Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestävätkö nuoret aikuiset lapsenne?

Vierailija
11.02.2024 |

Minulla on mielikuva, että äänestämässä käyvät lähinnä vanhukset yms joilla ei ole enää muuta annettavaa yhteiskunnalle. Ehkä monella on kalenterissakin äänestyspäivä ruksittu.

Minä en käynyt koskaan äänestämässä ennen kuin täytin 30. Ei kiinnostanut ja aina oli muuta menoa elämässä, kun äänestyspäivä oli.

Synnyinpaikkakunnalla vaalilautakunnassakin tuntui olevan kaikki fossiilit, ei paljon nuoria näkynyt.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25v poika äänestää, 45v poika ei koska on matkoilla, itse kävin äänestämässä. 

Menee nyt ihan ohi aiheen, mutta minkä ikäinen olit heidät saadessasi ? ja oletko äiti vai isä ?

Vierailija
62/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25v poika äänestää, 45v poika ei koska on matkoilla, itse kävin äänestämässä. 

Menee nyt ihan ohi aiheen, mutta minkä ikäinen olit heidät saadessasi ? ja oletko äiti vai isä ?

Molempia vaihdoin välillä sukupuolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin ennakkoon molemmilla kierroksilla. Pakko myöntää että olisi jäänyt tod.näk. äänestämättä jos ei olisi ennakkoäänestysmahdollisuutta kauppareissujen yhteydessä.

Vierailija
64/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, pitää sitä tärkeänä ja ymmärtää että on tavallisen kansalaisen ainoa tapa olla vaikuttamassa demokratian kautta.

Nykyinen näennäisdemokratia on täysin kykenemätön vastaamaan tämän päivän tarpeisiimme, turvata Suomen valtion ja kansalaisten edut.

Vierailija
65/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikki kolme äänestivät, kaksi ennakkoon ja kolmas tänään. Tänään äänestänyt on vanhin ja bilettää välillä, nuoremmat ovat kotona viihtyviä. Vaalitenttejä katsottiin yhdessä ja valinta oli sillä selvä, ehdokkaan parempi käytännön kokemus ratkaisi. Samalla ottivat kantaa hallituksen kyykytyspolitiikkaa vastaan.

Vierailija
66/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, pitää sitä tärkeänä ja ymmärtää että on tavallisen kansalaisen ainoa tapa olla vaikuttamassa demokratian kautta.

Nykyinen näennäisdemokratia on täysin kykenemätön vastaamaan tämän päivän tarpeisiimme, turvata Suomen valtion ja kansalaisten edut.

Tämä nykyine tila kertoo ettei järjestelmä toimi kansalaisten etujen mukaisesti, eikä näin ollen vastaa tarkoitustaan. 

Vierailija
67/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äänestää, kuten myös ystävänsäkin. 

Vierailija
68/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lapset 19 ja 22, jälkimmäinen kaksosten ikä. Ovat pitäneet tärkeänä äänestää heti kun siihen on oikeus.

Niin minäkin aikanaan.

Vierailija
69/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt tämä nykyajan äärimmäinen sekavuus on tätä hetkeä niin ilmeisesti ihmisevoluution ajatuksen rappio on tullut tilanteeseen, jossa tätä sekavaa yhteiskunnan suhteellisen hallittua kaaosta nyt yritetään pitää kasassa demokratian oletusarvolla, eli emme saa kritisoida arkoja asioita, koska aina joku loukkaantuu. Jos meille pakkosyötettiin avointen rajojen politiikka ja monikulttuurinenideologia niin emme enää saa perua tätä ilmiötä edes demokraattisin keinoin! Onko näin? Jos tämä on näin niin tämä on totalitaristinen näennäisdemokratia.

Tämä osin paljastaa nyt vallassa olevat, harmaanvihreä näennäisenemmistö haluaa totalitaristisin keinoin edesauttaa sitä, että Suomi tulee täyttää vierasmaalaisilla ja suomalaisten veronmaksajien tulee kustantaa tämä. 

Vierailija
70/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma enoni 28v käy äänestämässä. On vanhempien kasvatuksen tulos. itse 44v en ole käynyt koskaan äänestämässä, koska lähiön elämään vaikuttaa lähinnä jengijohtajat. Heillä on enemmän valtaa kuin poliitikoilla on. Äänestys on mun mielestä huijausta, jossa rikkaat asettaa ehdolle vasemman ja oikean. Heille on ihan sama kumpaa äänestetään. Syntyy illuusio valinnan vapaudesta. Myöskään omat aikuiset 20v ja 26v lapset ei äänestä. Rahvas ei perinteisti äänestä, koska herroilla on omat kujeet vaikka mikä valtio olisi vallassa. Rahvaita aina riistetään.

Vierailija
71/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

18- ja 19-vuotiaat äänestivät ja patistivat meidätkin äänestämään. Ei suomen nuoriso ole niin tärviöllä kuin luullaan.

Vierailija
72/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMIO HUOMIO

KAIKKI ÄÄNESTÄMÄÄN HAAVISTO 

EI ANNETA ELIITIN TAAS VOITTAA!

HAAVISTOA TUKEE TAVALLISET IHMISET

STUBBIA TUKEE TALOUSELIITTI JA PORVARIPUOLUE

Vierailija
73/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ei kuulu mulle.

Vierailija
74/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär sai nyt äänestää ensimmäisen kerran. 2.kierroksella kävi varmuuden vuoksi jo ennakkoäänestämässä, kun tämä viikonloppu ollut vielä penkkareiden jälkimaininkeja. 

Aikamoisen puhuttelun lapsi saisi, jos meinaisi olla äänestämättä! Vain tyhmä jättää äänestämättä!

Vierailija
75/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-v äänesti ja tietääkseni hänen kaverinsa myös.

Itse olen äänestänyt aina.

Vierailija
76/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka täällä kerrotte ketä tai mitä lapsenne ovat äänestäneet, ette varmaan kuitenkaan ole sinne koppiin päässeet vahtimaan. 

Olen myös vahvasti sitä mieltä, että äänestäminen om ainoa tapa vaikuttaa ja siksi jokaisen olisi syytä äänestää.

Äånestyskoppiin mennään yksin ja siksi loppupeleissä sen mitä siihen äänestyslappuun laittaa, tietää vain äänestäjä itse.

Vierailija
77/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
78/78 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäminen korreloi aika monen sosioekonomisen tekijän kanssa. Lapsen sosioekonomiseen asemaan vaikuttaa isää enemmän äiti. Eli vaikka sun lapset tai muut tuntemasi nuoret eivät äänestä niin muut kyllä äänestävät.