Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko puolisonne kanssa samaa mieltä valojen käytöstä? :D

Vierailija
11.02.2024 |

Olen itse sitä mieltä että turhaan ei valoja pidetä päällä yhtään, ja pienessä hämärässä on mukava olla. Esim.tupakeittiössä on työtason kirkas valo päällä kun tehdään ruokaa tms. Kattolamput on kauniit, mutta en pidä niitä päällä ellei ole pakko, esim. siivotessa. Sen sijaan on pieniä tunnelmavaloja, jalkalamppu ja talvisin kasvilamput. Ja työtason valo todellakin sammutetaan heti kun siellä ei mitään tehdä.

Mies jos saisi päättää, meillä olisi koko ajan kaikki valot päällä. Kun tulee kotiin ja vaihtaa makkarissa vaatteet, sinne jää valot päälle. Tulee tupakeittiöön ja lätkäisee sekä keittiön että olkkarin puolen kattolamput päälle. Minä sitten kuljen perässä sammuttamassa :D

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla ja ärsyttää, kun mies sammuttelee niitä. Mulla sattuu hämärä silmiin. Ja kaikki lamput on ledejä, sähkönkulutus on minimaalinen. 

Vierailija
2/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärän hyssy on hyvä molemmista. Ei sähkön takia vaan miellyttävyyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa älylamppuja, niitä voi himmentää. Voi sitten säätää mukavan kompromissin. Tai sammuttaa vaikka ne kaikki sitten kerralla.

t. Yksi hämärä tyyppi, joka rakastaa älyvalojaan

Vierailija
4/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhden kattolampun sijaan 4-5 tunnelmavaloa eikä missään oikein näe tehdä mitään? Tulisin hulluksi tuollaisessa hämäränhyssyssä.

Vierailija
5/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaisimet on nimensä mukaisesti siksi, että valaistaan. Miksi ruokaa pitää laittaa yhden ainoan kohdevalon valossa, kun kuitenkin tulee liikuttua jääkaapille ja liedelle, miksi ei samantien olisi kunnollista työvalaistusta?

Kai teillä on vessassa jalkalistassa yksi pieni valo, jonka valossa näkee tiensä pytylle?

Vierailija
6/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yhden kattolampun sijaan 4-5 tunnelmavaloa eikä missään oikein näe tehdä mitään? Tulisin hulluksi tuollaisessa hämäränhyssyssä.

Jos pitää TEHDÄ jotain, kuten vaikka täyttää joku lomake tai lääkedosetti, kattovalon saa siksi aikaa päälle. Jos vain syö tai vaikka katsoo telkkaria, valoja ei tarvitse.

Vierailija
7/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan kattolamppuja. Pöytälamput ovat mukavan tunnelmallisia. Kattolamput käyvät silmiin ja aiheuttavat migreeniä minulla 

Vierailija
8/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän valoisasta kodista, joten meillä ei lamppuja sammutella. Nytkin keittiössä on täysi valaistus, vaikka siellä ei ole ketään. Pimeät talot on jotenkin surullisia, muutama yksittäinen tunnelmavalo ja sitten huoneesta toiseen kuljetaan taskulampun valossa - kiitos ei minulle tuollaista. Onneksi mies on samaa mieltä, ei ole tarpeen istua pimeässä siksi, että se on jotenkin tunnelmallista.

Vierailija
9/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valaisimet on nimensä mukaisesti siksi, että valaistaan. Miksi ruokaa pitää laittaa yhden ainoan kohdevalon valossa, kun kuitenkin tulee liikuttua jääkaapille ja liedelle, miksi ei samantien olisi kunnollista työvalaistusta?

Meillä on pitkä ja kirkas ledivalaistus työtason päällä, ei mitään yhtä kohdevaloa. Näkee kyllä mennä jääkaapille 😄

Vierailija
10/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole, minä tykkään pitää reippaasti valoja koko kämpässä ja puoliso on juuri aloituksen kaltainen sammutteluhullu.

Ärsyttää todella paljon.

Vierailija
11/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijalle, meillä ei ole vessassa valoa lainkaan, sinne mennään otsalamppu päässä. Ja siis aivan oikeasti 😊

Vierailija
12/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää TEHDÄ jotain, kuten vaikka täyttää joku lomake tai lääkedosetti, kattovalon saa siksi aikaa päälle. Jos vain syö tai vaikka katsoo telkkaria, valoja ei tarvitse.

Oikeastiko syöt pimeässä?

Vierailija
13/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sammuttelet niitä valoja? Säästääksesi sähköäkö? Sen kannalta on paljon merkityksellisempää millä teet ruokaa, kuinka usein saunot tai käytät pesukoneita. Valaisimet on siinä yksi hyttysen pashka. 😂

Vierailija
14/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoijalle, meillä ei ole vessassa valoa lainkaan, sinne mennään otsalamppu päässä. Ja siis aivan oikeasti 😊

Ulkohuussi siis:) Jos on sisävessa, vessan suunnittelijalle ja rakentajalle on käynyt aika paha moka.

Vierailija
15/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pitkä ja kirkas ledivalaistus työtason päällä, ei mitään yhtä kohdevaloa. Näkee kyllä mennä jääkaapille 😄

Hyväksyisitkö vastaavan työpaikalla? Työt pitäisi tehdä huonossa valaistuksessa vain siksi, että jonkun mielestä niin on hyvä.

Vierailija
16/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi hulluus kohtauksia jos täällä olisi tuollainen valojen päällä pitäjä. Haluan olla hämärässä.

Tässäkin hyvä syy olla sinkkuna 👍

Vierailija
17/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsesta asti inhonnut kirkkaita valoja. En kärsi migreenistä, mutta en viihdy auringonvalossakaan ilman aurinkolaseja. On vain liian kirkasta. 

Olen tarkka myös valon väristä. Pehmeä lämmin valkoinen kelpaa. Sinertävä valo on pahin. Muutettuamme nykyiseen asuntoomme, ensimmäisenä lähti keittiön katosta loisteputket. Hyi olkoon! 

Puolisolleni on se ja sama, mistä ja millainen valo lankeaa. Mutta hän ei ole millään muotoa aistiherkkä muutenkaan. Minä olen hänenkin edestään. Enää emme aiheesta keskustele. Hän sytyttelee tai voimistaa valoja tarpeensa mukaan, mutta himmentää tai sammuttaakin heti, kun ei enää valoa tarvitse.

Vierailija
18/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä taas täytän sen lomakkeen pöytävalaisimen valossa eli teen täysin päinvastoin kuin sinä.

Vierailija
19/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole pistoketta, johon voitte laittaa vaikka pienen Led valon? Se törkätään vaan suoraan pistokkeeseen kiinni. 

Vierailija
20/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sammuttelet niitä valoja? Säästääksesi sähköäkö? Sen kannalta on paljon merkityksellisempää millä teet ruokaa, kuinka usein saunot tai käytät pesukoneita. Valaisimet on siinä yksi hyttysen pashka. 😂

Valoilla ei ole juurikaan merkitystä sähkölaskuun. Olen aika huoleton valojen käyttäjä ja sähkölaskut ovat olleet aina maltillisia. Sen sijaan valojen jatkuva sammuttelu ja sytyttely ei tee itse lampuille hyvää, eivät ne kestä määräänsä enempää edes takaisin rumppausta. Moni nykylamppu on suht hinnakaskin, eli sen oletetun sähkönsäästön menettää usein uusia lamppuja ostamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä