Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voin henkisesti huonosti surmatun 4-vuotiaan vuoksi

Vierailija
14.02.2024 |

Tämä tapaus menee pahasti ihon alle. En ole voinut välttyä uutisotsikoilta. Uusimpia juttuja en enää lue, mutta valitettavasti osui silmiin mm.tekotapa. Sattuu. Itkettää. Tapaus tulee ajatuksiin vähän väliä. Vääryys on niin suuri. En oikein tiedä, miten pääsisin tunteesta yli. En ole varsinaisesti uskovainen, mutta olen rukoillut. Kynttilän sytytin pientä ajatellen. 😥😭💔

Kommentit (522)

Vierailija
161/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😭 eikö tämä tarkoita että nauraa vedet silmissä

Vierailija
162/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko väärässä ketjussa, tapausta olen itsekin miettinyt. Poikaa se ei enää auta mutta miksi kukaan ei puuttunut hänen asioihin aikaisemmin? Pienikokoisuus, poikkeava käytös, mustelmat, epämääräiset vanhemmat, eikö kukaan reagoinut vahvemmin vaikka lapsi oli hoidossa ja kävi varmaan neuvolassakin? Jotain tehtiin mutta ei läheskään tarpeeksi. Sitten vielä nämä ameeban aivot omaavat sukulaiset, yrittävät selittää oikeudessa äidin normaaliksi ja äidin ja lapsen välit lämpimiksi, voi tsiisus! Isoäitikin uskoo että väkivaltainen narkki voi muuttua noin vain. Pahinta lapsen kuoleman jälkeen on se että nämä asianosaiset eivät tunnu edes häpeävän tai katuvan tekoaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En oikein tiedä miten pääsisin tunteesta yli."

Kuukauden päästä et enää edes muista koko juttua ja teet aloituksen jostain muusta kauheudesta

Vierailija
164/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaan pitää huolta siitä ettei kyynisty ja yleisesti ottaen tuollaiseen ahdistukseen auttaa se että itse _toimii_ hyvää tekien. Järjestöillä (esim. SPR) on jatkuva tarve vapaaehtoisille. Sinne mukaan auttamaan (voit valita esim. että haluat nimenomaan auttaa lapsia/nuoria.) Ei pidä jäädä sohvannurkkaan surkuttelemaan kun toimiakin voi.

Njää ei jaksa. Haluan vain velloa ja kauhistella vauvapalstalla. Minä tässä tarvitsen itselleni tukea, vertaistukea! 

Ha, jep. Ja hei sytytinhän mä kynttilän pojan muistolle. Olen sentään niin hyvä ja tunteva ihminen. Vähän käyn katsomassa paljonko olen saanut yläpeukkuja mutta ihan vähän vaan.

Äläpä viitsi. 

Viitsi vaan. Tuo kuvaus ap:stä on tämän ankean ketjun valopilkku!

Vierailija
165/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palohaavojen kipu ei mene pois millään sulkutilalla. Päässäs sulla taitaa olla sulkutila.

Kun leijona repii antiloopin palasiksi, se ei todellakaan tunne kipua samalla tavalla kuin empatiaa tunteva katsoja luulee sen kokevan. Nisäkkäiden elimistössä on mekanismit äärihätätiloja varten. 

Ja sitten paljon, paljon kevyemmästä päästä on se, että traumatisoituneet pystyvät usein puhumaan kokemuksistaan ilman tunnereatioa, kuin lukisivat kauppalistaa. Juuri siksi, että aivot erottavat tapahtumahetkellä aivopuoliskot toisistaan, ettei kokemusta joudu kokemaan normaalissa olotilassa.

Naurettava väite. Minulla on ihosairaus, ja iho pahoin tulehtuessaan sattuu aivan sa*tanasti. Hirveää tuskaa olen ihoni vuoksi kokenut, en ole kuollut kuitenkaan, kuten poika. Voin vain kuvitella hirvittävän palovammak

Naurettava väite. Minulla on ihosairaus, ja iho pahoin tulehtuessaan sattuu aivan sa*tanasti. Hirveää tuskaa olen ihoni vuoksi kokenut, en ole kuollut kuitenkaan, kuten poika. Voin vain kuvitella hirvittävän palovammakivun. Synnytyskivun olen kokenut ilman kivunlievitystä, kun puudutus ehti lakata ja sitä ei pitkittyneessä synnytyksessä enää enempää saanut antaa. Ei todellakaan valitettavasti ollut mitään mekanismia, joka olisi poistanut kivun. 

Sinä siis koit väkivaltaa samalla?

Vierailija
166/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Heräsin viideltä ja aloin miettimään tuota kauhua, enkä saanut enää unta. Saa kyllä vihan ja avuttomuuden tunteen pintaan. Tulee mieleen alkaa tukiperheeksi, jos sijoitusperheeksi ryhtyminen vaatisi töistä pois jäämistä...

Mä heräsin viime yönä kolmelta ja valvoin viiteen miettien pienen kohtaloa :(

Vierailija
167/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin työntekijä laittaa sossulle viestin että haluaa keskustella pojan asioista kun pojassa on pahoinpitelyn merkkejä. Miksi työntekijä ei ole hoitanut hommiaan ja soittanut poliisille tai sos.kriisipäivystykseen jolloin kiireellinen huostaanotto oltaisiin voitu tehdä?  Se voidaan tehdä välittömästi.

T:sosionomi 

Vierailija
168/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden päästä et enää edes muista koko juttua ja teet aloituksen jostain muusta kauheudesta

Ainakin se Vilja-Eerikan tapaus on syöpynyt lähtemättömästi useimpien mieleen ja tää keissi on hyvin samankaltainen.

Vierailija
169/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pystyisi alkaa tukiperheeksi tai sijaisperheeksi. Katson lähipiirissä sitä kuinka sijoitettua lasta painostetaan pitämään yllä suhdetta vanhempaansa. Se on yhtä vuoristorataa. Lapsi viihtyy sijaisperheessä, on käytännössä kasvanut siellä. Sieltä revitään "lomalle" biovanhemman luo. Jossain vaiheessa lapsi tottui näihin vierailuihin, kunnes vanhempi vaan häipyi kuvioista lähes vuodeksi. Ja kas, sitten kun kiinnosti taas leikkiä vanhempaa, niin "lasta tuettiin" rakentamaan suhdetta uudestaan. Sairasta tunteilla leikkimistä.

Lapselle on parempi nähdä itse, että vanhempi ei pysty, osaa, jaksa. Hän ei käännä itseensä eikä samaistu vahingossa. Se on lapsen oikeus, ei vanhemman. Lasta voi tukea siinäkin tilanteessa. Auttaa enemmän kuin se, että toivoo lapsen unohtavan. Ei hän unohda, mutta muistikuvat voivat vääristyä. 

Ne jotka on huonoiltakin juuriltaan kokonaan irti vedetty, voivat kipuilla asioiden kanssa enemmän. Niin ainakin olen ymmärränyt, en usko että olis valehdeltu sellaisessa. Ei mulla siis omakohtaista kokemusta ole, en tiedä onko sinulla.

Vierailija
170/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän heräämiset ja voinnit tässä nyt onkin ne tärkeimmät asiat!🤪

Vierailija
171/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nelivuotias ole mikään pieni lapsi, maailmalla on nelivuotiaita joilla on kuukautiset ja jopa kehittyneet rinnat! Maailman nuorin lapsen synnyttänyt oli 5-vuotias

Vierailija
172/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se Vilja-Eerikan tapaus on syöpynyt lähtemättömästi useimpien mieleen ja tää keissi on hyvin samankaltainen.

Kyllä. Samoin Koskelan tapaus. Toiset tyhjäpäät eivät vaan tajua mitä empatia on.

Vierailija
173/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

This process triggers a state of 'freezing', our heart rate and breathing slows down and we may find that we hold our breath. We may feel cold or numb and we might experience a sense of being trapped within our body. Pain killing hormones can also be released into our system to reduce the physical and emotional impact.

https://westmeriacounselling.co.uk/understanding-the-freeze-stress-resp…

Myös dissosiaation käsite on tuttu useimmille.

Vierailija
174/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä siis koit väkivaltaa samalla?"

Tässä oli kysymys kivun kokemisesta. Joku väitti, tai vihjasi, ettei lapsi olisi tuntenut kipua. Vastasin siihen, että varmasti koki. Jos et usko, mene vaikka haastattelemaan palovammapotilaita sairaalaan.

Vierailija
175/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi olla täynnä pahuutta, sellaista mitä ei normaali ja terve ihminen voi ymmärtää. Emme näe mitä toistemme päässä liikkuu. Ihminen voi olla pahin peto myös toiselle ihmiselle.

Voidaanko edes puhua ihmisestä kun inhimillisyys ja empatiakyky puuttuu täysin ? 

Pieni lapsi on täysin riippuvainen vanhemmistaan. Tällaiset monsterit pitäisi tuomita kuolemaan, harmi että meillä se ei ole mahdollista.

Kaikissa meissä on vähän pahuutta. Rikokset ja erityisesti raaat rikokset ovat vain pahuuden ääripää. 

Vierailija
176/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä joensuulaisia täällä selittämässä kuinka tämä oli ihan ok tapaus. Ihme jengiä. Ennaltaehkäisevästi piuhat poikki.

Vierailija
177/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Heräsin viideltä ja aloin miettimään tuota kauhua, enkä saanut enää unta. Saa kyllä vihan ja avuttomuuden tunteen pintaan. Tulee mieleen alkaa tukiperheeksi, jos sijoitusperheeksi ryhtyminen vaatisi töistä pois jäämistä...

Olet mt-ongelmainen, ei sellaiset pääse tukiperheeksi. 

Vierailija
178/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyyyy itkuinen olo vaaan ihan jatkuvasti ja sytytin kynttilän ihanaa punaiseen Iittalan kivi-lyhtyyn yhyyyy😩😫

ap

Äläpä viitsi trollata

Vierailija
179/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko väärässä ketjussa, tapausta olen itsekin miettinyt. Poikaa se ei enää auta mutta miksi kukaan ei puuttunut hänen asioihin aikaisemmin? Pienikokoisuus, poikkeava käytös, mustelmat, epämääräiset vanhemmat, eikö kukaan reagoinut vahvemmin vaikka lapsi oli hoidossa ja kävi varmaan neuvolassakin? Jotain tehtiin mutta ei läheskään tarpeeksi. Sitten vielä nämä ameeban aivot omaavat sukulaiset, yrittävät selittää oikeudessa äidin normaaliksi ja äidin ja lapsen välit lämpimiksi, voi tsiisus! Isoäitikin uskoo että väkivaltainen narkki voi muuttua noin vain. Pahinta lapsen kuoleman jälkeen on se että nämä asianosaiset eivät tunnu edes häpeävän tai katuvan tekoaan :(

Kaikkia ei voi pelastaa. 

Vierailija
180/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa maksetaan ihan per keleesti veroja, eikö oikeasti ole mahdollisuutta saada niistä suurempi osa sosiaalitanttojen käyttöön. Ja miksei lainsäädäntö vastaa tässä paremmin yleistä oikeustajua? Aina uutisissakin sosiaalitoimi painottaa, että biologinen vanhempi on kuitenkin paras huoltaja lapselle. mutta kun ei ole, kertoohan mikä tahansa terve järki, että maailmassa on ja tulee aina olemaan sairaita ihmisiä. Biologinen vanhemmuus ei ole mikään pyhä asia. Huumeet ja huumevanhemmat tulevat vain lisääntymään ja sitä myötä sosiaalitoimi vain kuormittumaan. Nyt pitä äkkiä tehdä joku tärkeä rajaus turvaamaan tulevia lapsia näiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan