Paras pikkupaikkakunta, jossa olet asunut ja jonne voisit palata
Vaihteeksi tällainen hyvän mielen ketju :)
Itsellä Oulu. Parinkymmenen ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen olen alkanut lämmetä ajatukselle kotiseudulle paluusta.
Kommentit (411)
Vierailija kirjoitti:
Hurjan kuuloinen paikka tuo Kokkola.
Niin on, 48000 asukkaan kaupungissa tapahtui viimeksi tämän kuun alussa. En ihmettele että sivulliset saa pelätä, ties missä aineissa tuollaiset rikolliset ovat
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010202999.html
Joku tyyppi tuolta Kokkolasta oli siinä "Ratkaisematon tapaus"-sarjassakin viettämässä koti-iltaa uutena vuotena ja sai ikkunan läpi luodin kalloonsa muutama vuosi sitten, eikä tekijää saatu kiinni.
Samoin jotkut ampuvat vahingossa "vääriä ihmisiä" kadulla, kyseessä ei tainnut olla kantasuomalaisia, muistan Kokkolasta kuulleeni
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009635912.html
Shanghaista muutin jokunen vuosi sitten Helsinkiin takaisin ja olen ollut tyytyväinen. Nuoruudessa asunut Jyväskylässä ja sinnekin voisin muuttaa jos tilanne sallisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapinlahti . Mukavat ihmiset,vesistöt,vuoret,kulkuyhteydet syynä.
Mitkä vuoret ?
Pekka Halonen maalasi näkymiä vuorelta, eli Lapinlahden Väislänmäeltä. Myös Järnefelt maalasi Väisälänmäellä.
Suomessa ei ole vuoria. Ruotsissa ja Norjassa löytyy. Suomen korkeimmat kohdat ovat tuntureita Lapissa. Joten Lapinlahdelta ei löydy vuoria vaan mäkiä.
No voi, senkin tosikko. Ne kutsuu niitä mäkiä vuoriksi tuolla päin. Myös Halonen kutsui vuoriksi. Yhden maalauksen nimikin on Näkymä vuorelta. Kansallismaisemaa.
Vetyjen ja atomien kaupunki Lappeenranta! Paras paikka ikinä, vieläkin asuisin jos voisin työn puolesta. Ja olen todella monessa eri kaupungissa asunut.
Vierailija kirjoitti:
Somero
Erityisen kaunista on Someron Somerniemellä. Erityisesti Oinasjärven kumpuileva ympäristö on hieno.
valkeakoski
janakkala
hämeenkyrö
Sulkava. Viihdyin ja voisin aikanaan asua ok. Kesä parasta aikaa. Muuten melko hiljaista on. Erittäin kaunista luontoa löytyy joka just mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu, pikkupaikkakunta? :D
Sanon Savonlinna
On se mm. Los Angelesissa asuneen silmin :)
ap
Kyllä näin Tokiossa asuneena voisin harkita tuppukylissä asumista. Los Angeles voisi olla sopivan rauhallinen paikka eläköityä.
Joko Puutteenperällä tai Canary Wharfilla.
Uusikaupunki tai Rauma kivoja merenranta kaupunkeja.
Naantali, ihania muistoja kun vielä meni vaimon kanssa hyvin....
Yhyy!
Porvoo oli aika kiva paikka, kun olin siellä kaksi kesää töissä ja asumassa. Hyvät yhteydet Helsinkiin, kaunis keskusta. En ehkä haluaisi asua kyllä missään sivummalla, vaikka oli siellä jopa vähän julkistakin liikennettä.
Lisään, että sen sijaan en kyllä enää muuttaisi mihinkään tosi pieneen paikkaan. Siinä oli kyllin, kun jouduin täysi-ikäiseksi asti asumaan alle 4000 asukkaan kunnassa. Nykyään se on tietenkin n. 2000 asukkaan kunta.
Suomessa ei ole vuoria. Ruotsissa ja Norjassa löytyy. Suomen korkeimmat kohdat ovat tuntureita Lapissa. Joten Lapinlahdelta ei löydy vuoria vaan mäkiä.