko se raha tullut yhteiskunnalta via ei. Ja halvemmaksi tulee tällä reseptillä kuin laitettaisiin ne vankilaan ja yhteiskunta maksaisi sitte
Minulla herää valtavan suuri kysymys että mikä yhdessa vangissa maksaa 225€ päivässä kun ei työtön omassa kämpässäkään istuskeleva lainkuuliannen suomalainenkaan maksa kuin 800€ kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutinen: vanhustenhoitajat ei työskentele lastensuojelussa. Vanhustenhoito ja lastensuojelu on täysin eri asiat. Lastensuojelussa on pulaa sosiaalityöntekijöistä, ei hoitajista.
Oikeistohallitus leikkaa yli miljardin sotesta, joten siinä joutuu niin vanhukset kuin lastensuojelu pärjäämään vähemmillä palveluilla vastaisuudessa.
Eikö tuo narkki saa huumeista mitään tuomiota
Eihän tuo pieni lapsi ollut hänelle kun suuri riesa
Tästä hommasta pitäisi nyt kertakaikkisesti ottaa opiksi ja kaivella sääntöjä ja lakeja ihan perustasolta asti. Kenellä olisi tulevaisuudessa oikeus lapsentekoon? Tähän ihmisen perusoikeueen on saatava koskea ja sen on muututtava tulevaisuudessa. Lapset kärsivät ja yhteiskunnalle tulee kalliiksi tälläiset vanhemmuuteen kykenemättömät ihmiset. Näihin ei saa enää kulua yhtään yhteiskunnan varoja!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te elätte ihan saatananmoisessa kuplassa. Ette tajua miten paljon ja miten rajuja lasu-ilmoituksia tulee jatkuvasti. En yhtään ihmettele miksi sossu reagoi tämän lapsen ilmoitukseen viiveellä. Hoidettavana oli samaan aikaan paljon pahempia ilmoituksia ja akuutteja asiakaskeissejä.Lasua arvostelee ne, joilla ei ole minkäänlaista todellista käsitystä mitä tässä maassa oikeasti tapahtuu koko ajan ja minkälaisten asioiden kanssa lasussa tehdään töitä päivittäin. Monia, monia henkiä on pelastettu ja pelastetaan joka helvetin päivä. Yksikin kuolema tai vammautuminen on liikaa ja tällaiset tapaukset ajaa työntekijän usein täysin työkyvyttömäksi. Siinä ei auta edes se, että tietää samaan aikaan pelastaneensa jonkun toisen/joidenkin toisten hengen.
En tiedä miten paljon tästäketjusta on viestejä poistettu, mutta oikeusjärjestelmää tässä arvostellaan. Hengiltä lapsen kiduttaneet vapaalla. Sairasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eiköhän ne ihan itse maksa elämänsä. Ihan itse käyvät kaupassa ja ihan itse asioivat nettipankissa. Mitään väliä ole sillä onko se raha tullut yhteiskunnalta via ei. Ja halvemmaksi tulee tällä reseptillä kuin lait
Jos työtöntä vahdittaisiin 24/7 palkatun henkilökunnan voimin, päästäisiin toki samalle kustannustasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jäi nyt epäselväksi, millaiset jäljet höyrymopilla polttamisesta tulee. Testasiko poliisi tätä missään? Lämpötilan testasivat, että kuumaa tulee, mutta ne jäljet...
No sinun kannattaa testata sitä itseesi. Mene mahallesi je vedä housut kinttuun ja lihava läskivaimosi painelee höyrymopilla sinua perseeseen puoli tuntia. Sitten se voi vielä kusta niihin haavoihin ja leikata sinulta munat irti.
Häivy pelle täältä. Täällä on ihan asiallinen keskustelu, ei tarvita sun sonnanlevitystä!
Laita sontaa senhuorassisälle. Höyrymopista tulee ulos 100 asteista höyryä vitunvammainenapina.
Testasivat poliisit toisiaan ja kuumaa höyryä tuli että päätteleppäs siitä millaiset jäljet...
Oletko idiootti vai mikä ?