Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetteko enää blogeja?

Vierailija
14.02.2024 |

Kaipaan itse muutamia jo kauan sitten lopettaneita blogeja... Harmi kun edes vanhoja postauksia ei pääse lukemaan. Mungolife oli suosikkini!

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paljon ja kirjablogeista saan hyviä vinkkejä. 

Vierailija
142/162 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänä aamuna etsin Karkkipäivän puhdistusöljypostauksen ennen kuin lähdin ostoksille. 

Tykkään kosmetiikka-, ruoka- ja tietyistä lifestyle ja sisustusblogeista. Harmillisen moni on lopettanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi nuoruusajan novelli jonka olen kirjoittanut blogiin. Mutta en tiedä uskaltaisinko julkaista sitä kaikkien nähtäville...Kirjoitusvirheitä saattaa olla paljon ja tarinakaan ei mikään hirveän erikoinen ole. Toisaalta jos ottaisi kommentoinnin pois niin ehkä sitten.

Vierailija
144/162 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänä aamuna etsin Karkkipäivän puhdistusöljypostauksen ennen kuin lähdin ostoksille. 

Tykkään kosmetiikka-, ruoka- ja tietyistä lifestyle ja sisustusblogeista. Harmillisen moni on lopettanut. 

Tulee haettua blogeista arvioita tuotteista ennen ostoa! Yleensä hyvin listattu huonojakin kokemuksia

Vierailija
145/162 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen tilaisuus mainostaa blogiaan! :D täällä olisi monta lukijaa tarjolla

Valitettavasti en kyllä uskaltaisi mainostaa täällä jos blogin perustaisin. Harmillista, sillä varmasti olisi paljon hyviä lukijoita täällä, mutta kun seassa on niin häiriintyneitä yksilöitä että huh huh.

Se vainoamisesta tuomittu palstalainenkin (Henna?) fiksoitui johonkin henkilöön ihan vain siksi kun näki sen taustalla linnanjuhlissa. Tietysti joku satunnainen hullu voi löytää blogisi vaikka mitä kautta, mutta tällä palstalla kyllä suorastaan kerjää verta nenästään.

Vierailija
146/162 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen tilaisuus mainostaa blogiaan! :D täällä olisi monta lukijaa tarjolla

Valitettavasti en kyllä uskaltaisi mainostaa täällä jos blogin perustaisin. Harmillista, sillä varmasti olisi paljon hyviä lukijoita täällä, mutta kun seassa on niin häiriintyneitä yksilöitä että huh huh.

Se vainoamisesta tuomittu palstalainenkin (Henna?) fiksoitui johonkin henkilöön ihan vain siksi kun näki sen taustalla linnanjuhlissa. Tietysti joku satunnainen hullu voi löytää blogisi vaikka mitä kautta, mutta tällä palstalla kyllä suorastaan kerjää verta nenästään.

Totta, isoon joukkoon mahtuu niitä erikoisempiakin tapauksia.. en oo kuullukkaa tuosta, hyi olkoon mitä ihmettä!!

Vierailija
147/162 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppaus

Vierailija
148/162 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, isoon joukkoon mahtuu niitä erikoisempiakin tapauksia.. en oo kuullukkaa tuosta, hyi olkoon mitä ihmettä!!

Minulla oli blogi vuosia ja aloin kiinnittämään huomiota yhteen vakikommentoijaan. Harrastin paljon metsässä liikkumista ja tietysti kuvia otin maisemista. Olin omalla naamallani blogissa. En koskaan maininnut paikkakuntaa. Mutta tämän yhden kommentit alkoivat olla outoja. Aluksi ihan viatonta. Kommentoi että "tutut maisemat" Sitten alkoi kehumaan ulkonäköä. Jossain vaiheessa laittoi kommenttia että "mentiin melkein samaa reittiä "

Tuon vuoksi vähensin kuvien jakamista. Sitten olin yksi päivä taas kävelyllä ja näin oudon hiipparin reitin päädyssä missä yleensä en aiemmin ihmisiä ollut tavannut. Käännyin kannoillani ja lähdin kotiin. Blogissa oli kommenttia että "miksi et tullut moikkaamaan"

Pistin blogin salaiseksi ja tuli hyvään saumaan muutto.

Pari vuotta myöhemmin Facebookiin tuli yksityisviestiä että "Hei, kirjoitatko enää blogia? Sitä oli kiva lukea"

Oli tunnistanut minut taas netistä. Enää en ole missään someissa.

Vierailija
149/162 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä kiinnosta 

Vierailija
150/162 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli blogi vuosia ja aloin kiinnittämään h

Sairasta seurata tuollleen :(( tosi ahdistavaa..

Vierailija
151/162 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli blogi vuosia ja aloin kiinnittämään h

Sama kävi kaverilleni. Hän piti teininä päivän asuista blogia. Joku setämies tuli kerran soittamaan ovikelloa. Onneksi hänen isänsä avasi silloin oven.

Vierailija
152/162 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogit.fi -sivustolla on paljon viikottain päivittyviä blogeja. Eniten tulee luettua lifestyle-kategorian blogeja. 

Vierailija
153/162 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin pitää blogia alkuvuodesta, mutta mainostuksesta huolimatta kävijämäärä pientä ja satunnaista, kommentteja pyöreä 0.

Niin alkaa siinä vähän innostus laantua.

Vierailija
154/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloin pitää blogia alkuvuodesta, mutta mainostuksesta huolimatta kävijämäärä pientä ja satunnaista, kommentteja pyöreä 0.

Niin alkaa siinä vähän innostus laantua.

Minulla kesti kuukausia ennen kuin sain ensimmäisen kommentin. Nyt blogi on ollut pystyssä noin 11 vuotta ja kommentteja tulee välillä edelleen. Sellaisen vinkin annan, että kun se ensimmäinen kommentti tulee, vastaa siihen heti. Se tekee vakiokommentoijia ja lukijoita. Blogin markkinointi ei tunnu enää onnistuvan sillä perinteisellä metodilla - että heität pari linkkiä sinne sun tänne nettiin. Minusta paras markkinointitapa on se, että blogi on niin hyvä, että lukija hoitaa mainostuksen puolestasi somessa ystävilleen tai työkavereilleen esimerkiksi.

Olen myös pitänyt blogia ennen vuotta 2010 ja silloin oli todella helppoa saada lukijoita ja kommentteja, kun somea ei ollut samassa määrin, eikä sosiaalista mediaa.

Nykyinen blogini on auki vuodesta 2014 ja jossain siinä 2019 näen kulutushuipun kävijämäärissä, sen jälkeen on lähtenyt laskusuuntaan. Netissä löytyy muitakin bloggaajia, jotka kertovat omien blogiensa menneen lukuaktiivisuudessa alaspäin. Syyksi epäillään sosiaalista mediaa, podcasteja, sitäkin ettei ihmiset enää jaksa keskittyä Tiktok-lyhytvideoiden aikakaudella. Se ei siltikään poista sitä tosiasiaa, että blogeille on tarvetta. Moni tykkää myös vanhan ajan päiväkirjamaisista blogeista, joissa kaikkea sekalaista ja hyödyllistäkin.

Omassa blogissa on nykyään vain noin 10-20 aktiivista lukijaa (yli 10 sekuntia saitilla tai yli 2 sivulatausta kerralla). Se on vähän, mutta teet sitä rakkaudesta kirjoittamiseen.

Ylipäätään ärsyttää nykyajan muissa blogeissa valtava mainosmäärä ja yhteistyökuviotkin. Omasta blogista mainoksia tai maksettuja juttuja ei löydä. Muutenkin pidän suurinta osaa suosituista blogeista pelkkänä mainoskanavana konsumerismille, senkin takia olisi kiva jos näitä tavallisten ihmisten blogeja löytyisi kaiken tämän mainonnan seassa.

Blogini löytyy osoitteesta https://www.jumissatanssilattialla.fi/

Vierailija
155/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin harrastusblogia useita vuosia mutta sitten tuli koronavuodet ja mun jaksamiseni alkoi hiipua. Se oli niin surullista aikaa ja ilo hävisi elämästä. En jaksanut enää blogiakaan pitää. Koin, etten saa siitä itse enää mitään eikä kommentitkaan tuntuneet tärkeille.

Aikomus oli tänä vuonna kokeilla uudelleen mutta sairauksia ja muuta estettä vaan on tullut tielle koko ajan. Ja sitten se, että en mä enää viitsi ilmaiseksi hyvää hyvyyttäni mitään luettavaa muille tehdä. Haluaisin vaivannäöstäni itseasiassa edes pienenkin rahallisen korvauksen.

On totta, että harrasteblogit, jos muutkaan blogit - eivät ole enää kovin suosittuja. On kuitenkin lähes vaikeaa ennustaa tulevaisuuteen, miten suosittuja blogit ovat 10, 20 tai 30 vuoden päästä. Ne bloggaajat ovat silloin seuraavassa ns. nousussa vahvoilla, joilla on valmiina tuote - täynnä laadukasta luettavaa. Muut joutuvat aloittamaan alusta. Suosittelen siis pitämään blogista kiinni kuin sijoituksesta, aika palkitsee. Ei sosiaalinen media, kuten Tiktok ja Instagram loputtomiin viihdytä ihmisiä. Kyllä se tavallinen arkikin joskus muotiin palaa.

Ja siis silloin olet todella vahvoilla, kun sinulla on valmis tuote. Aina on hyvä aika perustaa blogi.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 154: Kiitos linkistä, pitääpä perehtyä.

Mä vähän luulen, että aikoinaan moni blogi keskittyi jonkin yhden asian tiimoille. Esim talonrakennusprojekti, raskaus ja vauva-aika tai joku muu vastaava. Kun se ajanjakso bloggaajan elämässä oli ohi, ei blogiinsa oikein keksinyt enää kirjoitettavaa. Toinen syy varmasti on ollut Instagram, Youtube, Tiktok ja muut vastaavat. Eli "bloggaaminen" jatkuu edelleen, mutta eri alustalla. 

Mä perustin joskus vuonna miekka ja kirves kotisivut. Ihan vaan Notepad työkaluna ja html:ää koodaten. Alunperin ihan vaan sitä varten, kun esikoinen muutti omilleen ja oli kasvissyöjä, niin mä kirjoitin kotisivuilleni sitten ohjeita niistä ruuista, jotka olivat lapsuudenkodissaan olleet hänen lemppareitaan. Pikkuhiljaa sinne tuli kaikenlaista muutakin. Kun tabletit ja älypuhelimet yleistyivät, en jaksanut alkaa koodaamaan kotisivujani mobiililaitteisiin skaalautuvaksi vaan siirryin suosiolla Bloggeriin. Kirjoitan lähinnä itsellenii päiväkirjaa. Voi sitten kiikkustuolissa aikanaan lueskella ja muistella menneitä. Itseasiassa jo nyt olen välillä palannut blogini kautta muistelemaan niitä aikoja, kun toivuin valtimorepeämästä. Koronavuonna 2020 kirjoitin paljon ja ihan sillä tarkoituksella, että voi joskus vuosien päästä lukea, millaista mun elämäni silloin oli ja oliko se sittenkään niin erilaista. Välillä on pitkiäkin taukoja, kun en jaksa kirjoitella mitään ja sitten taas välillä tulee kirjoitettua useammin.

Yllättävää on viime vuosina ollut, että jotain kautta muualta maailmasta on onnistuttu löytämään mun blogini. Kesti myös hetken aikaa tajuta - kirjoitan siis suomeksi - että ai niin, Googlehan käätää tekstin melkein mille kielelle vaan. 

Vierailija
157/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin alkaa pitämään blogia, mutta en halua että minut tunnistetaan siitä. Onko tällaisia blogeja edes olemassa?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin alkaa pitämään blogia, mutta en halua että minut tunnistetaan siitä. Onko tällaisia blogeja edes olemassa?

No esimerkiksi just Bloggerissa et tartte mitään muuta kuin sähköpostiosoitteen. Ja niitähän voi luoda itselleen ihan miten haluaa. Vaikka mikki.hiiri@gmail.com. Toki sitten joudut blogiisi laittamistasi kuvista sekä kirjoituksistasi ensin miiettimään, voiko joku tunnistaa sinut niistä. Mutta blogin voi siis perustaa ihan ilman tunnistetietojakin. 

Vierailija
159/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä tuosta, et on kiva palata menneisyyteen blogien avulla. Instagramista ja Tik tokista ihan mahdoton kelata järkevästi vuosia taaksepäin ja löytää kunnolla edes hakemalla jotain tiettyä. Kaikkee uutta ja viraalia ja niitä mainoksia vaan pukkaa silmille

Vierailija
160/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymit blogit voivat toimia, mutta niihin on vaikea samaistua, jos kirjoittajaan ei pääse kunnolla "kiinni". Anonyymiys kun tarkoittaa sitäkin, että bloggaaja ei jaa mitään tunnistettavaa itsestään - ei kuvia itsestään, ei kuvia asunnostaan, ei kuvia kotiseudustaan. Itse haluan kokea yhteenkuuluvuutta kirjoittajaan, mikä on monille aika vaikeaa, jos et edes tiedä kuka siellä langan toisessa päässä on. Vähän sama kuin kaveeraaminen sellaiseen henkilöön, joka ei kerro sinulle itsestään mitään, ei nimeä - eikä mitään muutakaan. Paria viikkoa pitempään ei sellainen blogisuhde kestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän