Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras pikkupaikkakunta, jossa olet asunut ja jonne voisit palata

Vierailija
13.02.2024 |

Vaihteeksi tällainen hyvän mielen ketju :)

Itsellä Oulu. Parinkymmenen ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen olen alkanut lämmetä ajatukselle kotiseudulle paluusta.

Kommentit (411)

Vierailija
301/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasa on monikulttuurinen unelma kyllä.

Sekin pilattu? Pahempi kuin Oulu?

Vierailija
302/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun seutu ja Pohjanmaa jne. ei houkuta, liian erilainen tapakulttuuri. Oikeastaan Keski-Suomea ylemmäs en osaa itseäni ajatella. Naantali tuntuu kivalta, en ole asunut kylläkään koskaan. 

Vierailija
304/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulu, pikkupaikkakunta? :D

Sanon Savonlinna 

On se mm. Los Angelesissa asuneen silmin :)

ap

Eivätköhän kaikki paikkakunnat Suomessa ole pikkupaikkakuntia siihen verrattuna :D

Vierailija
305/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puumala.

Vierailija
306/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruivesi. Kauniinpaa paikkakuntaa ei voi kuvitella.

Vierailija
307/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivakka

Vierailija
308/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liminka/ Tupos siellä sielu lepää ja ei ole kauheaa meteliä ja ihmiset on mukavia ja ystävällisiä.

Luonto on lähellä

Vierailija
309/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt Oulussa mutta ei sinne mitään kotiseuturakkautta koskaan jäänyt, päinvastoin nurkkakuntaisempaa porukkaa saa hakea.

No vika taitaa olla sun asenteesa ja tavassa kohella muuta ja puhua.

Asun toisella paikkakunnalla ja joka päivä kadun sitä ku tänne paska paikkaa muutin.

Ihmiset pohjois-pohjanmaa ulkopuolella ovat kireitä ja niille ei voi sanoa edes päivää saamatta paheksuvaa katsetta.

Pappani sanonta : " mitä etelämmäs menee sitä enemmän pipo kiristyy " pitää paikkansa 

Vierailija
310/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt Oulussa mutta ei sinne mitään kotiseuturakkautta koskaan jäänyt, päinvastoin nurkkakuntaisempaa porukkaa saa hakea.

Olen itse myös Oulusta. Kaupunki on ihan kiva, vaikkakin vähän kaukana kaikesta! Ilmapiiri oli nuoruudessani aivan järkyttävä, kiusaajien ja k.sipäiden kaupunki! 

Samat sanat. Olen myös sieltä. Suomen Mielenterveys ongelma kaupunki. Täynnä ilkeitä piilohulluja jotka ovat aina kehumassa itseään ja haukkumassa muita. En astu sinne vaikka mikä olis. Koko maamme kiittää, jos se häviää! En viiti sanoa miten. 

Vierailija
311/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vika taitaa olla sun asenteesa ja tavassa kohella muuta ja puhua.

Asun toisella paikkakunnalla ja joka päivä kadun sitä ku tänne paska paikkaa muutin.

Ihmiset pohjois-pohjanmaa ulkopuolella ovat kireitä ja niille ei voi sanoa edes päivää saamatta paheksuvaa katsetta.

Pappani sanonta : " mitä etelämmäs menee sitä enemmän pipo kiristyy " pitää paikkansa 

Menet aika pahasti henkilökohtaisuuksiin, jos jollekin ei jäänyt rakkautta Oulua kohtaan. Yhden kommentin perusteella. Et tunne koko ihmistä. Hankkisit apua. Suosittelen samaa muille Oululaisille. 9 eri kaupungissa asunut. Kaikkiin muihin voisin palata paitsi Ouluun. Paska kaupunki. Olette tittelin ne ansainneet. 

Vierailija
312/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaasa (jos Oulukin lasketaan pieneksi). Lyhyet välimatkat, hyvät palvelut, meri lähellä kaupungin keskustaa.

Opiskelin Vaasassa, en muuttaisi sinne. Ei mitenkään miellyttävä paikka, lisänä riitainen asetelma svenska vs suomenkieliset. Tuulee aina myös.

Vaasa on mukava pikkukaupunki. Huonoimmat puolet on tämä mainittu tuulisuus, etenkin talvella aina yhtä kylmää, koska mitä vähemmän pakkasta, sitä enemmän tuulee. Ja toinen on sijainti: sellainen pussinperä, josta joka paikkaan on melko pitkä matka ja jonka kautta kukaan ei koskaan kulje minnekään. Eli muualta tuttuja ihmisiä ei vahingossakaan piipahda käymään, elleivät lähde erikseen vaasaan.

Kymmenisen vuotta kaupungissa ja sen työelämässä olleena, en kyllä havainnut mitään erityista kieliongelmaa - tai ehkä en vain välittänyt siitä. Mitenkään merkittävänä asiana en sitä kyllä osaa pitää, vaikka oma ruotsinkielentaito onkin lähempänä vitosta kuin kymppiä.

Lopulta pitkät etäisyydet omiin sukulaisiin oli suurin syy, miksi sieltä lähdin, mutta jos suku olisi pohjanmaalta niin hyvinkin voisin siellä vielä asua. Pidin erityisesti lyhyistä välimatkoista arjessa. Lähes kaikki oli lyhyen kävelymatkan päässä ja loput helposti pyörällä. 

Vierailija
313/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme länsisuomessa, Mustasaaren kunnassa. Suurin osa asukkaista ruotsinkielisiä, me täysin suomenkielisiä. Tykkäämme silti asua täällä maaseudun rauhassa. Vaasaan kymmenen km.

Vierailija
314/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Oulu on pieni, tai keskisuuri kaupunki Suomenkin mittakaavassa. Väkiluku on kasvanut kuntaliitosten myötä.

Itse voisin muuttaa takaisin Kemiin, jossa olin pari vuotta töissä. Kyllä, luitte oikein. Meren läheisyys on siellä aivan ainutlaatuista, toisin kuin vaikkapa Oulussa, josta olen kotoisin. Koin myös, että ihmiset Meri-Lapissa olivat mukavampia kuin kotiseudulla.

Kiva kun kerrankin kirjoitetaan kivasti Kemistä. Itsekin kaipaan. Muutama vuosi sitten asuin siellä myös, samoin töiden takia. Mukava pikkukaupunki, todellakin meri, ihmiset mutkattomia ja ystävällisiä. Liikunta,-ja harrastusmahdollisuuksia hyvin tarjolla, oikea talvi hiihtokeleineen ja kunnianarvoiset perinteet futiksessa. Ehkä pitäisi palata.

Vierailija
315/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiläiset ovat yleensä ihan mukavia. Tosin ku Oululaiset. Vihaavat kaikkea etelään liittyvää. Aina haukkumassa kaikkia muita "joku etelän vetelä hahaa" 

Molemmissa asunut. Kemistä jäi hyvät muistot. Ainakin enimmäkseen:)

Vierailija
316/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilinjärvi. Hyvä paikka lapsiperheille ja liikuntaa harrastavalle ihmiselle. Asiat sujuvat ja on helppo hoitaa. Ei isomman naapurikaupungin byrokratiaa. Lentokenttäkin on...

Vierailija
317/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruivesi. Kauniinpaa paikkakuntaa ei voi kuvitella.

Samaa mieltä, kävin viime kesänä ystävien mökillä ja voi että mitkä maisemat jo matkalla!

Vierailija
318/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki. Ihan kiva paikka, vaikka onhan se kyllä aika pieni..

Vierailija
319/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Oulu maailman metropoleihin verrattuna melkoinen pikkukylä... Mutta kyllä sen 200 000+ asukkaan lukumäärällä pääsee kumminkin Suomen viidenneksi suurimmaksi kaupungiksi :D :D (Ja sen enempää yli 200 000 asukkaan kaupunkeja ei Suomessa olekaan.)

Jos ajattelee, että väkimäärältään top 5 sisältää pääkaupunkiseudun, niin sen ulkopuolella seuraavaksi suurin kaupunki on Tampere... Ja kas, sitten seuraava - Oulu.

Vierailija
320/411 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi Oulun väkimäärän kasvaneen kuntaliitosten myötä. Näinhän se on, kuten muuallakin. Oulun asukasluku oli kuitenkin noin 120 000 jo ennen liitoksia ja sillä pääsee suuruusluokassa top 10:iin. Itse asiassa taisi Oulu jo silloin olla Suomen 6. suurin kaupunki. Nousi siis liitoksillä peräti yhden pykälän ylöspäin, Turun ohi. Kaupunkialueeltaan epäilemättä hyvin saman suuruisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi