Keski-ikäinen mies viettää kaikki lomansa vanhempiensa luona
Onko ihan normaalia, että 41-vuotias mies, jolla vaimo ja neljä lasta, haluaa viettää kaikki lomansa vanhemmillaan. Siis haluaa nykyperheen mukaan, eli viettää aikaa myös heidän kanssa, mutta kohde on aina omien vanhempien koti (heillä maalaistalo ja koiria). Ehkä kerran 3 vuodessa tehdään omalla perheellä jotain reissua lomalla, muuten aina mennään miehen vanhempien luo, koska mies haluaa viettää lomat siellä. Hiihtoloma, joululoma, pääsiäinen, syysloma, kesälomasta mies haluisi viettää 3 viikkoa omilla vanhemmillaan ja viikko oman perheen kanssa keskenään.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Entäs vaimon vanhemmat?
Ne vaan möllöttää?
Miehen vanhemmat asuu meidän pihassa. Näemme toisiamme joka päivä!
Vierailija kirjoitti:
Vietättekö kaikki lomat yhdessä heidän kanssaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin edelleen tietää käydäänkö ikinä naisen vanhempien luona, tuleeko mies sinne mukaan?
Käydään joskus vkl tai käyn joskus keskenään lasten kanssa.
Mutta esimerkiksi joulut vietätte aina miehen vanhemmilla, ei koskaan sinun vanhemmilla tai teidän omassa kodissa?
Mä en kestäisi tuollaista, meillä menisi lusikat jakoon jos jokaikinen loma olisi vietettävä anoppilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin edelleen tietää käydäänkö ikinä naisen vanhempien luona, tuleeko mies sinne mukaan?
Mutta esimerkiksi joulut vietätte aina miehen vanhemmilla, ei koskaan sinun vanhemmilla tai teidän omassa kodissa?
Mä en kestäisi tuollaista, meillä menisi lusikat jakoon jos jokaikinen loma olisi vietettävä anoppilassa.
Joulu vietetään jommassa kummassa, ei kotona. Jos mun vanhemmilla, niin maks aaton ja jouluaamun suostuu olla sitten pitää jo päästä loppulomaksi äitin ja isin luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva laittaa lusikoita jakoon tajutessaan, että mies saa ne kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Hieno mies. Isovanhemmilla ei kuitenkaan ole kauaa aikaa jäljellä, mielestäni asialla on hyvin tärkeä merkitys myös lasten kasvatukselle. Ihan eri perspektiivin saa elämään, sanotaan että monet asiat periytyy joka toiselle sukupolvelle. Olen hyvin kiitollinen että sain lapsena viettää aikaa isovanhempieni kanssa.
Onko myös vaimo vanhemmilla tärkeä merkitys lasten kasvatukselle. Jos lapset viettävät yhden viikon vuodessa lomastaan muualla kuin mummolassa, niin miten se poissukee sen, että voivat olla kiitollisia sekä mummolassa vietetystä ajasta että reissusta isän ja äidin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ei helevetti! Kuka tollasta elämää jaksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helevetti! Kuka tollasta elämää jaksaa?
Jokainen aikuinen, joka ei ensisijaisesti ajattele itseään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on noin, tosin siellä mummolassa on vuorollaan veljen perhe ja minun perheeni. Tehdään töitä, uidaan, kalastetaan - vietetään sellaisia vanhanaikaisia kesälomia, joissa aurinko paistaa aina ja aamulla varhain mennään lypsylle ja ruokkimaan vasikoita, sitten heinäpellolle ja edelleen vaikka mattopyykille kylän keskustaan. Lapsista on ihanaa, kun vaari antaa ajaa traktorilla ja tehdä oikeita töitä.
En ole ikinä ajatellut, että tämä on väärin tai kummallista.
Ei tietenkään ole väärin jos myös miehelle ok.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi mennä vanhemmilleen, vaimo voi mennä jonnekin muualle ja lapset on siellä, missä haluavat olla. Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa? Ei parisuhde ole vankila.
Parisuhde kyllä varmasti alkaa tuntua vankilalta, jos kaikki isot asiat pitää tehdä vain toisen mieliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva laittaa lusikoita jakoon tajutessaan, että mies saa ne kaikki!
Pitäköön kaikki. Osaan ihan itse ostaa kaupasta uusia.
Itsekkään ja epäkypsän oloinen mies. Minusta on selvää, että parisuhteessa pitää huomioida molempien tarpeet yhtälailla. Molempien lapsuudenkodeissa vieraillaan yhtä paljon, ja yhdessä sovitaan, mitä tehdään lomilla. En olisi aloittajan kaltaisen miehen kanssa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun tarjoamalla (hyvin pienellä) otannalla tuntuu olevan normaalimpaa se, että keski-ikäinen viettää kaikki lomansa äitin ja isin kanssa heidän luonaan, kuin se, että lomailtaisiin edes välillä oman perheen kanssa. Mulla ei ystävissä ole yhtäkään, joilla jommalla kummalla olisi niin kova tarve viettää kaikki lomansa vanhempiensa kanssa ja itse haluaisn viettää lomia välillä omalla perheellä, niin mulle tämä miehen halu näyttäytää tässä määräi hyvin omituisena.
Tämän palstan miehet ovatkin pääasiassa autistisia mieslapsia, joten ei ihme että pitävät tuollaista miestä ihan normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi mennä vanhemmilleen, vaimo voi mennä jonnekin muualle ja lapset on siellä, missä haluavat olla. Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa? Ei parisuhde ole vankila.
Parisuhde kyllä varmasti alkaa tuntua vankilalta, jos kaikki isot asiat pitää tehdä vain toisen mieliksi.
Totta. Jos vaimon mieliksi pitää elää arkena kuin vankilassa, niin loma muualla kuin puolison käskyvallassa tuntuu taivaalta!
Vierailija kirjoitti:
"Itse asiassa ole tosissani. Avioliitto ei ole vankila ja kun nainen sinun tavallasi ryhtyy vanginvartijaksi, ei mitään tervettä ihmissuhdetta enää ole. Todennäköisesti mies menee vanhemmilleen siksi, että se on paikka, jossa hänet hyväksytään sellaisena kuin hän on, ei pelkkänä kotitöidentekijänä ja elättäjänä. Entä jos se miehesi onkin oikeasti ihminen eikä halveksuntasi kohde?"
Hyvänen aika, kai mies voi tuossa tilanteessa ottaa noin kelvottomasta vaimosta eron ja muuttaa kokonaan vanhempiensa luo. Mikä estää?
Mikä estää tuota vaimoa eroamasta? Miksi miehen tulee aina olla se, joka tekee aloitteen ja saa otsaansa perheenrikkojan leiman?
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun tarjoamalla (hyvin pienellä) otannalla tuntuu olevan normaalimpaa se, että keski-ikäinen viettää kaikki lomansa äitin ja isin kanssa heidän luonaan, kuin se, että lomailtaisiin edes välillä oman perheen kanssa. Mulla ei ystävissä ole yhtäkään, joilla jommalla kummalla olisi niin kova tarve viettää kaikki lomansa vanhempiensa kanssa ja itse haluaisn viettää lomia välillä omalla perheellä, niin mulle tämä miehen halu näyttäytää tässä määräi hyvin omituisena.
Pari korjausta: ei äitin vaan äidin, ei isin vaan isän, ei pilkkua ennen kuin-sanaa, jompikumpi yhteenkirjoitettuna, lomia ei vietetä omalla perheellä vaan oman perheen kesken tai omana perheenä.
Ei ole normaalia, mutta mitäs haittaakaan siitä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi mennä vanhemmilleen, vaimo voi mennä jonnekin muualle ja lapset on siellä, missä haluavat olla. Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa? Ei parisuhde ole
Totta. Jos vaimon mieliksi pitää elää arkena kuin vankilassa, niin loma muualla kuin puolison käskyvallassa tuntuu taivaalta!
Miten täällä kaikki ajattelevat, että eläminen vaimon kanssa on kuin vankilassa? Vain siksi, että vaimo haluaisi yhden lomaviikon vuodessa viettää oman miehen ja lasten kanssa? Vai onko teillä kaikilla niin hirveä perhe-elämä, että sitä pitää pyrkiä karkuun?
Tämä eri asia, vaikkakin sulle varmaan harmillisempi?, kuin halu viettää lomansa äitin ja isin kanssa.